Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.03.2012, 0:49 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Specjalistą to ja nie jestem ale jeśli chodzi o backpressure to akurat na to większy wpływ ma katalizator raczej?
Przy okazji czytałem że w silnikach turbo backpressure bywa potrzebne...




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.03.2012, 0:52 

Dołączył: 28.05.2009
Posty: 376
Tak, katalizatory w 997tt są bardzo restrykcyjne dlatego aftermarketowe wydechy mają sportowe katy o lepszym przepływie. Dokladnie tak jak mówisz niekorzystnie jest wrzucić same proste rury dlatego trochę restrykcji dalej musi być, backpressure jest tylko obniżone.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.03.2012, 1:58 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Jasmin napisał(a):
Specjalistą to ja nie jestem ale jeśli chodzi o backpressure to akurat na to większy wpływ ma katalizator raczej?
Przy okazji czytałem że w silnikach turbo backpressure bywa potrzebne...



Tak jak piszesz :)

kiedyś spedziłem troche czasu nad tym i z tego co pamietam to
działanie wydechu w Tubro i N/A jest inne

backpressure jest bardzo ważna sprawą ale przede wszystkim dla aut wollno-ssących
tu najmniejsze źle wprowadzone zmiany mogą spowodować stratę mocy
ponoć dużo trudniejsze do policzenia, posiadają ścisłe zależność z ukł. dolot. itd
a do zyskania i tak niema za wiele ale co zrobić :( jak to jedna z niewielu opcji na KM w woolnossaku

Natomiast w doładowanych autach pierwszym oporem dla lecących spalin są łopatki turbiny. :) które "oddzielają" silnik od reszty wydechu i dlatego wpływ backpressure nie jest aż taki duży (ale jest)
zmieniając katalizatory , tłumiki etc. pomagamy lepiej oprózniać się ( oddychać ) turbosprężarką i dzieki temu są dodatkowe KM :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.03.2012, 8:50 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
David, lepiej tego nie mogles opisac ;)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.03.2012, 12:21 

Dołączył: 16.02.2011
Posty: 51
Dlatego czy ze sportowymi katalizatorami czy z pełnym przelotem warto korzystać z renomowanych produktòw takich jak Akrapović gdzie pojemności układòw są dokładnie poprzeliczane
Średni też zysk i sens wymiany układu w turbinie bez ponownego strojenia :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum