Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.02.2012, 21:47 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
964 C2 z 1993 roku

Oto mój problem z ABSem:

ABS nie działa
Kontrolka świeci się cały czas - nie gasnie nawet na moment
Jeżeli to ma jakiś związek to kontrolka zuzytych klocków świeci się rownież, a i klocki i kable są nowe
Gdy podłączam Durametrica, niestety nie widzi ABSu i pojawia się komunikat module failed to initialised lub coś w tym stylu
Tester nie widzi tez AirBagu
Silnik w pompie już działa ponieważ rozruszalem go, podlaczajac bezposrednio do aku
Czy jest inny sposób na reset błędów ze sterowania ABSu niż przy użyciu Durametrica?

Być może ktoś kiedyś podobny problem miał więc proszę o pomoc, każda rada jest mile widziana.

Proszę pomóżcie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.02.2012, 0:38 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Przed chwila próbowałem rozwiązać problem przy użyciu KTSa ... i on rownież nie stwierdził obecności sterownika.
Czy ktos z Was wie, czy jest dostępne jakies inne urządzenie diagnostyczne, przy użyciu którego można ABS zdiagnozować lub inna metoda na wyzerowanie błędów z modułu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.02.2012, 11:09 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Do diagnozy wszystkich elementów w Twoim aucie potrzeby jest PST2 (Porsche System Tester 2). Z KTS i Durametric daj sobie spokój.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.02.2012, 11:45 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Tomek, dzięki!

Na razie walczę z multimetrem. I coś tam powoli wychodzi. Najprawdopodobniej przyczyną są nie działające elektrozawory.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.02.2012, 20:43 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Naprawione!
Teraz mogę z niego korzystać do woli, a dzięki pogodzie koszty nie są wysokie, bo opony się kwadratowe na śniegu nie robią.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.02.2012, 1:29 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
A szczegóły? Co zrobiłeś? ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.02.2012, 2:03 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
Super ze sie udalo, tak czy inaczej podjedz czarnym przy okazji :) pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.02.2012, 2:39 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Zatem było tak:

Sześć lat temu okazało się , że pompa ABSu nie działa, więc zdecydowałem się na jej wymianę, na inną, sprawną. Po wymianie samochód podczas ostrego hamowania zrobił 360 ... kilka razy, więc pompę odlaczylem pilnie. I tak sobie jeździłem.
Ostatnio głębokie postanowienie naprawy ABSu wzięło górę.
Po oddaniu samochodu w pewne ręce zaprzyjaźnionego elektrotechnika, znanego już kilku użytkownikom tego forum, szydlo dość szybko wyszło z worka.

I cóż okazało się, że przyczyn bylo kilka:

uszkodzony jeden z przewodów przy kostce, tej dwunastopinowej

dodatkowo, kiedyś, podczas pewnych prób wyeliminowania problemu z nierownym hamowaniem, przypadkiem :) przepalilem jeden dość gruby przewód. Laczylem cos tam na krotko, zaby sprawdzic czy pracuje - nie pracowało. A w konsekwencji go przepalilem i zrobiło się zwarcie.

przy okazji odczepiania kostki z pompy wypadly z niej piny i źle je potem włożylem - 10 do 8, czyli w puste miejsce i nie było zasilania na przekaźniku

ale to nie wszystko, ponieważ najważniejsza jest przyczyna nierównej pracy ABSu ... otóż, podczas wymiany pompy, przewody hamulcowe zostały źle do niej zamontowane i w momencie gdy pompa zaczynała pracować to caly system antyblokujacy hamulce wariowal. Niestety ten mechanik, który tą usluge wtedy wykonał jest ... nieosiągalny ...

Taka ciekawostka, jak to można spieszyć sprawny element, bez właściwego rozeznania wszystkich okoliczności ...

... Najważniejsze, że mam już sprawny ABS! ...
I wielkie podziekowania dla Roberta za rozwiązanie problemu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.02.2012, 2:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
:shock:

Niesamowite co to auto wyczyniało (360) ze źle podłączonymi przedowami
hamulcowymi, dobrze że nie skończyło się jakąś tragedią... pfu...

Dobrze że już po wszystkim :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum