Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.06.2008, 13:04 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
Witam,
mam pytanie do speców od 928: w związku z tym, że klimka przestała pracować mam zamiar oddać bryczkę do warsztatu zajmującego się klimatyzacją samochodową - czy należałoby taką rzecz zlecić komuś kto zna ten model, czy raczej nie ma tam rozwiązań, które pan spec mógłby np. zepsuć??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2008, 13:40 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Zycze powodzenia. Wczoraj obdzwonilem prawie caly poznan i okolice i nikt nawet nie chcial przyjac mojego :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2008, 14:17 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
może ta frekwencja u klimatyzatorów ma coś wspólnego z upałami :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2008, 15:03 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
A to nie chodzi o frekwencje, tylko o rocznik samochodu ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2008, 15:12 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
ja miesiac temu robilem swojego ... okazalo sie ze caly uklad super szczelny tylko nakretke od zaworu jak jakis magik wkrecal to nie zauwazyl ze sie uszczelka podwinela i sama naciskala na zawor spustowy ... tak wiec trzeba bylo poprostu klime nabic jeszcze raz :)
za nabicie placilem okolo 250 pln


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2008, 15:13 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
yoshi: a masz juz konwersje zrobiona do nowego gazu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2008, 15:18 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
chodzi o to r12 a r134? czytalem jakis taki watek ale nie do konca skumalem jak ta konwersja miala by wygladac...nakladka na zawor? (bo pisaliscie cos ze zaraz po maska)... nie jestem zbyt biegly wiec prosze o podpowiedz po czym rozpoznac.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2008, 15:29 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
No wlasnie nie wiem po czym rozpoznac. Chodzi o to czy nabijal ci starym gazem czy nowym ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2008, 15:58 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
Cytuj:
A to nie chodzi o frekwencje, tylko o rocznik samochodu



śmierdzi mi to dyskryminacją

co do pytania to jeśliby spec mnie wcisnął w kalendarzyk, to można mu powierzyć odpowiedzialne zadanie usprawnienia klimki?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2008, 16:08 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
ja jak spytalem o termin to mi powiedzieli za miesiac ale jezeli chce przyjechac i poczekac to moge kazdego dnia ... czyli trwalo to pare godzin. I tak mowili kazdemu kto dzwonil lub podjezdzal .. labo czekasz teraz w kolejce albo zapraszamy za miesiac :(
tak wiec lepiej tam pojechac...

co do rodzaju czynnika klimy u mnie to nie moge sie do nich dodzwonic (abonent niedostepny)..postaram sie to sprawdzic.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 11.06.2008, 18:13 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Ja ostatnio pogrzebałem w necie na temat gazu do klimatyzacji i niepowiem ,że jestem mądrzejszy... :?
O ile się mogłem zorientować to jest kilka rodzajów gazu a nie tylko ten "stary r 12 " i nowy...są też jakieś odpowiedniki.
Samo nabicie to nieproblem ,można starą instalację nabić nowym gazem wbez większego problemu.Wystarczy zmienić końcówkę w aucie lub tak jak było w moim przypadku warsztat miał przejścówke i nabił bez problemu.
Po nabiciu klima chodzi noramlnie.
Podobno jednak nowszy gaz ma większą zdolność penetracji i łatwiej uchodzi..Również podobno należy "bezwzględnie "zmienić "osuszacz ( taka puszka z okienkiem" przy przejści na nowy czynnik.
Nowszy gaz ponoć też jest mniej wydajny jak stary...
Słyszałem też ,że ktoś napełnił system "propan - butan" i klima też działąła ,aczkolwiek po rozgrzaniu wysadziło chłodnić i zrobiło generalnie dziure również w masce....
Odpukać u mnie klima narazie chodzi na nowym gazie bez zarzutu...




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.06.2008, 8:43 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 15
A jaki masz konkretnie problem z klimą?
Bo jeżeli kompresor się załącza - w "okienku" osuszacza widać ruch cieczy chłodzącej, a nie chłołodzi - to raczej będzie problem dla elektryka/elektronika samochodowego i goście od klimy pewnie nie będą się tego nawet chcieli dotknąć - nie pytaj skąd wiem :evil: Jakby coś z elektroniką to mam sprawdzonego elektryka w Dąbrowie Górniczej - w przypadku mojego 150 zł i klima chłodzi jak należy.

Dodam jeszcze, że u mnie jest nabity starym czynnikiem - niektóre zakłady klimatyzacji da się "ubłagać" na taką operację :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.06.2008, 9:00 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
zaglądne tam dzisiaj i może coś zdiagnozuję; u gości od klimy jestem umówiony na poniedziałek - nie dadzą rady, to będę drążył temat dalej;
dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.06.2008, 1:49 

Dołączył: 18.10.2007
Posty: 1048
sprawdź po pierwsze szczelnośc układu, tutaj nie ma znaczenia czy to jest na staym czy nowym gazie.

Wszystko zależy od szczelności, barwnik wszystko Ci wykaże.

Z gazem do kimy jest jak z olejem do silnika, im bardziej silnik jest dojechany tym gorszy rodzaj oleju należy stosować, i odwrotnie im kondycja lepsza tym olej powinien być "mobilniejszy"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.06.2008, 8:49 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
Zibi napisał(a):
Z gazem do kimy jest jak z olejem do silnika, im bardziej silnik jest dojechany tym gorszy rodzaj oleju należy stosować, i odwrotnie im kondycja lepsza tym olej powinien być "mobilniejszy"


tak też przyznał szpenio od klimy i napełnił starym czynnikiem; nawet się nie pytał; zdziwił się że instalacja szczelna i zainkasował 350; teraz wieje chłodem aż miło;

dzięki za sugestie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.06.2008, 10:25 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
jurek968 napisał(a):
Samo nabicie to nieproblem ,można starą instalację nabić nowym gazem wbez większego problemu


potwierdzam,sa nawet replaces HFC-134a & other CFC-12 substitutes ,wszystko dziła wtedy jak powinno


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum