Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.04.2009, 9:25 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1378
Witam,
Proszę o poradę bardziej doświadczonych, czy hamownia drogowa oddaje właściwe parametry ?
Albo inaczej jak i gdzie (okolice Śląska) dokonać rzetelnego pomiaru. Ktoś może coś polecić ?

Dla własnej ciekawości chcę zmierzyć tętno (Nm) i ciśnienie (Hp)staruszkowi :) może wtedy uniknę debilnego podatku za stary samochód ;) pokażę papiery i udowodnię że to nie wrak.... :)

pozdr, Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.04.2009, 9:59 

Dołączył: 4.04.2009
Posty: 579
a kto powiedział słowo : wrak ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.04.2009, 10:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nikt kto tworzył ustawę nie powiedział: wrak, ale wszyscy tak myślą...
Nie zdają sobie sprawy, że niektóre auto 20 letnie mogę być sprawniejsze,
niż niektóre nowe z fabryki.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.04.2009, 12:15 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Szczegolnie jak sie widzi te wszystkie informacji o feralnych egzemplarzach, problemami z naprawami gwarancyjnymi to czlowiek sie zastanawia jakim cudem te nowe maja byc lepsze...
Chociaz napewno glowna zaleta nowych aut to ekonomia, a przede wszystkim duzo mniejsze spalanie przy duzo wiekszej mocy...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.04.2009, 12:40 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1378
panowie może coś w temacie ???

pozdrr, Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.04.2009, 12:40 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1378
... no i Panowie na temat....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.04.2009, 14:10 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Jesli chodzi o na temat to slyszalem ze takie hamownie montowane na kolo sa duzo lepsze, bo lepiej oddaja faktyczne warunki drogowe no i nie mecza tak auta jak te stacjonarne. No i do tego przy 4x4 potrzebna jest specjalna hamownia stacjonarna... Ale ile w tym wszystkim prawdy to :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.04.2009, 14:51 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1378
okazało sie parę km ode mnie jest firma obsługująca jakieś teamy sportowe, z hamownia kołową (drogową) umawiam się i jadę sprawdzić...
wydruk będzie do wglądu i jeżeli chłopaki są OK to podam namiary w ramach rewanżu i promocyjnej ceny jaką mi zaoferowali...:)

jestem szalenie ciekaw...

pozdr, Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.04.2009, 15:02 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Myśle że taka hamownia jest w miarę dobra ,a przynajmniej w przypadku aut 4x4 czasem jedyna wogóle możliwa( a przynajmniej bezpieczna)
Błędy a mogą być duże gdy żle podasz masę auta --a tą możesz określić jedynie na wadze ,szkoda się sugerować danymi katalogowymi.
Innymi błędami są warunki atmosferyczne czyli deszcz,mżawka wiatr..itp.

Jeśłi podchodzą profesjonalnie to muszą korygować wynik pomiaru do normy np. DIN.W trakcie pomiaru możesz o to zapytać jeśłi dodzą odpowiedż że tak , to są przyzwoici, jeśłi się coś się wykręcą to pomiar będzie raczej bardzo orientacyjny typu ile kolega oczekuje mocy :!:




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.04.2009, 21:34 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Słyszałem że taka hamownia ma przewagę nad stacjonarną a to z tego powodu że podczas prawdziwej jazdy ( wieksze predkości) powietrze opływajace samochod (w tym wypadku PORSCHE) jest siłą pedu wciskane przez filtr powietrza do kolektora ssącego.
takiej sytuacji niema na hamowni stacjonarnej.
a z pewnością ma to jakiś wpływ na pomiar ( w szczegulnosci gdy auto jest wyposażone "łapaki powietrza")


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.04.2009, 21:46 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
a wyjsciowa moc nowego auta podawana w specyfikacji jest mierzona na jakiej hamowni? wazne zeby porownywac te same rzeczy i tyle ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.04.2009, 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 1069
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 095
Hamownia drogowa "na koło" jest naprawdę dokadna i często dużo lepsza niż stacjonarne. Szczególnie jak mamy zmierzyć auto 4x4 albo takie , któe wloty do chłodzenia ma w "dziwnych miejscach: (porsche turbo , audi rs6 etc). Przede wszystkim jeżeli chodzi o porsche to mamy w końcu naturalny nieograniczony nawiew do intercoolerów (na większości hamowni jest to mocno ograniczone). Należy pamietać jednak , że podstawą pomiaru jest podanie dokładnych parametrów (waga majlepiej zmierzona np. w składzie węgla :lol: , temperatura , ćiśnienie , równa prosta droga etc)




_________________

jest: 991 GT3, 718 T

było: 996 carrera 4s ; 996 turbo ; 997 turbo
-------------------------------------------------------
Puchar PCP 2013 (997 turbo)
mariusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum