|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
jadwidzick
|
Napisane: 17.06.2021, 15:31 |
|
Dołączył: 2.04.2018 Posty: 8
|
Witam wszystkich.
Czy jest ktoś mi w stanie pomóc z kalibracja zawieszenia pneumatycznego w Porsche Panamera Turbo z 2010. Posiadam interfejs Launch X431 który bez problemu łączy się że wszystkimi modułami w aucie. Potrzebuje na nowo wykonać kalibracja.
Z góry bardzo dziękuję
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 17.06.2021, 21:32 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Podjedź do kogoś kto ma Piwisa II lub III. Jak jesteś z okolic Wa-wy to Raszyn i Porschepana. Launchem nie mam wiedzy jak Ci pomóc. Może napisz do producenta i dadzą jakieś wskazówki.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
wawe
|
Napisane: 24.06.2021, 13:00 |
|
Dołączył: 26.05.2020 Posty: 58
|
Z okolic Raszyna to i ja zrobię
|
|
Góra |
|
adriso
|
Napisane: 27.06.2021, 19:05 |
|
Dołączył: 19.06.2021 Posty: 29
|
wawe napisał(a): Z okolic Raszyna to i ja zrobię Hej, mam mały problem, a niestety jestem za daleko od ciebie żeby podjechać, ale może mi pomożesz. Mam Cayenne 2003. Zmieniałem kompresor i zaczął się cyrk. Stoi jak koza ( 56cm prawy przód, 53 lewy przód, 46 prawy tył, 51 lewy tył ) Użyłem do kalibracji VCDS-a, oczywiście elegancko się połączył. "stored value" pokazuje mi na przednich kołach po 190mm, a na tylnych 224mm. Wpisuje mu odpowiednie wartości, to znaczy te zmierzone od środka felgi do nadkola i kompletnie ich nie zapisuje. Migło mi coś że Max Value to 334. Czy jest możliwe że nie zapisuje w pamięci np 510mm bo to za dużo a faktycznie powinienem mierzyć od góry opony ? Dodam że mierzyłem i wpisywałem na maksymalnie obniżonym zawieszeniu, to znaczy tym ostatnim najniższym na którym można normalnie jezdzić, bo ten jeszcze niższy stopień sam wygasa powyżej 30km/h
|
|
Góra |
|
wawe
|
Napisane: 28.06.2021, 11:20 |
|
Dołączył: 26.05.2020 Posty: 58
|
adriso napisał(a): wawe napisał(a): Z okolic Raszyna to i ja zrobię Hej, mam mały problem, a niestety jestem za daleko od ciebie żeby podjechać, ale może mi pomożesz. Mam Cayenne 2003. Zmieniałem kompresor i zaczął się cyrk. Stoi jak koza ( 56cm prawy przód, 53 lewy przód, 46 prawy tył, 51 lewy tył ) Użyłem do kalibracji VCDS-a, oczywiście elegancko się połączył. "stored value" pokazuje mi na przednich kołach po 190mm, a na tylnych 224mm. Wpisuje mu odpowiednie wartości, to znaczy te zmierzone od środka felgi do nadkola i kompletnie ich nie zapisuje. Migło mi coś że Max Value to 334. Czy jest możliwe że nie zapisuje w pamięci np 510mm bo to za dużo a faktycznie powinienem mierzyć od góry opony ? Dodam że mierzyłem i wpisywałem na maksymalnie obniżonym zawieszeniu, to znaczy tym ostatnim najniższym na którym można normalnie jezdzić, bo ten jeszcze niższy stopień sam wygasa powyżej 30km/h Musisz mieżyć od osi piasty do krawędzi błotnika i wpisać tę wartość nie od opony czy ziemi, ja mierzę od ziemi do krawędzi błotnika i dzielę na pół. Spróbuj tak.
|
|
Góra |
|
adriso
|
Napisane: 28.06.2021, 11:27 |
|
Dołączył: 19.06.2021 Posty: 29
|
wawe napisał(a): adriso napisał(a): wawe napisał(a): Z okolic Raszyna to i ja zrobię Hej, mam mały problem, a niestety jestem za daleko od ciebie żeby podjechać, ale może mi pomożesz. Mam Cayenne 2003. Zmieniałem kompresor i zaczął się cyrk. Stoi jak koza ( 56cm prawy przód, 53 lewy przód, 46 prawy tył, 51 lewy tył ) Użyłem do kalibracji VCDS-a, oczywiście elegancko się połączył. "stored value" pokazuje mi na przednich kołach po 190mm, a na tylnych 224mm. Wpisuje mu odpowiednie wartości, to znaczy te zmierzone od środka felgi do nadkola i kompletnie ich nie zapisuje. Migło mi coś że Max Value to 334. Czy jest możliwe że nie zapisuje w pamięci np 510mm bo to za dużo a faktycznie powinienem mierzyć od góry opony ? Dodam że mierzyłem i wpisywałem na maksymalnie obniżonym zawieszeniu, to znaczy tym ostatnim najniższym na którym można normalnie jezdzić, bo ten jeszcze niższy stopień sam wygasa powyżej 30km/h Musisz mieżyć od osi piasty do krawędzi błotnika i wpisać tę wartość nie od opony czy ziemi, ja mierzę od ziemi do krawędzi błotnika i dzielę na pół. Spróbuj tak. Wiesz, tylko martwi mnie to że np ma 56cm prawy przód a w Wartościach ma 19cm. Teraz pytanie, jak go przepisze na 56, to go nie wystrzeli jak rakiety w górę ? już rozważałem Dodanie różnic, czyli ustalić że te 19cm z VCDS-a to wyjściówka najniższego punktu czyli 51cm następnie jeżeli ma 56, to wpisać nie 560 tylko 19+5cm czyli 240
|
|
Góra |
|
wawe
|
Napisane: 28.06.2021, 11:49 |
|
Dołączył: 26.05.2020 Posty: 58
|
adriso napisał(a): wawe napisał(a): adriso napisał(a): wawe napisał(a): Z okolic Raszyna to i ja zrobię Hej, mam mały problem, a niestety jestem za daleko od ciebie żeby podjechać, ale może mi pomożesz. Mam Cayenne 2003. Zmieniałem kompresor i zaczął się cyrk. Stoi jak koza ( 56cm prawy przód, 53 lewy przód, 46 prawy tył, 51 lewy tył ) Użyłem do kalibracji VCDS-a, oczywiście elegancko się połączył. "stored value" pokazuje mi na przednich kołach po 190mm, a na tylnych 224mm. Wpisuje mu odpowiednie wartości, to znaczy te zmierzone od środka felgi do nadkola i kompletnie ich nie zapisuje. Migło mi coś że Max Value to 334. Czy jest możliwe że nie zapisuje w pamięci np 510mm bo to za dużo a faktycznie powinienem mierzyć od góry opony ? Dodam że mierzyłem i wpisywałem na maksymalnie obniżonym zawieszeniu, to znaczy tym ostatnim najniższym na którym można normalnie jezdzić, bo ten jeszcze niższy stopień sam wygasa powyżej 30km/h Musisz mieżyć od osi piasty do krawędzi błotnika i wpisać tę wartość nie od opony czy ziemi, ja mierzę od ziemi do krawędzi błotnika i dzielę na pół. Spróbuj tak. Wiesz, tylko martwi mnie to że np ma 56cm prawy przód a w Wartościach ma 19cm. Teraz pytanie, jak go przepisze na 56, to go nie wystrzeli jak rakiety w górę ? już rozważałem Dodanie różnic, czyli ustalić że te 19cm z VCDS-a to wyjściówka najniższego punktu czyli 51cm następnie jeżeli ma 56, to wpisać nie 560 tylko 19+5cm czyli 240 Zasada jest taka im mniejsza wartość to samochód będzie stał wyżej czyli jak wpiszesz 240 to powinnien opaść o 50 mm.
|
|
Góra |
|
adriso
|
Napisane: 28.06.2021, 12:31 |
|
Dołączył: 19.06.2021 Posty: 29
|
wawe napisał(a): adriso napisał(a): wawe napisał(a): adriso napisał(a): wawe napisał(a): Z okolic Raszyna to i ja zrobię Hej, mam mały problem, a niestety jestem za daleko od ciebie żeby podjechać, ale może mi pomożesz. Mam Cayenne 2003. Zmieniałem kompresor i zaczął się cyrk. Stoi jak koza ( 56cm prawy przód, 53 lewy przód, 46 prawy tył, 51 lewy tył ) Użyłem do kalibracji VCDS-a, oczywiście elegancko się połączył. "stored value" pokazuje mi na przednich kołach po 190mm, a na tylnych 224mm. Wpisuje mu odpowiednie wartości, to znaczy te zmierzone od środka felgi do nadkola i kompletnie ich nie zapisuje. Migło mi coś że Max Value to 334. Czy jest możliwe że nie zapisuje w pamięci np 510mm bo to za dużo a faktycznie powinienem mierzyć od góry opony ? Dodam że mierzyłem i wpisywałem na maksymalnie obniżonym zawieszeniu, to znaczy tym ostatnim najniższym na którym można normalnie jezdzić, bo ten jeszcze niższy stopień sam wygasa powyżej 30km/h Musisz mieżyć od osi piasty do krawędzi błotnika i wpisać tę wartość nie od opony czy ziemi, ja mierzę od ziemi do krawędzi błotnika i dzielę na pół. Spróbuj tak. Wiesz, tylko martwi mnie to że np ma 56cm prawy przód a w Wartościach ma 19cm. Teraz pytanie, jak go przepisze na 56, to go nie wystrzeli jak rakiety w górę ? już rozważałem Dodanie różnic, czyli ustalić że te 19cm z VCDS-a to wyjściówka najniższego punktu czyli 51cm następnie jeżeli ma 56, to wpisać nie 560 tylko 19+5cm czyli 240 Zasada jest taka im mniejsza wartość to samochód będzie stał wyżej czyli jak wpiszesz 240 to powinnien opaść o 50 mm. Czyli zakładając ze wyjściówka to 190 z vcds-a i to jest wartość rzeczywista 510, to żeby dopozycjnować przeciwległą stronę (560mm) należy wpisać 240 i siądzie do 51cm ? a żeby podnieść tył który pokazuje 224 a ma 460 rzeczywiście musiałbym wpisać 174 ?
|
|
Góra |
|
wawe
|
Napisane: 28.06.2021, 16:26 |
|
Dołączył: 26.05.2020 Posty: 58
|
Musisz pokombinować ale tak powinno zadziałać.
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 28.06.2021, 17:52 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Panowie błagam - jeśli nie macie pojęcia to nie udzielajcie porad.
Cayenne mierzy się od ziemi do spodu sanek zarówno z przodu jak i tyłu... Są tam takie punkty z otworami to możesz zmierzyć obok nich. Wartość odczytaną wpisuje się wprost bez żadnego dzielenia, dodawania itp. UWAGA - podłoże musi byc równe!
Swoją drogą zmiana kompresora nie wpływa na wysokość zawieszenia więc nie wiem dlaczego miałby się po tej operacji rozjechać? Nie grzebałeś nic przy zawieszeniu (np wachacze górne z przodu)? Nie urwała się dźwigienka od któregos czujnika? Zaworki sprawne?
Pozdrawiam - PorschePana
|
|
Góra |
|
adriso
|
Napisane: 28.06.2021, 19:24 |
|
Dołączył: 19.06.2021 Posty: 29
|
michal928 napisał(a): Panowie błagam - jeśli nie macie pojęcia to nie udzielajcie porad.
Cayenne mierzy się od ziemi do spodu sanek zarówno z przodu jak i tyłu... Są tam takie punkty z otworami to możesz zmierzyć obok nich. Wartość odczytaną wpisuje się wprost bez żadnego dzielenia, dodawania itp. UWAGA - podłoże musi byc równe!
Swoją drogą zmiana kompresora nie wpływa na wysokość zawieszenia więc nie wiem dlaczego miałby się po tej operacji rozjechać? Nie grzebałeś nic przy zawieszeniu (np wachacze górne z przodu)? Nie urwała się dźwigienka od któregos czujnika? Zaworki sprawne?
Pozdrawiam - PorschePana Tak zaworki sprawne. Myk polegał na tym że kupiłem go z uwalonym kompresorem ( poprzedni właściciel tak poofroadował że jak zasadził w kompresor to wyglądał jakby go pociąg w jednym miejscu przejechał ) wymieniłem i okazała się "koza" Dzisiaj walczyłem dalej. Kanał pierwszy, drugi, trzeci, czwarty, zapisałem na orginalnych wartościach, kanał 5ty, zapisałem na wartości 1ki żeby złapał kalibracje na tym co ma, bo sypał błędem o "braku kalibracji" Problem polega na tym że próbowałem wpisać np 520 i wywalało "invalid" więc pewnie jakbym wpisał 750 licząc od ziemi, też by tu wyrzuciło. natomiast co zauważyłem, po wpisaniu 192 ze 190, robi normalnie "Valid" więc jak to mierzy Niestety wyładował mi się akumulator w laptopie, więc nie skończyłem Z czym jeszcze mam problem. Jak odpalę, wrzucę na P i np chce podnieść, to wywala mi błąd ( Coś o akumulatorze pressure accumulator charging czy coś podobnego ) Wtedy muszę wrzucić na D i dopiero powyżej 10km/h załącza się kompresor i mogę zawieszenie dzwigać O tyle to utrudnia pozycjonowanie kompem że od zatrzymania się, mam raptem z 20 sekund żeby poprzerzucać wartości, bo za chwile kompresor znowu zamiera i wywala błąd ten sam.
|
|
Góra |
|
wawe
|
Napisane: 29.06.2021, 8:34 |
|
Dołączył: 26.05.2020 Posty: 58
|
No to dziwne skoro ProschePana pisze że się nie dzieli a takich wartości nie przyjmuje..... nie pisałem, że robiłem w Cayenne ale robiłem VCDS w grupie VAG i tam się dzieliło bo mierzone było od osi piasty. Może w cayenne są jakieś punkty nie wiem. W Panamerze się dzieli zatem myślałem, że jest podobnie tylko pytanie dla czego nie przyjmuje tak dużych wartości ??? Ale to już Pan Michał Ci powie jak pojedziesz do Raszyna i podłączy komputer bo może być tak jak pisałem
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 29.06.2021, 9:32 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
W panamerze również się nie dzieli.
|
|
Góra |
|
wawe
|
Napisane: 3.07.2021, 10:17 |
|
Dołączył: 26.05.2020 Posty: 58
|
No nie dzieli się jeśli podajesz wymiar od osi piasty do krawędzi błotnika.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|