Na tarczy podana jest minimalna dopuszczalna grubość (na tym bębnie do którego przykręca się koło), poza tym trzeba zwrócić uwagę na pęknięcia tarczy rozchodzące się od otworów na jej powierzchni. Wg zaleceń producenta nie mogą być dłuższe niż 5 mm i szersze niż 0,1mm. Klocki powinny mieć czujnik zużycia - powoduje zapalenie się kontrolki. Jeśli go nie ma, to grubość klocka ca 3 mm to dobry moment na wymianę. No chyba że masz 5 mm i wybierasz się na dalekie wakacje czy na tor, to nie ma na co czekać
. Przy oglądaniu klocka, trzeba wziąć pod uwagę, że może krzywo się ścierać, dlatego dobrze zdjąć koło i obejrzeć zewnętrzną i wewnętrzną krawędź każdego klocka. I jeszcze jedna sprawa, przez wiele osób zaniedbywana - jeśli jedziesz tym autem w góry, bądź ogólnie jeździsz nim ponadprzeciętnie szybko czy agresywnie, to dla własnego spokoju wymieniaj płyn hamulcowy co sezon a nie co dwa. Wpadający w podłogę pedał, to nie jest absolutnie fantazja czy straszenie naiwniaków.