Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.09.2015, 17:13 

Dołączył: 24.09.2015
Posty: 11
Cześć. Posiadam Porsche 911/964. Rok 1991 250 KM.
Nie mam instrukcji obsługi do tego modelu.
Proszę o sugestie dotyczące adresu pod którym będę mógł zakupić instrukcje.
Temat następny - pierwszy zegar od lewej pokazuję wskazanie ilości paliwa oraz wskażnik oleju, podczas jazdy wskażnik oleju pokazuje czerwone pole, natomiast po zatrzymaniu raz po raz wychyla się poza czerwone pole, nawet do połowy skali.
Pytanie - co dokładnie określa ten wskaźnik i czy jego praca w opisanym zakresie jest prawidłowa?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.09.2015, 18:04 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
W czasie jazdy wskazanie poziomu oleju nie ma znaczenia. Ważne jest na postoju przy rozgrzanym oleju z włączonym silnikiem. Odczyt jak na miarce - idealnie od połowy do 3/4. Wahanie może oznaczać, że czujnik jest uszkodzony - zweryfikuj stan oleju bagnetem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.09.2015, 19:50 

Dołączył: 24.09.2015
Posty: 11
Dziękuje za odpowiedz.
Na rozgrzanym silniku, podczas pracy mam stan trochę poniżej połowy. Dlatego na razie nie dolewam, uznając, że ten stan jest w miarę ok.
Wrócę do mojego pytania dotyczącego instrukcji obsługi, czy ktoś wie jak ją zdobyć?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.09.2015, 20:12 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
A do czego Ci potrzebna instrukcja? O wszystko możesz zapytać tutaj :) Ewentualnie kup książkę Adriana Streathera o 964 http://www.amazon.com/Porsche-911-964-E ... 0837602939
Miałem taką w sumie na zbyciu, ale komuś pożyczyłem. Muszę popytać ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.09.2015, 20:22 

Dołączył: 24.09.2015
Posty: 11
W zasadzie masz racje. Dzięki forum uzyskałem już kilka istotnych odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.09.2015, 11:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Sainag napisał(a):
Dziękuje za odpowiedz.
Na rozgrzanym silniku, podczas pracy mam stan trochę poniżej połowy. Dlatego na razie nie dolewam, uznając, że ten stan jest w miarę ok.
Wrócę do mojego pytania dotyczącego instrukcji obsługi, czy ktoś wie jak ją zdobyć?


Kontrola poziomu oleju w 964 za pomoca zegara jest niebanalna. Musisz zwrocic uwage na wystapienie kilku czynnikow JEDNOCZESNIE:

- silnik rozgrzany - temperatura +- w polowie, zeby byl otwarty termostat !!! Inaczej pomiar mozesz sobie wsadzic w ...
- auto stoi na plaskim przez przynajmniej 30 sekund, z wlaczonym silnikiem

Poziom powinien byc pwyzej czerwonego minimum, ale ponizej max. Jesli wychodzi ponad max, to jest go za duzo i moze wyciekac.

Tez polecam ksiazke Adriana. Najlepsza lektura do poduszki.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.09.2015, 13:30 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
BT napisał(a):
- silnik rozgrzany - temperatura +- w polowie, zeby byl otwarty termostat !!! Inaczej pomiar mozesz sobie wsadzic w ...


Nie zawsze jest możliwe rozgrzanie silnika do polowy wskazań.
Wystarczy obserwować wskazówkę - termostat otwiera się tuż za drugą kreską (1/3 skali) i po jego otwarciu zauważalnie spada na chwilę temperatura oleju. Po tym jak spadnie i ponownie wstanie ponad drugą kreskę, można mierzyć poziom.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.09.2015, 14:04 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5045
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Cześć
Jeżeli chodzi o instrukcję obsługi (oczywiście w przypadku 964 nie polską) spróbuj też w Porsche Cenrtum. Może się okazać, że w przedziale 150-250 pln dostaniesz książkę dedykowaną dokładnie do Twojego auta :-)
Pozdrawiam serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.09.2015, 16:48 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
wit007 napisał(a):
A do czego Ci potrzebna instrukcja? O wszystko możesz zapytać tutaj :) Ewentualnie kup książkę Adriana Streathera o 964 http://www.amazon.com/Porsche-911-964-E ... 0837602939
Miałem taką w sumie na zbyciu, ale komuś pożyczyłem. Muszę popytać ;)


Witku, nie wiem ile takich książek miałeś, ale jedną zostawiłeś u mnie...wydawało mi się, że nie przez zapomnienie, a ja specjalnie się o nią nie prosiłem :? Jeżeli o tej książce myślałeś to jest do dyspozycji :wink:

największym błędem "nowicjuszy" jest pomiar ilości oleju bagnetem na zimnym, ew. niedogrzanym silniku.(zegar też wtedy nie pokazuje stanu). Tak jak to jest zalecane w innych samochodach, ale w tych Porsche jest inna procedura, j.w. opisana. Znam przypadki (liczba mnoga nie jest przypadkowa!) kiedy właściciel, zobaczywszy na zimnym, że na bagnecie nie ma oleju, dolewał...dolewał...aż olej się pokazał i wtedy....bummm....w najlepszym przypadku wystrzeli tych kilka litrów korkiem wlewu na..silnik, ścianę w garażu..... No heca jest....
Zatem instrukcja jak najbardziej tak....wiedza z Forum też :)




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.09.2015, 22:38 

Dołączył: 24.09.2015
Posty: 11
Super, dziękuje wszystkim ża cenne uwagi.
Na szczęście trafiłem na opis dotyczący pomiaru oleju i dlatego nie popełniłem błędu.
Inaczej pewnie bym dolewał i dolewał...:-)
Wskazania na zegarze oleju uruchamiają się dopiero gdy silnik jest rozgrzany w/g skali do połowy.
Najczęściej w mieście podczas jazdy w korkach.
Gdy temperatura silnika spada, również wskazówka oleju pada na sam dół.
Wydaję mi się, że wskaźnik pracuję wadliwie.
Będę zwracał uwagę i zobaczymy co bedzie dalej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.09.2015, 8:13 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Pamiętaj, że w silniku - w całym układzie- masz nie mniej jak 10 l. oleju. Wypalić go to zajęcie na długi czas, wychlapać jakimiś wyciekami tez trudno bez widocznych objawów. Zatem nie ma zagrożenia, że będziesz miał w silniku za mało oleju. Wskaznik ilości oleju ma znaczenie drugorzędne, dlatego bardzo wiele z tych aut jezdzi z nie do końca sprawnymi wskaznikami. Wśród właścicieli jest sporo tych, którzy przymykają oko na ten feler widząc bardziej koszty jego usunięcia.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2015, 22:54 

Dołączył: 6.04.2012
Posty: 44
Podłącze się po temat: mam podejrzenie, że u mnie wskaźnik padł. Leży i nawet po przegonieniu, stojąc na światłach nawet nie drgnie. Jak dla pewności sprawdzić poziom za pomocą bagnetu? Nie wiedzialem, że jest bagnet - myślałem że wszystko na wskaznikach. Zakładam, że nie jest jakoś ukryty? Jakieś szczególne zalecenia poza tym, ze na cieplym silniku?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2015, 8:18 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
hej
albo uszkodzony pływak - chyba ok 400 pln kosztuje (nie pamiętam dokładnie)
albo kableki nie łączą
albo mało oleju
bagnet na czerwono zaznaczony


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2015, 9:42 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
No i sprawdzaj na włączonym i rozgrzanym silniku :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2015, 10:33 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
pływak za ~400? Nabyłbym!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2015, 11:16 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
http://teile.com/pl/porsche-sklep-czesc ... 5100/66375


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2015, 18:23 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
Dzięki Kacper! Zamówienie poszło.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2015, 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ciekawe czy sprzedadzą ten pływak w tej cenie. Numer zmienił się
na 96464105102 i cena też podskoczyła niestety. Teraz to 129,19€.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum