Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.12.2011, 17:40 

Dołączył: 15.12.2011
Posty: 30
Sprawdziłem przez szukaj ale nie zebrałem wystarczającej ilości informacji na ten temat dlatego założyłem nowy.
Zmieniam hamulece w mojej suprze i pomyślałem o tych z porsche. Wiadomo że są bardzo dobre.
Jako urzytkownicy może rozwiejecie moje wątpliwości odnośnie ceramicznych tarcz. Ogólnie rzecz biorąc to w necie mają prawie same + poza piszczeniem przy lekkim hamowaniu. Jak to jest naprawdę. Warto w to inwestować czy nie. Tak sobie dedukowałem że skoro byłoby to kiepskie rozwiązanie do jazdy na codzień to Turbo, GT2 nie miały by tego rozwiązania.A przecież porsche ma opinię auta na tor i po bułki.
Dziękuję za jakieś sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.12.2011, 18:11 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Ceramik musi się dobrze rozgrzać, żeby poprawnie działać. Poza tym jest koszmarnie droga. Do jazdy na codzień o wiele bardziej nadają się tradycyjne tarcze i klocki. Ceramika największe + ma na torze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.12.2011, 19:18 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Daj sobie spokoj z ceramika, za droga w utrzymaniu, jedna tarcza to koszt ok. 10k.....a wcale tak nie hamuje to lepiej od zestawu Brembo 380mm




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.12.2011, 19:23 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Dzięki uprzejmości kolegi, mam ostatnio okazję raz na jakis czas używać super szybkie auto z ceramiką i powiem tak - skuteczność nawet na zimno jest bardziej niż wystarczająca, ale faktycznie wyraźnie rośnie wprost proporcjonalnie do wzrostu temperatury. :)

Pomimo że nie wykorzystuję auta do wyścigów i tak zdecydowanie wybrałbym hamulce ceramiczne - oczywiście "if money is no object" :)
Pomijając koszmarne koszty zakupu, trwałość ceramiki też jest dużo wyższa...

PS. Piszczenia o którym piszesz dotychczas nie stwierdziłem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.12.2011, 19:53 

Dołączył: 15.12.2011
Posty: 30
Rozważam oczywiście bez aspektu cenowego.Czyli gdyby nie cena to mają reaczej dużo zalet. Czy te tarcze są pływające czy przy braku deformacji ceramiki nie ma potrzeby tego stosować przez producenta?
Powiedzcie mi jeszcze czy gdybym się na to zdecydował to trzeba stosować na obu osich?
I jeszcze jedno, jakie klocki do tego się stosuje, co polecicie?
Sorki ze banalne pytania ale jestem zielony w tym temacie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2011, 0:45 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 357
jak jesteś zainteresowany został mi komplet tarcz i zacisków ceramicznych od ferrari 430 chalenge wiadomość na pw. oczywiście w super cenie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2011, 10:47 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Kilka osob na tym forum zmienilo wlasnie z ceramicznych na stalowe, niech oni sie na ten temat wypowiedza, ja na pewno bym nie kupowal ceramiki, klocki potem kosztuja ok.2000PLN, tarcze 10.000 PLN, znam przypadki, gdzie tarcze szybko popekaly :(
Dobry zestaw Brembo 380mm na przod to koszt ok.4000-4500 EUR i w to bym szedl..... Ewentualnie jak kasa nie grali roli to idz w Alcony, koszt ok. 35000-40000 PLN, potem w utrzymaniu juz niskie koszty....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2011, 10:54 

Dołączył: 15.12.2011
Posty: 30
No właśnie też słyszałem że są ludzie co zmieniali ceramikę na stalowe.Nie wiem tylko dlaczego, czy tylko ze względu na koszty czy może coś innego?
Czy w cayene turbo tym 4.5 z tarczami 355mm były tarcze ceramiczne?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2011, 10:55 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Prosta sprawa, w utrzymaniu tansze, tak samo skuteczne w hamowaniu i przede wszystkim dluzej klocki wytrzymuja, te ceramiczne leca w oczach....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2011, 11:24 

Dołączył: 15.12.2011
Posty: 30
Jeżeli chodzi o stalowe to jakie firmy dorównują ceramicznym?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2011, 11:30 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Podalem Ci przyklady powyzej.....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2011, 14:37 

Dołączył: 1.12.2007
Posty: 477
Matschke, możesz coś szerzej o tych Alconach napisać? Cóż to za ustrojstwo? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2011, 19:27 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Moja wiedza na temat spraw technicznych jest mocno ograniczona, więc tylko
Wymieniłem ceramikę na zestaw stalowy bo:

- jest znacznie tańszy
- wolniej się zużywa
- większy wybór klocków
- niewiele gorszy ale w sumie jednak trochę jest dlatego, że:
zestaw stalowy jest znacznie cięższy od ceramicznego
jest jednak mniej stabilny przy nagrzewaniu

Ceramika jest na pewno lepszym / wydajniejszym systemem hamulcowym.
Jednak jego koszty oraz fakt, że tarcze są delikatne i łatwo ulegają mechanicznym uszkodzeniom spowodował moją decyzję wybrania opcji stalowej.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2011, 19:45 

Dołączył: 15.12.2011
Posty: 30
No ja myślałem że tarcze ceramiczne są dużo bardziej trwałe. Co do mechanicznych uszkodzeń to logiczne ale przy normalnej jeździe to chyba tylko klocki szybciej lecą od zwykłych? To chyba to że tarcza jest droga ale starcza na bardzo długo to nie bije po kieszeni? A co do wyboru klocków to seria w ceramice jest na tyle dobra że nie potrzeba jej zmieniać?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2011, 20:49 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
porsche napisał(a):
Matschke, możesz coś szerzej o tych Alconach napisać? Cóż to za ustrojstwo? :)


Brytyjska firma, robi uklady do nowego GT-Ra albo 997 Turbo, zacisk monocoque z jednego odlewu, tarcze w Porsche chyba 390mm, koszt do Porsche cos kolo 35-40k, do GTRa 40-45k
Potem tarcze i klocki sa tanie, bo klocki cos kolo 1000PLN, tarcze nie pamietam...
Jechalem GTRem z takim ukladem hamulcowym i naprawde przy hamowaniu potrafi sie odbic "kakao z pierwszej komunii" ;) auto deba staje....
W Polsce sprzedaje te zestawy firma JDL Performance




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2011, 23:09 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Bo są dużo bardziej trwałe jak ich nie wystawiasz na ryzyko uszkodzeń mechanicznych. Tam gdzie sprawdzają się najlepiej masz największe ryzyko bo na torze hamujesz ekstremalnie a możesz zawsze jakieś kamyczki złapać, z toru wyjechać...
Po mieście czy autostradzie - tarcze wytrzymają spokojnie 100 lub więcej tys km - tylko po co ci wtedy ceramika?




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2011, 10:14 

Dołączył: 15.12.2011
Posty: 30
Znalazłem w necie takie zestawienie + i -

+zdolność do pracy w wysokich temperaturach ze względu na fakt że nie utrzymują ciepła i szybko stygną
+lepiej odprowadzają ciepło i płyn hamulcowy wolniej się nagrzewa
+mniej pylą a pył nie jest magnetyczny i mniej osadza się na elementach metalowych
+mniejszy zużycie
+wirnik jest lżejszy o ok. 50%
+mniejszy hałas podczas hamowania
+brak termicznych odkształceń
+brak korozji
+nie mają pęknięć cieplnych
+85% wyższa pojemność cieplna niż żelaza
+dwukrotnie większe promieniowanie cieplne
+1/3 gęstości żelaza i 40% przewodnictwa cieplnego żelaza i akumulacja cieplna jest niższa co jest ważne dla skutecznego hamowania
+lepsze przyspieszenie ze względu na mniejszą bezwładność obrotową
+żywotność ok. 100tys. Mil i 1000 mil dla wyścigu

-cena
-wrażliwe na uszkodzenia mechaniczne
-słabsze hamowanie przy zimnych hamulcach


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2011, 11:50 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
No to już wiesz wszystko!




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2011, 12:26 

Dołączył: 15.12.2011
Posty: 30
Wiem :D ale to teoria.Cenne są rady urzytkowników przed podjęciem ostatecznej decyzji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.12.2011, 13:10 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
To co zacytowałeś to nie teoria. Mogę potwierdzić - miałem ceramikę w 2 autach i podobne doświadczenia.
Do czego chcesz tą ceramikę zakładać?




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum