Autor |
Wiadomość |
yoshi
|
Napisane: 4.08.2013, 15:32 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
Ta teoria spiskiwa niestety nie do konca jest tylko teoria ... mozna znalezc dokument chyba z BBC o historii powstania calych dzialow u masowych producentow ktorych zadaniem bylo i jest ograniczanie zywotnosci produktow.
Zaczelo sie od zarowek i nylonu ... oczywiscie nie mozna sie dac zwariowac ...
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 4.08.2013, 16:22 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
yoshi napisał(a): calych dzialow u masowych producentow ktorych zadaniem bylo i jest ograniczanie zywotnosci produktow...
ba, są już specjalne kierunki studiów "product lifetime"... kształcące fachowców od skracania żywotności wszystkiego co sprzedawalne...moim zdaniem nie idzie to w dobrą stronę...
|
|
Góra |
|
theshape
|
Napisane: 4.08.2013, 16:49 |
|
Dołączył: 27.05.2011 Posty: 231
|
Najważniejsze to kupować olej o wysokich parametrach i na pewno nie z supermarketu !
Castrole, Mobile i inne Shelle w większości przypadków dostępnych na pólkach to cienizna. Już dawno wyleczyłem się z wlewania tego czegoś do silnika (raz bardzo brutalnie). Jednym słowem szkoda nerwów i pieniędzy.
Polecam Valvoline (teraz na takim jeżdżę - zupełnie inna, równa i cicha praca silnika w porównaniu np. do Mobila), wcześniej Liqui Moly - też rewelka i może nawet do niego wrócę. A do Yamahy R6 leję Petronasa - przy 18 000 obrotów daje radę, a silniczek chodzi gładko i dobrze się wkręca (a wszyscy mówili żeby lać popularnego Motula przy którym było słychać zawory...).
Do ścigacza dolewam jeszcze razem z olejem disiarczek molibdenu - wałki rozrządu mam jak nowe.
|
|
Góra |
|
Prezes
|
Napisane: 4.08.2013, 19:37 |
|
Dołączył: 6.07.2012 Posty: 365 Lokalizacja: WPR
Nr klubowicza: 372
|
Przejdźmy do rzeczy.
Po pierwsze, mógłbym pojechać od razu do Dominika z ECU na pierwszy serwis, ale zależy mi na "idiotycznym" wpisie w książce serwisowej i w systemie autoryzowanych stacji obsługi.
Dlatego zastanawiam się czy można im ufać - jak przywiozę dobry olej, to żaden problem przelać go do beczki i oddać mi puste bańki. Ale może to już schizy i nie warto tak czarno widzieć...
Jestem zadowolony z oleju Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W60 w innym aucie wykorzystywanym do torowej jazdy i nie ukrywam, że chętnie wlałbym go do prosiaka. Tyle, że do codziennej jazdy raczej musiałbym zakupić Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40.
Mobil 1 Peak Life Rally Formula 5W50 wg parametrów klasyfikuje się pomiędzy wyżej wymienionymi od LM. Jest dużo tańszy, ale to akurat nie ma wielkiego znaczenia.
_________________
pozdrawiam Prezes
| GT3 | 993S | Panamera GTS | Cayenne Turbo S | Dużo BMW :)
|
|
Góra |
|
theshape
|
Napisane: 4.08.2013, 20:29 |
|
Dołączył: 27.05.2011 Posty: 231
|
Może po prostu przypilnuj - niech wymienią przy Tobie, kawkę wypijesz i będzie bez zmartwień
|
|
Góra |
|
Prezes
|
Napisane: 4.08.2013, 22:48 |
|
Dołączył: 6.07.2012 Posty: 365 Lokalizacja: WPR
Nr klubowicza: 372
|
theshape napisał(a): Może po prostu przypilnuj - niech wymienią przy Tobie, kawkę wypijesz i będzie bez zmartwień
A sądzisz, że pozwolą mi siedzieć na hali? Kawkę to zazwyczaj serwują w poczekalni
Może większość z Was się nad tym nie zastanawia, ale ja jednak nie lubię być robiony "w balona". A niestety takie postępowanie ma miejsce w różnych serwisach. Lubię mieć wykonaną usługę tak jak sobie tego życzę.
_________________
pozdrawiam Prezes
| GT3 | 993S | Panamera GTS | Cayenne Turbo S | Dużo BMW :)
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 5.08.2013, 0:10 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Po prostu zadzwoń do serwisu i zapytaj czy wleja Ci olej który dostarczysz - myślę, ze nie powinno być problemu i nikt raczej nie bedzie Cię robił " w balona" - w końcu łatwo jest nalać olej z bańki i nikt nie bedzie zadawał sobie trudu by go przelewać, zlewać itp. tylko po to by ukraść ci kilka litrów oleju i wlać swój który prawdopodobnie jest droższy. Serwis to też w końcu dość powazna instytucja i nie będą ryzykować utraty współpracy z Toba jeśli chcesz coś innego wlac- po prostu wleja na twoja odpowiedzialność ale prawdopodobnie odnotuja to w książce i bedzie to podstawa do utraty gwarancji na silnik. W takim wypadku nie wiem po co Ci stempel z serwisu...
|
|
Góra |
|
Prezes
|
Napisane: 5.08.2013, 1:57 |
|
Dołączył: 6.07.2012 Posty: 365 Lokalizacja: WPR
Nr klubowicza: 372
|
michal928 napisał(a): Po prostu zadzwoń do serwisu i zapytaj czy wleja Ci olej który dostarczysz - myślę, ze nie powinno być problemu i nikt raczej nie bedzie Cię robił " w balona" - w końcu łatwo jest nalać olej z bańki i nikt nie bedzie zadawał sobie trudu by go przelewać, zlewać itp. tylko po to by ukraść ci kilka litrów oleju i wlać swój który prawdopodobnie jest droższy. Serwis to też w końcu dość powazna instytucja i nie będą ryzykować utraty współpracy z Toba jeśli chcesz coś innego wlac- po prostu wleja na twoja odpowiedzialność ale prawdopodobnie odnotuja to w książce i bedzie to podstawa do utraty gwarancji na silnik. W takim wypadku nie wiem po co Ci stempel z serwisu...
Kto mi wymieni silnik w aucie, które już dawno nie ma gwarancji? W dodatku nie przeszło drugiego serwisu w autoryzowanej stacji...
Jeżeli dam im Mobila 1, to będzie to olej zalecany przez Porsche w książce obsługi pojazdu. Sami zaś leją Castrola 0W40.
_________________
pozdrawiam Prezes
| GT3 | 993S | Panamera GTS | Cayenne Turbo S | Dużo BMW :)
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 5.08.2013, 8:13 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Nieważne czy leja Mobila, castrola czy coś innego. Po prostu leja to na co maja umowę i zgodę z góry. Jesli chcesz wlać coś innego (nawet mobila) to nie jest to ich produkt na który maja papiery i pewnosc ale coś w bance która im dostarczasz. Bardzo chętnie wykorzystają to w momencie spornej sytuacji gdy np silnik się rozsypie. O to mi chodzi.
Jeśli powiedzą, ze wleja twój olej do silnika to nie doszukiwal bym się tu żadnych kombinacji z ich strony. Po prostu wleja i tyle.
Jeśli nie masz juz gwarancji to bez znaczenia ale jeśli przyjedzie do nich ktoś z autem jeszcze na gwarancji to ma to znaczenie.
Słyszałem też o przypadkach wymiany silników dawno poza gwarancja w ramach rękojmi czy innej dobrej współpracy. Tu warunkiem będzie ich serwis a własny olej kładzie sprawę i sens przeplacania za autoryzowany tylko dla stempla. Najważniejsze by dokonać przeglądu i odnotować to w książce.
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 5.08.2013, 16:51 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Ja tylko dodam od siebie, że w Porschepana dobrze wlewają olej - nawet ten, który klient sam przywiezie. Można sobie popatrzeć jak stary olej ścieka do pojemnika a później popatrzeć jak silnik dostaje nową porcję
|
|
Góra |
|
jaguar11000
|
Napisane: 16.07.2014, 12:49 |
|
Dołączył: 3.11.2012 Posty: 21
|
Witam wszystkich.
Mam nietypowe pytanie, w którym miejscu znajduje się filtr oleju silnika oraz korek spustowy, w zwykłej 997 carrera?
W W-wie w ASO 14 dniowe kolejki, a potrzebuję na szybko przed trasą wymienić olej w warsztacie u "Pana Kazia"...
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 16.07.2014, 14:30 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5198 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
W 997.1 standardowo wszystko od dołu silnika. Korek spustowy w misce,
zmieńcie podkładkę A18x24. Filtr oleju Zaraz obok miski olejowej wkręcany
od dołu. Sam filtr jest w plastykowej czarnej obudowie. Wymieńcie tam
o-ring, powinien być razem z nowym filtrem oleju.
Przy okazji może warto filtr powietrza i kabinowy?
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
jaguar11000
|
Napisane: 16.07.2014, 14:49 |
|
Dołączył: 3.11.2012 Posty: 21
|
Qbak napisał(a): W 997.1 standardowo wszystko od dołu silnika. Korek spustowy w misce, zmieńcie podkładkę A18x24. Filtr oleju Zaraz obok miski olejowej wkręcany od dołu. Sam filtr jest w plastykowej czarnej obudowie. Wymieńcie tam o-ring, powinien być razem z nowym filtrem oleju. Przy okazji może warto filtr powietrza i kabinowy?
Tak własnie zrobię, piękne dzięki kolego i do zobaczenia na drodze
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|