|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
wojta33
|
Napisane: 26.07.2011, 21:57 |
|
Dołączył: 26.07.2011 Posty: 4
|
witam kod silnika N996 obrotow na wolnych jest ok 700 wydaje sie to troche za malo dodatkowo na wolnych wyskakuje problem z smarowaniem silnika ( zapala sie kontrolka oleju ) ktora po wyjsciu na wysze obroty gasnie na wyszych obrotach cisnienie smarowania jest 3.5 na wolnych ok 1 gdy podbije sie lekko wysze obroty wyskakujena 1,5 /2 wszystko wskazuje na to ze problemem sa za niskie obroty wiec prosze moze ktos wie jakie sa prawidlowe nominalne dzieki z gory
|
|
Góra |
|
theshape
|
Napisane: 26.07.2011, 22:20 |
|
Dołączył: 27.05.2011 Posty: 231
|
jak włączysz kompresor klimatyzacji, to obroty powinny lekko wzrosnąć, po wyłączeniu obroty spadają. wzrost jest rzędu 300 obr./min więc jeśli gaśnie Ci światełko smarowania - wiesz ile powinieneś mieć. z drugiej strony u mnie standardem jest 700 - 800, ale to za nisko, bo czuć że silnik pracuje i trochę drży. Jak załączam AC obroty wzrastają do 1000 i jest bardzo gładko.
Może po prostu masz za mało oleju - powinieneś mieć najlepiej 3/4 na miarce bagnetu. Olej mega istotny - u mnie czuć różnice w pracy silnika, jak mam ubytek raptem 100 - 200 mililitrów i brzmi odrobinę inaczej, szczególnie przy rozruchu, gdy wszystko się smaruje - właśnie zabieram się za naprawę tej nieszczelności.
Co jak co, ale oleju nie lekceważyłbym, najlepiej ASO albo specjalista w tym przypadku
|
|
Góra |
|
wojta33
|
Napisane: 26.07.2011, 22:35 |
|
Dołączył: 26.07.2011 Posty: 4
|
problem w tym ze silnik byl rozlozony bo wczesniej koles go zatarl obrocilo panewke wszystko zrobione dodatkowo wymieniono dwie pompy stara zostalal jedna bo wygladala ok silnik pracuje gladko wszystko ok tylko ta kontrolka oleju na wolnych
|
|
Góra |
|
hans
|
Napisane: 27.07.2011, 21:00 |
|
Dołączył: 24.01.2010 Posty: 133
|
pamiętaj żeby olej wymieniać częściej niż mówi serwis w 996 max po 10 000 km to sprawdzona zasada, jak bedziesz robił dłuższe przebiegi silnik może paść szczególnie przy 3,4 l
theshape napisał(a): jak włączysz kompresor klimatyzacji, to obroty powinny lekko wzrosnąć, po wyłączeniu obroty spadają. wzrost jest rzędu 300 obr./min więc jeśli gaśnie Ci światełko smarowania - wiesz ile powinieneś mieć. z drugiej strony u mnie standardem jest 700 - 800, ale to za nisko, bo czuć że silnik pracuje i trochę drży. Jak załączam AC obroty wzrastają do 1000 i jest bardzo gładko. Może po prostu masz za mało oleju - powinieneś mieć najlepiej 3/4 na miarce bagnetu. Olej mega istotny - u mnie czuć różnice w pracy silnika, jak mam ubytek raptem 100 - 200 mililitrów i brzmi odrobinę inaczej, szczególnie przy rozruchu, gdy wszystko się smaruje - właśnie zabieram się za naprawę tej nieszczelności. Co jak co, ale oleju nie lekceważyłbym, najlepiej ASO albo specjalista w tym przypadku
|
|
Góra |
|
theshape
|
Napisane: 27.07.2011, 21:27 |
|
Dołączył: 27.05.2011 Posty: 231
|
A ja dzisiaj się przyjrzałem - u mnie na wolnych obrotach jest nawet 600 RPM jak silnik się nagrzeje, a z klimatyzacją 800, na zimnym 900. Przy 600, nie pali mi się lampka oleju, i mam oleju 3/4 bagnetu.
A tak jeszcze - świeciła mi się lampka check engine - wszyscy doradzali mi naprawy i wymiany. dzisiaj wlazłem pod auto - popukałem w sondy i voila - lampka zgasła wydaje mi się, że kabel nie stykał
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 27.07.2011, 22:21 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
theshape napisał(a): A tak jeszcze - świeciła mi się lampka check engine - wszyscy doradzali mi naprawy i wymiany. dzisiaj wlazłem pod auto - popukałem w sondy i voila - lampka zgasła wydaje mi się, że kabel nie stykał
a komputer też postukałeś żeby wykasował sobie błąd...?
Co do obrotów i ciśnienia, to myślę że powinieneś udać się do mechanika który składał silnik, albo innego... sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach...
Na zimnym silniku ciśnienie powinno być o wiele większe... u mnie pokazuje 2 ale to przy bardzo mocno nagrzanym silniku na wolnych obrotach, a na wyższych obrotach bije pod 5...
Obym się mylił, ale myślę że to może być coś więcej niż tylko wolne obroty...
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
theshape
|
Napisane: 28.07.2011, 1:26 |
|
Dołączył: 27.05.2011 Posty: 231
|
marcin.m napisał(a): theshape napisał(a): A tak jeszcze - świeciła mi się lampka check engine - wszyscy doradzali mi naprawy i wymiany. dzisiaj wlazłem pod auto - popukałem w sondy i voila - lampka zgasła wydaje mi się, że kabel nie stykał a komputer też postukałeś żeby wykasował sobie błąd...?
Nie mam zielonego pojęcia jak to się stało - lampka zgasła
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|