|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Igomi
|
Napisane: 28.06.2023, 10:58 |
|
Dołączył: 16.11.2020 Posty: 13
|
Cześć,
Być może pytanie wyda się śmieszne, ale czy ktoś podpowie, jakie paliwo lać do 996 i 986 które przypłynęło z USA? Pierwotnie powiedziano mi, że tylko i wyłącznie 98. Jednak, w USA funkcjonują paliwa o niższej ilości oktanów. Możecie mi powiedzieć jak to dokładnie jest i jakie paliwo tankować?
|
|
Góra |
|
Eternit
|
Napisane: 28.06.2023, 11:17 |
|
|
Takie, jak mówi producent: 98.
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 28.06.2023, 14:34 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 448
Nr klubowicza: 797
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 29.06.2023, 8:39 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 192
|
Eternit napisał(a): Takie, jak mówi producent: 98. Ale producent chyba nie podaje ze ma być 98. Wersja Japonia ma podane 93 :p Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Eternit
|
Napisane: 29.06.2023, 14:34 |
|
|
Z amerykańskiego pdfa dla Carrery (2003) bo tylko to mam chwilowo pod ręką: Załącznik: IMG_4372.jpeg W domu wytargam moje papierowe instrukcje dla Carrery (2004) z JP i EU, chociaż serio nie uważam żeby tu było o czym dyskutować.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Eternit
|
Napisane: 29.06.2023, 15:42 |
|
|
Żeby nie być gołosłownym, z mojej oryginalnej japońskiej instrukcji dla Carrery (2004): Załącznik: IMG_4375.jpeg I z jej europejskiego odpowiednika: Załącznik: IMG_4374.jpeg Wszędzie rekomendowane jest Pb98 (bądź odpowiednik w innym systemie liczenia oktanów)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 30.06.2023, 14:04 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 319 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Była na ten temat dyskusja w Sierpcu na zlocie jajecznicy. Ja leje 98 też mam z USA. Na klapce mam min 93
A co daje nam liczba oktanowa? Jest to odporność paliwa na spalanie detonacyjne (stukowe). Jest to zapłon od gorących elementów komory spalania a nie od świecy zapłonowej.
Moim zdaniem im ta liczba wyższa tym lepiej. Ostatnio tankowałem nawet 100 na Shelu.
Niektórzy mówili ( chyba Hary)że mieli problemy z autami po zalaniu 98. Ja nie mam żadnych
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
bary
|
Napisane: 30.06.2023, 14:15 |
|
Dołączył: 3.05.2011 Posty: 1351
|
ja jeżdze zawsze na 95 w swoim 996 i 964 i wszystko gra)
|
|
Góra |
|
Eternit
|
Napisane: 30.06.2023, 14:24 |
|
|
Wszystko jest jasno i wyraźnie napisane we wklejonych przeze mnie fragmentach instrukcji, wystarczy przeczytać ze zrozumieniem. Chcecie dla ~40pln oszczędności na baku jeździć na nieoptymalnych parametrach m.in. zapłonu - wasza sprawa.
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 30.06.2023, 14:32 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 448
Nr klubowicza: 797
|
Paliwo w USA jest oznaczane według innej normy. Ich 93 to nasze 98
Nie zawsze wyższa liczba = lepiej, zwłaszcza w starych silnikach czy takich o niskim stopniu sprężania. Im wyższa liczba oktanowa „tym gorzej się spala” i ma to za zadanie eliminować spalanie stukowe w silnikach o wysokim stopniu sprężania.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 30.06.2023, 17:32 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
JayKay napisał(a): Paliwo w USA jest oznaczane według innej normy. Ich 93 to nasze 98
Nie zawsze wyższa liczba = lepiej, zwłaszcza w starych silnikach czy takich o niskim stopniu sprężania. Im wyższa liczba oktanowa „tym gorzej się spala” i ma to za zadanie eliminować spalanie stukowe w silnikach o wysokim stopniu sprężania. Właśnie miałem to napisać ich 93 to nasze 98
|
|
Góra |
|
pmka
|
Napisane: 30.06.2023, 21:52 |
|
Dołączył: 17.09.2022 Posty: 171 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
|
A jak jest z tą 100 na Shellu? Nie mogą ostatnio jej znaleźć. Czy Schell ma 100 tylko na wybranych stacjach? Skąd Shell kupuję tą setkę?
_________________
Przemek 40 years of 911 No. 0719
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 30.06.2023, 23:06 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 319 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
pmka napisał(a): A jak jest z tą 100 na Shellu? Nie mogą ostatnio jej znaleźć. Czy Schell ma 100 tylko na wybranych stacjach? Skąd Shell kupuję tą setkę? Kiedyś była 104 i było to jedyne paliwo importowane. Co do 100 jest często na jednym dystrybutorze więc trzeba szukać
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
rafsa
|
Napisane: 1.07.2023, 20:27 |
|
Dołączył: 21.02.2021 Posty: 198
Nr klubowicza: 791
|
lorek944 napisał(a): Była na ten temat dyskusja w Sierpcu na zlocie jajecznicy. Ja leje 98 też mam z USA. Na klapce mam min 93
A co daje nam liczba oktanowa? Jest to odporność paliwa na spalanie detonacyjne (stukowe). Jest to zapłon od gorących elementów komory spalania a nie od świecy zapłonowej.
Moim zdaniem im ta liczba wyższa tym lepiej. Ostatnio tankowałem nawet 100 na Shelu.
Niektórzy mówili ( chyba Hary)że mieli problemy z autami po zalaniu 98. Ja nie mam żadnych Kurczę, ta dyskusja mnie ominęła Jakie problemy były po zalaniu 98? Ja tankuję tylko 98, zgodnie z zaleceniami. Nic niepokojącego nie zauważyłem albo się nie zorientowałem. Lorek944 możesz podać jakieś szczegóły?
|
|
Góra |
|
Tristan S
|
Napisane: 6.07.2023, 11:16 |
|
Dołączył: 20.04.2020 Posty: 66
|
rafsa napisał(a): lorek944 napisał(a): Była na ten temat dyskusja w Sierpcu na zlocie jajecznicy. Ja leje 98 też mam z USA. Na klapce mam min 93
A co daje nam liczba oktanowa? Jest to odporność paliwa na spalanie detonacyjne (stukowe). Jest to zapłon od gorących elementów komory spalania a nie od świecy zapłonowej.
Moim zdaniem im ta liczba wyższa tym lepiej. Ostatnio tankowałem nawet 100 na Shelu.
Niektórzy mówili ( chyba Hary)że mieli problemy z autami po zalaniu 98. Ja nie mam żadnych Kurczę, ta dyskusja mnie ominęła Jakie problemy były po zalaniu 98? Ja tankuję tylko 98, zgodnie z zaleceniami. Nic niepokojącego nie zauważyłem albo się nie zorientowałem. Lorek944 możesz podać jakieś szczegóły? Zalałem awaryjnie 95 (nie było innego a ja na rezerwie) i natychmiast check engine w 987...
|
|
Góra |
|
9ELF
|
Napisane: 15.07.2023, 17:27 |
|
Dołączył: 25.03.2019 Posty: 307
|
bary napisał(a): ja jeżdze zawsze na 95 w swoim 996 i 964 i wszystko gra) Gratuluje
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 18.07.2023, 13:23 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 319 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
rafsa napisał(a): lorek944 napisał(a): Była na ten temat dyskusja w Sierpcu na zlocie jajecznicy. Ja leje 98 też mam z USA. Na klapce mam min 93
A co daje nam liczba oktanowa? Jest to odporność paliwa na spalanie detonacyjne (stukowe). Jest to zapłon od gorących elementów komory spalania a nie od świecy zapłonowej.
Moim zdaniem im ta liczba wyższa tym lepiej. Ostatnio tankowałem nawet 100 na Shelu.
Niektórzy mówili ( chyba Hary)że mieli problemy z autami po zalaniu 98. Ja nie mam żadnych Kurczę, ta dyskusja mnie ominęła Jakie problemy były po zalaniu 98? Ja tankuję tylko 98, zgodnie z zaleceniami. Nic niepokojącego nie zauważyłem albo się nie zorientowałem. Lorek944 możesz podać jakieś szczegóły? Ja nie miałem i nie mam żadnych problemów, tylko Harry wspominał że coś takiego mu się przytrafiło. A 93 w USA to nasze 98 podobno
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
9ELF
|
Napisane: 22.07.2023, 17:57 |
|
Dołączył: 25.03.2019 Posty: 307
|
Panowie każda 911 powinna jeździć na 98 obojętnie skąd została importowana. Naprawdę aż taka to jest dla was duża różnica w cenie?
Ja zawsze tankuję 100-kę na Shelu i mam dylematy z głowy.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|