Autor |
Wiadomość |
Maciej66
|
Napisane: 4.02.2009, 21:23 |
|
Dołączył: 4.02.2009 Posty: 22
|
Witam!
Zastanawiam się nad kupnem felg 17" z przeznaczeniem na letnie koła do mojego prosiaczka 946 C4.
Od dłuższego czasu użytkuję Audi Quattro i tam zawsze podkreśla się konieczność posiadania opon o identycznym rozmiarze - skrzynia Quattro jest podobno b wrażliwa na różne opory na poszczególnych kołach.
Jak ta sprawa wygląda w Porsche 964 Carrera 4?
Obecnie autko jeździ na fabrycznych 16" i oponach 205/55 przód i 225/50 tył.
Aktualnie na allergo Ktoś wystawia dość ładne 17" z 993 : 7" ET 55 i 8" ET 30. Czy te rozmiary i ET będą pasowały do 964?
Jaki rozmiar opon będzie właściwy?
Przód - sprawa raczej jasna: 205/50/ 17.
Ale jaki tył? Czy 255/40/ 17, to nie zbyt wielka różnica w oporach toczenia w stosunku do przodu dla C4? Czy nie cierpi na tym skrzynia biegów (słyszałem, że nierzadko trafiają się awarie "planety" w skrzyniach C4).
Może wystarczającym rozmiarem na tył będzie 225/45/17 ?
Dodam, że mam silnik z 993 285KM.
Przy okazji proszę o sugestie o do marki opon. Moje typy ostatnio krążą wokół jakiś Bridgestonów: S-02 może S-03 ewentualnie 050A.
Będę b wdzięczny za opinie w/w wśród użytkowników Porsche ewentualnie jakieś inne solidne propozycje.
Pozdrawiam!
maciej66
|
|
Góra |
|
pk
|
Napisane: 4.02.2009, 21:31 |
|
Dołączył: 11.03.2007 Posty: 76
|
Ja radze zostac przy fabrycznych kolach i rozmiarach. Sporo kombinowalem z roznymi kolami w 964 C4 i zataczajac duuuze kolo wrocilem do punktu wyjscia. Ferdynand wiedzial co bedzie najlepiej jezdzic
Do do wyboru marki to nie bede doradzal, tyle glosow co kierowcow. Ja zwykle jezdze na Pirelli PZero i Michelin Pilot Sport.
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 4.02.2009, 22:51 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
050A to dobra guma bo cały sezon prawie wytrzymała ale co do trzymania to to ideał nie jest - ale dobra generalnie
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 5.02.2009, 10:29 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
Witam,
co do 17-tek, to max ET z tyłu 47, jak będzie mniejsze to koła będą ocierać o błotniki, ja u siebie mam 7,5" i ET 55 z przodu i 9", ET 47 z tyłu, być może że przy węższej feldze bardziej się schowa i da rade z tym ET co piszesz.
Na fotce widać odsadzenie z tyłu, podkreślam, nie ma tam żadnych dystansów.
Co do opon, to aktualnie mam P Zero Rosso...całkiem przyzwoite opony, szczególnie w deszczu, jednak następne będą Toyo R888...
A jeśli chodzi o szerokości opon do C4, to przy 17-kach 225-przód i 255 tył, ale to muszę sprawdzić, napisze później.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 5.02.2009, 10:35 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1376
|
Witaj,
Ja jeżdzę - lato 17" były Brigestony (i były ok, wytrzymały 1,5 sezonu) teraz zmieniam na Michały PS - zobaczymy
zima- 16"
tak Ferdynand wiedział co robi i w kolejnych latch prod. 964 wrzucił do spec. 17" w pliku masz fajny artykuł na temat homologowanych rozmiarów i opon w 964.
pozdr, Jacek
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Maciej66
|
Napisane: 5.02.2009, 19:58 |
|
Dołączył: 4.02.2009 Posty: 22
|
Dzięki Jacku! Zaiste fajny artykuł i w zasadzie prawie wyczerpujący temat oryginalnych felg i ich ET.
Wiem już w takim razie że te 17" z allegro wzór cup 93, 8" z et 30 dedykowane na tył nie radzą dady - szkoda dość zacnie wyglądają. Chyba, że gościowi, który je wystawia znów coś się po....o, bo poprzednim razem wystawiał je podając rozstaw śrub... 5x120.
Są jeszcze boxterowe 7" ET55 + 8,5" ET50 i te rozmiarowo byłyby OK... ino nie jestem do końca przekonany czy ich "dyzajn" dobrze zagra w klasycznym kształcie 964... Wahom sie troche
pozdr! maciej
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 5.02.2009, 20:13 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1376
|
Spotkamy się to zobaczysz...
ja też szukałem typowych CUP'ów ale nie było w końcu zdecydowałem się na te Boxterowe , bardzo podobne
patrz na rozmiar w calach, nie będą obcierać nadkola
pozdr, jacek
|
|
Góra |
|
Maciej66
|
Napisane: 5.02.2009, 20:15 |
|
Dołączył: 4.02.2009 Posty: 22
|
A tak BTW Vjackmaxie czy aby nie pochodzisz z "pięknego" miasta Bytom? Kiedyś dawno dawno temu, chodząc tam do IV LO znałem osobnika o takim samym imieniu i nazwisku...zbieżność?
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 5.02.2009, 20:17 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1376
|
o kurna ...
człowiek się nigdzie nie ukryje ...
IV to zacne LO...
tom ja własnie...
w ty swojaku kto ?
pozdr, Jacek
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 5.02.2009, 20:30 |
|
|
|
Góra |
|
Maciej66
|
Napisane: 5.02.2009, 20:36 |
|
Dołączył: 4.02.2009 Posty: 22
|
Maciej Witkowski - kiedyś z Bytomia, od kilkunastu lat na dobrowolnej emigracji na Podhalu. Pewnie mnie nie pamiętasz bo niżej rok czy 2 chodziłem, ale starsze roczniki lepiej się jakoś rejestruje...ponadto coś mi się majaczy, że uczyłeś grać na perkusji mojego max przyjaciela (klasowego potem grupowego i wciąż)- Jacka Hermansona a to dość charakterystyczny osobnik więc może po tej linii skojarzysz...
No i zrobiło się jak na naszej klasie, której raczej unikam
pozdr! maciej :D
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 5.02.2009, 20:45 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Faktycznie zrobiło się "naszoklasowo"
Co do felg/opon do 964 - u siebie (co prawda w C2) założyłem 17" z 996 - opony przód 205/50R17, tył 255/40R17 obute w Conti SportContact2 i jest naprawdę super.
To mój kolejny już komplet SC2 - następny też będzie taki..
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 5.02.2009, 21:57 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
[admin: usunięto] napisał(a): ja bym polecal do c4 oponki dunlop sp 9090, maja ladny kierunkowy bieznik i dobre sa na sucho i mokro oraz w zakretach sa extra. maja certyfikat porsche n0
goodyear f1 gs3 bodajrze tez jest super opona,znajomy chwalil, ja nie mialem przyjemnosci testowac Co do opon jakie wymieniasz mam zupelnie odwrotne odczucia... a to nie kwestia gustu..ladny kierunkowy bieznik. Zmien opony a poczujesz ,ze jezdzisz anie plywasz.
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 5.02.2009, 23:34 |
|
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 6.02.2009, 10:44 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1376
|
Maciej66 napisał(a): No i zrobiło się jak na naszej klasie, której raczej unikam pozdr! maciej
"nasza klasa" to jakas organizacja promująca porsche ???
wrzuć mi na maila w podpisie jakiś adres emailowy, nie będziemy drażnić reszty społeczności wspomnieniami starych pryków
a tak BTW pamiętam Cię oczywiście, choć nie gwarantuję że poznam i Hermansona też...
i fajki w kiblu, i Wicia, i Pontona...
a propos ogumienia, w tym roku po Potenzach zakładam Michały PS zobaczę czy dadzą radę na torze
pozdr, Jacek
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 6.02.2009, 11:41 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
[admin: usunięto] napisał(a): no to jakie oponki polecacie panowie na zlot w poznaniu jesli kierunkowe V nie sa najlepsze.....? Wszystkie wymieniane przez kolegow bija na glowe Danlopa: Pirelli Pzero rosso, Michelin ps2, Bridgestony 050, anawet takie starocie jak Michelin mxx3 czy Conti SC ale te ostatnie sa chyba najdrozsze-nie wiem czemu. Aha jesli podoba sie tobie bieznik V to dobra alternatywa jest Toyo ja osobiscie nie mialem ale koledzy Klubowi chwalili te opony z zastrzezeniem ze "znikaja" (bieznik) bardzo szybko. Unikaj rowniez Michelin Pilot Sport I bieznik V mialem i sa mizerne.
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
pk
|
Napisane: 6.02.2009, 20:42 |
|
Dołączył: 11.03.2007 Posty: 76
|
Vjackmax napisał(a): tak Ferdynand wiedział co robi i w kolejnych latch prod. 964 wrzucił do spec. 17" w pliku masz fajny artykuł na temat homologowanych rozmiarów i opon w 964.
Jesli zalezy Ci na przyspieszeniu to nie zakladaj ciezszych 17ek do 964. Mozesz tez sprawdzic w ASO, ze oficjalne dokumenty techniczne Posche nie wymieniaja kol 17" (info z ASO w Warszawie z 2004r w odniesieniu do rocznika 1991, ktory mam - ale pewnie nic sie nie zmienilo do dzis...)
Uwazam, ze 964 C4 najlepiej sie prowadzi po zakretach na oryginalnych kolach 16". Zreszta sprawdz sam, pojedz na czas na jednych i drugich kolach np. na "Rozecie Wrobla" na Bemowie w Warszawie, lub innej testowej probie. Chyba, ze chodzi o cool look - to idz od razu w 18ki - bo tez wchodza Probowalem
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 7.02.2009, 15:07 |
|
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 7.02.2009, 21:08 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
[admin: usunięto] napisał(a): z tym ze wiecej mnie ciagnie do opon goodyera bo byly na ksiezycu Tak tylko tam w zwiazku z mala grawitacja nie bylo widac ich niedostatkow w dziedzinie przyczepnosci
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 8.02.2009, 12:29 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
pk napisał(a): Uwazam, ze 964 C4 najlepiej sie prowadzi po zakretach na oryginalnych kolach 16".
Coś w tym jest. W 964 18" jest ZABRONIONE przez fabrykę. Z instalacją 17" są pewne problemy - interferencja ze spojlerem, nie założysz łańcuchów, zmiany przy maglu.
W zal. informacja techniczna.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|