Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2013, 20:15 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
Koledzy już odpisali :wink: - jeśli nie wiesz jaki lać to taki jaki zaleca producent Mobil 0W-40 jeśli jeździsz też zimą, a 5W-50 jeśli tylko latem i myślisz o jakichś próbach. Nikt nie narzeka, a nawet zachwalają użytkownicy. Jeśli natomiast chcesz poeksperymentować i podzielić się doświadczeniami to każdy o w/w parametrach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2013, 1:01 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Moim zdaniem Mobil1 5W-50 Peak Life będzie idealny, podobnie jak Motul 8100 X-clean 5W-40.
W tym przypadku wybór marki będzie miał drugorzędne znaczenie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2013, 11:12 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Co prawda mam nie 997S ale 987S, i też przechodzę właśnie z Mobil 0W40 na 5W50 przy okazji pierwszej wymiany oleju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2013, 14:24 

Dołączył: 28.02.2013
Posty: 34
Koledzy!
Zatem zdaję się na wasze doświadczenie i pobieram Mobila 1 5W-50.
Mam jeszcze pytanie odnośnie Oleju w skrzyni: czy wymieniać przy przebiegu 50 tys. (auto przejechało przez ostatnie 2 lata niecałe 10 tys.) i czy może być taki olej:
http://moto.allegro.pl/olej-ravenol-5-4 ... 73169.html
Aha.
I powiedzcie, filtry muszę kupować w serwisie czy są dostępne te same produkty np. w sieci Intercars? Byłbym wdzięczny za konkrety.
Wymieniać chcialem po tych śniegach, czyli za jakiś tydzień, może max 2 tyg.
Odnośnie elementów gumowych w zawieszeniu.
Czy są dostępne w intercarsie czy oryginalne tylko w serwisie?
Jeżeli moja niewiedza będzie dla was trywialna i uwłaczająca, to z góry przepraszam.:)
To moje pierwsze 911.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2013, 15:37 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Kup filtry Mann lub Knecht (OEM) (Fota lub Intercars) i będzie git. :)

Elementy zawieszenia sprawdź w tych samych źródłach - z oczywistych względów unikaj włoszczyzny - jeśli juz szukaj zamienników firmy Lemforder (OEM) Powinno coś być.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2013, 16:13 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
Do skrzyni to proponowałbym Ci kupić olej tylko w ASO. Złym olejem to skrzynie szybko sobie popsujesz, szczególnie w sportowym samochodem. Pierwsza wymiana oleju w skrzyni to ok. 100tys., dopiero kolejne to tak 40 - 50tys.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2013, 16:37 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Tak się kręciłeś koło Motula , a i tak wybrałeś Mobila :dontknow:
Czyli marketing kartelu producentów działa...... następny trafiony-zatopiony.
Jeżeli Twój telewizor ma zaszytą w elektronice procedurę samouszkodzenia , kiedy przyjdzie odpowiedni czas (po gwarancji), jeżeli Twój Iphone , czy Ipad, niszczy swoją baterię i będzie się za dwa lata nadawał do kosza, jeżeli Twoja drukarka przy każdym starcie zalewa się tuszem, pod pretekstem czyszczenia głowicy, etc,etc ......... to myślisz , że olej wlany i zalecany przez producenta samochodu , który tak lubisz nie robi jakiejś kreciej roboty ?
Ten olej jest zaawansowany technologicznie, z tą tylko różnicą, że nie koniecznie jest to zaawansowanie, które będzie działało na Twoją korzyść.......

A to o czym piszę widać dość wyraźnie po problemach z silnikami w 996 i jak się okazuje również w 997. Panowie specjaliści po prostu trochę przestrzelili z pewnymi parametrami i co słabsze jednostki padają nieco szybciej niż było w planach :wink:

Warto czasem trochę pomyśleć i nie dawać się tak robić w ..... ale oczywiście to jest każdego indywidualna decyzja.

Ja co nieco przemyślałem, co nieco się dowiedziałem i spróbowałem inaczej, a jedyne czego teraz żałuję , to to że moje 997 swoje pierwsze 50 tys km ma przejechane na Mobilu :(

Co do filtrów to tak jak pisze Bartek, MANN Filter, lub Knecht (osobiście ze wskazaniem na MANN'a)

Olej do Tip'a to tak ja Ci pisałem w innym temacie możesz kupić w Mercedesie (trzy razy taniej). To jest ten samo olej tylko inna butelka. Ale oczywiście jak kto woli. Wymiana oleju to również sprawa indywidualnego podejścia do tematu. Generalnie lepiej za szybko niż za późno.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2013, 16:47 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1378
no to zaraz się zacznie....
:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2013, 16:51 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
:lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2013, 16:54 

Dołączył: 28.02.2013
Posty: 34
"Ja co nieco przemyślałem, co nieco się dowiedziałem i spróbowałem inaczej, a jedyne czego teraz żałuję , to to że moje 997 swoje pierwsze 50 tys km ma przejechane na Mobilu"

Joko: zatem co zaleś do silnika w swoim aucie?
Dzięki za sugestie dot. filtrów i zawieszenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2013, 17:08 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Nie wiem, co zalewa Joko, ja od kilku lat (i samochodów) tylko Motul i szczęśliwie bez zastrzeżeń.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2013, 17:15 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Ja zalewam olej MILLERS OIL XFS 5W40 i w stosunku do Mobila przepaść (oczywiście in plus) pod każdym względem (na słuch, dotyk, zapach, wrażenia z jazdy, spalanie, kultura pracy, etc.etc........)
Motula nigdy nie lałem , ale przypuszczam , że będzie podobnie dobry, a z pewnością lepszy od Mobila. Proponuję nie sugerować się zbytnio konkretnymi tutaj naszymi sugestiami, tylko trochę poszukać, poczytać na ten temat i samemu dojść do odpowiednich wniosków.
Pozdrawiam
Kuba


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2013, 17:34 

Dołączył: 28.02.2013
Posty: 34
DZIĘKI ZA WSZYSTKIE SUGESTIE.
FAKT, PRZEMYŚLE CO I JAK. Z WŁASNYCH DOŚWIADCZEŃ ZAWSZE ZALEWAŁEM MOTULA. DO WSZYSTKIEGO: MOTORU, QUADA, DIESLI I BENZYN JAKIE POSIADAM. JESZCZE RAZ DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA SWOJE UWAGI I CHĘCI DZIELENIA SIĘ DOŚWIADCZENISMI.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2013, 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.07.2012
Posty: 365
Lokalizacja: WPR
Nr klubowicza: 372
Koledzy,

Zakupiłem 997 4S (Marion'owe) i stoję przed serwisem olejowym.
Zostałem poinformowany, że auto jeździ na Mobilu 5W50, ale chciałbym przejść na Motula 8100 X-Clean 5W40.

Podczas wizyty u Rafała Duszy dowiedziałem się, ze zalewają te silniki Shell'em 10W60.

Mój styl jazdy będzie raczej dynamiczny miejski, raczej nie często torowy.


Zadaję sobie dwa pytania:

1) Czy Warto przejść na 10W60? (Zakładam, że przejście z 5W50 na 5W40 to nic wielkiego)

2) Jak wymieniając olej w P C Warszawa mieć pewność, że naleją ten, który im przywiozę...? :(


Z góry dzięki za rady i sugestie.




_________________

pozdrawiam
Prezes

| GT3 | 993S | Panamera GTS | Cayenne Turbo S | Dużo BMW :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2013, 11:18 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
seria 8100 to niska półka , jezli już chcesz koniecznie motul bierz puszki 2 litrowe z serii race lub chrono , pamiętaj ze motul tez jest podrabiany wiec kupuj tylko u oficjalnego przedstawiciela marki - maja często do pokazania podrabiane puszki vs ori , ja jak każdemu polecam miller's


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2013, 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.07.2012
Posty: 365
Lokalizacja: WPR
Nr klubowicza: 372
Czytałem sporo dobrego o Millers'ie. Mam też dobre doświadczenia z Liqui Moly.

Ale iść w 5W40 czy 10W60?




_________________

pozdrawiam
Prezes

| GT3 | 993S | Panamera GTS | Cayenne Turbo S | Dużo BMW :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2013, 11:39 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
W motul jest 20-w60 olej ok ale jak się katuje auto , do codziennej jazdy a tym bardziej całosezonowo bez sensu , ja bym lał 50 , np. cfs 10W-50 NT zjest 3 estrowy nie jak motul 2 no i nano , najlepsza alternatywa dla 10W-40 . Katalog : http://www.millersoils.pl/wp-content/up ... o_V1.2.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2013, 16:46 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Ostatnio za namową kolegi joko i Vjackmax'a przeszedłem na millers'a, i narazie jestem zadowolony. Silnik na słuch chodzi ładniej, dużo ładniej (w dużej mierze pewnie efekt placebo, ale po uruchomieniu naprawdę chodzi dużo gładziej). Zrobiłem już z 3 tys. km i nie wziął ani kropelki...
Zobaczymy co dalej :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2013, 17:04 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Prezes napisał(a):
Koledzy,

Zakupiłem 997 4S (Marion'owe) i stoję przed serwisem olejowym.
Zostałem poinformowany, że auto jeździ na Mobilu 5W50, ale chciałbym przejść na Motula 8100 X-Clean 5W40...


Osobiście zostałbym przy M1 5W-50.
To bardzo dobry olej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.08.2013, 14:42 

Dołączył: 15.09.2011
Posty: 111
joko napisał(a):
Tak się kręciłeś koło Motula , a i tak wybrałeś Mobila :dontknow:
Czyli marketing kartelu producentów działa...... następny trafiony-zatopiony.
Jeżeli Twój telewizor ma zaszytą w elektronice procedurę samouszkodzenia , kiedy przyjdzie odpowiedni czas (po gwarancji), jeżeli Twój Iphone , czy Ipad, niszczy swoją baterię i będzie się za dwa lata nadawał do kosza, jeżeli Twoja drukarka przy każdym starcie zalewa się tuszem, pod pretekstem czyszczenia głowicy, etc,etc ......... to myślisz , że olej wlany i zalecany przez producenta samochodu , który tak lubisz nie robi jakiejś kreciej roboty ?
Ten olej jest zaawansowany technologicznie, z tą tylko różnicą, że nie koniecznie jest to zaawansowanie, które będzie działało na Twoją korzyść.......

A to o czym piszę widać dość wyraźnie po problemach z silnikami w 996 i jak się okazuje również w 997. Panowie specjaliści po prostu trochę przestrzelili z pewnymi parametrami i co słabsze jednostki padają nieco szybciej niż było w planach :wink:

Warto czasem trochę pomyśleć i nie dawać się tak robić w ..... ale oczywiście to jest każdego indywidualna decyzja.

Ja co nieco przemyślałem, co nieco się dowiedziałem i spróbowałem inaczej, a jedyne czego teraz żałuję , to to że moje 997 swoje pierwsze 50 tys km ma przejechane na Mobilu :(

Co do filtrów to tak jak pisze Bartek, MANN Filter, lub Knecht (osobiście ze wskazaniem na MANN'a)

Olej do Tip'a to tak ja Ci pisałem w innym temacie możesz kupić w Mercedesie (trzy razy taniej). To jest ten samo olej tylko inna butelka. Ale oczywiście jak kto woli. Wymiana oleju to również sprawa indywidualnego podejścia do tematu. Generalnie lepiej za szybko niż za późno.



Niezła teoria spiskowa... :D Idąc tym tokiem rozumowania, należało by wymienić również inne płyny np. G12 na niezalecane przez porsche, bo mogą robić "krecią robotę"... :D
A że tak spytam poważnie ,co jest nie tak z tym Mobilem? Osobiście próbowałem Millersa ale wróciłem do Mobila 5w50. W moim przypadku silnik lepiej chodzi na Mobilu. Carrera 3.4 996.


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum