Autor |
Wiadomość |
pawelmontana
|
Napisane: 28.08.2019, 10:25 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
Przy okazji wycieczek wakacyjnych miałem okazję podglądać na stacjach benzynowych innych użytkowników Porsche i ze zdziwieniem stwierdziłem, że ponad połowa lała do swoich aut benzynę 95 oktan, a nie 98 oktan jak ja to zawsze robię. Nawet zagadałem kilka razy dlaczego leją tańszą 95 oktanową wachę. Oto kilka typowych odpowiedzi: - "a nawet nie zauważyłem, że to 95 nie 98 oktan", - "leje 95 oktan bo jest świeża, a 98 jest rzadko tankowana i "zleżała"", - "moje auto jest z USA, a tam 91 leją więc i tak ma w Polsce lepiej".
A wy co lejecie?
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
janiak78
|
Napisane: 28.08.2019, 10:30 |
|
Dołączył: 12.10.2018 Posty: 56
|
do diesla zwykly ON, zadne premiumki, ale nie ruska, czy od stefcia, tylko markowa zazwyczaj Orlenowski ON. Jesli chodzi o w miare nowe auta benzynowe PB98, znajomy do Macana lał PB95 to mu powiedzialem co Ty robisz, a on "bo tansza" Do aut modzonych i zestrojonych tylko Shell 100.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 28.08.2019, 10:53 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3184
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 28.08.2019, 11:12 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Akurat do amerykańca wg mnie można spokojnie lać 95. Ja leję 98, bo tak zaleca Porsche. Nie zauważyłem, by była "zleżała"
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 28.08.2019, 11:13 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
pawelmontana napisał(a): Przy okazji wycieczek wakacyjnych miałem okazję podglądać na stacjach benzynowych innych użytkowników Porsche i ze zdziwieniem stwierdziłem, że ponad połowa lała do swoich aut benzynę 95 oktan, Dlatego potem połowa Porsche ma problem z nikasilem (niska ilość oktanów=duża zawartość siarki)
|
|
Góra |
|
Pan Jasiek
|
Napisane: 28.08.2019, 11:26 |
|
Dołączył: 28.11.2016 Posty: 264
|
Po pierwsze nie 9x oktan, tylko oktanów. To jest ten oktan, a nie ta oktana. Po drugie - nie, liczba oktanowa w żaden sposób nie jest skorelowana z zawartością siarki w paliwie.
Po trzecie - nie ma sensu lać paliwa o wyższej liczbie oktanowej do auta, które nie jest do tego przystosowane, bo absolutnie nic to nie da.
Mój Boxster wymaga 98, więc takie leję. Nie mam ochoty na spalanie stukowe. W 911 nie sprawdzałem, jest ze stanów, więc może nie wymagać 98, ale leję 98 z przyzwyczajenia po Boxie.
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 28.08.2019, 11:31 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
Amerykańskie 95 to nasze 98
|
|
Góra |
|
Flypet
|
Napisane: 28.08.2019, 13:45 |
|
Dołączył: 4.05.2017 Posty: 284 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 547
|
Oto kilka typowych odpowiedzi: - "a nawet nie zauważyłem, że to 95 nie 98 oktan", - "leje 95 oktan bo jest świeża, a 98 jest rzadko tankowana i "zleżała"" Nie eksperymentuje, leje tylko 98, według zalecenia.
_________________
991.2 4S 993
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 28.08.2019, 16:05 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2061
|
Arekk napisał(a): Amerykańskie 95 to nasze 98 91 w USA to nasze 95 93 w USA to nasze 98 Na 100%.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 28.08.2019, 20:06 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1202
|
W moim boxie 986 2.5 na klapce wlewu jest wzór z wynikiem 93 okt, więc leję 95. Nie widzę sensu lać 98. Spalania stukowego nie będzie bo sterownik silnika ustawia kąt zapłonu -co innego w starszych autach z iskrą z kopułki bez sterownika.Paliwo 98 rzeczywiście może być zleżałe ale to się tyczy raczej małych stacji na wioskach.
|
|
Góra |
|
Dezo
|
Napisane: 29.08.2019, 8:17 |
|
Dołączył: 3.01.2011 Posty: 270
|
98 - Boxster 986 3.2S - zgodnie z instrukcją i informacją na wlewie 95 - 911 996 4S 3.6 - zgodnie z instrukcją i informacją na wlewie
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 30.08.2019, 8:48 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2101 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Zgodnie z tym co piszą na wlepce:
Boxster 986 2.5 (1997): pb 98 911 996 3.4 (1998): pb 98 Panamera 4S 979 4.8 (2010): pb 98
Będąc za granicą: super+ (to 98 lub 100 - w zależności od sieci).
Paliwo głównie BP i Orlen Verva
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
Dezo
|
Napisane: 30.08.2019, 9:22 |
|
Dołączył: 3.01.2011 Posty: 270
|
adamax napisał(a): Zgodnie z tym co piszą na wlepce:
Boxster 986 2.5 (1997): pb 98 911 996 3.4 (1998): pb 98 Panamera 4S 979 4.8 (2010): pb 98
Będąc za granicą: super+ (to 98 lub 100 - w zależności od sieci).
Paliwo głównie BP i Orlen Verva BP - czyli w Polsce paliwo z Orlen lub Lotos bo mają kontrakty na dostawy Shell - tak samo
|
|
Góra |
|
janiak78
|
Napisane: 30.08.2019, 16:58 |
|
Dołączył: 12.10.2018 Posty: 56
|
Dezo napisał(a): adamax napisał(a): Zgodnie z tym co piszą na wlepce:
Boxster 986 2.5 (1997): pb 98 911 996 3.4 (1998): pb 98 Panamera 4S 979 4.8 (2010): pb 98
Będąc za granicą: super+ (to 98 lub 100 - w zależności od sieci).
Paliwo głównie BP i Orlen Verva BP - czyli w Polsce paliwo z Orlen lub Lotos bo mają kontrakty na dostawy Shell - tak samo 100 też ? pytam z ciekawosci, bo niektorzy mowia, ze idzie pociagami a inni ze 98 na duzych dodatkach
|
|
Góra |
|
Dezo
|
Napisane: 31.08.2019, 9:01 |
|
Dołączył: 3.01.2011 Posty: 270
|
Wydaje mi się, że jest również produkowana w Polsce z użyciem dodatków. Sprawdzę u źródła i odpowiem. Generalnie import paliw nie jest opłacalny (chyba, że w szarej strefie ale ta jest już praktycznie zlikwidowana). Koncerny działają na kontraktach, również z uwzględnieniem wymiany. Np. Orlen ma stacje w Niemczech i zaopatruje je z kontraktu z BP. Poza tym Orlen i Lotos kupują surową ropę. BP i Shell nią handlują. Rynek...
|
|
Góra |
|
Dezo
|
Napisane: 2.09.2019, 12:58 |
|
Dołączył: 3.01.2011 Posty: 270
|
Na przykładzie informacji z Shell: wszystkie paliwa są nabywane od Orlen i Lotos. Do paliw Premium jest dodawany komponent dostarczany przez Shell. Nawiasem mówiąc, w kwestii jakości paliw liderem jest Lotos, który dysponuje najnowocześniejszą instalacją do przerobu ropy w Europie. Oczywiście biorąc pod uwagę fakt, że i tak wszyscy producenci mieszczą się w normach. Obiektywnie patrząc, na dzisiaj w Polsce i Europie, wybór marki stacji paliw pod kątem lanego do baku paliwa, dokonuje się wyłącznie według osobistych preferencji. Różnicy jakości nie ma. Miłego tankowania. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Cetus911
|
Napisane: 2.09.2019, 23:30 |
|
Dołączył: 21.01.2018 Posty: 127
|
Boxter 986
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 3.09.2019, 19:38 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Ja leje 95 ale moj to USA
|
|
Góra |
|
TheStig
|
Napisane: 5.09.2019, 18:09 |
|
Dołączył: 5.03.2016 Posty: 227
|
Jeżeli producent danej marki zaleca 95 lub 98 to i tak zawsze bardziej opłaca się lac 98 nawet jak jest droższa . Powód ? Na 98 auto spala o tyle mniej paliwa , że i tak wyjdzie się na plus . Ps: Moim zdaniem najlepsze paliwa jest na Circle K
|
|
Góra |
|
Tomrider
|
Napisane: 5.09.2019, 20:13 |
|
Dołączył: 28.07.2016 Posty: 214
|
TheStig a czytales testy zuzycia 95vs98? Tam wychodzi 1:1. To troche jak ztym ze na niemieckim paliwie auto mniej pali i jest szybsze. Testy pokazaly ze jest taka sama moc i zuzycie. Roznica wynika z innego stylu jazdy w DE. Wiec do mnie argument ze wieksza cena za 98 bedzie zrekompensowana nizszyn spalaniem bie przemawia. Mysle ze trzeba sie stosowac do wymagan producenta i tankowac na sprawdzonych stacjach.
PS. Zeby bylo jasne ja tankuje tylko 98 do 991, macana i 996 i nawet do vespy dwusowa a do sluzbowego diesla tylko premium diesla. W benzynie bo producent wymaga. Vespa z przyzwyczajenia a diesel wydaje mi sie ze jakis czystszy jest😀
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|