Pomyślałem, że może komuś się ta informacja przyda, a w szczególności właścicielom Panamer i nie tylko wyposażonych w podobny układ wydechowy. Sprawa dotyczy końcówek tłumików sportowych oraz tego, że potrafią mocno rdzewieć, pękać i robią się wżery. Przeglądając kilka wątków m.in. w ogłoszeniach natknąłem się na regenerowane końcówki oferowane przez pojedyncze firmy, lub ktoś sprzedawał zdemontowane z auta ale w opłakanym stanie.
do sedna przygoda rozpoczęła się tak.....
1. W ramkach wydechu tylko jedna srubka się odkrecila
Reszta od razu urwały się główki ☹️
2. Ramki poszły do szkiełkowania
3. Następnym etapem było rozwiercenie śrubek, uzupełnienie wżerów
oraz próba odzyskania otworów i nagwintowania, ostatecznie się udało
4. Te końcówki ramek fabrycznie są tylko na środku przykręcane
a na brzegach jedynie przyklejone
5. Dodatkowo zostały wzmocnione na brzegach
6. Ramka się utlenia ponieważ od drgań trze o tą końcówkę z blachy kwasowej i np. w zimę jak jest sól itd to bierze aluminium na tym rancie i dzieje się co się dzieje. Dla lepszego zabezpieczenia pomiędzy te elementy należałoby dać jakieś uszczelnienie
7. Odświeżenie
8. Złożenie
9. Wżery
10. Próba uzupełnienia
11. Pasowanie ramek do wydechu
12. Składanie
13. Efekty końcowe
Przed
Po