Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.07.2011, 21:57 

Dołączył: 26.07.2011
Posty: 4
witam kod silnika N996 obrotow na wolnych jest ok 700 wydaje sie to troche za malo dodatkowo na wolnych wyskakuje problem z smarowaniem silnika ( zapala sie kontrolka oleju ) ktora po wyjsciu na wysze obroty gasnie na wyszych obrotach cisnienie smarowania jest 3.5 na wolnych ok 1 gdy podbije sie lekko wysze obroty wyskakujena 1,5 /2 wszystko wskazuje na to ze problemem sa za niskie obroty wiec prosze moze ktos wie jakie sa prawidlowe nominalne dzieki z gory


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.07.2011, 22:20 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
jak włączysz kompresor klimatyzacji, to obroty powinny lekko wzrosnąć, po wyłączeniu obroty spadają. wzrost jest rzędu 300 obr./min więc jeśli gaśnie Ci światełko smarowania - wiesz ile powinieneś mieć. z drugiej strony u mnie standardem jest 700 - 800, ale to za nisko, bo czuć że silnik pracuje i trochę drży. Jak załączam AC obroty wzrastają do 1000 i jest bardzo gładko.

Może po prostu masz za mało oleju - powinieneś mieć najlepiej 3/4 na miarce bagnetu. Olej mega istotny - u mnie czuć różnice w pracy silnika, jak mam ubytek raptem 100 - 200 mililitrów i brzmi odrobinę inaczej, szczególnie przy rozruchu, gdy wszystko się smaruje - właśnie zabieram się za naprawę tej nieszczelności.

Co jak co, ale oleju nie lekceważyłbym, najlepiej ASO albo specjalista w tym przypadku :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.07.2011, 22:35 

Dołączył: 26.07.2011
Posty: 4
problem w tym ze silnik byl rozlozony bo wczesniej koles go zatarl obrocilo panewke wszystko zrobione dodatkowo wymieniono dwie pompy stara zostalal jedna bo wygladala ok silnik pracuje gladko wszystko ok tylko ta kontrolka oleju na wolnych


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: olej 996
PostNapisane: 27.07.2011, 21:00 

Dołączył: 24.01.2010
Posty: 133
pamiętaj żeby olej wymieniać częściej niż mówi serwis w 996 max po 10 000 km to sprawdzona zasada, jak bedziesz robił dłuższe przebiegi silnik może paść szczególnie przy 3,4 l


theshape napisał(a):
jak włączysz kompresor klimatyzacji, to obroty powinny lekko wzrosnąć, po wyłączeniu obroty spadają. wzrost jest rzędu 300 obr./min więc jeśli gaśnie Ci światełko smarowania - wiesz ile powinieneś mieć. z drugiej strony u mnie standardem jest 700 - 800, ale to za nisko, bo czuć że silnik pracuje i trochę drży. Jak załączam AC obroty wzrastają do 1000 i jest bardzo gładko.

Może po prostu masz za mało oleju - powinieneś mieć najlepiej 3/4 na miarce bagnetu. Olej mega istotny - u mnie czuć różnice w pracy silnika, jak mam ubytek raptem 100 - 200 mililitrów i brzmi odrobinę inaczej, szczególnie przy rozruchu, gdy wszystko się smaruje - właśnie zabieram się za naprawę tej nieszczelności.

Co jak co, ale oleju nie lekceważyłbym, najlepiej ASO albo specjalista w tym przypadku :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.07.2011, 21:27 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
A ja dzisiaj się przyjrzałem - u mnie na wolnych obrotach jest nawet 600 RPM jak silnik się nagrzeje, a z klimatyzacją 800, na zimnym 900. Przy 600, nie pali mi się lampka oleju, i mam oleju 3/4 bagnetu.

A tak jeszcze - świeciła mi się lampka check engine - wszyscy doradzali mi naprawy i wymiany. dzisiaj wlazłem pod auto - popukałem w sondy i voila - lampka zgasła :D wydaje mi się, że kabel nie stykał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.07.2011, 22:21 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
theshape napisał(a):
A tak jeszcze - świeciła mi się lampka check engine - wszyscy doradzali mi naprawy i wymiany. dzisiaj wlazłem pod auto - popukałem w sondy i voila - lampka zgasła :D wydaje mi się, że kabel nie stykał


a komputer też postukałeś żeby wykasował sobie błąd...? :roll:

Co do obrotów i ciśnienia, to myślę że powinieneś udać się do mechanika który składał silnik, albo innego... sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach...

Na zimnym silniku ciśnienie powinno być o wiele większe... u mnie pokazuje 2 ale to przy bardzo mocno nagrzanym silniku na wolnych obrotach, a na wyższych obrotach bije pod 5...

Obym się mylił, ale myślę że to może być coś więcej niż tylko wolne obroty...




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.07.2011, 1:26 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
marcin.m napisał(a):
theshape napisał(a):
A tak jeszcze - świeciła mi się lampka check engine - wszyscy doradzali mi naprawy i wymiany. dzisiaj wlazłem pod auto - popukałem w sondy i voila - lampka zgasła :D wydaje mi się, że kabel nie stykał

a komputer też postukałeś żeby wykasował sobie błąd...? :roll:


Nie mam zielonego pojęcia jak to się stało - lampka zgasła :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum