Autor |
Wiadomość |
GrzegorzN
|
Napisane: 20.01.2014, 23:48 |
|
Dołączył: 4.07.2011 Posty: 95
|
Lud się rzucił jak na ciepłe bułeczki
Czy to ciągle Porsche czy "samochody dla ludu"?
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 20.01.2014, 23:55 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
I tym oto sposobem odchodzi w przeszłość to co było w tej firmie najlepsze ..... niestety
Natłuką teraz tych folks wagonów od groma, i wespół z cayenn'em, panamerą i 991 gran turismo, zaleją świat .
Za chwilę jak to wszystko zacznie się psuć (a zacznie na bank), to sensu nie będzie miało najmniejszego płacić więcej za tego Mac.... Q5 z powodu znaczka na masce bo wartości nie będzie miał już nic a nic.
Mercedes ma AMG, Audi RS'a, BMW M'kę, i teraz do tego towarzystwa dojdzie producent SUV'ów (i traktorów) z 911'tką jako tzw "lepszą wersją" tego co wypuszcza standardowo na rynek ...... niby fajnie , ale jakoś nie mogę się pozbyć wrażenia , że coś się zmienia i odchodzi w przeszłość .........
Jakoś mi tak smutno ..........
|
|
Góra |
|
GrzegorzN
|
Napisane: 21.01.2014, 0:03 |
|
Dołączył: 4.07.2011 Posty: 95
|
joko napisał(a): ... Mercedes ma AMG, Audi RS'a, BMW M'kę ...
Tata ma Jaguara i LR a VW ma ...
Czekać tylko na Boxstera 2.0TTT
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 21.01.2014, 0:36 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
i swietnie ze sprzedaz idzie! beda mieli pieniadze na rozwoj 911 ktora tak dobrze sie nie sprzedaje ...
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 21.01.2014, 10:34 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
W mediach już nie raz pojawiały się wyliczenia, że 75% sprzedaży porsche to modele Panamera i Cayenne...Ale jak wszyscy wiemy te modele też mają olbrzymi spadek wartości w pierwszych latach eksploatacji-911 jednak cenę trzyma dużo lepiej i dlatego w mojej ocenie przy zalewie rynku takimi autami jak Macan to 911 pozostanie jednak autem wyjątkowym.
|
|
Góra |
|
GrzegorzN
|
Napisane: 21.01.2014, 16:03 |
|
Dołączył: 4.07.2011 Posty: 95
|
mgrab napisał(a): ...Ale jak wszyscy wiemy te modele też mają olbrzymi spadek wartości w pierwszych latach eksploatacji-911 jednak cenę trzyma dużo lepiej i dlatego w mojej ocenie przy zalewie rynku takimi autami jak Macan to 911 pozostanie jednak autem wyjątkowym.
Z ciekawości zrobiłem sobie małe zestawienie cen samochodów na mobile.de zakładając poniższe warunki:
- tylko auta niemieckie,
- pierwszy rok to 2012 i w tym przypadku tylko auta od pierwszego właściciela,
- odrzucałem ekstremalne przypadki (np. cena wyższa/niższa o 15k od kolejnego).
Niestety nie zaobserwowałem szczególnego trzymania wartości dla 911, jest tak samo jak Panamera i raczej gorzej od Boxstera.
Procentowa utrata wartości dotyczy najniższych ofert z tego powodu że nie znalazłem maksymalnych cen zakupowych tych modeli.
Trzymanie ceny dotyczy raczej aut zabytkowych/klasycznych a nie samochodów dostępnym na "zwykłym" rynku.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 21.01.2014, 16:21 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Prestiż Porsche , moc 350 KM, ładne i modne nadwozie , świetna skrzynia, napęd 4x4 i cena 47 000 euro ( u nas ma(miało) startowac od 250 000 zł)
Czego więcej można chcieć? W ciemno można kupować.
Nie jestem zwolennikiem takich aut a sam bym pewnie kupił...
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 21.01.2014, 19:53 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Ale właśnie o ten prestiż Jurku chodzi, a konkretnie o to że powoli i sukcesywnie sama firma go zatraca.
Kiedyś Porsche było w jednym towarzystwie z Ferrari,Lamborghini, Astonem, i kilkoma jeszcze innymi markami , które zaliczało się do tzw. SuperCars, a mówiąc prosto - sportowe, szybkie, drogie, a przede wszystkim rzadkie i ekskluzywne.
Dzisiaj mało kto tak je postrzega, a przeciętny nie-pasjonat kojarzy markę przez pryzmat nie 911'tki a Cayenne'a. Poczekamy kilka lat i 99 osób na 100 będzie Porsche kojarzyło z Macan'em.
Co do trzymania wartości przez 991, to niedawno znajomy kupił rocznik 2012 (10-cio miesięczny) za 75tys EUR - wszystko w temacie.
A i żeby nie było, samochód cały nie bity z przebiegiem coś koło 6000 km
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 21.01.2014, 20:02 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
75 tysięcy euro to nie mało, za używane auto które jako nowe zaczyna sie od 100k euro.
991 tracą duzo u nas, przez sztucznie wywindowaną cenę przez akcyzę, czyli cena jest sztucznie wypompowana o ~19%. A rynek to weryfikuje, bo dzisiaj każdy porównuje ceny w EU/DE i widzi ile auto powinno kosztować a ze w przypadku nowej 991 te ~19% wartości to kupa kasy to juz życie
Mi tez sie nie podoba ze Porsche idzie w stronę masówki ale takie sa prawa rynku, każdy liczy $. Tam gdzie kiedys był MB i BMW dzisiaj mamy Porsche, ale kwestia czasu jest kiedy Lambo zrobi odpowiednika Panamery ( prototyp juz stoi w Sant'a Agata - widziałem jak byłem ) i Cayenne... Ferrari i inne marki zmierzają w te sama stronę takie życie. Ale z drugiej strony ludzi na świecie przybywa, to dlaczego aut miałoby nie przybywać ? czy to nie radość jak jadąc prosiakiem mijamy drugiego ?
Edit:
Poza tym, u nas jest duży bieg za nowym modelem ( zeby sąsiedzi widzieli ), u nas dzisiaj sprzedaz 997 z koncowki produkcji za rozsądne pieniadze graniczy z cudem, a w DE 997.2 z ostatniego rocznika wciąż kosztują "astronomiczne" pieniadze jak na stary model
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 21.01.2014, 20:21 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Cytuj: 75 tysięcy euro to nie mało, za używane auto które jako nowe zaczyna sie od 100k euro.
Ale jak mówimy o takim , które w salonie kosztowało około 130 tys, to te 75 po 10 miesiącach i 6000 km to raczej drogo nie jest
|
|
Góra |
|
GrzegorzN
|
Napisane: 21.01.2014, 22:29 |
|
Dołączył: 4.07.2011 Posty: 95
|
Porsche tracą dużo wszędzie, nie tylko u nas, po roku ponad 30%. U nas tylko wychodzi większa kwota utraty wartości bo akcyza podbija cenę zakupu.
Chodziło mi głównie o to że 911 nie jest tutaj żadnym wyjątkiem.
Ludzie porównują z DE ale jest oczywiste żeby auto sprowadzić trzeba doliczyć akcyzę więc tak naprawdę to nie ma ona znaczenia.
Swoją drogą to akcyza gra na korzyść Porsche w Polsce bo powoduje że jest droższe w zakupie, a przez to bardziej ekskluzywne
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 22.01.2014, 12:46 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
GrzegorzN napisał(a): Swoją drogą to akcyza gra na korzyść Porsche w Polsce bo powoduje że jest droższe w zakupie, a przez to bardziej ekskluzywne
Wątpię, żeby Porsche tak to widziało - w końcu ani grosz z akcyzy nie trafia na ich konto, a sama akcyza skutecznie ogranicza sprzedaż ich aut w Polsce.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 22.01.2014, 15:51 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
TomRS napisał(a): GrzegorzN napisał(a): Swoją drogą to akcyza gra na korzyść Porsche w Polsce bo powoduje że jest droższe w zakupie, a przez to bardziej ekskluzywne Wątpię, żeby Porsche tak to widziało - w końcu ani grosz z akcyzy nie trafia na ich konto, a sama akcyza skutecznie ogranicza sprzedaż ich aut w Polsce.
Porsche zarabia ok 20 % , diler zarabia 7 %. nasze państwo 40 % ( Vat + akcyza) a klient jest w ostatnim szeregu łańcucha pokarmowego..pomijam rozmaite pasożyty ( ubezpieczenie , serwis , benzyna etc...)
Najgorsze , ze taki klient jest często wytykany palcem jak to się obłowił w domyśle nelegalnie dorobił.......
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Bukol
|
Napisane: 22.01.2014, 17:11 |
|
Dołączył: 14.08.2011 Posty: 290
|
Ponad 45% - najpierw akcyza 18.6%, potem VAT, ale od wartosci powiekszonej o akcyze.
100 + 18.6% - 118,60
118,60 + 23% = 145,88
A od tego jeszcze podatek dochodowy dilera. W sumie mozna zalozyc, ze kupujac nowe auto z silnikiem ponad 2 litry, ok 1/3 jego wartosci wedruje do kasy panstwowej. W Holandii jest jeszcze gorzej. Tu tzw. akcyza to ponad 45%, a do tego jeszcze VAT. Jak by sie nie obrocic to doopa z tylu
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 22.01.2014, 18:10 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Bukol napisał(a): W Holandii jest jeszcze gorzej. Tu tzw. akcyza to ponad 45%, a do tego jeszcze VAT.
Pocieszające...
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 22.01.2014, 20:55 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Wyobraźcie sobie jakby szedł u nas Boxster z 2.0 Turbo
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 22.01.2014, 21:03 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
Kurcze... znowu zaspałem i nie zdążyłem zamówić...
W PL ponoć wszystko też sprzedane...
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
kimbex
|
Napisane: 23.01.2014, 1:13 |
|
Dołączył: 10.11.2009 Posty: 2215 Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
|
A ja już nie chcę takiego Volkswagena w skórze Porsche co ich 80000 sztuk rocznie mają zamiar produkować - nie dzięki wolę mojego unikatowego Cayenna GTS w kolorze Nordicgold lub jakieś inne nietuzinkowe auto .
Wywalić grubo ponad 300 000 zł za masówkę ? Dzięki ale NIE ! Nuda
_________________ www.911classic.pl zawsze piękne 911 Krzysztof
|
|
Góra |
|
alphecca
|
Napisane: 23.01.2014, 3:52 |
|
Dołączył: 4.12.2011 Posty: 29
|
A Cayenne to nie czasami Volkswagen Touareg w skorze Porsche?? Tylko chyba tam najwiekszy silnik to 4.2. W sumie tez masowka
|
|
Góra |
|
pitong
|
Napisane: 23.01.2014, 10:48 |
|
Dołączył: 11.08.2013 Posty: 160
|
alphecca napisał(a): A Cayenne to nie czasami Volkswagen Touareg w skorze Porsche?? Tylko chyba tam najwiekszy silnik to 4.2. W sumie tez masowka
Nikt by na to nie wpadł Tym bardziej że te auta mają te same drzwi, zawieszenie... Czasami nawet kolory podobne
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|