Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.01.2009, 20:33 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Nadchodzi wymiana oleju w silniku.
Auto ma 20tyś/km przebiegu. "cieżka noga"

Jaki olej mi poleciecie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.01.2009, 20:38 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 287
Lokalizacja: Baranow
Nr klubowicza: 108
Mobil 1 0W-40 Protection Formula


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.01.2009, 0:21 

Dołączył: 18.10.2007
Posty: 1048
kolego .... noga ciężka.... czyli wyczynowo... motul.... tylko .... motul :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.01.2009, 17:04 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
Porsche zaleca Mobil 1


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.04.2011, 22:16 

Dołączył: 18.04.2011
Posty: 23
Jestem tutaj nowy, więc się na dzień dobry przywitam, cześć :)

Odgrzeję troszkę kotleta, ale właśnie nabyłem 2007 zwykłą Carrerę i chciałbym wymienić olej. Samochód ma 20 tys przebiegu. Jaki olej polecacie? Jaki olej rekomenduje Porsche do tego modelu/silnika?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.04.2011, 22:35 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Porsche zaleca Mobil 1, 0W40. I myślę że to dobry wybór. Jak piszą wyżej koledzy, można też lać Motula 300V Competition. Ja bym został chyba przy Mobilu.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.04.2011, 0:05 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 357
olej musisz zmieniać co 3-5 tyś....przy takiej jezdzie,parametry silnika zyskają!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.04.2011, 8:50 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
ja leję zalecany przez Porsche Mobil1 0W40. wybrałem Mobil też z praktycznych względów - można go kupić na stacjach Orlenu.
Kiedyś jeździłem na Castrolu (innym autem) no i jak mi się zapaliła lampka, to się okazało, że go nigdzie nie mogłem kupić - zmieniłem szybko olej w aucie na Mobil..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.04.2011, 8:56 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
mobil na stacjach coraz ciężej kupić, tylko czekać jak usuną go z orlenu bo już prawie wszystkie koncerny sprzedają na stacjach głównie swoje oleje.

a czy to katowania nie lepiej byłoby lać 5W-50?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2011, 12:54 

Dołączył: 28.03.2011
Posty: 3
Marion napisał(a):
a czy to katowania nie lepiej byłoby lać 5W-50?


Czołem - co prawda nie w Porsche bo w BMW, ale od chyba 16, 17 lat jeżdże na kolejnych wersjach Mobil One 5W-50 - silniki i cywilne i M Power, także lekkim sporcie (typu trackday albo KJS) i nigdy nie miałem żadnych problemów. Temperatura oleju zawsze w normie, żadnych problemów z silnikiem, błota, szlamu, osadów... Chociaż może te 0W-40 nie jest dużo słabszy przy obciążeniu, a jednak daje korzyść lepszej ochrony na mrozie...

Wiem, że Castrol SLX 0W-30 nie dał rady w X5 przy większym wysiłku - zrobiło się wodniście i auto zaczęło się niepokoic... Po zalaniu 0w-40 się uspokoiło, no ale po torze tym nie jeździłem...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2011, 13:02 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Też obstawiam Mobil1 5W-50.
Stosuję go we wszystkich moich autach z bardzo dobrym skutkiem = zero problemów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2011, 14:18 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
David, ja leje od nowosci Mobila 1 5W50, auto nie ma latwego zycia i jakos jest ok :)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.04.2011, 14:38 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Matschke napisał(a):
David, ja leje od nowosci Mobila 1 5W50, auto nie ma latwego zycia i jakos jest ok :)


Maćko mój post jest z przed 2,5 roku :)

troszkę od tego czasu się dowiedziałem i nauczyłem :)

jeśli mobil to:

na zimę 0W-40
lato z naszymi klubowymi imprezami 5W-50

ale są alternatywy

ostatnio latam na MOTUL 8100 Cess
ale zastanawiałem się też nad którymś z V300 ( ale tą opcje zostawię dla następnego autka które bedzie tylko do TrackDay-ów )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2013, 21:45 

Dołączył: 28.02.2013
Posty: 34
Dzięki za wszystkie sugestie.
Postawię na Motula V300 5W-40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2013, 22:58 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1378
Dobre opinie ma Millers.

Sam jestem przed dylematem, oba 964 i 997 jeżdża na Mobilu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2013, 1:22 

Dołączył: 26.03.2012
Posty: 186
a może wypowiedzą się "porschakowi" specjaliści jak Rafał Dusza czy Ryszard Radwański :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2013, 3:41 

Dołączył: 25.03.2011
Posty: 96
NIE jestem Rafalem ale moja Dusza nalezy do Porsche wiec pisze.

Niewiele jest sesownych artykulow w polskim necie na temat olejow i dodatkow w nich zawarych Ciekawiej jest to opisane na stronach anglojezycznych .Ponizej linku podlaczylem wypowiedz (MarkSeven USA FL.) z innego forum. Jest to prawie doskonale tlumaczenie I compensum wiedzy o obecnych olejach co powinno wystarczyc nam uzytkownikom.I tak kazdy zrobi jak uwaza.':lol:' ,a potem bedzie placz,ze cisnienie na jalowym ponizej 1bar

http://classiccars.about.com/od/mainten ... ditive.htm

Obecnie mamy rok 2012.przez ostatnie 3 lata wiele sie zmienilo w technologii olejowej. A przy wprowadzeniu klasy SN kazdy olej musi juz byc bezpieczny dla uzycia w starych wylatanych silnikach.Mimo tego w dalszym ciagu raczej nie zaleca sie uzywania wtedy najlepszych olejow syntetycznych - ale specjalnych olejow typu HighMileage. Otoz od r.2011 obowiazuje w zasadzie tylko klasa oleju SN.Przynajmniej w Usa.Dlatego ze ekolodzy dostali prawdziwego pierdolca i przeforsowali ustawe - akt prawny- gwarantujacy zycie katalizatora co najmniej 100 tys.mil.A tak dlugie zycie mozliwe jest tylko przy stosowaniu specjalnie sformulowanych olejow klasy SN.Dlaczego? Bo usunieto z oleju prawie polowe dodatku ZDDP ktory to doskonale chronil silnik (metal-metal) ,ale rozpieprzal szybko katalizatory.Ilosc dodatku zredukowano z 0.12-0.14% do tylko 0.08%.Nowe silniki przystosowane juz sa do nowego (SN) oleju ,ale dla starszych silnikow (z przed 2001r) olej SN jest zbyt malo ochronny. A dla silnikow zupelnie starych olej SN okazal sie calkowitym zabojstwem.Z poczatku nikt o tym nie wiedzial ,dopoki nie zaczeto robic badan po pierwszym roku uzywania olejow SN.Co sie okazalo?Zawartosc ZDDP 0.08% chroni silnik,ale jest to za duzo aby umrzec,a za malo aby dlugo zyc.Wsrod uzytkownikow starszych aut powstal szum.Kompanie olejowe niestety, musza respektowac ustawe o ochronie srodowiska,ale zareagowaly od razu wprowadzajac oddzielne oleje o zwiekszonej zawartosci ZDDP.
Wiekszosc olejow HighMileage pomimo klasy SN otrzymalo tez zwiekszony pakiet ZDDP.Natomiast Mobil caly czas produkuje olej Mobil1 HM w starej klasie SL .Pojawil sie tez w handlu dodatek ZDDP do samodzielnej aplikacji. Moze to jest paradoks - ale mineralny Lotos starszej klasy ,wcale nie jest najgorszy dla starszego auta I z wielkim przebiegiem.Jest tylko za gesty na zime.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2013, 5:00 

Dołączył: 9.11.2011
Posty: 208
janik1702 napisał(a):
Wiekszosc olejow HighMileage pomimo klasy SN otrzymalo tez zwiekszony pakiet ZDDP.Natomiast Mobil caly czas produkuje olej Mobil1 HM w starej klasie SL .Pojawil sie tez w handlu dodatek ZDDP do samodzielnej aplikacji. Moze to jest paradoks - ale mineralny Lotos starszej klasy ,wcale nie jest najgorszy dla starszego auta I z wielkim przebiegiem.Jest tylko za gesty na zime.


dodam tylko, że coraz więcej osób o tym wie,
chodzi po prostu o związek cynku, dodawany do olejów, który powodował mniejsze zużycia części metalowych. Teraz go już nie ma.
Europejski Liqui Molly wciąż jednak zachowuje w swoim składzie ten dodatek, np. SynthOil 10W60 którego osobiście używam.
Jest jeszcze jakaś firma, nie pamietam jednak która.

Co do używania Mobila, bo tak zaleca producent, to osobiście trzymał bym sie od niego z daleka, skoro tak robi producent który obecnie ma problemy ze zrobieniem silnika, który wytrzyma 50 tys km bez awarii zamieniającej go w złom, który wydłuża interwały wymian olejowych na 30-40 tys km (co dwa lata).
Twarde gierki koncernów nie uwzględniają pojedyńczego klienta, i mają go gdzieś.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2013, 9:39 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
W Europie sytuacja jest trochę inna, bo od dłuższego czasu ważniejsze są normy ACEA, a nie API (jak przywoływana SN). Więc do takich opinii należy podchodzić ostrożnie. No i Lotos w USA? :idea:




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2013, 12:25 

Dołączył: 28.02.2013
Posty: 34
Koledzy.
Jezeli można, to trzymajmy się meritm.
I tak, który olej wybrac do mojego 997 z 2005r, 50tys.przebiegu ?
Uzytkowanie do codziennej, spokojnej jazdy, czesto na krotkich odcinkach przy niedogrzanym silniku. Sporadycznie ostrzejsze uzytkowanie.
Barzo proszę o konkrety.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum