Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: (k?) Panamera
PostNapisane: 13.05.2019, 11:54 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2073
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Panowie,
ostatnio będąc na spocie w Krakowie nie zauważyłem ani jednego modelu Porsche z trójki stanowiącej 3/4 całej aktualnej produkcji tj, Macana, Cayenne i Panamery.
Zastanawiające to jest dla mnie.

Ale do brzegu.
Oglądając w salonie rożne modele doszedłem do szalonego wniosku, by może zamiast rozglądać się za jakimś klasycznym 944S2 lub 928 to warto zainteresować się rodzinną Panamerą z początku produkcji.
Ot taki samochód na wyjazd rodzinny na spoty Porsche.

Zastanawia mnie tylko cena tych samochodów.
W budżecie 115-130k pln widzę na otomoto wiele ciekawych ogłoszeń, a z USA autka w budżecie 100k pln to i nawet z czystym carfax występują.

Pytam gdzie jest haczyk?
Tak bardzo się psują?
A może czym innym spowodowana jest duża utrata wartości?

Proszę o kilka konstruktywnych opinii posiadaczy aut z pierwszej serii.

Pozdrawiam

Adamax




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2019, 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Adam...
Nie! :cry:
Nie rezygnuj ze starucha!




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2019, 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Jak bym miał te 150 K to bym zdecydowanie kupił 928 (może GTS?) niż Panamerę.
Limuzyny w każdej praktycznie marce nie trzymają ceny część wraca jako klasyki ale zobacz za ile pierwotnej ceny możesz kupić RR? szok jak to traci na wartości.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2019, 12:53 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2073
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
@Berni, ale ja nie rezygnuje;)
Ciekawe, czy ktoś kto ma Panamerę z pierwszej generacji coś tu odpisze ;)




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2019, 13:18 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Adam, niezależnie od wszystkiego PA przy Panamerze to mus. Jak wóz się nie łapie z jakichś względów to bym taki egzemplarz odpuścił.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2019, 16:45 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
A moze ktos napisac czy silnik 3,6v6 z poczatku produkcji to jest to samo co w Cayenne czyli pol na pol z volkswagenem? Czy to jest konstrukcja Porsche? Bo jesli tak to faktycznie bez PA nie podchodzilbym do zakupu. A jesli to zwykly VW to bez problemu mozna takim jezdzic bez obaw ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2019, 17:04 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
tsubasa napisał(a):
A moze ktos napisac czy silnik 3,6v6 z poczatku produkcji to jest to samo co w Cayenne czyli pol na pol z volkswagenem? Czy to jest konstrukcja Porsche? Bo jesli tak to faktycznie bez PA nie podchodzilbym do zakupu. A jesli to zwykly VW to bez problemu mozna takim jezdzic bez obaw ;)


To nie to samo. To jest obcięty o jeden rząd 4,8 V8 a nie VR6.

Czyli wszystkie potencjalne problemy 4.8 V8 dostajemy a mocy czy dźwięku już nie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2019, 21:24 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
No i w pizdu i wyladowal.. i caly misterny plan tez w pizdu ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2019, 21:54 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2073
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
tsubasa napisał(a):
No i w pizdu i wyladowal.. i caly misterny plan tez w pizdu ;)


:)

Dlaczego Panamera - majstersztyk marketingu Porsche jest passe?

Przecież to najbardziej genialne Porsche w historii sprzedaży tej marki!




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2019, 23:26 

Dołączył: 13.11.2017
Posty: 111
adamax napisał(a):
tsubasa napisał(a):
No i w pizdu i wyladowal.. i caly misterny plan tez w pizdu ;)


:)

Dlaczego Panamera - majstersztyk marketingu Porsche jest passe?

Przecież to najbardziej genialne Porsche w historii sprzedaży tej marki!


wszystko kwestią przeznaczenia i gustu naturalnie.
Ciekawostką będzie na pewno ile z tych egzemplarzy pomiędzy 100-130 tys zł, które wyszukałeś posiada aktywną gwarancję lub zostanie do niej dopuszczone od tak bez wkładu finansowego:))))
o autach z USA nawet nie wspominam bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że nawet pomimo zadbanego egzemplarza daleką drogą będzie doprowadzenie go do bezawaryjności i bezproblemowej jazdy jaką daje gwarancja.

Z tego co pamiętam Panamera jest jednym z najdroższych w serwisowaniu aut ze stajni Porsche nawet droższym od 911.

Jako użytkownik tego auta ze swojej strony mogę zasugerować na co zwrócić uwagę, która na pewno będzie dawała rozbieżność w cenie
zapewne i tak większość użytkowników o tym wie to tylko tak dla przypomnienia

1. Silnik 4,8 V8 (takie minimum) najlepiej GTS ktoś kto posłucha pracy silnika, moment przyśpieszenia będzie wiedział co i jak,
2. Pakiet Sport Chrono Plus (potrafi zadowolić i poprawić nastrój nawet najbardziej wybrednemu kierowcy)
3. Gwarancja APPROVED
4. Aktywny, regulowany wydech (przy odpalaniu, intensywniejszej jeździe-przyśpieszeniu, podróżowaniu w tunelu - bezcenne)

bolączką tych aut już nie chodzi o to, że potrafią się psuć, każde auto ma prawo się popsuć tak to już jest, są niestety koszta napraw wycenianych przez ASO, koszta pojedynczych podzespołów są bardzo drogie i wielu użytkowników mogą zniechęcać tak, że pozbywają się tych aut windując cenę w dół. Dla przykładu słynne urywające się aluminiowe śruby wariatora, jak wpadnie i pognie zawory w silniku koszta są przeogromne przewyższające czasem nawet nowe auto klasy średniej, tak samo skrzynia PDK czasami może to być błahostka a czasami trzeba ostrzej zajrzeć do portfela.
Nie wiem jak inni, ale ja na swoim chociażby przykładzie mogę zwrócić uwagę także na problem w doborze odpowiedniego mechanika/diagnosty, których nie ma zbyt wielu do naprawy tych aut, co także może wpłynąć na cenę auta itd. Ile zna się przypadków że źle postawiona diagnoza, bezskuteczna wymiana metodą prób i błędów sprawnych podzespołów także może zniechęcić użytkownika, który chce pozbyć się auta zaniżając cenę.

Dlatego to już można nazwać mitem w przypadku Panamery takim niezbędnikiem do spokojniejszej i przyjemniejszej jazdy jest Gwarancja Approved. Auto posiadające gwarancję zawsze będzie miało i trzymało cenę zdecydowanie wyższą co za tym idzie daje to przyszłemu użytkownikowi spokojniejszą głowę.
Niestety głównym problemem jest to, że auta które mają przebiegi zbliżone do 200 tys niestety najwięcej tracą gdyż po tym przebiegu gwarancja Approved nie zostanie przyznana (wymogi producenta) dlatego też właściciele z takimi przebiegami najczęściej zaniżają ceny by auto sprzedać.
A czasami wystarczy może wymienić śruby na stalowe i już jeden z wielkich problemów wypada, skrzynia także jak ma wymieniony olej i jest serwisowana tak jak trzeba także może obejść się bez poważanych kosztownych usterek, wszystko kwestią podejścia i rozpatrzenia sprawy.

Sam podam przykład na sobie....
autem zrobiłem ok 26 tys km
wykupiona została gwarancja na dwa lata (warto czy nie warto) po ok miesiącu od zakupu gwarancji padł kompresor zawieszenia, gwarancja zwróciła się od razu za dwa lata (zbieg okoliczności, ale przynajmniej głowa spokojna)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.05.2019, 11:15 

Dołączył: 13.05.2019
Posty: 12
ja też kupuję panamere 970/2 GTS z PA z 2016 r ... jutro lub pojutrze odbieram
Również polowałem na 993 ... ale trzeba to odłożyć :)
mam nadzieje że krzywdy nie będzie
Panamera ogólnie była znienawidzona przez Panów z TOP GEAR ...
osobiście uważam że to piękny samochód ... zwłaszcza kiedy myśli się o rodzinnych wycieczkach na narty lub po prostu aby cieszyc sie jazdą
kolor Carmine Red


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.05.2019, 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Kolor piękny,
Gratulacje!




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.05.2019, 12:39 

Dołączył: 20.08.2018
Posty: 157
Niestety ale PA też nie pozwala spać spokojnie w przypadku Panamery. Coraz bardziej wydziwiają w PA i robią coraz większą łaskę ze wszystkim. Jak masz Porsche i jeszcze tego nie doznałeś to niestety prędzej czy później Cię to czeka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.05.2019, 19:39 

Dołączył: 15.10.2010
Posty: 21
W naszej 3,6, ktora mielismy od nowosci padl silnik chwile po zakonczeniu gwarancji przy przebiegu 30000km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.05.2019, 19:40 

Dołączył: 23.12.2018
Posty: 255
Ktoś mi zaproponował zakup Panamery z 2010r, 4s, na gwarancji PA, z fvat 23%, pytanie - ile można zapłacić żeby było miło? Kolory mało atrakcyjne, przebieg ok. 175.000km.
Jeżeli ktoś na forum by na taką miał smaka, proszę pisać na priv-a. Samochód niestety nie ma jeszcze ceny. Aktualny właściciel ma zostawić samochód w salonie przy odbiorze nowego auta, a to trzeba jeszcze wycenić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.05.2019, 16:23 

Dołączył: 23.12.2018
Posty: 255
Jest Panamera 4s, 2010r, 180.000km z PA, fvat, 115 brutto. (Europa, bezwypadek), w cenie opony zimowe. Jak ktoś jest zainteresowany, to priv.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.06.2019, 1:45 

Dołączył: 19.10.2017
Posty: 24
adamax napisał(a):
Panowie,

Zastanawia mnie tylko cena tych samochodów.
W budżecie 115-130k pln widzę na otomoto wiele ciekawych ogłoszeń, a z USA autka w budżecie 100k pln to i nawet z czystym carfax występują.

Pytam gdzie jest haczyk?
Tak bardzo się psują?
A może czym innym spowodowana jest duża utrata wartości?

Proszę o kilka konstruktywnych opinii posiadaczy aut z pierwszej serii.



Wg mnie Panamera jest najlepszym samochodem rodzinnym jaki mógł się trafić, dużo miejsca z tyłu, wygodnie na trasie, a z drugiej strony usportowiony charakter.
Faktycznie.. samochód jako nowy kosztował po 600 tys, a po 8-9 latach można go kupić za 120-130 tys. Z tego co obserwuję jest to jednak dość normalna utrata wartości w przypadku limuzyn. Jak kogoś stać na nowy to nie będzie zwracał uwagi na używkę, a jak nie stać i chce mieć coś pewnego, to na ogół pójdzie w coś klasę niżej, żeby nie ryzykować wysokich kosztów utrzymania, zwłaszcza że jak ktoś słyszy "Porsche" to odrazu myśli, że utrzymanie niewiadomo ile będzie kosztowało.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.06.2019, 10:20 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Bez przesady, tam nie ma miejsca na nogi z tylu wiec co tu mowic o rodzinnym aucie...ja jezdzilem sam to bylo ok ale kiedys wiozlem do slubu to masakra z tylu usiasc....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.06.2019, 15:41 

Dołączył: 19.10.2017
Posty: 24
hubi_pl, samochód rodzinny, nie na wesela ;)
U mnie jest wystarczająco dużo miejsca dla dzieci.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.06.2019, 17:10 

Dołączył: 7.04.2018
Posty: 61
surowy napisał(a):
U mnie jest wystarczająco dużo miejsca dla dzieci.

Naprawdę, 5-metrowe auto to 2+2? To może lepiej jednak 911-kę zakupić ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum