|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Sainag
|
Napisane: 24.09.2015, 17:13 |
|
Dołączył: 24.09.2015 Posty: 11
|
Cześć. Posiadam Porsche 911/964. Rok 1991 250 KM. Nie mam instrukcji obsługi do tego modelu. Proszę o sugestie dotyczące adresu pod którym będę mógł zakupić instrukcje. Temat następny - pierwszy zegar od lewej pokazuję wskazanie ilości paliwa oraz wskażnik oleju, podczas jazdy wskażnik oleju pokazuje czerwone pole, natomiast po zatrzymaniu raz po raz wychyla się poza czerwone pole, nawet do połowy skali. Pytanie - co dokładnie określa ten wskaźnik i czy jego praca w opisanym zakresie jest prawidłowa?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 24.09.2015, 18:04 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
W czasie jazdy wskazanie poziomu oleju nie ma znaczenia. Ważne jest na postoju przy rozgrzanym oleju z włączonym silnikiem. Odczyt jak na miarce - idealnie od połowy do 3/4. Wahanie może oznaczać, że czujnik jest uszkodzony - zweryfikuj stan oleju bagnetem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Sainag
|
Napisane: 24.09.2015, 19:50 |
|
Dołączył: 24.09.2015 Posty: 11
|
Dziękuje za odpowiedz. Na rozgrzanym silniku, podczas pracy mam stan trochę poniżej połowy. Dlatego na razie nie dolewam, uznając, że ten stan jest w miarę ok. Wrócę do mojego pytania dotyczącego instrukcji obsługi, czy ktoś wie jak ją zdobyć?
|
|
Góra |
|
Sainag
|
Napisane: 24.09.2015, 20:22 |
|
Dołączył: 24.09.2015 Posty: 11
|
W zasadzie masz racje. Dzięki forum uzyskałem już kilka istotnych odpowiedzi.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 25.09.2015, 11:42 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Sainag napisał(a): Dziękuje za odpowiedz. Na rozgrzanym silniku, podczas pracy mam stan trochę poniżej połowy. Dlatego na razie nie dolewam, uznając, że ten stan jest w miarę ok. Wrócę do mojego pytania dotyczącego instrukcji obsługi, czy ktoś wie jak ją zdobyć? Kontrola poziomu oleju w 964 za pomoca zegara jest niebanalna. Musisz zwrocic uwage na wystapienie kilku czynnikow JEDNOCZESNIE: - silnik rozgrzany - temperatura +- w polowie, zeby byl otwarty termostat !!! Inaczej pomiar mozesz sobie wsadzic w ... - auto stoi na plaskim przez przynajmniej 30 sekund, z wlaczonym silnikiem Poziom powinien byc pwyzej czerwonego minimum, ale ponizej max. Jesli wychodzi ponad max, to jest go za duzo i moze wyciekac. Tez polecam ksiazke Adriana. Najlepsza lektura do poduszki.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 25.09.2015, 13:30 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
BT napisał(a): - silnik rozgrzany - temperatura +- w polowie, zeby byl otwarty termostat !!! Inaczej pomiar mozesz sobie wsadzic w ... Nie zawsze jest możliwe rozgrzanie silnika do polowy wskazań. Wystarczy obserwować wskazówkę - termostat otwiera się tuż za drugą kreską (1/3 skali) i po jego otwarciu zauważalnie spada na chwilę temperatura oleju. Po tym jak spadnie i ponownie wstanie ponad drugą kreskę, można mierzyć poziom.
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 25.09.2015, 14:04 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5045 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Cześć Jeżeli chodzi o instrukcję obsługi (oczywiście w przypadku 964 nie polską) spróbuj też w Porsche Cenrtum. Może się okazać, że w przedziale 150-250 pln dostaniesz książkę dedykowaną dokładnie do Twojego auta Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 25.09.2015, 16:48 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
wit007 napisał(a): A do czego Ci potrzebna instrukcja? O wszystko możesz zapytać tutaj Ewentualnie kup książkę Adriana Streathera o 964 http://www.amazon.com/Porsche-911-964-E ... 0837602939Miałem taką w sumie na zbyciu, ale komuś pożyczyłem. Muszę popytać Witku, nie wiem ile takich książek miałeś, ale jedną zostawiłeś u mnie...wydawało mi się, że nie przez zapomnienie, a ja specjalnie się o nią nie prosiłem Jeżeli o tej książce myślałeś to jest do dyspozycji największym błędem "nowicjuszy" jest pomiar ilości oleju bagnetem na zimnym, ew. niedogrzanym silniku.(zegar też wtedy nie pokazuje stanu). Tak jak to jest zalecane w innych samochodach, ale w tych Porsche jest inna procedura, j.w. opisana. Znam przypadki (liczba mnoga nie jest przypadkowa!) kiedy właściciel, zobaczywszy na zimnym, że na bagnecie nie ma oleju, dolewał...dolewał...aż olej się pokazał i wtedy....bummm....w najlepszym przypadku wystrzeli tych kilka litrów korkiem wlewu na..silnik, ścianę w garażu..... No heca jest.... Zatem instrukcja jak najbardziej tak....wiedza z Forum też
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Sainag
|
Napisane: 25.09.2015, 22:38 |
|
Dołączył: 24.09.2015 Posty: 11
|
Super, dziękuje wszystkim ża cenne uwagi. Na szczęście trafiłem na opis dotyczący pomiaru oleju i dlatego nie popełniłem błędu. Inaczej pewnie bym dolewał i dolewał... Wskazania na zegarze oleju uruchamiają się dopiero gdy silnik jest rozgrzany w/g skali do połowy. Najczęściej w mieście podczas jazdy w korkach. Gdy temperatura silnika spada, również wskazówka oleju pada na sam dół. Wydaję mi się, że wskaźnik pracuję wadliwie. Będę zwracał uwagę i zobaczymy co bedzie dalej.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 26.09.2015, 8:13 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Pamiętaj, że w silniku - w całym układzie- masz nie mniej jak 10 l. oleju. Wypalić go to zajęcie na długi czas, wychlapać jakimiś wyciekami tez trudno bez widocznych objawów. Zatem nie ma zagrożenia, że będziesz miał w silniku za mało oleju. Wskaznik ilości oleju ma znaczenie drugorzędne, dlatego bardzo wiele z tych aut jezdzi z nie do końca sprawnymi wskaznikami. Wśród właścicieli jest sporo tych, którzy przymykają oko na ten feler widząc bardziej koszty jego usunięcia.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
kg
|
Napisane: 8.11.2015, 22:54 |
|
Dołączył: 6.04.2012 Posty: 44
|
Podłącze się po temat: mam podejrzenie, że u mnie wskaźnik padł. Leży i nawet po przegonieniu, stojąc na światłach nawet nie drgnie. Jak dla pewności sprawdzić poziom za pomocą bagnetu? Nie wiedzialem, że jest bagnet - myślałem że wszystko na wskaznikach. Zakładam, że nie jest jakoś ukryty? Jakieś szczególne zalecenia poza tym, ze na cieplym silniku?
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 9.11.2015, 8:18 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
hej albo uszkodzony pływak - chyba ok 400 pln kosztuje (nie pamiętam dokładnie) albo kableki nie łączą albo mało oleju bagnet na czerwono zaznaczony
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 9.11.2015, 9:42 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
No i sprawdzaj na włączonym i rozgrzanym silniku
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 9.11.2015, 10:33 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2932
|
pływak za ~400? Nabyłbym!
|
|
Góra |
|
kacper
|
Napisane: 9.11.2015, 11:16 |
|
Dołączył: 19.03.2007 Posty: 1122
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 9.11.2015, 18:23 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2932
|
Dzięki Kacper! Zamówienie poszło.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 9.11.2015, 21:08 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Ciekawe czy sprzedadzą ten pływak w tej cenie. Numer zmienił się na 96464105102 i cena też podskoczyła niestety. Teraz to 129,19€.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|