Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.03.2014, 20:02 

Dołączył: 25.10.2012
Posty: 39
Jako ze nowy sezon za pasem a temat dawno nie odswiezany

konkretnie chodzi mi o opony do 997tt - glownie do jazdy na co dzien czasem jakis track day

obecnie mam MPS2 i jest calkiem dobrze - tyle ze na razie nie mam porownania

wiec opcje sa takie:
1 zostac na drogowych - MPS2, MPsupersport, Bridgestone czy jeszcze inne?
2 semi slick - pirelli corsa system, Mcup+, Mcup 2, pirelli trofeo R
3 lub 2 komplety - drogowe ktores z pkt 1 i semislick pkt 2

Najlepiej kupilbym jeden komplet i chetnie sprobuje semi slicki ale obawiam sie ze slabo rozgrzane nie beda sie dobrze trzymac a szczegolnie na mokrym,

I jeszcze jedno - czy warto zakladac 245 na przod zamiast 235, podobno na tor warto a na droge?

Piszcie Panowie jakie sa Wasze opinie i rady
Dzieki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2014, 23:10 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Auto co prawda mam sporo słabsze od Turbo, ale co tam, coś napiszę :)
Przede wszystkim, jeśli masz taką możliwość i planujesz jazdy torowe częściej niż dwa razy w sezonie, to warto mieć dwa komplety kół. Na tor zdecydowanie semislicki, ja używam Michelina Sport Cup i jestem bardzo zadowolony. Na drodze też daje radę, temperatury + 6 stopni znosi całkiem dobrze, oczywiście trzeba dać mu chwilę, żeby się rozgrzał. Na mokrym, a właściwie wilgotnym, można jechać, oczywiście zachowując zdrowy rozsądek. Natomiast jak wody zrobi się dużo, to opona kapituluje - bieżnik jest poprostu bardzo płytki i słabo odprowadza wodę. Na torze natomiast, kiedy jest sucho i opona dobrze się rozgrzeje, to jest naprawdę świetnie. Doskonała przyczepność, świetne prowadzenie, odporność na przegrzanie. Same zalety :) Pojawił się już następca tej opony Sport Cup 2, podobno jeszcze lepsza przyczepność i o 50% większa trwałość. No ale chyba nikt z nas jeszcze na niej nie jeździł, więc pozostaje nam wierzyć w zapewnienia producenta :) W kwestii opon drogowych - mam Micheliny Pilot Sport 2 w specyfikacji N2. Jak jest sucho i ciepło - super. Jak się robi mniej niż 10 stopni to trzeba mocno uważać zanim się nie rozgrzeje. Natomiast kiedy spadnie deszcz .... Dla mnie kompletna tragedia. Tu nie ma granicy przyczepności, opona puszcza bez ostrzeżenia w losowo wybranych momentach, nadsterowność nieprzewidywalna. Nabawiłem się przez nią nerwicy i doszedłem do wniosku, że nie potrafię jeździć boxsterem po mokrym. Aż wpadł mi w ręce test, gdzie dokładnie ta sama opona w specyfikacji N2 założona na Caymana, została okrzyknięta najgorszą oponą na mokrą nawierzchnię. Opinie testerów pokrywały się dokładnie z moimi. Co za ulga... :) W 911 sytuacja może wyglądać trochę inaczej, bo tylnia oś jest jednak dużo mocniej dociążona. Po lekturze wielu forów zagraicznych, zdecydowałem się zaryzykować i kupiłem komplet opon ..... Hankook Ventus S1 evo2 :) wszyscy zachwalają tą oponę jako bardzo wyważoną i świetną zarówno na suchym jak i na mokrym. Cóż, o tym przekonamy się w ciągu najbliższych kilku tygodni, nie omieszkam przekazać swoich wrażeń :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 19:23 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
Napisz TomRS jak możesz jak szybko zużywają Ci się Cupy? Ile tracków przejeżdżasz na jednym komplecie? Gdzie kupujesz Cupy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 20:19 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
raf86 napisał(a):
Napisz TomRS jak możesz jak szybko zużywają Ci się Cupy? Ile tracków przejeżdżasz na jednym komplecie? Gdzie kupujesz Cupy?


Na standartowych nastawach geometrii wytrzymały u mnie 5 suchych trackday czyli ca 1,3 tys km torowych. Oczywiście pilnowałem ciśnienia i zamieniałem koła stronami co imprezę. Po zmianie geometrii na wartości z boxstera Spyder i zainstalowaniu stabilizatorów H&R opony zaczęły się zużywać dużo bardziej równomiernie, mniej maltretowana jest zewnętrzna krawędź, więc może wytrzymają jeszcze dłużej. Do tej pory kupowałem w oponeo, mieli najlepsze ceny jakie znalazłem, dostępność i dostawy bez zarzutu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 23:17 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
michelin cup warto - musisz kiedys spróbować :P tył 305

na przód warto 245 mniej sie abs załącza i duzo lepsze hamowanie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2014, 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Ja w zeszłym sezonie jeździłem torowo na Cupach i dzięki oponom poprawiłem Poznań prawie o 3 sekundy :)
Przy normalnym ustawieniu geometrii (podobnież w turbo nie ma za dużych możliwości) strasznie tnie bok opony max dwa trackdaye :(
Po cywilnemu miałem fabryczne Bridgestony i zwykłe Micheliny i były ok.
Ja osobiście polecam Michelin :winner:




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2014, 14:06 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 760
TomRS napisał(a):
Po lekturze wielu forów zagraicznych, zdecydowałem się zaryzykować i kupiłem komplet opon ..... Hankook Ventus S1 evo2 :) wszyscy zachwalają tą oponę jako bardzo wyważoną i świetną zarówno na suchym jak i na mokrym. Cóż, o tym przekonamy się w ciągu najbliższych kilku tygodni, nie omieszkam przekazać swoich wrażeń :)


sprawdziłem te Hankooki i komplet do Carrery wychodzi poniżej 4k!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2014, 14:31 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
raf86 napisał(a):
Napisz TomRS jak możesz jak szybko zużywają Ci się Cupy? Ile tracków przejeżdżasz na jednym komplecie? Gdzie kupujesz Cupy?

Rafal nie myslales o debicy? :D kiedys slyszalem dobre opinie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2014, 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Gdyby któryś z kolegów potrzebował opon w dobrej cenie to proszę o pw :)




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2014, 18:15 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
zibi911 napisał(a):
Rafal nie myslales o debicy? :D kiedys slyszalem dobre opinie


Problem w tym, że nie ma rozmiarów :x A jednego kompletu i to w dwóch rozmiarach specjalnie dla mnie nie chcą wyprodukować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2014, 20:03 

Dołączył: 25.10.2012
Posty: 39
Jako ze polecacie to pewnie nie ale tak dla upewnienia - Czy czasem 245 nie beda obcierac nadkoli? I czy na mokrym nie bedzie za bardzo podsterowny?
Nie wiem czy to styl jazdy czy poprostu tak ma byc, ale jak jest mokro to czesto ucieka przodem.

Ktos jezdzi na semi slickach na co dzien? Wiem ze cupy sie nie nadaja, natomiast kolega jezdzi na pirelli corsa system i bez wiekszych problemow.
Mialem okazje porownac na mokrym i powiem ze slabiej trzymaly od moich PS2 ale za to wydawaly sie bardziej przewidywalne - dodam ze bieznika moze 3mm mialy (nowe 8mm)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2014, 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
db7 napisał(a):
dodam ze bieznika moze 3mm mialy (nowe 8mm)


Pirelli Corsa nie jest oponą typu semislick .
Wszystkie opony typu semislick mają dużo mniejszą głębokość bieżnika
Michelin CUP jako nowe mają 5mm bieżnika i m.in. dlatego gorzej sobie radzą na mokrym :wink:




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2014, 13:24 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 760
W ostatnim Auto Swiecie test opon w rozm 225/50/17- nie jest to co prawda rozmiar do porsche ale rzeczywiscie hankooki ocenione b wysoko-lepiej tylko pirelli cinturato p7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2014, 16:24 

Dołączył: 25.10.2012
Posty: 39
A tu test semi slickow na 911.
Zwroccie uwage tez na wage opon - to prawie jak by miec dodatkowego pasazera

http://trackparts.ch/images/pdf/semislicktest%2012.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2014, 21:01 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
[quote="db7"]A tu test semi slickow na 911.
Zwroccie uwage tez na wage opon - to prawie jak by miec dodatkowego pasazera

http://trackparts.ch/images/pdf/semislicktest%2012.pdf[/quote
Ale to chyba nie sa semi slicki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2014, 21:21 

Dołączył: 25.10.2012
Posty: 39
To jeszcze raz probuje, nie wiem co sie to wczesniej przykleilo

http://trackparts.ch/images/pdf/semislicktest%2012.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2014, 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Te z testu to wszystkie są semislicki :)




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2014, 21:22 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Gumis napisał(a):
Pirelli Corsa nie jest oponą typu semislick .



Nieprawda CORSA to SemiSlick ( te bez pionowych rowków) świetna opona wykorzystywana w KIA Ceed CUP jesli dobrze pamiętam bieżnik identyczny jak w F1 opona przejściowa o ile dobrze pamiętam :)

http://semi-slick.beepworld.de/pirelli.htm

to rewelacyjna opona jak CUP Michelina jej następcą jest TROFEO

http://www.pirelli.com/tyre/pl/pl/motor ... rofeo.html

ale są też opony CORSA system te nie są semislickami

http://www.pirelli.com/tyre/pl/pl/car/s ... n%3DSUMMER


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2014, 21:28 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
db7 napisał(a):
A tu test semi slickow na 911.



miałem każde poza DUNLOPEM

conti fajne dobre na ulice --- oszukane rozmiary :( kupowac szersze
mich slabo na wodzie glebszej.rewelka tor srednia trwalosc CUP+ twardszy
pire lepiej na wodzie ,rewelka na tor, trwalsze niz cup
toyo tylko na króciutkie sprinty 2 kólka na poznaniu i lipa

CUP 2 najlepszy teraz ponoć :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.03.2014, 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Kolega pisał o Corsa system ;)
Corsa była semislickiem, ale już nie jest teraz jest Trofeo

http://www.pirelli.com/tyre/pl/pl/car/s ... ystem.html




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum