|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Duc748
|
Napisane: 14.10.2008, 13:02 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
w najnowszym numerze porsche world
(kurde cos nie tak - czytam te same gazety, spie z ta sama kobieta, jezdze tym samym samochodem)
ciekawy artykul o Gt3 MKI - przez wielu uznany juz jako klasyk
o oleju:
- synthetic Mobil 1 0w40 - nawer Carrera Cup na takim jezdzi
- jezeli wiecej trackdayow 15w40 - pomaga rowniez uciszyc variocam na zimnym silniku
- wymiana co 12 000 miles, lub 2 razy do roku przy duzej ilosci track day - samochody cupowe co 3 rundy - ich komentarz : Mobil 1 nie jest tani ale i tak tanszy niz silnk...
- zuzycie oleju 1 l na 1000 km
o silniku:
- jezeli wymienasz filtr powietrza na grzybek potrzebna jest redukcja 90 stopni lub ... usun MAF sensor i przemapuj go na sam czujnik polozenia przepustnicy bez MAF - ParrMotorsport osiaga w ten sposb z MK1 390 HP ... (oryginalnie 360 KM)
test szpery
- unies kola i bez recznego powiny obracac sie w tym samym kierunku na luzie (jej zywotnosc okolo 30 000 miles)
zawias:
-przelozenie mocowan gornych to mozliwosc pochylenia kola do - 5 stopni
...
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 14.10.2008, 15:23 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Jakieś dziwne to info o olejach Carrera Cup. Z tego co czytałem to w sporcie wyczynowym używa się lepkości 0W10 lub nawet 0W5 na treningach / kwalifikacjach - wytrzymują do 16h. Wyścig: 0W20, 0W30 wytrzymują jakieś 100h.
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 14.10.2008, 15:54 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
Duc748 napisał(a): w najnowszym numerze porsche world (kurde cos nie tak - czytam te same gazety, spie z ta sama kobieta, jezdze tym samym samochodem) ...
Oj, Marcin, Marcin... ku przestrodze:
Wieczór. Mąż siedzi na fotelu, przed telewizorem i mówi do żony "Wiesz kochanie, 44 lata temu, mieszkałem w tanim mieszkaniu, oglądłem filmy na 10-calowym biało-czarnym telewizorze, jeździłem samochodem za 1500$, ale za to co noc miałem w łóżku piękną, młodą 25-latkę. A dzisiaj mam dom za 500tys $, auto za 60tys $ oraz 50-calowy kolorowy telewizor. Wydaje mi się, że po 44-tu latach nie wywiązujesz się z kontraktu...".
Rezolutna żona na to:
"Drogi mężu, znajdź sobie piękną młodą 25-latkę, a ja zadbam o to, abyś ponownie mieszkał w małym mieszkaniu, oglądał filmy na 10-calowym ekranie i jeździł samochodem za 1500$..."
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 14.10.2008, 16:58 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
oj "Krokodylek, Krokodylek" duza madrosc zyciowa
a nasz "Pan Elektryk" - pewnie są wyscigówki i wyścigówki... tu mowa była o "zwykłej" Gt3 Cup - nie RS czy cos takiego... takie co sie po 80 sztuk po torze zabijaja... i kazdy przyzwoity anglik co najmniej 3 trzyma w garazu
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 14.10.2008, 21:12 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
Tomku,
a co myslisz o usunieciu przeplywki i zesterowaniu na samym polozeniu przepustnicy ( ???)
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 14.10.2008, 21:51 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Nie znam Motronica GT3 ale np: w M2.10 i M5x czyli 993, 968, 996 w trybie pełnego obciążenia (full throtle) sonda i przepłływka nie są czytane i jest prosta mapa obroty -> (zapłon, paliwo). Mozna tego trybu używać przy częściowym pedale. Są jednak problemy - bedzie duże zużycie paliwa, trzeba trochę przelać na mapach aby nie wchodził w stukowe (nie wiadomo ile powetrza idzie, po samym wychyleniu przepustnicy nie wiesz - wystarczy że hamujesz silnikiem na tym lub innym biegu i weźmie inną ilość). Dlatego ta prosta mapa jest normalnie tylko przy FT. No i pozostaje kwestia sterowania różnymi rzeczami jak vario, zaworki wentylowania zbiornika itp. Pewnie w ekstremalnym tuningu to wszystko jest na stałe ustawione. Jeśli chodzi o sam chiptuning to technicznie nie ma problemu - wyjęcie przepływki, napięcie jakieś stałe na wejscie i modyfikacja map. to jest proste. Żeby jednak to wystroić fajnie potrzebna hamownia obciążeniowa niestety i wiele czasu.
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 15.10.2008, 8:38 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
no tak oni maja na czym eksperymentowac
dziwi mnie taka zwyzka mocy - przy FT i tak pelna dawka
chyba ze przeplywka robi takie zawirowania
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 15.10.2008, 10:15 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
No właśnie. Przepływomierz w tym aucie nie daje dużych oporów i zdjęcie go nie powinno dać tyle przyrostu. Z samej elektorniki w wolnossącym nie da się "wyjąć" dodatkowyh 30HP, a już na pewno nie w Porsche.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 15.10.2008, 11:59 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
tkacki napisał(a): No właśnie. Przepływomierz w tym aucie nie daje dużych oporów i zdjęcie go nie powinno dać tyle przyrostu. Z samej elektorniki w wolnossącym nie da się "wyjąć" dodatkowyh 30HP, a już na pewno nie w Porsche.
No dokładnie!
Jak się skrupulatnie przeglądnie wszystkie wiadomoście to niema rzetelnych danych ,aby móc z całą odpowiedzialnościa potwierdzić przyrosty mocy oporte na ,przeróbkach elektroniki ,dolotu(plnum etc), nawet wydechu w wolnossącym 996 ( i pewnie 997).
Wątpie aby wszystkie te elementy-wydech,dolot + elektronika dały 5 % a taki jest błąd hamowni....
Z mich własnych obserwacji natomiast wynika że te 5 % to daje właśnie olej bardzo rzadki ,taki 0W/20 - i pewnie dlatego w wyścigach ( wyczyn) moga taki dawać.I tak silnik idzie do remontu co 2 wyścigi- mogą sobie na to pozwolić.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 15.10.2008, 17:09 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
No Jurek cos rzekl na temat, warto czasem go posluchac poza tym chlopaki tez dobrze prawia ale juz obok tematu .
Niestety wiekszosc zastosowan nie da sie przelozyc bezposrednio na nasze realia, bo i mobil u nas to nie ten mobil co na zachodzie Grzebanie przy silniku gt3 nie wiele da a moze wysadzic z siodla 95 % czlonkow naszego klubu.
Ale fajnie ze ktos porusza takie tematy. pozdrowienia dla Marcin i Tomka
np Manthey Motors lata na Castrolu TWS 10W60, wiekszosc teamow racingowych w USA na mobilu 1 0W40.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 15.10.2008, 19:27 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
Nie wiem czy mistrzostwa Polski w wyscigach plaskich to prawdziwy "wyczyn" dla przedmowcow ale M Dziurka mowil o swoim GT3 ze regularnie silnik jest rozbierany co 300 godzin i to wystarcza aby nigdy nie zawiodl w wyscigu- dzieki temu udalo sie Mu dojechac do "tytulu" przed Selenem rownie doskonalego kierowcy (ktory teraz tez juz jezdzi GT3 ) Niestety nie pytalem sie jaki olej stosowal do tego auta.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|