Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.02.2009, 13:55 

Dołączył: 4.02.2009
Posty: 22
pk napisał:
"Jesli zalezy Ci na przyspieszeniu to nie zakladaj ciezszych 17ek do 964.
Uwazam, ze 964 C4 najlepiej sie prowadzi po zakretach na oryginalnych kolach 16". Chyba, ze chodzi o cool look - to idz od razu w 18ki - bo tez wchodza :-) Probowalem :-)"

Przekonało mnie to co pisze Piotr. Już po pierwszym wpisie Piotra odnoszącym się do jego osobistego doświadczenia z jazdy na różnych większych rozmiarach kół w 964 C4 bliski byłem tej decyzji. To samo zresztą mówił mi Tomek Tromer przy zakupie auta. To samo pisze autor na początku artykułu dodanego przez Vjackmax'a - poza wyglądem "still the lightest weels for 964 & best choice for club racers".
Sam wcześniej podjąłem podobną decyzję co do 17" w Audi Coupe 2.8 Quattro. Kupiłem go z letnimi 17 na których nigdy (poza jedną jazdą testową) nie jeździłem i niedawno felgi sprzedałem. Na oryginalnych Audi 16" autko jest znaczniej żwawsze , przyjemniejsze w prowadzeniu. Ponadto na naszych wspaniałych drogach mniej drżę przy wjechaniu w "nierówności" że rozwalę felgę posiadając profil 55 (zamiast 45 przy 17" , a w prosiaku byłby 40 na tylnej osi - to bbb mało ) i mogę jechać szybciej - lepiej wykorzystywać potencjał auta. W S4 mam letnie 225/45/17... i wyglądają cool... ale na b dziurawych nawierzchniach szalone DOSTAWCZAKI robią mnie często jak chcą a ja drżę by nie rozwalić felgi,albo nie urwać czegoś na koleinach (bo na dodatek mocno "zglebiona" jest). W tych kategoriach zastanawiam się jak radzą sobie u nas posiadacze 18" i 19" z profilem 35 lub niższym. Na prawdę nie wyobrażam sobie bezproblemowego używania takich kół na Polskich drogach w codziennym użytkowaniu.
Być może, gdyby to było auto z przeznaczeniem do użytkowania wyłącznie autostradowego (...u nas nierealne) lub wyłącznie zabawka na tor itp. klubowe imprezy, wybór byłby inny.
Oczywiście cool look zawsze kusi i myślę, że wybierając Porsche nikt z nas nie jest na to zupełnie obojętny. Z pewnością jest co najmniej kilka marek samochodów równie dobrze (lepiej?) jeżdżących (np.Subaru) ale jednak wybraliśmy Porsche i myślę, że magia kształtów też ma tu wiele do rzeczy. I nie chodzi wcale o "lans". Ja już jestem wylansowany... :D
Z innej beczki: cena kompletu np Bridgestonów 16' ~800-1000zł niższa niż 17" ...ale to już zupełnie inna, przyziemna historia. :wink:
Na razie zostaję więc w 964 przy oryginalnych 16".
Wielkie dzięki za sugestie i fachowe porady.

pozdr! maciej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2009, 0:46 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
[admin: usunięto] napisał(a):
no to jakie oponki polecacie panowie na zlot w poznaniu jesli kierunkowe V nie sa najlepsze.....?
Przeanalizowalem testy opon o doznalem szoku, Uniroyal rainsport2 okazuja sie najlepsze na mokrym ale rowniez na suchym(bardzo mnie to zdziwilo) na suchym pokonuja takie pewniaki jak PS2 RE050 Zero rosso SC3 i masz bierznik kierunkowy moze nie tak ladny jak RS w pierwszej wersji ale zawsze. Prawdopodobnie beda sie szybko zdzieraly ale cos za cos.




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.02.2009, 1:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
mam 18"..i jest super opony yokohama AWS lub Advan Sport z literką ,,N" dla porsche...auto nie czuje kolein i jest ok trwałość 2-3 sezony...takie same 16 " do kitu...próbowałem 19" na Sl 230 - twarde nie polecam - 18" jest OK...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2009, 11:54 

Dołączył: 4.02.2009
Posty: 22
Witam!
Jeździłem ostatni letni sezon na Uniroylal Rainsport2 w Audi S4/C4 Avant. Opony uważam za rewelacyjne do cywilnego/codziennego użytku pod pewnymi jednak zastrzeżeniami. Używam czterech opon 225/45/17 i w takiej konfiguracji w aucie 4x4 dają radę w każdych warunkach. Przyczepność na mokrym rewelacja nawet głębokie kałuże czy zalagająca na całej powierzchni kilkucentymetrowa w-wa wody nie wytrąca auta z toru jazdy nawet przy znacznych jak na takie warunki prędkościach >150-160 km/h. Na suchym to już trochę inna historia. Guma miękka, przyczepność przy hamowaniu b dobra - nie pamiętam, by włączył się na nich ABS. Jednak przy dynamicznej jeździe w zakrętach ma się wrażenie jakby lekkiego pływania czy uciekania. Rzecz dziwna, ale nie wpływa to w jakikolwiek sposób na tor jazdy i jest zaledwie lekko wyczuwalne - przy tym profilu opony. Na forach oponiarskich ludzie, którzy używają wyższych profili tej opony zwracają na to zjawisko uwagę - wręcz narzekają na to. Sa sugestie, że barkowa strefa tej opony jest zbyt miękka. jeśli to jest przyczyną to myślę, że użytkownicy jeszcze niższych profili niż 45 będą to jeszcze mniej/wcale odczywali. Co do ścieralności - uważam, że jest na prawdę nie źle. Rainsport1 ścierał się podobno nadzwyczaj szybko. W moich Rainportach2 po sezonie użytkowania (ok 10-15tys) nie widzę śladów zużycia (nie mierzyłem mm, ale na oko jest bb spoko). Tak jednak jest w samochodzie z Quattro używanym do codziennej jazdy. Jak wyglądałoby zużycie w Porsche zwłaszcza tylnonapędowym używanym również do ostrzejszego śmigania po torze? Ja nie chcę tego sprawdzać, wolałbym coś trochę "ostrzejszego".
Cały czas myślę o jakiś Bridgestonach. I tu ponawiam pytanie: Czy ktoś używał S-02? Bardzo mało jest o nich rzetelnych opinii. Jak te gumy mają się 050A? Czy S-02 są na tyle lepsze że warto dopłacać. Choć to nie najnowsza konstrukcja - są droższe. Szperając po necie da się je jeszcze gdzie niegdzie kupić.
050A robione są w Polsce i pewnie stąd dość korzystna ich cena.
pozdr!
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2009, 19:31 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2009, 19:51 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
ups... :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2009, 19:52 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
rychu napisał(a):
mam 18"..i jest super...

964 na 18" w PL? :shock:
Oj to chyba plomby wypadają... :? :wink:
PS. Piękna sztuka. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2009, 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
Opony Yokohama PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE :!: I nic nie wypada spokojnie...dobijam 3 komplet...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2009, 20:45 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Aby uściślić z punktu widzenia techniki to jest tak;
1. felgi 16 tki to moc do 200 KM.
2 .felgi 17 tki to moc od 200 KM do 300 KM
3 .felgi 18tki moc między 300 KM a 400 KM.

Powyższe wynika z doświadzceń na torach ,gdy chodzi o trzymanie boczne( profil) oraz z możliwości przeniesienia mocy na asfalt znów profil opony.

Natomiast przyśpieszenia auta zależą nie od rozmiaru(średnicy) felg ale od ciężaru całego koła :!: Im ,lżejsze tym przyśpieszenie lepsze.
Generalnie można powiedzieć ,że opona (guma) jest cięższa niż metal (aluminium)więc wysokiej klasy felga np. 18 tka felga 8 cali ( typ carrera 996 BBS) z oponą 225/40/18 takie koło jest prawie 2 kg lżejsze niż koło; stara felga typ Cup 1 17 cali na 7,5 cala z oponą 225/45/17 cali( porsche 968)

Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach 1 z reguły przeciętny użytkownik zamiena seryjne felgi Porsche 16 tki ,które były bardzo udane na tuningowe 17 tki lub tym gorzej 18 tki .Wtedy trudno się dziwić ,że spadają osiągi tym bardziej że się zakłada szersze opony jak radziła fabryka...

Reasumując , ważena jest waga felgi ( a ta zależy od rodzaju stopu ,wzoru i offsetu) oraz waga opony( duże różnice )
Aby się conieco rozjaśniło ,tu są wagi felg do Porsche..
http://www.944racing.de/reload.php?urlt ... /text.html




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2009, 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
nic dodać nic ująć...wszystko zależy jaki cel chce się osiągnąć..




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2009, 21:11 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2009, 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
..z drugiej strony Jurek nie jeżdzi 964.... :wink: :lol: :lol:a ja nie C4...993




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.02.2009, 11:11 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1376
jurek968 napisał(a):
Aby uściślić z punktu widzenia techniki to jest tak;
1. felgi 16 tki to moc do 200 KM.
2 .felgi 17 tki to moc od 200 KM do 300 KM
3 .felgi 18tki moc między 300 KM a 400 KM.



z tego wynika że Rychu ma pod klapą 964 > niż 300 KM .
:)
Rychu, jakżeś tego dokonał ?
:)

pozdr, Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.02.2009, 12:06 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Bo felga 18" dodaje 12,5KM sztuka ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.02.2009, 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
:D :D ...konie to ona odejmuje - ale pozwala szybciej w zakręcie pomykać...he...he




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.02.2009, 21:46 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Konie dodaje, ale wirtualne ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.02.2009, 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
chodzi o wygląd rasowej 911 ...tzw. agresywny wygląd...no ale ukochana kobieta musi jakoś wyglądać...a na zawody wiadomo Dres...17"


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum