Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.06.2023, 10:58 

Dołączył: 16.11.2020
Posty: 13
Cześć,

Być może pytanie wyda się śmieszne, ale czy ktoś podpowie, jakie paliwo lać do 996 i 986 które przypłynęło z USA? Pierwotnie powiedziano mi, że tylko i wyłącznie 98. Jednak, w USA funkcjonują paliwa o niższej ilości oktanów.
Możecie mi powiedzieć jak to dokładnie jest i jakie paliwo tankować?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 28.06.2023, 11:17 
Takie, jak mówi producent: 98.


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2023, 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
paliwo-do-porsche-wersja-z-usa-t24234.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2023, 8:39 

Dołączył: 3.03.2018
Posty: 192
Eternit napisał(a):
Takie, jak mówi producent: 98.
Ale producent chyba nie podaje ze ma być 98. Wersja Japonia ma podane 93 :p


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 29.06.2023, 14:34 
Z amerykańskiego pdfa dla Carrery (2003) bo tylko to mam chwilowo pod ręką:

Załącznik:
IMG_4372.jpeg


W domu wytargam moje papierowe instrukcje dla Carrery (2004) z JP i EU, chociaż serio nie uważam żeby tu było o czym dyskutować.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
   
Cytuj  
PostNapisane: 29.06.2023, 15:42 
Żeby nie być gołosłownym, z mojej oryginalnej japońskiej instrukcji dla Carrery (2004):

Załącznik:
IMG_4375.jpeg


I z jej europejskiego odpowiednika:

Załącznik:
IMG_4374.jpeg


Wszędzie rekomendowane jest Pb98 (bądź odpowiednik w innym systemie liczenia oktanów) :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2023, 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 319
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
Była na ten temat dyskusja w Sierpcu na zlocie jajecznicy. Ja leje 98 też mam z USA.
Na klapce mam min 93

A co daje nam liczba oktanowa? Jest to odporność paliwa na spalanie detonacyjne (stukowe). Jest to zapłon od gorących elementów komory spalania a nie od świecy zapłonowej.

Moim zdaniem im ta liczba wyższa tym lepiej. Ostatnio tankowałem nawet 100 na Shelu.

Niektórzy mówili ( chyba Hary)że mieli problemy z autami po zalaniu 98. Ja nie mam żadnych




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2023, 14:15 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
ja jeżdze zawsze na 95 w swoim 996 i 964 i wszystko gra)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 30.06.2023, 14:24 
Wszystko jest jasno i wyraźnie napisane we wklejonych przeze mnie fragmentach instrukcji, wystarczy przeczytać ze zrozumieniem.
Chcecie dla ~40pln oszczędności na baku jeździć na nieoptymalnych parametrach m.in. zapłonu - wasza sprawa.


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2023, 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
Paliwo w USA jest oznaczane według innej normy. Ich 93 to nasze 98

Nie zawsze wyższa liczba = lepiej, zwłaszcza w starych silnikach czy takich o niskim stopniu sprężania. Im wyższa liczba oktanowa „tym gorzej się spala” i ma to za zadanie eliminować spalanie stukowe w silnikach o wysokim stopniu sprężania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2023, 17:32 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
JayKay napisał(a):
Paliwo w USA jest oznaczane według innej normy. Ich 93 to nasze 98

Nie zawsze wyższa liczba = lepiej, zwłaszcza w starych silnikach czy takich o niskim stopniu sprężania. Im wyższa liczba oktanowa „tym gorzej się spala” i ma to za zadanie eliminować spalanie stukowe w silnikach o wysokim stopniu sprężania.
Właśnie miałem to napisać ich 93 to nasze 98


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2023, 21:52 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 171
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
A jak jest z tą 100 na Shellu?
Nie mogą ostatnio jej znaleźć.
Czy Schell ma 100 tylko na wybranych stacjach?
Skąd Shell kupuję tą setkę?




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2023, 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 319
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
pmka napisał(a):
A jak jest z tą 100 na Shellu?
Nie mogą ostatnio jej znaleźć.
Czy Schell ma 100 tylko na wybranych stacjach?
Skąd Shell kupuję tą setkę?


Kiedyś była 104 i było to jedyne paliwo importowane. Co do 100 jest często na jednym dystrybutorze więc trzeba szukać




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.07.2023, 20:27 

Dołączył: 21.02.2021
Posty: 198
Nr klubowicza: 791
lorek944 napisał(a):
Była na ten temat dyskusja w Sierpcu na zlocie jajecznicy. Ja leje 98 też mam z USA.
Na klapce mam min 93

A co daje nam liczba oktanowa? Jest to odporność paliwa na spalanie detonacyjne (stukowe). Jest to zapłon od gorących elementów komory spalania a nie od świecy zapłonowej.

Moim zdaniem im ta liczba wyższa tym lepiej. Ostatnio tankowałem nawet 100 na Shelu.

Niektórzy mówili ( chyba Hary)że mieli problemy z autami po zalaniu 98. Ja nie mam żadnych


Kurczę, ta dyskusja mnie ominęła :wink:
Jakie problemy były po zalaniu 98? Ja tankuję tylko 98, zgodnie z zaleceniami. Nic niepokojącego nie zauważyłem albo się nie zorientowałem. Lorek944 możesz podać jakieś szczegóły?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.07.2023, 11:16 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 66
rafsa napisał(a):
lorek944 napisał(a):
Była na ten temat dyskusja w Sierpcu na zlocie jajecznicy. Ja leje 98 też mam z USA.
Na klapce mam min 93

A co daje nam liczba oktanowa? Jest to odporność paliwa na spalanie detonacyjne (stukowe). Jest to zapłon od gorących elementów komory spalania a nie od świecy zapłonowej.

Moim zdaniem im ta liczba wyższa tym lepiej. Ostatnio tankowałem nawet 100 na Shelu.

Niektórzy mówili ( chyba Hary)że mieli problemy z autami po zalaniu 98. Ja nie mam żadnych


Kurczę, ta dyskusja mnie ominęła :wink:
Jakie problemy były po zalaniu 98? Ja tankuję tylko 98, zgodnie z zaleceniami. Nic niepokojącego nie zauważyłem albo się nie zorientowałem. Lorek944 możesz podać jakieś szczegóły?


Zalałem awaryjnie 95 (nie było innego a ja na rezerwie) i natychmiast check engine w 987...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2023, 17:27 

Dołączył: 25.03.2019
Posty: 307
bary napisał(a):
ja jeżdze zawsze na 95 w swoim 996 i 964 i wszystko gra)
Gratuluje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.07.2023, 13:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 319
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
rafsa napisał(a):
lorek944 napisał(a):
Była na ten temat dyskusja w Sierpcu na zlocie jajecznicy. Ja leje 98 też mam z USA.
Na klapce mam min 93

A co daje nam liczba oktanowa? Jest to odporność paliwa na spalanie detonacyjne (stukowe). Jest to zapłon od gorących elementów komory spalania a nie od świecy zapłonowej.

Moim zdaniem im ta liczba wyższa tym lepiej. Ostatnio tankowałem nawet 100 na Shelu.

Niektórzy mówili ( chyba Hary)że mieli problemy z autami po zalaniu 98. Ja nie mam żadnych


Kurczę, ta dyskusja mnie ominęła :wink:
Jakie problemy były po zalaniu 98? Ja tankuję tylko 98, zgodnie z zaleceniami. Nic niepokojącego nie zauważyłem albo się nie zorientowałem. Lorek944 możesz podać jakieś szczegóły?


Ja nie miałem i nie mam żadnych problemów, tylko Harry wspominał że coś takiego mu się przytrafiło. A 93 w USA to nasze 98 podobno




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.07.2023, 17:57 

Dołączył: 25.03.2019
Posty: 307
Panowie każda 911 powinna jeździć na 98 obojętnie skąd została importowana.
Naprawdę aż taka to jest dla was duża różnica w cenie?

Ja zawsze tankuję 100-kę na Shelu i mam dylematy z głowy.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum