Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.08.2019, 10:25 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Przy okazji wycieczek wakacyjnych miałem okazję podglądać na stacjach benzynowych innych użytkowników Porsche i ze zdziwieniem stwierdziłem, że ponad połowa lała do swoich aut benzynę 95 oktan, a nie 98 oktan jak ja to zawsze robię.
Nawet zagadałem kilka razy dlaczego leją tańszą 95 oktanową wachę. Oto kilka typowych odpowiedzi:
- "a nawet nie zauważyłem, że to 95 nie 98 oktan",
- "leje 95 oktan bo jest świeża, a 98 jest rzadko tankowana i "zleżała"",
- "moje auto jest z USA, a tam 91 leją więc i tak ma w Polsce lepiej".

A wy co lejecie?




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2019, 10:30 

Dołączył: 12.10.2018
Posty: 56
do diesla zwykly ON, zadne premiumki, ale nie ruska, czy od stefcia, tylko markowa zazwyczaj Orlenowski ON.

Jesli chodzi o w miare nowe auta benzynowe PB98, znajomy do Macana lał PB95 to mu powiedzialem co Ty robisz, a on "bo tansza" :lol:

Do aut modzonych i zestrojonych tylko Shell 100.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2019, 10:53 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
Orlen verva 98 zawsze


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2019, 11:12 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Akurat do amerykańca wg mnie można spokojnie lać 95. Ja leję 98, bo tak zaleca Porsche. Nie zauważyłem, by była "zleżała" :D




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2019, 11:13 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
pawelmontana napisał(a):
Przy okazji wycieczek wakacyjnych miałem okazję podglądać na stacjach benzynowych innych użytkowników Porsche i ze zdziwieniem stwierdziłem, że ponad połowa lała do swoich aut benzynę 95 oktan,


Dlatego potem połowa Porsche ma problem z nikasilem (niska ilość oktanów=duża zawartość siarki)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2019, 11:26 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Po pierwsze nie 9x oktan, tylko oktanów. To jest ten oktan, a nie ta oktana.
Po drugie - nie, liczba oktanowa w żaden sposób nie jest skorelowana z zawartością siarki w paliwie.

Po trzecie - nie ma sensu lać paliwa o wyższej liczbie oktanowej do auta, które nie jest do tego przystosowane, bo absolutnie nic to nie da.

Mój Boxster wymaga 98, więc takie leję. Nie mam ochoty na spalanie stukowe.
W 911 nie sprawdzałem, jest ze stanów, więc może nie wymagać 98, ale leję 98 z przyzwyczajenia po Boxie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2019, 11:31 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Amerykańskie 95 to nasze 98


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2019, 13:45 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 284
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 547
Oto kilka typowych odpowiedzi:
- "a nawet nie zauważyłem, że to 95 nie 98 oktan",
- "leje 95 oktan bo jest świeża, a 98 jest rzadko tankowana i "zleżała""

:D :D

Nie eksperymentuje, leje tylko 98, według zalecenia.




_________________

991.2 4S
993


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2019, 16:05 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Arekk napisał(a):
Amerykańskie 95 to nasze 98

91 w USA to nasze 95
93 w USA to nasze 98
Na 100%.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2019, 20:06 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
W moim boxie 986 2.5 na klapce wlewu jest wzór z wynikiem 93 okt, więc leję 95. Nie widzę sensu lać 98. Spalania stukowego nie będzie bo sterownik silnika ustawia kąt zapłonu -co innego w starszych autach z iskrą z kopułki bez sterownika.Paliwo 98 rzeczywiście może być zleżałe ale to się tyczy raczej małych stacji na wioskach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.08.2019, 8:17 

Dołączył: 3.01.2011
Posty: 270
98 - Boxster 986 3.2S - zgodnie z instrukcją i informacją na wlewie
95 - 911 996 4S 3.6 - zgodnie z instrukcją i informacją na wlewie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2019, 8:48 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2069
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Zgodnie z tym co piszą na wlepce:

Boxster 986 2.5 (1997): pb 98
911 996 3.4 (1998): pb 98
Panamera 4S 979 4.8 (2010): pb 98

Będąc za granicą: super+ (to 98 lub 100 - w zależności od sieci).

Paliwo głównie BP i Orlen Verva




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2019, 9:22 

Dołączył: 3.01.2011
Posty: 270
adamax napisał(a):
Zgodnie z tym co piszą na wlepce:

Boxster 986 2.5 (1997): pb 98
911 996 3.4 (1998): pb 98
Panamera 4S 979 4.8 (2010): pb 98

Będąc za granicą: super+ (to 98 lub 100 - w zależności od sieci).

Paliwo głównie BP i Orlen Verva


BP - czyli w Polsce paliwo z Orlen lub Lotos bo mają kontrakty na dostawy ;)
Shell - tak samo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2019, 16:58 

Dołączył: 12.10.2018
Posty: 56
Dezo napisał(a):
adamax napisał(a):
Zgodnie z tym co piszą na wlepce:

Boxster 986 2.5 (1997): pb 98
911 996 3.4 (1998): pb 98
Panamera 4S 979 4.8 (2010): pb 98

Będąc za granicą: super+ (to 98 lub 100 - w zależności od sieci).

Paliwo głównie BP i Orlen Verva


BP - czyli w Polsce paliwo z Orlen lub Lotos bo mają kontrakty na dostawy ;)
Shell - tak samo



100 też ? pytam z ciekawosci, bo niektorzy mowia, ze idzie pociagami a inni ze 98 na duzych dodatkach


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2019, 9:01 

Dołączył: 3.01.2011
Posty: 270
Wydaje mi się, że jest również produkowana w Polsce z użyciem dodatków.
Sprawdzę u źródła i odpowiem.
Generalnie import paliw nie jest opłacalny (chyba, że w szarej strefie ale ta jest już praktycznie zlikwidowana). Koncerny działają na kontraktach, również z uwzględnieniem wymiany. Np. Orlen ma stacje w Niemczech i zaopatruje je z kontraktu z BP. Poza tym Orlen i Lotos kupują surową ropę. BP i Shell nią handlują. Rynek...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2019, 12:58 

Dołączył: 3.01.2011
Posty: 270
Na przykładzie informacji z Shell: wszystkie paliwa są nabywane od Orlen i Lotos. Do paliw Premium jest dodawany komponent dostarczany przez Shell.

Nawiasem mówiąc, w kwestii jakości paliw liderem jest Lotos, który dysponuje najnowocześniejszą instalacją do przerobu ropy w Europie. Oczywiście biorąc pod uwagę fakt, że i tak wszyscy producenci mieszczą się w normach.
Obiektywnie patrząc, na dzisiaj w Polsce i Europie, wybór marki stacji paliw pod kątem lanego do baku paliwa, dokonuje się wyłącznie według osobistych preferencji. Różnicy jakości nie ma.
Miłego tankowania. ;)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2019, 23:30 

Dołączył: 21.01.2018
Posty: 127
Boxter 986


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.09.2019, 19:38 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Ja leje 95 ale moj to USA


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2019, 18:09 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
Jeżeli producent danej marki zaleca 95 lub 98 to i tak zawsze bardziej opłaca się lac 98 nawet jak jest droższa . Powód ? Na 98 auto spala o tyle mniej paliwa , że i tak wyjdzie się na plus .

Ps: Moim zdaniem najlepsze paliwa jest na Circle K :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2019, 20:13 

Dołączył: 28.07.2016
Posty: 214
TheStig a czytales testy zuzycia 95vs98? Tam wychodzi 1:1. To troche jak ztym ze na niemieckim paliwie auto mniej pali i jest szybsze. Testy pokazaly ze jest taka sama moc i zuzycie. Roznica wynika z innego stylu jazdy w DE. Wiec do mnie argument ze wieksza cena za 98 bedzie zrekompensowana nizszyn spalaniem bie przemawia. Mysle ze trzeba sie stosowac do wymagan producenta i tankowac na sprawdzonych stacjach.

PS. Zeby bylo jasne ja tankuje tylko 98 do 991, macana i 996 i nawet do vespy dwusowa a do sluzbowego diesla tylko premium diesla. W benzynie bo producent wymaga. Vespa z przyzwyczajenia a diesel wydaje mi sie ze jakis czystszy jest😀


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum