Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.10.2008, 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
w najnowszym numerze porsche world
(kurde cos nie tak - czytam te same gazety, spie z ta sama kobieta, jezdze tym samym samochodem) :)

ciekawy artykul o Gt3 MKI - przez wielu uznany juz jako klasyk
o oleju:
- synthetic Mobil 1 0w40 - nawer Carrera Cup na takim jezdzi
- jezeli wiecej trackdayow 15w40 - pomaga rowniez uciszyc variocam na zimnym silniku
- wymiana co 12 000 miles, lub 2 razy do roku przy duzej ilosci track day - samochody cupowe co 3 rundy - ich komentarz : Mobil 1 nie jest tani ale i tak tanszy niz silnk...
- zuzycie oleju 1 l na 1000 km
o silniku:
- jezeli wymienasz filtr powietrza na grzybek potrzebna jest redukcja 90 stopni lub ... usun MAF sensor i przemapuj go na sam czujnik polozenia przepustnicy bez MAF - ParrMotorsport osiaga w ten sposb z MK1 390 HP ... (oryginalnie 360 KM)

test szpery
- unies kola i bez recznego powiny obracac sie w tym samym kierunku na luzie (jej zywotnosc okolo 30 000 miles)
zawias:
-przelozenie mocowan gornych to mozliwosc pochylenia kola do - 5 stopni

...




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.10.2008, 15:23 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Jakieś dziwne to info o olejach Carrera Cup. Z tego co czytałem to w sporcie wyczynowym używa się lepkości 0W10 lub nawet 0W5 na treningach / kwalifikacjach - wytrzymują do 16h. Wyścig: 0W20, 0W30 wytrzymują jakieś 100h.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2008, 15:54 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
Duc748 napisał(a):
w najnowszym numerze porsche world
(kurde cos nie tak - czytam te same gazety, spie z ta sama kobieta, jezdze tym samym samochodem) :)

...


Oj, Marcin, Marcin... ku przestrodze:
Wieczór. Mąż siedzi na fotelu, przed telewizorem i mówi do żony "Wiesz kochanie, 44 lata temu, mieszkałem w tanim mieszkaniu, oglądłem filmy na 10-calowym biało-czarnym telewizorze, jeździłem samochodem za 1500$, ale za to co noc miałem w łóżku piękną, młodą 25-latkę. A dzisiaj mam dom za 500tys $, auto za 60tys $ oraz 50-calowy kolorowy telewizor. Wydaje mi się, że po 44-tu latach nie wywiązujesz się z kontraktu...".
Rezolutna żona na to:
"Drogi mężu, znajdź sobie piękną młodą 25-latkę, a ja zadbam o to, abyś ponownie mieszkał w małym mieszkaniu, oglądał filmy na 10-calowym ekranie i jeździł samochodem za 1500$..."

:-) :-) :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.10.2008, 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
oj "Krokodylek, Krokodylek" duza madrosc zyciowa :)

a nasz "Pan Elektryk" :) - pewnie są wyscigówki i wyścigówki... tu mowa była o "zwykłej" Gt3 Cup - nie RS czy cos takiego... takie co sie po 80 sztuk po torze zabijaja... i kazdy przyzwoity anglik co najmniej 3 trzyma w garazu :)




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.10.2008, 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
Tomku,
a co myslisz o usunieciu przeplywki i zesterowaniu na samym polozeniu przepustnicy ( ???)




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.10.2008, 21:51 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Nie znam Motronica GT3 ale np: w M2.10 i M5x czyli 993, 968, 996 w trybie pełnego obciążenia (full throtle) sonda i przepłływka nie są czytane i jest prosta mapa obroty -> (zapłon, paliwo). Mozna tego trybu używać przy częściowym pedale. Są jednak problemy - bedzie duże zużycie paliwa, trzeba trochę przelać na mapach aby nie wchodził w stukowe (nie wiadomo ile powetrza idzie, po samym wychyleniu przepustnicy nie wiesz - wystarczy że hamujesz silnikiem na tym lub innym biegu i weźmie inną ilość). Dlatego ta prosta mapa jest normalnie tylko przy FT. No i pozostaje kwestia sterowania różnymi rzeczami jak vario, zaworki wentylowania zbiornika itp. Pewnie w ekstremalnym tuningu to wszystko jest na stałe ustawione. Jeśli chodzi o sam chiptuning to technicznie nie ma problemu - wyjęcie przepływki, napięcie jakieś stałe na wejscie i modyfikacja map. to jest proste. Żeby jednak to wystroić fajnie potrzebna hamownia obciążeniowa niestety i wiele czasu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: moc
PostNapisane: 15.10.2008, 8:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
no tak oni maja na czym eksperymentowac
dziwi mnie taka zwyzka mocy - przy FT i tak pelna dawka
chyba ze przeplywka robi takie zawirowania




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.10.2008, 10:15 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
No właśnie. Przepływomierz w tym aucie nie daje dużych oporów i zdjęcie go nie powinno dać tyle przyrostu. Z samej elektorniki w wolnossącym nie da się "wyjąć" dodatkowyh 30HP, a już na pewno nie w Porsche.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.10.2008, 11:59 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
tkacki napisał(a):
No właśnie. Przepływomierz w tym aucie nie daje dużych oporów i zdjęcie go nie powinno dać tyle przyrostu. Z samej elektorniki w wolnossącym nie da się "wyjąć" dodatkowyh 30HP, a już na pewno nie w Porsche.


No dokładnie!
Jak się skrupulatnie przeglądnie wszystkie wiadomoście to niema rzetelnych danych ,aby móc z całą odpowiedzialnościa potwierdzić przyrosty mocy oporte na ,przeróbkach elektroniki ,dolotu(plnum etc), nawet wydechu w wolnossącym 996 ( i pewnie 997).
Wątpie aby wszystkie te elementy-wydech,dolot + elektronika dały 5 % a taki jest błąd hamowni....

Z mich własnych obserwacji natomiast wynika że te 5 % to daje właśnie olej bardzo rzadki ,taki 0W/20 - i pewnie dlatego w wyścigach ( wyczyn) moga taki dawać.I tak silnik idzie do remontu co 2 wyścigi- mogą sobie na to pozwolić.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.10.2008, 17:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
No Jurek cos rzekl na temat, warto czasem go posluchac :D poza tym chlopaki tez dobrze prawia ale juz obok tematu :wink: .
Niestety wiekszosc zastosowan nie da sie przelozyc bezposrednio na nasze realia, bo i mobil u nas to nie ten mobil co na zachodzie :wink: Grzebanie przy silniku gt3 nie wiele da a moze wysadzic z siodla 95 % czlonkow naszego klubu.

Ale fajnie ze ktos porusza takie tematy. :notworthy: pozdrowienia dla Marcin i Tomka

np Manthey Motors lata na Castrolu TWS 10W60, wiekszosc teamow racingowych w USA na mobilu 1 0W40.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.10.2008, 19:27 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Nie wiem czy mistrzostwa Polski w wyscigach plaskich to prawdziwy "wyczyn" dla przedmowcow ale M Dziurka mowil o swoim GT3 ze regularnie silnik jest rozbierany co 300 godzin i to wystarcza aby nigdy nie zawiodl w wyscigu- dzieki temu udalo sie Mu dojechac do "tytulu" przed Selenem rownie doskonalego kierowcy (ktory teraz tez juz jezdzi GT3 :D ) Niestety nie pytalem sie jaki olej stosowal do tego auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum