Autor |
Wiadomość |
David
|
Napisane: 16.01.2009, 20:33 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
Nadchodzi wymiana oleju w silniku.
Auto ma 20tyś/km przebiegu. "cieżka noga"
Jaki olej mi poleciecie ?
|
|
Góra |
|
damiank84
|
Napisane: 16.01.2009, 20:38 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 287 Lokalizacja: Baranow
Nr klubowicza: 108
|
Mobil 1 0W-40 Protection Formula
|
|
Góra |
|
Zibi
|
Napisane: 17.01.2009, 0:21 |
|
Dołączył: 18.10.2007 Posty: 1048
|
kolego .... noga ciężka.... czyli wyczynowo... motul.... tylko .... motul
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 17.01.2009, 17:04 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
|
Góra |
|
filipmpwr
|
Napisane: 18.04.2011, 22:16 |
|
Dołączył: 18.04.2011 Posty: 23
|
Jestem tutaj nowy, więc się na dzień dobry przywitam, cześć
Odgrzeję troszkę kotleta, ale właśnie nabyłem 2007 zwykłą Carrerę i chciałbym wymienić olej. Samochód ma 20 tys przebiegu. Jaki olej polecacie? Jaki olej rekomenduje Porsche do tego modelu/silnika?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 18.04.2011, 22:35 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Porsche zaleca Mobil 1, 0W40. I myślę że to dobry wybór. Jak piszą wyżej koledzy, można też lać Motula 300V Competition. Ja bym został chyba przy Mobilu.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
rk35
|
Napisane: 19.04.2011, 0:05 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 357
|
olej musisz zmieniać co 3-5 tyś....przy takiej jezdzie,parametry silnika zyskają!
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 19.04.2011, 8:50 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
ja leję zalecany przez Porsche Mobil1 0W40. wybrałem Mobil też z praktycznych względów - można go kupić na stacjach Orlenu.
Kiedyś jeździłem na Castrolu (innym autem) no i jak mi się zapaliła lampka, to się okazało, że go nigdzie nie mogłem kupić - zmieniłem szybko olej w aucie na Mobil..
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 19.04.2011, 8:56 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
mobil na stacjach coraz ciężej kupić, tylko czekać jak usuną go z orlenu bo już prawie wszystkie koncerny sprzedają na stacjach głównie swoje oleje.
a czy to katowania nie lepiej byłoby lać 5W-50?
|
|
Góra |
|
pnie
|
Napisane: 20.04.2011, 12:54 |
|
Dołączył: 28.03.2011 Posty: 3
|
Marion napisał(a): a czy to katowania nie lepiej byłoby lać 5W-50?
Czołem - co prawda nie w Porsche bo w BMW, ale od chyba 16, 17 lat jeżdże na kolejnych wersjach Mobil One 5W-50 - silniki i cywilne i M Power, także lekkim sporcie (typu trackday albo KJS) i nigdy nie miałem żadnych problemów. Temperatura oleju zawsze w normie, żadnych problemów z silnikiem, błota, szlamu, osadów... Chociaż może te 0W-40 nie jest dużo słabszy przy obciążeniu, a jednak daje korzyść lepszej ochrony na mrozie...
Wiem, że Castrol SLX 0W-30 nie dał rady w X5 przy większym wysiłku - zrobiło się wodniście i auto zaczęło się niepokoic... Po zalaniu 0w-40 się uspokoiło, no ale po torze tym nie jeździłem...
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 20.04.2011, 13:02 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Też obstawiam Mobil1 5W-50.
Stosuję go we wszystkich moich autach z bardzo dobrym skutkiem = zero problemów.
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 20.04.2011, 14:18 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
David, ja leje od nowosci Mobila 1 5W50, auto nie ma latwego zycia i jakos jest ok
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 20.04.2011, 14:38 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
Matschke napisał(a): David, ja leje od nowosci Mobila 1 5W50, auto nie ma latwego zycia i jakos jest ok
Maćko mój post jest z przed 2,5 roku
troszkę od tego czasu się dowiedziałem i nauczyłem
jeśli mobil to:
na zimę 0W-40
lato z naszymi klubowymi imprezami 5W-50
ale są alternatywy
ostatnio latam na MOTUL 8100 Cess
ale zastanawiałem się też nad którymś z V300 ( ale tą opcje zostawię dla następnego autka które bedzie tylko do TrackDay-ów )
|
|
Góra |
|
Mariusz B
|
Napisane: 9.03.2013, 21:45 |
|
Dołączył: 28.02.2013 Posty: 34
|
Dzięki za wszystkie sugestie.
Postawię na Motula V300 5W-40
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 9.03.2013, 22:58 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1378
|
Dobre opinie ma Millers.
Sam jestem przed dylematem, oba 964 i 997 jeżdża na Mobilu.
|
|
Góra |
|
jakinton
|
Napisane: 10.03.2013, 1:22 |
|
Dołączył: 26.03.2012 Posty: 186
|
a może wypowiedzą się "porschakowi" specjaliści jak Rafał Dusza czy Ryszard Radwański
|
|
Góra |
|
janik1702
|
Napisane: 10.03.2013, 3:41 |
|
Dołączył: 25.03.2011 Posty: 96
|
NIE jestem Rafalem ale moja Dusza nalezy do Porsche wiec pisze.
Niewiele jest sesownych artykulow w polskim necie na temat olejow i dodatkow w nich zawarych Ciekawiej jest to opisane na stronach anglojezycznych .Ponizej linku podlaczylem wypowiedz (MarkSeven USA FL.) z innego forum. Jest to prawie doskonale tlumaczenie I compensum wiedzy o obecnych olejach co powinno wystarczyc nam uzytkownikom.I tak kazdy zrobi jak uwaza.':lol:' ,a potem bedzie placz,ze cisnienie na jalowym ponizej 1bar
http://classiccars.about.com/od/mainten ... ditive.htm
Obecnie mamy rok 2012.przez ostatnie 3 lata wiele sie zmienilo w technologii olejowej. A przy wprowadzeniu klasy SN kazdy olej musi juz byc bezpieczny dla uzycia w starych wylatanych silnikach.Mimo tego w dalszym ciagu raczej nie zaleca sie uzywania wtedy najlepszych olejow syntetycznych - ale specjalnych olejow typu HighMileage. Otoz od r.2011 obowiazuje w zasadzie tylko klasa oleju SN.Przynajmniej w Usa.Dlatego ze ekolodzy dostali prawdziwego pierdolca i przeforsowali ustawe - akt prawny- gwarantujacy zycie katalizatora co najmniej 100 tys.mil.A tak dlugie zycie mozliwe jest tylko przy stosowaniu specjalnie sformulowanych olejow klasy SN.Dlaczego? Bo usunieto z oleju prawie polowe dodatku ZDDP ktory to doskonale chronil silnik (metal-metal) ,ale rozpieprzal szybko katalizatory.Ilosc dodatku zredukowano z 0.12-0.14% do tylko 0.08%.Nowe silniki przystosowane juz sa do nowego (SN) oleju ,ale dla starszych silnikow (z przed 2001r) olej SN jest zbyt malo ochronny. A dla silnikow zupelnie starych olej SN okazal sie calkowitym zabojstwem.Z poczatku nikt o tym nie wiedzial ,dopoki nie zaczeto robic badan po pierwszym roku uzywania olejow SN.Co sie okazalo?Zawartosc ZDDP 0.08% chroni silnik,ale jest to za duzo aby umrzec,a za malo aby dlugo zyc.Wsrod uzytkownikow starszych aut powstal szum.Kompanie olejowe niestety, musza respektowac ustawe o ochronie srodowiska,ale zareagowaly od razu wprowadzajac oddzielne oleje o zwiekszonej zawartosci ZDDP.
Wiekszosc olejow HighMileage pomimo klasy SN otrzymalo tez zwiekszony pakiet ZDDP.Natomiast Mobil caly czas produkuje olej Mobil1 HM w starej klasie SL .Pojawil sie tez w handlu dodatek ZDDP do samodzielnej aplikacji. Moze to jest paradoks - ale mineralny Lotos starszej klasy ,wcale nie jest najgorszy dla starszego auta I z wielkim przebiegiem.Jest tylko za gesty na zime.
|
|
Góra |
|
boogie
|
Napisane: 10.03.2013, 5:00 |
|
Dołączył: 9.11.2011 Posty: 208
|
janik1702 napisał(a): Wiekszosc olejow HighMileage pomimo klasy SN otrzymalo tez zwiekszony pakiet ZDDP.Natomiast Mobil caly czas produkuje olej Mobil1 HM w starej klasie SL .Pojawil sie tez w handlu dodatek ZDDP do samodzielnej aplikacji. Moze to jest paradoks - ale mineralny Lotos starszej klasy ,wcale nie jest najgorszy dla starszego auta I z wielkim przebiegiem.Jest tylko za gesty na zime.
dodam tylko, że coraz więcej osób o tym wie,
chodzi po prostu o związek cynku, dodawany do olejów, który powodował mniejsze zużycia części metalowych. Teraz go już nie ma.
Europejski Liqui Molly wciąż jednak zachowuje w swoim składzie ten dodatek, np. SynthOil 10W60 którego osobiście używam.
Jest jeszcze jakaś firma, nie pamietam jednak która.
Co do używania Mobila, bo tak zaleca producent, to osobiście trzymał bym sie od niego z daleka, skoro tak robi producent który obecnie ma problemy ze zrobieniem silnika, który wytrzyma 50 tys km bez awarii zamieniającej go w złom, który wydłuża interwały wymian olejowych na 30-40 tys km (co dwa lata).
Twarde gierki koncernów nie uwzględniają pojedyńczego klienta, i mają go gdzieś.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 10.03.2013, 9:39 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
W Europie sytuacja jest trochę inna, bo od dłuższego czasu ważniejsze są normy ACEA, a nie API (jak przywoływana SN). Więc do takich opinii należy podchodzić ostrożnie. No i Lotos w USA?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Mariusz B
|
Napisane: 10.03.2013, 12:25 |
|
Dołączył: 28.02.2013 Posty: 34
|
Koledzy.
Jezeli można, to trzymajmy się meritm.
I tak, który olej wybrac do mojego 997 z 2005r, 50tys.przebiegu ?
Uzytkowanie do codziennej, spokojnej jazdy, czesto na krotkich odcinkach przy niedogrzanym silniku. Sporadycznie ostrzejsze uzytkowanie.
Barzo proszę o konkrety.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|