Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.09.2012, 21:08 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Panowie - jak w temacie. Muszę wymienić (jestem w trakcie) komputer z wersji US na wersję EU - bo taki akurat dostałem. Wszystko zostało sklonowane ze starego USA do nowego EU, tylna część wiązki też została wymieniona i coś nie działa.

Zajmuje się tym mój mechanik, jednak napotkał problem i trochę jestem zaniepokojony - Myślałem, że wystarczy sklonować i będzie ok. Nowy komputer jest nowszej generacji (nadal 996 ale nowszy - stary ma symbol 534 a nowy 535). Nie wiem jaką konfigurację miał samochód z którego jest nowy komputer, jednak po sklonowaniu - większość systemów działa, kody, pilot, abs, immobilizer czujniki itp. Po przekręceniu słychać wtryski, ale nie zapala.

Wyczytałem, że podobno ma to związek z PSM - w mojej 996 nie ma PSM, a w nowym komputerze pewnie był i dlatego trzyma jakieś zabezpieczenie. Może także wersja US i EU ma znaczenie. Zagadką jest jeszcze skrzynia biegów, mam manual, a nowy komputer mógł mieć automat (ale po klonowaniu powinno być ok) - może to mieć znaczenie ?

Byłbym wdzięczny za sugestie, jeśli ktoś z Was spotkał się z takim problemem. W teorii wszystko powinno śmigać - a w praktyce ciężko zlokalizować źródło.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.09.2012, 21:50 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Nie wystarczy klon wiązki. Sterowniki musisz zakodować - wprowadzić wersje auta i wyposażenia. Jeśli nie wbijesz się do niego przez PST2 lub PIWIS to masz jeszcze problem z immo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.09.2012, 23:21 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Jesli skrzynia z dawcy byla TIP a obecnie jest manual to tu moze byc problem. Sterowniki musza sie widziec jesli sa wzajemnie zakodowane - prawdopodobnie sterownik skrzyni wysyla informacje do sterownika silnika ze auto jest na luzie i sterownik silnika majac w pamieci tiptronic bez tej informacji w nowym aucie (brak skrzyni i sterownika) nie da sygnalu na rozrusznik.
Osobiscie mialem przypadek wymiany modulu PSM z auta z Tiptronikiem do manuala - za cholere nie dalo sie zmusic PSM-u do dzialania. Trzeba go bylo przekodowac na manual dopiero po tym przestal wywalac blad "Version Coding". Kodowanie wykonywalem w serwisie. Bylem bardzo pozytywnie zaskoczony ceną :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.09.2012, 9:47 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Sterownik jest zakodowany, immobilizer działa prawidłowo - nie wywala błędu. Problem wydaje mi się tkwić w tym o czym wspomniał Michał. Objawy są dokładnie takie jak pisze. Nie ma prądu na rozruszniku, poza tym wszystko wydaje się być w porządku.

Zobaczę dzisiaj czy uda się zrobić to tutaj, czy podjadę do Poznania. Rozumiem, że moje auto musi tam być ? Michał, co powinienem im dostarczyć do serwisu - oba sterowniki, samochód docelowy, czy coś jeszcze ?

Super dzięki za informacje :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.09.2012, 10:39 

Dołączył: 20.05.2012
Posty: 128
Zawieś samochód.
A problem jak już napisano na pewno tkwi w pozycji P której nie widzi komputer silnika bo masz manuala.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.09.2012, 21:08 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
To jest to co przychodzi mi na mysl czytając twoj przypadek. Zakladam, ze elektryka zostala wykonana poprawnie i nie ma tam jakiegos "zonka".
Tak jeszcze mysle zeby nie okazalo sie,ze ten nowszy sterownik jest niekompatybilny "informatycznie" z resztą auta i w temacie nic sie nie da zrobic... Tutaj mozna sie spodziewac wszystkiego i wypadalo by jeszcze sprawdzic, czy w nowszym modelu inne sterowniki rowniez nie byly inne ale to czarny scenariusz.
Jak robilem w innej marce to wszystkie sterowniki na aucie musialy byc o tej samej wersji softwearowej i tylko niektore rozne byly miedzy soba kompatybilne mimo ze numery czesci z nowszym softem i starszym byly te same. :!:
Proponuje zaciągnac auto do serwisu - bardzo czesto przy takich podmianach trzeba cos pokombinowac, popodstawiac inne moduly itp. Generalnie pownienes byc przynajmniej przeszczepionej elektryki pewny bo koledzy z serwisu beda patrzec na takie auto i kombinacje raczej niechetnie i jesli temat okaze sie trudny to potrzeba tu kogos z zacięciem, pojeciem o elektronice i systemie zainstalowanym w aucie oraz chęcią rozwiazania problemu a nie zwyklego "klikacza"
Jak cos bedziesz wiedzial wiecej napisz prosze bo jestem ciekawy zrodla problemu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.09.2012, 8:55 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Jadę dzisiaj zobaczyć co dało się zrobić i na czym stoimy. Alternatywa jest jeszcze taka, żeby kupić czysty DME w serwisie i dać im do zaprogramowania razem z samochodem. Różnica w cenie nowy - używany jest spora, dlatego postanowiłem spróbować z tamtym.

Niekompatybilność innych elementów także biorę pod uwagę, ale nie wywala innych błędów. Tylko ten "Version Coding". :dontknow:

Mam tutaj specjalistę od komputerów, mówił, że w Mercedesach, Audi czy VW nie ma aż takich problemów. Porsche są cięższe do przeprogramowania. Samochód oddałem w bardzo dobre ręce bo to serwis, który specjalizuje się w Porschakach, podobnie jak Ty Michał - Pewnie ich znasz, z Zielonej Góry. Jednak nie jest to problem mechaniczny - bo z takimi to sobie radzą z zamkniętymi oczami, tylko niestety ten nieszczęsny komputer. Zobaczymy, najwyżej dorzucę parę złotych za nowy DME, trudno. Zdrowy prosiaczek, to szczęśliwy prosiaczek... :porc:

Dzięki, wrzucę komentarz jak się coś okaże :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum