Autor |
Wiadomość |
BogdanP
|
Napisane: 11.04.2014, 12:32 |
|
Dołączył: 16.05.2013 Posty: 150
|
jaki do wersji wolnossącej
jaki do turbo
jaka na tor a jaką do normalnej eksploatacji
może są jakieś o których nie wiem lub używam zły
mam carrere 2001 3,4l
świat się zmienia może w olejach też coś nowego wynaleziono
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 11.04.2014, 13:01 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Od dawna Motul. W wiatraku 300V Power.
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 11.04.2014, 15:37 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1650 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Ja w moim Boxsterze 3,2 S też używam Motula.
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 11.04.2014, 18:20 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Jeżeli nie Motul to Mobil1 5W50 da radę.
Sprawdzone empirycznie...
|
|
Góra |
|
BogdanP
|
Napisane: 11.04.2014, 19:31 |
|
Dołączył: 16.05.2013 Posty: 150
|
lepszy motul od mobila ???
jaki dokładnie model tego motula ???
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 11.04.2014, 20:33 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 11.04.2014, 20:54 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
911Bart napisał(a):
ten słaby nie polecam (auto mialo wyzszą temp. oleju niz na Mobilu org. )
jesli motul to któryś z V-ek
polecam SHELL-a RACING
|
|
Góra |
|
BogdanP
|
Napisane: 11.04.2014, 21:03 |
|
Dołączył: 16.05.2013 Posty: 150
|
u mnie mam motula v300 ale to pierwsze użycie nie wiem jak się spisze
o tym SHELL-a RACING słyszałem ale nikt ze znajomych go nie uzywał
jakoś myślałem że mobil 1 jest najlepszy widzę że byłem w błędzie
ten SHELL-a RACING ma jakiś konkretny symbol czy to cała nazwa ?
a co sądzicie o castrolu ???
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 11.04.2014, 21:21 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Do Twojego klasyka moze olej Porsche Classic? Pewnie jeszcze rzadko podrabiany, bo dopiero pojawil sie na rynku.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 11.04.2014, 21:36 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Ja do aut zalewam Mobil1 5W50 - brak reklamacji i narzekania ze strony klientow, sprawdza sie do wielu aut zarówno jezdzących lajtowo jak i torowo. Bardziej wymagajacy zalewają Motula, nie wypowiem się czy ma jakies cudowne własności bo nie mam takich podstaw- generalie cieszy dobrą opinią. Silnik jeżdżacy na Motulu po rozbiórce do uszczelnienia był w srodku bardzo czysty. Tak samo silniki po olejach Liqi Moly wygladały w srodku bardzo czysto. Po innych olejach z reguły w misce jest bagienko.
Castrol ma duzo sprzecznych opinii - zarowno negatywnych jak i pozytywnych. Zeszly sezon przejezdzilem wyscigowo na Castrolu 10W60 tym przewidzianym do BMW M-power - nie moge narzekac, totalny brak konsumpcji oleju i jakichkolwiek niepokojacych dzwięków czy objawów. Wiecej stwierdzic sie nie da po wymianie oleju gdyz w boxie brak wskazan jego cisnienia.
|
|
Góra |
|
BogdanP
|
Napisane: 11.04.2014, 21:43 |
|
Dołączył: 16.05.2013 Posty: 150
|
ma ktoś opinię a Shellu Racing i jaki jest cała dokładna nazwa tego oleju ???
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 11.04.2014, 22:03 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
BogdanP napisał(a): ma ktoś opinię a Shellu Racing i jaki jest cała dokładna nazwa tego oleju ???
Zapewne chodzi o Shell Helix Ultra Racing 10W-60. Nie używałem - nie wiem. Podobnie jak Michał jeździłem na Castrolu 10W-60 i było OK. Wiem, że Mikołaj w 944 Turbo używa tej samej lepkości Liqui Moly.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 11.04.2014, 22:21 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
michal928 napisał(a): . Silnik jeżdżacy na Motulu po rozbiórce do uszczelnienia był w srodku bardzo czysty. Tak samo silniki po olejach Liqi Moly wygladały w srodku bardzo czysto. Po innych olejach z reguły w misce jest bagienko. .
Po Mobilu 5w50 też jest bagienko ?
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 11.04.2014, 22:49 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Nie potrafię Ci odpowiedzieć na takie pytanie gdyż nie rejestrowałem który silnik na jakim oleju jeździł przed zdjęciem miski. Może trzeba by zacząć prowadzić taką statystykę?
Z reguły miska w 944 ma delikatną ilość mułu na dnie, w niektórych autach ta ilość była zatrwazajaca co może swiadczyc o kiepskim oleju ale również o tym, ze nikt nie zdejmował miski np. przez 20 lat. W boxsterach czy 911 nie spotkałem się jeszcze z mułem w misce - być może stosowane oleje sa lepszej jakości, być może silniki młodsze. Na degradację oleju mają również wpływ procesy spalania które w nowszych generacjach silników teoretycznie mniej zanieczyszczają olej.
Te oleje które podałem (Motul i Liqi Moly) zapamiętałem gdyż były to silniki Cichego i Gazika i obydwa były zadziwiająco czyste w srodku (944). Miałem tez pewna informacje o stosowanych olejach i warunkach pracy silnika (większość czasu tor).
Czystość też nie swiadczy o tym, ze olej jest "super" a tylko o tym, ze ma dużo dodatków myjących silnik.
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 12.04.2014, 13:57 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
BogdanP napisał(a): ma ktoś opinię a Shellu Racing i jaki jest cała dokładna nazwa tego oleju ???
Shell Helix Ultra Racing 10W-60
bardzo dobry olej do mocno obciążonych samochodów np. Ferrari
z pewnościa nie podrabiany ze wzgledu na sprzedawane ilości
(fabryke motula to u mnie w mieście juz 2 lata temu znależli oczywiscie nie legalną)
niespotykana odporność na przegrzewanie sie
nigdy nawet w najgorętszy dzien podczas ostrej jazdy po torze temperatura oleju sie jakos drastycznie nie podniosła
czego nie moge powiedziec o mobilu5/50 czy motulu8100
Motul V mysle jest podobnej klasy tylko z pewnoscia częściej podrabiany
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 12.04.2014, 16:36 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Mobil 5W50 tez daje rade, nawet w cieple dni i przy jezdzie na torze.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 12.04.2014, 17:25 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1650 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Myślę, że kluczowe jest źródło zakupu oleju. Za wszelką cenę trzeba unikać podróby. Zakup każdego oleju spełniającego wymagania producenta silnika w naszym samochodzie będzie raczej dobrym wyborem.
|
|
Góra |
|
BogdanP
|
Napisane: 12.04.2014, 19:35 |
|
Dołączył: 16.05.2013 Posty: 150
|
a jaki olej leje serwis Porsche na gwarancji i po gwarancji do wolnossących
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 12.04.2014, 20:45 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Dziś chyba Mobil, ale są podobno przymiarki do zmiany na Castrola
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 12.04.2014, 21:24 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Od niedawna w Warszawie chyba leja Shell. A wczesniej Mobil. Widocznie teraz Shell lepszy do prosiakow niz Mobil choc silniki te same. Nowy sponsor
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|