Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 18.10.2012, 21:58 

Dołączył: 14.01.2010
Posty: 264
Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
Ostatnio było wiele pytań odnośnie kierownicy 997.2 Turbo PDK z łopatkami... temat ogarnięty da się ją zaaplikować do modelu 997 tiptronic od 2006 r :D




_________________

AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE


rafi.d@porscheclub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.10.2012, 22:37 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Wczoraj u Rafała widziałem, macałem i jeżdziłem (na fotelu pasażera :wink: ) 997 z tipem z zamontowaną kierownicą z Turbo PDK.
Wygląda i trzyma się w rękach obłędnie i co najważniejsze działa !
Moją identyczną zostawiłem do modyfikacji i czekam na sygnał od Rafała , kiedy będę mógł przyjechać na przekładkę :blob:

Już nie mogę się doczekać kiedy wreszcie będę mógł normalnie pozmieniać sobie biegi, jak w cywilizowanym samochodzie a nie za pomocą tych wynalazków z tipa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.10.2012, 22:47 

Dołączył: 3.09.2007
Posty: 911
nieeeeeeeeeeeee!
a jednak
taaaaaaaaaaaaak , kupię kierę !

Pzdr.

P.s. jest jak jest ale ze słowa trzeba bylo się wywiązać :) - poszukuję kiery z łopatkami :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.10.2012, 22:59 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Sorki Wielkie Mirku :D , ale sam wiesz, że kupowałem w ciemno. W piątek ani Ty ani ja nie wiedzieliśmy czy temat uda się Rafałowi ogarnąć.
Ja dowiedziałem się wczoraj i nie ukrywam , że mi się micha roześmiała z radości :lol:
A tak swoją drogą to chyba Cię zgłoszę do nagrody Fair Play , bo obiecałeś i sprzedałeś pomimo tego , że miałeś już wtedy informację , że temat jest bliski rozwiązania. Dzięki !!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.10.2012, 10:54 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
swietne info, szukam kiery :)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.10.2012, 19:00 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
I wreszcie jest !!!
Właśnie przyjechałem z Katowic od Rafała Duszy , po wymiance kierownicy i ........ JEST DOBRZE :D
Nie wiem czemu cały czas mam wrażenie jakbym sobie nowe autko kupił :mrgreen:

A tak zupełnie poważnie, to różnica w jakości prowadzenia jest naprawdę spora i uważam, że spośród wielu modów jakie można sobie do prosiaka zafundować, to taka kierownica jest jednym z lepszych.
Nareszcie nie będę musiał cały czas myśleć o tym, że przyciski do zmiany biegów mam od dupy strony.

Obawiałem się, że Tiptronic będzie za wolny do łopatek (jestem przyzwyczajony do S3 z DSG) ale jest całkiem przyzwoicie.
Mam nawet wrażenie jakby biegi wchodziły szybciej niż przy starej kierownicy, ale zapewne jest to auto-sugestia (no chyba, że chodzi o to, że za łopatki łapie się szybciej niż szukając kciukiem gdzie są te stare heble - i o ten czas może jest szybciej).

Łopatki są na tyle duże , że spokojnie można teraz nimi operować przy skrętach .

Załączam kilka fotek jak to wygląda po "operacji"

Przy okazji może ktoś by reflektował na kompletną mulitfunkcję pod tiptronica (chyba idento jest do Turbo)
Oddam za rozsądną cenę. Kiera jest w super stanie , kompletna wraz z poduszką i modułem do multifunkcji (tak jak została dzisiaj wymontowana - fotka poniżej).


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.10.2012, 20:44 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Super ;)

A ta zwykla kierownica do PDK tez podejdzie?




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.10.2012, 21:44 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Przypuszczam, że tak, bo z tego co mi się wydaje to obie kierownice są stosowane zamiennie , a więc działają na tym samym okablowaniu i sterowniku.
Ale lepiej niech się wypowie na ten temat Rafał, bo to jego rozwiązanie i patent :wink:
Pytanie tylko, czy ta zwykła od PDK ma w ogóle sens, bo tu najbardziej chodzi o te łopatki ........... a kosztowo chyba obie bardzo podobnie, więc jeśli już inwestować w temat to tak aby była pełna korzyść :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.10.2012, 22:43 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Też teraz zastanawiam się nad tą kierownicą, przeglądam oferty, i...
zwykły PDK wychodzi duuużo taniej, jej łopatko/przyciski są o niebo lepsze od tiptronikowych, mamy nowy design i nie tracimy multifunkcji.

Wiadomo, ten z tymi metalowymi łopatkami raczej lepszy, hmmm.

Teraz wyjeżdźam, ale jak wrócę to zobacze co mi się trafi :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.10.2012, 23:00 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
Multifunkcje w sumie nie potrzebne.... korzystam tylko z regulacji głośności radia... a łopatki... może w końcu zacznę jeździć w trybie manualnym... :twisted:
Też się rozglądam, ale zmianę zostawiam raczej na przyszły rok...;)




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.10.2012, 23:21 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Mnie zdarzyło się kilka razy radio przyciszyć z kierownicy ...... i tyle.
Nawet za bardzo nie wiem co tam jeszcze na niej jest, a skoro mi tego nie brak, znaczy zbędne :wink:
Bez odrobiny żalu zamieniłem całą tę multifunkcję na prawdziwe łopatki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.10.2012, 23:25 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 357
kierownica nie ma znaczenia jak znasz tor jazdy i co kiedy "wrzucić" i z jakim wyprzedzeniem....chyba że chodzi o walory estetyczne ,a z tym się nie dyskutuje...... :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.10.2012, 23:41 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Cytuj:
kierownica nie ma znaczenia jak znasz tor jazdy i co kiedy "wrzucić" i z jakim wyprzedzeniem....



Taaa.... wszystko jedno czy się wrzuca, palcem, łokciem czy nosem........ bardzo ciekawa teoria :wink:

A walory estetyczne nie do pogardzenia :headbang:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 0:29 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 357
joko napisał(a):
Cytuj:
kierownica nie ma znaczenia jak znasz tor jazdy i co kiedy "wrzucić" i z jakim wyprzedzeniem....



Taaa.... wszystko jedno czy się wrzuca, palcem, łokciem czy nosem........ bardzo ciekawa teoria :wink:

A walory estetyczne nie do pogardzenia :headbang:


życie weryfikuje poglądy.........przyjedz sprawdz,zobaczć.....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 8:55 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
rk35 napisał(a):
kierownica nie ma znaczenia jak znasz tor jazdy i co kiedy "wrzucić" i z jakim wyprzedzeniem....chyba że chodzi o walory estetyczne ,a z tym się nie dyskutuje...... :D


Z tym sie akurat zgodze, jakos jezdze troche po torze i zawsze trafiam w przyciski, no i jak widac po pucharkach i czasach dawalem rade z mocniejszymi ;)
Wiadomo, ze ma lopatki beda wygodniejsze, ale ogolnie to bardziej dla bajeru zmiana.... Zauwazylem tylko, ze te zwykle kierownice od PDK sa duzo tansze, dlatego pytam...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 9:09 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Cytuj:
życie weryfikuje poglądy


no właśnie zweryfikowało i wyszło mi , że lepsza i bardziej ergonomiczna kierownica ma kolosalny wpływ na jakość prowadzenia i co najważniejsze przyjemność z jazdy ....... i o tym nie chciał bym nawet dyskutować , bo jest to oczywiste, a poza tym jakby nie do końca w temacie.....
Wspomniana przyjemność z jazdy w codziennym użytkowaniu oraz walory estetyczne to dwa podstawowe dla mnie czynniki wpływające na decyzję o zamianie, a to czy na torze to coś zmienia, to dla mnie osobiście mało istotne ..... każdy ma tutaj zapewne swoje priorytety.
Ta normalna kierownica pod PDK też jest całkiem estetyczna i jeżeli nie ma się ciśnienia na łopatki to z pewnością jest również bardzo ok i na pewno będzie w rękach leżeć o niebo lepiej jak ta od tipa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 9:16 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
kierownica z łopatkami jest śliczna ale na czasy na torze to ona ma taki wpływ jak wielkość monitora na to czy się zarabia na giełdzie czy nie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 10:36 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Normalnie jesteście jak stare panny ...... i w dodatku w ciąży :D
Jak był kiedyś temat kierownic na forum, to wszyscy chcieli łopatki, ale się wtedy nie dało.
Teraz jak się da, to znowu wszyscy chcą normalne do PDK i analizują wpływ łopatek na czas na torze ......................
Ja tam jestem pewien, że dzisiaj od domu do piekarni miałem czas lepszy o jakieś 0,4s ( w jedną stronę !) ..........teraz rodzina będzie miała świeże pieczywo o prawie sekundę szybciej - i co ? czy to nie jest warte wszystkich pieniędzy ?! :lol:

A jedna taka staruszka jak przechodziła dzisiaj koło mojego prosiaka, to się zatrzymała, popatrzyła i mówi : " o k..... kiera od Turbo PDK , ale czaddd..."


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 10:49 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
:thumbup:

szczególnie te bułki - z takim argumentem się nie dyskutuje :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.10.2012, 12:07 

Dołączył: 22.06.2009
Posty: 826
Uśmiech staruszki bezcenny za resztę możesz zapłacic kartą.... :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum