pk napisał:
"Jesli zalezy Ci na przyspieszeniu to nie zakladaj ciezszych 17ek do 964.
Uwazam, ze 964 C4 najlepiej sie prowadzi po zakretach na oryginalnych kolach 16". Chyba, ze chodzi o cool look - to idz od razu w 18ki - bo tez wchodza
Probowalem
"
Przekonało mnie to co pisze Piotr. Już po pierwszym wpisie Piotra odnoszącym się do jego osobistego doświadczenia z jazdy na różnych większych rozmiarach kół w 964 C4 bliski byłem tej decyzji. To samo zresztą mówił mi Tomek Tromer przy zakupie auta. To samo pisze autor na początku artykułu dodanego przez Vjackmax'a - poza wyglądem "still the lightest weels for 964 & best choice for club racers".
Sam wcześniej podjąłem podobną decyzję co do 17" w Audi Coupe 2.8 Quattro. Kupiłem go z letnimi 17 na których nigdy (poza jedną jazdą testową) nie jeździłem i niedawno felgi sprzedałem. Na oryginalnych Audi 16" autko jest znaczniej żwawsze , przyjemniejsze w prowadzeniu. Ponadto na naszych wspaniałych drogach mniej drżę przy wjechaniu w "nierówności" że rozwalę felgę posiadając profil 55 (zamiast 45 przy 17" , a w prosiaku byłby 40 na tylnej osi - to bbb mało ) i mogę jechać szybciej - lepiej wykorzystywać potencjał auta. W S4 mam letnie 225/45/17... i wyglądają cool... ale na b dziurawych nawierzchniach szalone DOSTAWCZAKI robią mnie często jak chcą a ja drżę by nie rozwalić felgi,albo nie urwać czegoś na koleinach (bo na dodatek mocno "zglebiona" jest). W tych kategoriach zastanawiam się jak radzą sobie u nas posiadacze 18" i 19" z profilem 35 lub niższym. Na prawdę nie wyobrażam sobie bezproblemowego używania takich kół na Polskich drogach w codziennym użytkowaniu.
Być może, gdyby to było auto z przeznaczeniem do użytkowania wyłącznie autostradowego (...u nas nierealne) lub wyłącznie zabawka na tor itp. klubowe imprezy, wybór byłby inny.
Oczywiście cool look zawsze kusi i myślę, że wybierając Porsche nikt z nas nie jest na to zupełnie obojętny. Z pewnością jest co najmniej kilka marek samochodów równie dobrze (lepiej?) jeżdżących (np.Subaru) ale jednak wybraliśmy Porsche i myślę, że magia kształtów też ma tu wiele do rzeczy. I nie chodzi wcale o "lans". Ja już jestem wylansowany...
Z innej beczki: cena kompletu np Bridgestonów 16' ~800-1000zł niższa niż 17" ...ale to już zupełnie inna, przyziemna historia.
Na razie zostaję więc w 964 przy oryginalnych 16".
Wielkie dzięki za sugestie i fachowe porady.
pozdr! maciej