Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.03.2008, 12:02 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
hmm, 6 osób ogladało juz tego białego ktory dopiero sie pojawił a do mojego yellow dopiero jedna osoba przyjechala z głownym postulatem jazdy próbnej :? i to na moje oko pod wpływem alkoholu ...,nie kumam tego , powoli sie nosze z mysla pozostawienia sobie a wystawienia białego bo firma musi sie roziwjac :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.03.2008, 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 13.08.2007
Posty: 520
Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
rychu napisał(a):
launi to się robi wilgotno :lol: :lol: ale nie cieknie :!: prawda prawda


i cała prawda na ten temat.
:P




_________________

pozdrawiam,
Jakub

IN: MACAN S, 996 C4S
out: Porsche 944 2,5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.03.2008, 21:21 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
rychu napisał(a):
jurek968 napisał(a):
Tylko mało kto wie,że nawt te stare turbiny miały blok aluminiowo -krzemowy :cry: , .
...z aluminium nie mogą być to byłoby za miękkie- jak plastelina...AlSi to stop z jakiego robi się wszystkie bloki aluminiowe na świecie - stopów jest ok 190rodzajów w zależności od 1%do 3% domieszek innych metali np Cu, Mn,Mg ,Ti itp. Jurek czy nie chodziło Tobie o tuleje cylindrowe ?



Rychu głowy bym sobie uciąć niedał ,ale gdzieś czytałem ,że niestety( dla nas póżniejszych kupców) blok w Turbo 911 był taki jak w 928 ,czyli aluminiowo- krzemowy właśnie.Czyli niema tam tuleii ,ścianki cylindrów do już gładż i dlatego niemożna wymieniać tulejii bo ich niema.
Niedawno zresztą oglądałem próbę tulejownia takiego silnika w 944 .. i :banghead: tak to wygląda... :wink:
Same tuleje są nawet dobrze wprasowane i się trzymają ,ale coś chyba z rozszerzalnością cieplną ,pomiędzy tłokiem a ścianką !Luzy rzędu milimetrów się robią.....pierścienie się ścierają chyba w tempie ekspresowym...i w dodtaku nierównomiernie.

Wiem,że siedzisz w metalu ale ja trochę też :wink: ,
stopy te to dla niewtajemniczonych GALNIKAL/NIKASIL ,ALUSIL/SILUMAL
(dla Porsche 17% krzemu) i LOKASIL - patent Porsche nieco więcej aluminium stosowany w Boxter.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.03.2008, 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1582
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
porscheee napisał(a):
hmm, 6 osób ogladało juz tego białego ktory dopiero sie pojawił a do mojego yellow dopiero jedna osoba przyjechala z głownym postulatem jazdy próbnej :? i to na moje oko pod wpływem alkoholu ...,nie kumam tego , powoli sie nosze z mysla pozostawienia sobie a wystawienia białego bo firma musi sie roziwjac :)


Widać żółte nie cieszą się takim wzięciem jak białe...
Osobiście nie mam pojęcia co niektórzy widzą w tych białasach :twisted:




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.03.2008, 23:45 

Dołączył: 8.04.2007
Posty: 55
Białe są takie niewinne :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.03.2008, 9:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
pękajace bloki w turbo to efekt uboczny doładowania ,były próby bloków bez tuleji- gdzie gładż cylindrów chromowano( to dopiero patenty pochromować AL !)lub pokryte chromem tłoki ale to dotyczyło silników wyczynowych...nie sądzę aby wczesne turbo tak miało ...ale też głowy nie daje :roll: ..wymiana tuleji cylindrowych to rzecz normalna pod warunkiem że mamy tuleje oryginalne i w oryginalnych wymiarach tzw. nominał - inny po szlifie...inny na wymianę, takie rzeczy to tylko doswiadczeni szlifierze potrafą..no i bloki też jak juz maja swoje lata to róznie to wychodzi np. korozja alsi z płynami chłodzącymi uuu..Borygo ! przyznam szczerze że trochę zle zrozumiałem twój post Jurek...że ALSi to dziwny stop...moja wina :oops: :lol:




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.03.2008, 22:30 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
KZO! napisał(a):
porscheee napisał(a):
hmm, 6 osób ogladało juz tego białego ktory dopiero sie pojawił a do mojego yellow dopiero jedna osoba przyjechala z głownym postulatem jazdy próbnej :? i to na moje oko pod wpływem alkoholu ...,nie kumam tego , powoli sie nosze z mysla pozostawienia sobie a wystawienia białego bo firma musi sie roziwjac :)
W tych rocznikach ludzie szukają orginałów a nie usportowionych lub przerobionych.
Wiem bo sam szukam

doprowadzic takie auto do orginału to 1-2 dni , tylko ze taki orginał poprostu sie toczy ,mało kto byłby usatysfakcjonowany takim autem chyba ze do ogladania w garazu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.03.2008, 15:24 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Hmmm....doprowadzić do oryginału to 1-2 dni.... rozumiem - to ironia, no zależy z jakiego stanu startujemy. Czy się toczy, rzecz względna, no jasne, że Dawid ma inne potrzeby..... :lol: Znam takie, które latami dążą do oryginału, ale dochodzą ! Co do kolorów - to istotnie coś z tym żółtym jest. Znajomy przez chyba dwa lata nie mógł sprzedać żółtej targi. W końcu odkupił ją z komisu jako czerwoną /.....pozdrawiam !/. Świadom takich trudności swoją żółtą sprzedałem przy pierwszej nadarzającej się okazji /i wzdycham, bo auto było super.../ Białego - z ogłoszenia- zobaczyłem pierwszy raz na lawecie, przypadkiem, jak podjechał do rejestracji na stacji obok /mnie/ i zrobił na mnie duże wrażenie. Póżniej na spokojnie obejrzałem to auto i uważam, że to niezły materiał wyjściowy /ale nie na 1-2 dni !!!! roboty/ zapalił równiutko, bez dymu, choć bez jazdy..... Myślę, że można z tego coś zrobić. Cena - do potargowania, ale jak słyszę teksty -dam dwadzieścia /000/ to śmiech ogarnia /podobnie jak słyszę o tulejach do 911 "po szlifie"/.
Kupować i do roboty.....za rok będzie ładne auto !
/swoje pierwsze 911 kupiłem za 25..., włożyłem chyba 15.... sprzedałem za 33.... i uważam, że nie straciłem ! Taniej nigdy bym się tyle nie nauczył !/




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.03.2008, 16:22 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
no wlasnie... ja w swojego tez juz sporo wpompowalem .. i pewnie zaraz nie bedzie co w nim robic (chyba ze rozpoczne wreszcie sezon na jakims torze :)) wiec zastanawiam sie ze skoro doprowadzac stan do idealu to moze juz tego wymarzonego porszaka :)
i tu poszukiwania 964... a ze nikt mi nie zwroci trzydziestu pare tysiecy za S2 jakie poki co na nie wydalem to do przewidzenia :)

inwestowanie tez cieszy i uczy :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.03.2008, 23:14 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
a co piwecie na 924s za 25tys bo tyle kiedys dałem (nie załuje i cieszy oko do dzis) ,co do żółtego to coraz bradziej sie zastanawiam czy nie zostawic jako demo a pchnac 951s biały,mam naprawde dylemat ,swoja droga ni ekumam jak żółty moze sie ni epodobac ,najładnijsze rs 964 i 993 rs były własnie żółte, moze to kwetia odcienia i lakieru bo dotad w klubie były 2 994t i 930 ,i fakt wygladaja z bliska " srednio " ,napewno nie przemaluje na inny za drogo kosztował i za dobrze wyglada


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.03.2008, 0:18 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 855
żółte jest zajebi..... jak bym zmieniał auto to właśnie chciał bym mieć tak zrobione-przygotowane :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.04.2008, 13:18 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 40
czesc

mialem bialego jeepa i merca coupe. nigdy wiecej !!!!!

widac wszystkie rysy i zadrapania !!! ladnie to wyglada z daleka , z bliska -tragedia (chyba ze swiezo spolerowany).

zolty kanarek mi sie osobiscie podoba ale...... o gustach sie nie dyskutuje bo np.kto by wtedy kupil np.alfe albo mazde ?-zamiast jedynie wlasciwego auta na litere P... :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum