Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.04.2019, 10:05 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Witajcie
Podpowiedzcie mi jak to jest realnie i jaki budżet przygotować na te modele. Z ogłoszeń w internecie mam tylko metlik w glowie.
Auta tylko manualne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2019, 11:35 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Zależy czego oczekujesz.
Sky is the limit.
Moim zdaniem budżet minimalny na 986S to 50k, 996 - 70k. ale można kupić droższe cukierki, co pewnie finalnie będzie lepszym wyborem, a może i w ogólnym rozrachunku - tańszym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2019, 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
986S za 50 i 996 za 70 to wtedy moim zdaniem plus 20-30 na pakiet startowy. Szukał bym raczej pewnych, serwisowanych i dokładnie sprawdził, a nie skupiał na cenie startowej.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2019, 16:22 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Czego oczekuję:
przy 986s - naprawdę ładne, zadbane auto w oryginale, bezwypadkowe itp..
Przy 996 - mógłbym się pogodzić z pewnymi niedociągnięciami wizualnymi, drobną historią powypadkową. Ale absolutnie nie może to być auto które budzi wątpliwości mechanicznie (pomijam łatwo serwisowlane rzeczy jak elementy zawieszenia).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2019, 19:36 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5044
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Jak będziesz cierpliwy to:
- 986 S manual w przedziale 50-60k nie powinien stanowić problemu,
- 996 Cabrio minimum 80-90k pln za coś w co nie będziesz musiał potem wrzucić kolejnych 20-30k pln (mówię o 3,4l, za 3,6l +20k pln).
Ale musisz mocno się rozglądać bo ceny już niestety nie spadają i moim zdaniem dobre egzemplarze będą już tylko drożeć :-(




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2019, 19:51 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
A jak z potencjalem spadku ceny lub ew (z przymróżeniem oka) jej wzrostu. Nie mam ambicji zostać „inwestorem” bo od 16 lat mam różne klasyki i juz sie wyleczyłem z „inwestowania” ale fajnie jest jesli zabawa sprowadza sie do kosztow eksploatacji + detailng, bez utraty wartosci.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2019, 20:17 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1200
Wytłumaczcie mi proszę co to kurcze jest pakiet startowy 30 tyś. :shock: Ja kupiłem 986 w stanie tech niezłym ale nieudokumentowanym i wizualnym trochę zapuszczonym.dokupiłem z alegro drobiazgi brakujące lub zniszczone w kabinie ,kupiłem różne preparaty i wio.Potem,świece,oleje,filtry,klocki ham. itp ,oczywiście nie w aso .Praca przy swoim prosiaczku to sama frajda i trochę nauka oczywiście z pomocą youtuba i kol. z forum.Nawet nie zbliżyłem się do 10 tyś. No chyba że to pakiet dla kogoś co nic nie potrafi i za wszystko płaci albo za remont w aucie ale to by znaczyło ze kupił trupa :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.04.2019, 22:53 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
and6412 napisał(a):
A jak z potencjalem spadku ceny lub ew (z przymróżeniem oka) jej wzrostu. Nie mam ambicji zostać „inwestorem” bo od 16 lat mam różne klasyki i juz sie wyleczyłem z „inwestowania” ale fajnie jest jesli zabawa sprowadza sie do kosztow eksploatacji + detailng, bez utraty wartosci.


Przy kosztach eksploatacji i ewentualnych nieplanowanych naprawach mechaniki,po kilku latach powinieneś wyjść na zero.Porsche nie da na sobie jakoś zarabiać ale przy konkretnym serwisie zawsze ci się zwróci.Miaľem 5 911 i na żadnej nie straciłem .Mam nadzieję że dalej tak będzie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2019, 6:55 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
Przykładowy pakiet startowy dla 996 ze sporym przebiegiem i nie serwisowanego na bieżąco
1. Opony
2. Komplet klocki i tarcze
3. Eliminacja wycieku pomiędzy silnikiem a skrzynią
4. Świece plus cewki
5. Filtry,płyny i olej

Jak zaniedbany to pewnie detailing.

I już jest ponad 10

Jeśli dojdzie wymiana katalizatorów czy kompletu rozrządu masz 20+ /30 jak w banku.

Doliczam oczywiście robociznę poza ASO.
Plus dziesiątki innych rzecz które mogą wymagać zaadresowania w 20 letnim aucie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2019, 9:51 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Dopytam bo nie wierze: twierdzisz ze wymiana rozrządu w 996 to 20 tys zl?

A katalizatorow nie da sie w jakiejs uzywce upolowac?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2019, 11:47 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
and6412 napisał(a):
Dopytam bo nie wierze: twierdzisz ze wymiana rozrządu w 996 to 20 tys zl?

A katalizatorow nie da sie w jakiejs uzywce upolowac?


Rozrząd w zwykłym 996 pewnie da się taniej. A co do katów - z używanymi to loteria, może się okazać że za chwilę znów będą do wymiany




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2019, 11:59 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
To ilez kosztuja czesci do rozrządu 3,4 i 3,6 litra?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2019, 12:08 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1200
Wycieki ,słabe opony ,zjechane hamulce i inne takie sprawy to nie są żadne niespodzianki i na takie niedbalstwo negocjuje się cenę ze sprzedającym .Wyobrażałem sobie że pakiet startowy to wymiana rzeczy w ciemno na przyszłość chociaż na daną chwilę nie jest to konieczne.np;rozrząd, sprzęgło.Kol.Bogobojny w twoim przykładzie właśnie jest to o czym ja pisałem .Na wyciek zbijam cenę ,detailing omijam z oczywistych powodów i masz połowę tego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2019, 13:09 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
Romcio napisał(a):
Wycieki ,słabe opony ,zjechane hamulce i inne takie sprawy to nie są żadne niespodzianki i na takie niedbalstwo negocjuje się cenę ze sprzedającym .Wyobrażałem sobie że pakiet startowy to wymiana rzeczy w ciemno na przyszłość chociaż na daną chwilę nie jest to konieczne.np;rozrząd, sprzęgło.Kol.Bogobojny w twoim przykładzie właśnie jest to o czym ja pisałem .Na wyciek zbijam cenę ,detailing omijam z oczywistych powodów i masz połowę tego.


Zakładam, ze w przypadku auta za 70 to właśnie cena jest pochodna stanu i niżej zejść będzie ciężko.

Oglądałem w ostatnich latach kilkanaście takich aut i jak nie liczyć żeby mieć auto w stanie dobrym to trzeba zapłacić lub zapłacić i włożyć tyle ile pisał Mata.

Co nie znaczy ze za 80-90 nie można mieć bardzo fajnego auta. Trzeba jednak pójść na pewnie kompromisy i do tego mieć szczęście (np, że nie wysypie się w takim aucie coś ekstra po dwóch tygodniach).

Za auto w stanie idealnym powyżej 100.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2019, 13:16 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1549
and6412 napisał(a):
Dopytam bo nie wierze: twierdzisz ze wymiana rozrządu w 996 to 20 tys zl?

A katalizatorow nie da sie w jakiejs uzywce upolowac?


Nic takiego nie napisałem. Polecam czytać albo liczyć ze zrozumieniem.

Bo na rynku aż się roi od używanych katalizatorów do 996 w dobrym stanie. Można i tak oczywiscie a nawet i krok dalej:
1. Hamulce można kupić chińskie
2. Opony bieżnikowane
3. A brakująca poduszkę powietrzną zewrzeć na blaszkę żeby kontrolka się nie świeciła.

Wtedy widzę takie auto w cenie poniżej 70 już z pakietem startowym.

Wolny kraj wiec każdy ze swoim autem może robić co mu się przecież podoba.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2019, 15:12 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1200
Czyli żeby nie cisnąć tematu dochodzimy do wniosku że po 1-solidna weryfikacja przed zakupem + zdolności negocjacyjne oraz tak jak napisałeś trochę szczęścia po zakupie to ten pakiet może być dużo niższy a jak w którymś punkcie polegniemy to może być skarbonka.W gruncie rzeczy cena zakupowa nie gwarantuje niczego.Kol ant6412 powodzenia w poszukiwaniach i szczęścia w zakupie.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2019, 19:45 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5044
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Jakbym się zastanawiał nad 996 Cabrio to ten egzemplarz pojechałbym obejrzeć. Ze zdjęć i opisu wygląda obiecująco... https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... BOre1.html
Mimo, że to nie jest do końca model, którego szukasz ale tym też bym się zainteresował :-)
https://allegro.pl/ogloszenie/porsche-b ... 7957508259




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2019, 20:19 

Dołączył: 25.03.2019
Posty: 314
Od krótkiego czasu jestem posiadaczem 996 3.4 , automat, stan bardzo bardzo dobry przebieg 19.500 z Japoni , skończyło się na ponad 100 tys. A gwarancji nie ma że to koniec, ale nie robię tego dla zysku , nie liczę czy straciłem czy zarobiłem !
Ważne że mam moje auto na które mnie teraz stać, że spełniłem swoje marzenie !!!
Jaaaaasne wolałbym 4S a najlepiej TURBO


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2019, 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 685
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Kupilem auto ze znana blizej dalej historia i (okej, jestem asekurantem) od razu wpakowalem okolo trzech dychy. ims, polibusze, katalizatory, opony, filtry itepe, tarcze i klocki.




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.04.2019, 21:50 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Mata dzieki za linki jednak oba to automaty a ubzduralem sobie manual.

A co do reszty dywagacji to czy sadzicie ze z budzetem ca. 85 tys podchodzic do 996 czy odpuscic?

Generalnie to budzet mam dosc elastyczny ale zblizajac sie do 100 juz gdzies mnie komfort psychiczny opuszcza ;)

Generalnie szedlbym chyba w boxstera S 986 ale z ogloszen wynika ze wystarczy ok 20 tys dolozyc i jest 996. Czy ta teza jest prawdziwa czy to nie tak i po obejzeniu 10 egzemplarzy zorientuje sie ze trzeba jednak dolozyc 50 tys zeby przeskoczyc ten model wyzej?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum