Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: K&N w 986 ?
PostNapisane: 29.01.2012, 15:44 

Dołączył: 19.05.2011
Posty: 139
Witam,

przeglądając forum natknąłem się na informację że m.in w 911 oprócz fajnego dzwięku nie ma poprawienia osiągów, a nawet jest ich pogorszenie. Ponadto szybciej zużywa się przepływka.

Czy ktoś z właścicieli boxsterów posiadający owy filtr mógłby się wypowiedzieć na ten temat, co do faktycznej straty mocy i szybszego zużycia przepływki. Chciałbym sobie sprawić taki filtr ale dopiero co zamontowałem nowy przepływomierz, tak samo wizja straty mocy troche mnie zniechęca.

pozdrawiam mrkp1


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.01.2012, 16:38 

Dołączył: 22.06.2009
Posty: 826
A tak z ciekawości ile kosztował przepływomierz? i gdzie kupowałeś ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.01.2012, 17:14 

Dołączył: 19.05.2011
Posty: 139
nowy oryginał boscha w intercars Tychy po max zniżkach na warsztat 710zł


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.01.2012, 18:46 

Dołączył: 22.06.2009
Posty: 826
Serdeczne dzięki .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.01.2012, 22:49 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
jeżeli mogę Ci doradzić to daj sobie spokój z filtrem K&N Powiem Ci na moim przykładzie w 996 silnik 3,4 strata mocy ok. 35-40KM sprawdzone na hamowni i udowodnine. I wymienione dwie przepływki w przeciągu pół roku :evil: Koszt jednej ok.(500zł) Ogólnie jak dla mnie K&N w Porsche to pasztet zajęczy i ślady zębów na kaszance. :evil: Już dawno ktoś powinien sie wziąć za to i wytoczyć sprawę tej firmie tym bardziej że firma K&N twierdzi że filtr daje ok.24KM więcej. Wydałem za filtr ok. 1800zł. i miałem tylko dźwięk. Ale niestety dźwiek też kosztuje :evil: i nie ważne że masz mniej kucy :evil: wybór należy do Ciebie. pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.01.2012, 23:25 

Dołączył: 19.05.2011
Posty: 139
Wielkie dzięki za konkretną odpowiedz, takiej oczekiwałem i faktycznie chyba sobie daruje...

Mimo wszystko Panowie jeśli ktoś ma taki filtr w 986 prosze o odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.02.2012, 11:13 

Dołączył: 19.05.2011
Posty: 139
odświeżam posta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.02.2012, 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Ja tylko potwierdzę, że K&N jest mniej restrykcyjny niż filtr papierowy i przepuszcza więcej syfu. Kiedyś zamontowałem wkładkę K&N w moim innym samochodzie i po jakimś czasie stwierdziłem tylko więcej brudu w puszcze po "czystej stronie" puszki filtra powietrza... (innych parametrów nie badałem). Zapewne taki dodatkowy syf nie wpływa pozytwynie na żywotność przepływki...

R


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.02.2012, 12:54 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Przepływka to jeszcze pół biedy. Ten pył który się przedostaje do silnika skutecznie szlifuje gładzie cylindrów, pierścienie i zawory. Wg mnie to gra nie warta świeczki, no chyba, że ktoś używa auta do sportu i wystroi silnik pod taki filtr, no i zaakceptuje przyspieszone zużycie silnika za cenę kilkunastu KM.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.02.2012, 12:55 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Zamontowałem u mnie w 996 3,4 filtr K&N i w moim odczuciu auto straciło kilka koni. Po pewnym czasie wróciłem do tradycyjnego filtra / Knecht/ i wydaje mi sie, ze jest lepiej, silnik na wolnych obrotach pracuje równiej.
Wyleczyłem sie z amatorskiego półtuningu.

Pozdr
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.02.2012, 16:51 

Dołączył: 14.09.2008
Posty: 308
Mam do Was pytanie. Stosowaliście stożki K&N czy tylko wkłady zamiast oryginałów :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.02.2012, 19:15 

Dołączył: 19.05.2011
Posty: 139
Jeśli chodzi o mnie to stosowałem wkłady K&N zamiast oryginalnych filtrów w moim Audi A4 3,0TDi oraz motorze GSX-R 1000 i w obydwóch przypadkach był zauważalny delikatny wzrost mocy. Dlatego też moje zdziwienie że K&N nie nadaje się do Porsche, a chciałem go zamontować do mojego boxstera.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.02.2012, 23:07 

Dołączył: 14.09.2008
Posty: 308
Pytam bo też zastosowałem wkład i po jakimś czasie padła mi przepływka i jednocześnie znany nam wszystkim Pan R. z Wieliczki jadąc moim Boxsterem stwierdził że jest jakiś słabszy !? Więc się zastanawiam czy go nie wymienić na oryginalny?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.02.2012, 23:32 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
dziwnie mi się czyta takie rzeczy, że np. filtr K&N może zwiększyć moc o kilkanaście KM, bo to reklamowa bzdura. Również dziwnie, że zastosowanie wkładu K&N czy też innego niż oryginalny do oryginalnej obudowy spowoduje odczuwalny spadek mocy, czy istotną różnicę w akustyce (?). Natomiast przy zastosowaniu stożka w miejsce normalnej obudowy można się wpędzić w niezłe tarapaty spowodowane niestabilnym przepływem powietrza przez przepływomierz.
Jakość filtrowania zasysanego powietrza to inna kwestia.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.02.2012, 0:06 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Kiedyś zastosowalem filtr k&n w 964
I był to najgłupszy z możliwych pomysłów na poprawę fabryki.
Silnik rzeczywiście głośniej pracował, co powodowalo mylne uczucie mocy olbrzymiej :) i nic, kompletnie nic wiecej.
Spalanie wzrosło do 20 litrów, a o stanie przeplywomierza się nie wypowiadam bo chyba działa poprawnie.
Filtr wymienienilem na oryginalny, który jest kilka razy tańszy od tego cuda, spalanie spadło do 15 litrów, silnik pracuje równo i wyszło jak zwykle, czyli ze fabryki się nie poprawia.
Więc jeżeli ktoś planuje kupić filtr lub stozek z dolotem k&n to niech lepiej te pieniądze odda na WOŚP to będzie miał z tego wiecej frajdy.
Moj wniosek z zastosowania k&n to: "dużo ryczy mało jedzie"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.02.2012, 0:25 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Miałem kiedyś K&N-a w motocyklu.
Odgłosy fakt, były bardziej soczyste, ale różnic w mocy nie było poza zwiększonym zużyciem paliwa o 20%...
Facet który go ode mnie kupił, po jakimś czasie miał poważne kłopoty z silnikiem (yamahowskie V2 1.7 litra - teoretycznie nie do zajechania)
Pewno przelotowy filtr tutaj nie pomógł? :?

Nie wiem jak w 986, ale ja razie do niczego tego szajsu już nie zamontuję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.02.2012, 0:30 

Dołączył: 19.05.2011
Posty: 139
No to już chyba wszystko jasne. Dziękuję za konkretne odpowiedzi. Nie zamontuje tego filtra do mojego boxstera.

Pozdrawiam mrkp1


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.02.2012, 12:20 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
911Bart napisał(a):
(yamahowskie V2 1.7 litra - teoretycznie nie do zajechania)


MT-01? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.02.2012, 18:40 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Warrior XV1700 ale silnik praktycznie ten sam. :)
MT-01 to super bike! :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.02.2012, 19:08 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Przereklamowany (tak się pocieszam odkąd sprzedałem) :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum