Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 23.09.2021, 9:19 

Dołączył: 28.10.2017
Posty: 85
Cześć wszystkim,
Jakiś czas temu rozglądałem się za 718 GT4 ,potem GTS,ale po przeczytaniu już chyba wszystkiego chyba lepiej będzie wejść od razu w dział motosportu porsche zbudowany przez inżynierów od 911 GT3 model GT4.Nie o bicie rekordów chodzi,planuję raczej wyskakiwać na tor od czasu do czasu dla zabawy,reszta po drogach.
Co do GTSa to można mieć w każdym modelu,siedząc w 718 gts głowa chyba chodziłaby mi za GT4;)

Więc do konkretu;)

Co myślicie o tym? https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-7 ... 77e5546b3b
Jak z trwałością tego silnika?

Czy to auto ma szanse stać się klasykiem?
Podobno produkcja ma się niedługo zakończyć?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.09.2021, 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Auto fantastyczne, klasykiem pewnie będzie, ale za 20-30 lat.
Jeśli myslisz o inwestycji, to raczej nie jest ten kierunek.
Ale to moje zdanie, niekoniecznie muszę mieć rację.




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.09.2021, 14:01 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
Jeżeli lubisz jeździć na codzień w kubłach i z manualem to jest to auto dla ciebie.




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.09.2021, 16:06 

Dołączył: 2.08.2017
Posty: 61
Zrobiłem ostatnio dobry research i sam zamówiłem GT4 i Macana S na daily.
Co ciekawe GT4 pewnie będzie wcześniej niż Macan z tego co słyszę od doradcy.
Auto na weekend i Tor Poznań także kubły i na ten moment manual.
Coś co może zmienić moją decyzję i przejście na PDK to wychodzący w Listopadzie GT4RS.
Z tego co udało mi się ustalić GT4 i GT4RS będą produkowane do 2024 roku równolegle.
W 2025 cała platforma 718 przechodzi na pełną elektrykę - https://www.caranddriver.com/news/a37692178/2025-porsche-718-electric-future-details/
Z tego względu, że te auta będą ostatnimi z silnikami spalinowymi - myślę, że będą dobrze trzymać wartość, aczkolwiek to jest auto które i tak chcę zatrzymać już na zawsze.
Fajnie, że zostawiają 911 w spokoju i będzie jeszcze opcja na jakieś GT3 w przyszłości.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.09.2021, 16:32 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
strzela napisał(a):
Zrobiłem ostatnio dobry research i sam zamówiłem GT4 ...

Brawo!Jaki kolor?
Ja zamówiłem GT4 w PDK ze sportowymi fotelami z tym że nie kubły.Mam plan nim śmigać jako daily :wink:i kilka razy w roku wyskoczyć na tor.Też planuję go sobie zostawić na zawsze.
Zobaczymy jak to będzie z produkcją.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.09.2021, 18:49 

Dołączył: 2.08.2017
Posty: 61
Arekk napisał(a):
strzela napisał(a):
Zrobiłem ostatnio dobry research i sam zamówiłem GT4 ...

Brawo!Jaki kolor?
Ja zamówiłem GT4 w PDK ze sportowymi fotelami z tym że nie kubły.Mam plan nim śmigać jako daily :wink:i kilka razy w roku wyskoczyć na tor.Też planuję go sobie zostawić na zawsze.
Zobaczymy jak to będzie z produkcją.


GT Silver
Wewnątrz nici i pasy Silver Grey + ciemne szczotkowane aluminium.
Na ten moment :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.09.2021, 9:55 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 26.08.2014
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa/Sopot
Nr klubowicza: 385
Hej

Ja czekam na premierę GT4 RS i pewnie będę zamawiał :) Dla mnie tylko w PDK, choć z kubłami, bo ma być do zabawy na torze, ale także do przejażdzki wokół komina.




_________________

Pozdrawiam,
Tomas

Jest: Cayman R, Panamera GTS 970.2, 924 Turbo, Macan
Było: 997 turbo, 997 C4, 986 Boxster
Sprzedam: 924 turbo

Praca: http://www.norbsoft.pl - tworzymy aplikacje mobilne, http://www.jasnopis.pl - upraszczanie tekstów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2021, 8:13 

Dołączył: 28.10.2017
Posty: 85
Don_Tomas napisał(a):
Hej

Ja czekam na premierę GT4 RS i pewnie będę zamawiał :) Dla mnie tylko w PDK, choć z kubłami, bo ma być do zabawy na torze, ale także do przejażdzki wokół komina.

RS to musibyć sztos.PDK to wygoda.Manual ma za długie biegi.Na torze trójka to max.Pdk jest podobno trochę lepszy od tego w gts.Myślicie że Gt4 będzie kotem?
Opinie wskazują że 718gt4 to auto lepsze od każdej carrery.Dla mnie to szok że zrobili porsche lepsze od 911,trochę strzał w kolano bo jeśli czytam na forach opinie użytkownika że ma nowe gt3 i nowe gt4.Kocha gt3 ale woli jeździć gt4 i gdyby miał mieć jedno to wybiera gt4,to daje do myślenia że zrobili cholernie dobry wòz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2021, 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Czemu szok? Ostatnie dwie generacje 911 to bardziej auta typu GT. Cayman to auto mniejsze, lżejsze i z lepiej umieszczonym silnikiem, bardziej nadaje się do sportu, tylko Porsche zawsze go kastrowało. Wyścigowe 911 RSR ma obecnie silnik umieszczony centralnie.




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2021, 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Żaden szok, Cayman / Boxster to też Porsche !
W dodatku oba mają silniki lepiej umiejscowione niż w 911... :wink:
(tylko niektórych światłami straszą) :wink: :lol:




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2021, 20:20 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 387
Powoli oswajam się z myślą o zakupie jednak zastanawia mnie pewien motyw. Uszkodzone tylne zawieszenie... Przeglądając portale z samochodami uszkodzonymi zaobserwowałem, że GT 4 w kilku przypadkach miało uszkodzone ( wyrwane ) tylne zawieszenie po mimo braku uszkodzeń zewnętrznych . Co najmniej w dwóch przypadkach były to samochody torowe ( numery, slicki, haki do wyciągania) . Gdzieś się natknąłem na takie stwierdzenie, że podobny problem dotyka gt3 z przodami ( wyrwane kielichy - materiał aluminium ). Nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności, że akurat takie widziałem czy faktycznie jest coś na rzeczy ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2021, 21:11 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Tak jest zaprojektowane aby pierwsza poddała się kolumna zawieszenia bez uszkodzeń struktury konstrukcji auta..
Podobnie na aukcjach wyglądają auta z pokrzywionymi np tylnymi kołami - często są to urwane wahacze tzw control arms..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2021, 22:36 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 387
tsubasa napisał(a):
Tak jest zaprojektowane aby pierwsza poddała się kolumna zawieszenia bez uszkodzeń struktury konstrukcji auta..


Ok tył się zgodzę, ale w gt3 wyrwane górne części kielichów były. W jednym przypadku samochód nie miał żadnych zewnętrznych uszkodzeń, nawet na felgach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2021, 1:04 

Dołączył: 2.08.2017
Posty: 61
fx45 napisał(a):
tsubasa napisał(a):
Tak jest zaprojektowane aby pierwsza poddała się kolumna zawieszenia bez uszkodzeń struktury konstrukcji auta..


Ok tył się zgodzę, ale w gt3 wyrwane górne części kielichów były. W jednym przypadku samochód nie miał żadnych zewnętrznych uszkodzeń, nawet na felgach.


Niestety jest to wada tej konstrukcji (brak wzmocnienia) plus niski skok sportowego zawieszenia. Tutaj masz przykład jak gościowi w UK wyrwało kielich.
Na torze miał wycieczkę w żwir i potem kilkanaście dni później na drodze wjechał w dziurę (nie wiadomo czy skorelowane). Podobną rzecz widziałem na rennliscie (gość też mówił że wjechał w dziurę jadąc normalnie) także trzeba uważać.
https://www.youtube.com/watch?v=YNaFpCseu04

Tył to chyba jedynie jak wymieniają Toe linki na aftermarketowe.
Swoją drogą Porsche nadal ogranicza GT4 tylnym zawieszeniem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2021, 9:50 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
strzela napisał(a):

Niestety jest to wada .


Że co?
Jeśli tak to ma wyglądać to ja pasuje.Porsche chyba powinno się odnieść jakoś do tego?a nie udawać że nie ma problemu jak było w przypadku 996 ze sławnym IMS.Podobno tylko 1% przypadków gdzie sam znam kilka osobiecie.
Jeśli z GT3 jest ta sama sytuacja z kielichami to wtopa po całości.Samochód sportowy nie nadaje się na tor :banghead:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2021, 18:52 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 387
Jeśli z GT3 jest ta sama sytuacja z kielichami to wtopa po całości.Samochód sportowy nie nadaje się na tor

Na tor się nadaje ... Tylko nie wyjeżdżaj poza :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2021, 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2017
Posty: 264
Nr klubowicza: 692
Na Silesii tarki są umowne ale na innych torach już nie. Ciekawe jak to się ma do opisanej sytuacji. Jeździć z duszą na ramieniu to nie frajda, a chyba głównie o frajdę w tej zabawie chodzi. Jak żwirownia kończy się połamanymi kielichami to jest to poważny problem.

Z drugiej strony ciekawe ile takich przypadków jest i naprawdę w jakich warunkach powstały. Czy ktoś z klubu miał podobne przygody? Tak czy inaczej niesmak pozostaje.

Kupowanie GT4 lub GT3 po to by wozić dziecko do szkoły i to tylko w przypadku gładkiej drogi jest moim skromnym zdaniem słabe.




_________________

718 Spyder '22
991 Carrera S MRE '14
987 Boxster S '05
Macan kosiarka '18


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2021, 23:04 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 387
Na aukcjach, uszkodzonych widziałem dwie GT 3 i dwa GT 4 ( w jednym przypadku tył w drugim przód ) . Tył jak już mnie oświecono ma prawo coś tam się ten , ale przód .... Jest to dość odstraszające .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2021, 0:17 

Dołączył: 2.08.2017
Posty: 61
Z tym przodem też nie przesadzajmy - trzeba naprawdę dobrze przypierniczyć żeby naruszyć/osłabić mocowanie i potem je wyrwać. Gość z UK miał też wgiętą felgę także mocno dobił pewnie gdzieś na dohamowaniu kiedy masę auta miał z przodu.
Plus jest taki, że kielich jest w całości wymieniany i klejony na nowo także nie taki ciężki remont (o ile nie wyskoczy przez maskę :lol: )
Od siebie polecam żeby jak ktoś będzie kupował używkę GT3/GT4, sprawdzał jak wyglądają kielichy z przodu i maska nad nimi plus wykaz potencjalnych poziomów przekroczeń obrotów z ECU (dla manuala).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2021, 9:33 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
generalnie GT4 daje radę
a jeszcze z PDK....
https://www.youtube.com/watch?v=3D6ETsQuwJw




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum