Jasmin napisał(a):
Specjalistą to ja nie jestem ale jeśli chodzi o backpressure to akurat na to większy wpływ ma katalizator raczej?
Przy okazji czytałem że w silnikach turbo backpressure bywa potrzebne...
Tak jak piszesz
kiedyś spedziłem troche czasu nad tym i z tego co pamietam to
działanie wydechu w Tubro i N/A jest inne
backpressure jest bardzo ważna sprawą ale przede wszystkim dla aut wollno-ssących
tu najmniejsze źle wprowadzone zmiany mogą spowodować stratę mocy
ponoć dużo trudniejsze do policzenia, posiadają ścisłe zależność z ukł. dolot. itd
a do zyskania i tak niema za wiele ale co zrobić
jak to jedna z niewielu opcji na KM w woolnossaku
Natomiast w doładowanych autach pierwszym oporem dla lecących spalin są łopatki turbiny.
które "oddzielają" silnik od reszty wydechu i dlatego wpływ backpressure nie jest aż taki duży (ale jest)
zmieniając katalizatory , tłumiki etc. pomagamy lepiej oprózniać się ( oddychać ) turbosprężarką i dzieki temu są dodatkowe KM