adamax napisał(a):
tsubasa napisał(a):
No i w pizdu i wyladowal.. i caly misterny plan tez w pizdu
Dlaczego Panamera - majstersztyk marketingu Porsche jest passe?
Przecież to najbardziej genialne Porsche w historii sprzedaży tej marki!
wszystko kwestią przeznaczenia i gustu naturalnie.
Ciekawostką będzie na pewno ile z tych egzemplarzy pomiędzy 100-130 tys zł, które wyszukałeś posiada aktywną gwarancję lub zostanie do niej dopuszczone od tak bez wkładu finansowego:))))
o autach z USA nawet nie wspominam bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że nawet pomimo zadbanego egzemplarza daleką drogą będzie doprowadzenie go do bezawaryjności i bezproblemowej jazdy jaką daje gwarancja.
Z tego co pamiętam Panamera jest jednym z najdroższych w serwisowaniu aut ze stajni Porsche nawet droższym od 911.
Jako użytkownik tego auta ze swojej strony mogę zasugerować na co zwrócić uwagę, która na pewno będzie dawała rozbieżność w cenie
zapewne i tak większość użytkowników o tym wie to tylko tak dla przypomnienia
1. Silnik 4,8 V8 (takie minimum) najlepiej GTS ktoś kto posłucha pracy silnika, moment przyśpieszenia będzie wiedział co i jak,
2. Pakiet Sport Chrono Plus (potrafi zadowolić i poprawić nastrój nawet najbardziej wybrednemu kierowcy)
3. Gwarancja APPROVED
4. Aktywny, regulowany wydech (przy odpalaniu, intensywniejszej jeździe-przyśpieszeniu, podróżowaniu w tunelu - bezcenne)
bolączką tych aut już nie chodzi o to, że potrafią się psuć, każde auto ma prawo się popsuć tak to już jest, są niestety koszta napraw wycenianych przez ASO, koszta pojedynczych podzespołów są bardzo drogie i wielu użytkowników mogą zniechęcać tak, że pozbywają się tych aut windując cenę w dół. Dla przykładu słynne urywające się aluminiowe śruby wariatora, jak wpadnie i pognie zawory w silniku koszta są przeogromne przewyższające czasem nawet nowe auto klasy średniej, tak samo skrzynia PDK czasami może to być błahostka a czasami trzeba ostrzej zajrzeć do portfela.
Nie wiem jak inni, ale ja na swoim chociażby przykładzie mogę zwrócić uwagę także na problem w doborze odpowiedniego mechanika/diagnosty, których nie ma zbyt wielu do naprawy tych aut, co także może wpłynąć na cenę auta itd. Ile zna się przypadków że źle postawiona diagnoza, bezskuteczna wymiana metodą prób i błędów sprawnych podzespołów także może zniechęcić użytkownika, który chce pozbyć się auta zaniżając cenę.
Dlatego to już można nazwać mitem w przypadku Panamery takim niezbędnikiem do spokojniejszej i przyjemniejszej jazdy jest Gwarancja Approved. Auto posiadające gwarancję zawsze będzie miało i trzymało cenę zdecydowanie wyższą co za tym idzie daje to przyszłemu użytkownikowi spokojniejszą głowę.
Niestety głównym problemem jest to, że auta które mają przebiegi zbliżone do 200 tys niestety najwięcej tracą gdyż po tym przebiegu gwarancja Approved nie zostanie przyznana (wymogi producenta) dlatego też właściciele z takimi przebiegami najczęściej zaniżają ceny by auto sprzedać.
A czasami wystarczy może wymienić śruby na stalowe i już jeden z wielkich problemów wypada, skrzynia także jak ma wymieniony olej i jest serwisowana tak jak trzeba także może obejść się bez poważanych kosztownych usterek, wszystko kwestią podejścia i rozpatrzenia sprawy.
Sam podam przykład na sobie....
autem zrobiłem ok 26 tys km
wykupiona została gwarancja na dwa lata (warto czy nie warto) po ok miesiącu od zakupu gwarancji padł kompresor zawieszenia, gwarancja zwróciła się od razu za dwa lata (zbieg okoliczności, ale przynajmniej głowa spokojna)