Autor |
Wiadomość |
mrkp1
|
Napisane: 29.01.2012, 15:44 |
|
Dołączył: 19.05.2011 Posty: 139
|
Witam,
przeglądając forum natknąłem się na informację że m.in w 911 oprócz fajnego dzwięku nie ma poprawienia osiągów, a nawet jest ich pogorszenie. Ponadto szybciej zużywa się przepływka.
Czy ktoś z właścicieli boxsterów posiadający owy filtr mógłby się wypowiedzieć na ten temat, co do faktycznej straty mocy i szybszego zużycia przepływki. Chciałbym sobie sprawić taki filtr ale dopiero co zamontowałem nowy przepływomierz, tak samo wizja straty mocy troche mnie zniechęca.
pozdrawiam mrkp1
|
|
Góra |
|
MP-GDY
|
Napisane: 29.01.2012, 16:38 |
|
Dołączył: 22.06.2009 Posty: 826
|
A tak z ciekawości ile kosztował przepływomierz? i gdzie kupowałeś ?
|
|
Góra |
|
mrkp1
|
Napisane: 29.01.2012, 17:14 |
|
Dołączył: 19.05.2011 Posty: 139
|
nowy oryginał boscha w intercars Tychy po max zniżkach na warsztat 710zł
|
|
Góra |
|
MP-GDY
|
Napisane: 29.01.2012, 18:46 |
|
Dołączył: 22.06.2009 Posty: 826
|
|
Góra |
|
porka 1
|
Napisane: 29.01.2012, 22:49 |
|
Dołączył: 19.10.2007 Posty: 406
|
jeżeli mogę Ci doradzić to daj sobie spokój z filtrem K&N Powiem Ci na moim przykładzie w 996 silnik 3,4 strata mocy ok. 35-40KM sprawdzone na hamowni i udowodnine. I wymienione dwie przepływki w przeciągu pół roku Koszt jednej ok.(500zł) Ogólnie jak dla mnie K&N w Porsche to pasztet zajęczy i ślady zębów na kaszance. Już dawno ktoś powinien sie wziąć za to i wytoczyć sprawę tej firmie tym bardziej że firma K&N twierdzi że filtr daje ok.24KM więcej. Wydałem za filtr ok. 1800zł. i miałem tylko dźwięk. Ale niestety dźwiek też kosztuje i nie ważne że masz mniej kucy wybór należy do Ciebie. pozdr.
|
|
Góra |
|
mrkp1
|
Napisane: 29.01.2012, 23:25 |
|
Dołączył: 19.05.2011 Posty: 139
|
Wielkie dzięki za konkretną odpowiedz, takiej oczekiwałem i faktycznie chyba sobie daruje...
Mimo wszystko Panowie jeśli ktoś ma taki filtr w 986 prosze o odpowiedź.
|
|
Góra |
|
mrkp1
|
Napisane: 2.02.2012, 11:13 |
|
Dołączył: 19.05.2011 Posty: 139
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 2.02.2012, 11:59 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Ja tylko potwierdzę, że K&N jest mniej restrykcyjny niż filtr papierowy i przepuszcza więcej syfu. Kiedyś zamontowałem wkładkę K&N w moim innym samochodzie i po jakimś czasie stwierdziłem tylko więcej brudu w puszcze po "czystej stronie" puszki filtra powietrza... (innych parametrów nie badałem). Zapewne taki dodatkowy syf nie wpływa pozytwynie na żywotność przepływki...
R
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 2.02.2012, 12:54 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Przepływka to jeszcze pół biedy. Ten pył który się przedostaje do silnika skutecznie szlifuje gładzie cylindrów, pierścienie i zawory. Wg mnie to gra nie warta świeczki, no chyba, że ktoś używa auta do sportu i wystroi silnik pod taki filtr, no i zaakceptuje przyspieszone zużycie silnika za cenę kilkunastu KM.
|
|
Góra |
|
logos
|
Napisane: 2.02.2012, 12:55 |
|
Dołączył: 23.03.2007 Posty: 469
|
Zamontowałem u mnie w 996 3,4 filtr K&N i w moim odczuciu auto straciło kilka koni. Po pewnym czasie wróciłem do tradycyjnego filtra / Knecht/ i wydaje mi sie, ze jest lepiej, silnik na wolnych obrotach pracuje równiej.
Wyleczyłem sie z amatorskiego półtuningu.
Pozdr
Wojtek
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 2.02.2012, 16:51 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Mam do Was pytanie. Stosowaliście stożki K&N czy tylko wkłady zamiast oryginałów
|
|
Góra |
|
mrkp1
|
Napisane: 2.02.2012, 19:15 |
|
Dołączył: 19.05.2011 Posty: 139
|
Jeśli chodzi o mnie to stosowałem wkłady K&N zamiast oryginalnych filtrów w moim Audi A4 3,0TDi oraz motorze GSX-R 1000 i w obydwóch przypadkach był zauważalny delikatny wzrost mocy. Dlatego też moje zdziwienie że K&N nie nadaje się do Porsche, a chciałem go zamontować do mojego boxstera.
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 2.02.2012, 23:07 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Pytam bo też zastosowałem wkład i po jakimś czasie padła mi przepływka i jednocześnie znany nam wszystkim Pan R. z Wieliczki jadąc moim Boxsterem stwierdził że jest jakiś słabszy !? Więc się zastanawiam czy go nie wymienić na oryginalny?
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 2.02.2012, 23:32 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
dziwnie mi się czyta takie rzeczy, że np. filtr K&N może zwiększyć moc o kilkanaście KM, bo to reklamowa bzdura. Również dziwnie, że zastosowanie wkładu K&N czy też innego niż oryginalny do oryginalnej obudowy spowoduje odczuwalny spadek mocy, czy istotną różnicę w akustyce (?). Natomiast przy zastosowaniu stożka w miejsce normalnej obudowy można się wpędzić w niezłe tarapaty spowodowane niestabilnym przepływem powietrza przez przepływomierz.
Jakość filtrowania zasysanego powietrza to inna kwestia.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 3.02.2012, 0:06 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Kiedyś zastosowalem filtr k&n w 964
I był to najgłupszy z możliwych pomysłów na poprawę fabryki.
Silnik rzeczywiście głośniej pracował, co powodowalo mylne uczucie mocy olbrzymiej i nic, kompletnie nic wiecej.
Spalanie wzrosło do 20 litrów, a o stanie przeplywomierza się nie wypowiadam bo chyba działa poprawnie.
Filtr wymienienilem na oryginalny, który jest kilka razy tańszy od tego cuda, spalanie spadło do 15 litrów, silnik pracuje równo i wyszło jak zwykle, czyli ze fabryki się nie poprawia.
Więc jeżeli ktoś planuje kupić filtr lub stozek z dolotem k&n to niech lepiej te pieniądze odda na WOŚP to będzie miał z tego wiecej frajdy.
Moj wniosek z zastosowania k&n to: "dużo ryczy mało jedzie"
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 3.02.2012, 0:25 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Miałem kiedyś K&N-a w motocyklu.
Odgłosy fakt, były bardziej soczyste, ale różnic w mocy nie było poza zwiększonym zużyciem paliwa o 20%...
Facet który go ode mnie kupił, po jakimś czasie miał poważne kłopoty z silnikiem (yamahowskie V2 1.7 litra - teoretycznie nie do zajechania)
Pewno przelotowy filtr tutaj nie pomógł?
Nie wiem jak w 986, ale ja razie do niczego tego szajsu już nie zamontuję.
|
|
Góra |
|
mrkp1
|
Napisane: 3.02.2012, 0:30 |
|
Dołączył: 19.05.2011 Posty: 139
|
No to już chyba wszystko jasne. Dziękuję za konkretne odpowiedzi. Nie zamontuje tego filtra do mojego boxstera.
Pozdrawiam mrkp1
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 3.02.2012, 12:20 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
911Bart napisał(a): (yamahowskie V2 1.7 litra - teoretycznie nie do zajechania)
MT-01?
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 3.02.2012, 18:40 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Warrior XV1700 ale silnik praktycznie ten sam.
MT-01 to super bike!
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 3.02.2012, 19:08 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Przereklamowany (tak się pocieszam odkąd sprzedałem)
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|