|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
JST
|
Napisane: 4.02.2013, 22:27 |
|
Dołączył: 10.03.2012 Posty: 66
|
Pytanie...
Akumlator CENTRA FUTURA CA770 12v 77 Ah 780 A dziękuję mi powoli za współpracę.
Latem nie było problemu, ale teraz muszę go doładowywać przed każdym odpalaniem.
Dodam, że stoi w domowym garażu.
Podpowiedzcie proszę co warto kupić.
[/list]
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 5.02.2013, 0:45 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Moll, Varta albo Banner. Centra też podobno nie jest zła?
Obecnie Mercedes ma zimową promocję na akumulatory (-30%) - np. 74Ah - 395,-
|
|
Góra |
|
marcomm
|
Napisane: 5.02.2013, 13:01 |
|
Dołączył: 27.09.2010 Posty: 30
|
Też miałem problemy z poprzednim akumulatorem a poprzednik podobno go świeżo wymienił. Ponieważ było to tuż przed sprzedażą to zaoszczędził i kupił coś taniego. Po pół roku problemów różnego typu - np. miałem zamontowany automatyczny włącznik świateł działający po odpowiednim podniesieniu napięcia - nie zawsze się włączał, centralny nie zawsze działał itp. To np. powodowało, że czasami nieświadomie jeździłem bez świateł. Zimą odpalanie też bywało problematyczne. Zmieniłem na najwyższy model Boscha i wiele problemów, które miewałem z elektryką zniknęły jak ręką odjął. W tej chwili nie wiem, który to był dokładnie model ale sprawdzę jak wrócę do domu.
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 5.02.2013, 15:55 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Boscha akurat nie polecam i celowo go pominąłem.
Wyraźnie mniejsza trwałość od konkurencji z tej półki cenowej - to nie tylko moje spostrzeżenia.
|
|
Góra |
|
Silent
|
Napisane: 5.02.2013, 16:01 |
|
Dołączył: 13.02.2009 Posty: 382
|
Witam , polecam Vartę Silver , która jest przystowana do aut z dużą ilością elektroniki, mamy promocje cenowe,
PS. Jeżeli auto stoi w zimie polecam ładowarkę CTEK ,
kóra utrzymuje stałe parametry akumulatora ,
zapraszam, Łukasz
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 5.02.2013, 16:18 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
Silent napisał(a): Witam , polecam Vartę Silver , która jest przystowana do aut z dużą ilością elektroniki, mamy promocje cenowe,
PS. Jeżeli auto stoi w zimie polecam ładowarkę CTEK ,
kóra utrzymuje stałe parametry akumulatora ,
zapraszam, Łukasz
Lubię to i polecam... dokładnie taki sam zestaw niedawno nabyłem...
Problemy się skończyły, pozostały tylko błędy w kompie...
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 5.02.2013, 16:41 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Podepnę się pod temat.
Właśnie mam ten sam problem w moim 986. Jeszcze niedawno nie było problemów, ale właśnie się zaczęły...
Generalnie samochód stoi w garażu i w zimie jest nieużywany, a więc ma szansę na "zdojenie" akumulatora. Niestety od kilku dni mój CTEK nie jest w stanie go skutecznie naładować Chyba aku się właśnie skończył... Mam Centre 80Ah. I też się zastanawiam nad nowym aku ???
Niestety nie mam możliwości (jak piszecie) zostawić samochodu podłączonego do gniazdka na stałe, bo po pierwsze samochód stoi w garażu podziemnym z ogólnym dostępem, po drugie nie tak dawno temu dostałem od kolegi zdjęcie na wpół spalonego Jeepa GrandCherokee, który był ładowany jakimś prostownikiem bez wyjęcia z samochodu... Wiem, że CTEK to inna liga (Jeep chyba korzystał z jakiegoś innego wynalazku) ale osobiście mam obawy związane z pozostawieniem samochodu pod napięciem bez kontroli...
Jak ktoś z Was ma jakieś ciekawe oferty na aku do Boxstera 986, to poproszę o priva.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 5.02.2013, 18:00 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Kurcze widzę że schemat się powiela.
Niestety 996 (pewnie z Boxsterem jest podobnie) jeśli jest nieużywany zjada dość szybko akumulator - poprzednia Centra trzymała max. 2-3 tygodnie. Niby po kilku dniach postoju włącza się tryb "oszczędzania" ale i tak nie pomaga to zbytnio.
Założyłem nową Vartę Silver 80Ah + CTEK MXS 5.0 i jest spokój. Przy czym tego ostatniego podpinam na ok 24 h co kilka tygodni.
Jeśli nie masz możliwości ładowania w zimie to może sposobem jest rozpięcie akumulatora? Minuta pracy. Tylko w przypadku 996.2 trzeba się zabezpieczyć w kolejny aku albo urządzenie rozruchowe coby potem otworzyć bagażnik
Choć z drugiej strony raz na czas wypadałoby w zimie auto odpalić...
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
JST
|
Napisane: 5.02.2013, 23:00 |
|
Dołączył: 10.03.2012 Posty: 66
|
Po przejechaniu 40 km (z przerwami) i wyłączeniu silnika zostawiłem włączone światła na test. Po 15 min już nie odpalił.
Aku wymienię, jak Pierson, na Vartę Silver.
Dzięki za pomoc
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 5.02.2013, 23:00 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
piterson napisał(a): (...) Jeśli nie masz możliwości ładowania w zimie to może sposobem jest rozpięcie akumulatora? Minuta pracy. Tylko w przypadku 996.2 trzeba się zabezpieczyć w kolejny aku albo urządzenie rozruchowe coby potem otworzyć bagażnik (...)
Tylko jak zostawie samochód z rozpiętym aku, to... zostawiam go otwartego... Prawe drzwi nie mają zamka...
No i tak samo jak u Ciebie, do jego otwarcia potrzebny jest kolejny akumulator (choć z tym akurat nie mam problemu). Gorzej z tym doładowywaniem...
|
|
Góra |
|
boogie
|
Napisane: 6.02.2013, 2:45 |
|
Dołączył: 9.11.2011 Posty: 208
|
rafie napisał(a): Tylko jak zostawie samochód z rozpiętym aku, to... zostawiam go otwartego... Prawe drzwi nie mają zamka...
A nie da sie zamknąc od srodka, potem wysiasc odpiac aku, i tylko domknac drzwi kierowcy ?
|
|
Góra |
|
Remek
|
Napisane: 6.02.2013, 10:15 |
|
Dołączył: 18.06.2012 Posty: 37
|
Albo zamknąć auto, wymontować aku, ale nie domknąć maski - podłożyć jakąś gumkę.
Tak robiłem kiedyś z innymi samochodami, gdy musiałem wypiąć akumulator np. na parkingu strzeżonym.
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 6.02.2013, 10:38 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Boxa nie da się zamknąć bez akumulatora w prosty sposób. Prawe drzwi są ryglowane wyłącznie przez centralny zamek- brak dzyndzla od środka.
Można spróbować zamknąć drzwi i odpiąć aku ale jest kolejny problem bo zamkniecie klapy z przodu to problem z późniejszym dostępem do aku. Pozostawienie jej niedomknietej na ogólnym parkingu nie jest wskazane.
Można się zaopatrzyć w mały lekki akumulatorek za kilkadziesiąt zł, zamknąć auto, rozpiąć aku, zatrzasnąć maskę.
Później otwieramy drzwi kierowcy, podpinamy mały akumulatorek pod bezpieczniki i otwieramy klapę.
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 6.02.2013, 12:29 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Michał,
Ale jak podepniesz mały akumulatorek pod zamek to otwierasz przecież cały samochód...
Poprawka: - za szybko napisałem - czyli proponujesz zamknięcie auta za aku, ale z otwartą maską. Następnie wyciągamy aku i zamykamy maskę. Samochód jest zamknięty cały bez prądu.
Otwieranie - otwieramy kluczem lewe drzwi i później otwieramy samochód z aku.
Jest to jakiś pomysł
|
|
Góra |
|
tikicaca
|
Napisane: 6.02.2013, 12:38 |
|
Dołączył: 28.08.2012 Posty: 150
|
w boxie jest jeszcze taki problem ze nie da sie delikatnie otworzyc drzwi bez podlaczonego aku bo szyba sie nie opuszcza...
Ja robie tak ze zamykam auto z otwarta maska, odpinam aku i zamykam maske bez jej domykania. Dopiero z bardzo bliska widac ze maska nie jest zatrzasnieta. W pelni naladowny aku u mnie starcza na 3-4tyg postoju. Ale juz prawie wiosna!
|
|
Góra |
|
TN911
|
Napisane: 6.02.2013, 12:45 |
|
Dołączył: 28.03.2012 Posty: 96
|
Ja w swoim 996t uzywam Molla m3 plus K2 85 ah
|
|
Góra |
|
raf86
|
Napisane: 6.02.2013, 22:09 |
|
Dołączył: 12.08.2012 Posty: 560
|
Dobrze, że wczoraj nie wszedłem w ten wątek bo bym dzisiaj nawet nie próbował odpalić caymana. Stoi od mikołajek w garażu (temp. ok 0C) i z uwagi, że się trochę przejaśniło to chciałem nim pojeździć aby podładować akumulator. Otworzyć się nie chciał z centralnego, ale zapalił momentalnie. Dzięki temu miałem mega fajny dzień - już się stęskniłem za nim:)
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 7.02.2013, 23:06 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
A czy możecie podpowiedzieć / rozwiać moje wątpliwości jakiej wielkości powinien być akumulator w moim Boxsterze 986 3,2S z 2003 roku (manual) ?
Mam jeden manual z 1999 r w którym jest napisane:
Battery manual transmision Ah/A 60/280
Battery tiptronic Ah/A 70/340
W drugim manualu z 2010 dla modelu 986S z 2004 r są proponowane dwa akumulatory: 70 Ah lub 80 Ah.
Samochód kupiłem z akumulatorem 80/700...
Szukać osiemdziesiątki ?
|
|
Góra |
|
Silent
|
Napisane: 7.02.2013, 23:43 |
|
Dołączył: 13.02.2009 Posty: 382
|
Są dwie normy pojemonosci akumulatora DIN /EN -EU oraz SAE -USA,
Do Twojego wg. normy EU podaje 80 ah , więc albo 80 ah
Blue dynamic lub 77ah Silver , nie ma co przesadzać z pojemnością , ponieważ aku będzie niedoładowany , albo alternator spalisz , pozdrawiam,
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|