|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
jerzy_dabrowski
|
Napisane: 14.12.2007, 23:11 |
|
Dołączył: 28.06.2007 Posty: 155
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 15.12.2007, 10:56 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Jestem fanem Porsche ale jednak japończycy robią postępy!
Z najnowszych informacji wiem,że ma kosztować 100 tys euro i być sprzedawany tylkow niektórych salonach Nissana - wątpie aby się jakiś zakwalifikował w PL.
Auto jest nieco szybsze od 997 tt ,zarówno w przyśpieszeniu jak i na torze nurburing.W pierwszych testach robił 7.44 ,ale ma być jeszcze lapiej nawet do 7,14
W sprzedaży od połowy 2008 roku a na 2009 wchodzi ,odelżona o 150 kg wresja.Moc łatwo podkręcana samą elektronką do 650 KM.
Dla mnie ciekawą sprawą jest ,że tam nietylko jest 4x4 ale i układ transaxale ze skrzynią typu DSG - podobno ultranowoczesną.
A wiadomo jak chwalą sobie tą skrzynię w Audi-
Europejczycy niedali jednak radę jaj przystosować do takich mocy a japończycy dali!
Sama skrzynia w audi daje nawet 0,5 sek w przyśpieszeniu do 100 km/godzinę
( są 2 sprzęgła i 2 biegi wchodzą na raz- odpada zwłoka na zmianę biegu)
Model podstawowy; 480 KM @ 6400, 588 Nm między 3200 a 5200, 400 Nm @ poniżej 2500. Odcięcie na 7400 rpm. 3,47s do 100 km/h. 313 km/h to największa prędkość jaką udało się osiągnąć. Sześciotłoczkowe Brembo przód, czterotłoczkowe tył.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 15.12.2007, 11:08 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
konkurent może w osiągach, ale design... stary Skyline bardziej mi się podobał
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 15.12.2007, 12:36 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 321 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Przypomina 350Z
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 15.12.2007, 13:45 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
zgadzam sie z Jurkiem. Zreszta poprzednia wersja GTRa jest do dzisiejszego dnia kultowym samochodem sportowym. Mysle, ze ten samochod to bedzie "ogien". Cos jak Z06 tylko szybszy 4x4 wiec trakcja , dobre prowadzenie i latwosc zwiekszenia mocy. Jesli skrzynia DSG bedzie pracowac, a na to wyglada (laduje bieg na ktorym jedziesz i jednoczesnie przygotowuj bieg nizej i wyzej- minus wieksza waga ale przy tej mocy to nie ma o czym mowic) to jeden z najszybszych i najtanszy samochod na tym poziomie.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 15.12.2007, 21:39 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3184
|
tez mi sie podoba ja jednak czekam na supra mk5 juz była testowana na nurburgring nie ma pewnosci jeszcze czy pod nazwa lexus czy toyota, v10 530km to juz pewne ,w sprzedazu 2008 filmy z testow sa na youtube mam nadzieje ze pozostanie rwd i bedzie konkurencja dla gt2 3 razy tansza
|
|
Góra |
|
jerzy_dabrowski
|
Napisane: 16.12.2007, 16:04 |
|
Dołączył: 28.06.2007 Posty: 155
|
Cytuj: Jestem fanem Porsche ale jednak japończycy robią postępy! Z najnowszych informacji wiem,że ma kosztować 100 tys euro
Japończycy robią postępy ? Wszyscy robią postępy! Inaczej by zdechli!
100 tys. Euro - to byłaby cena nie do zaakceptowania ! To w końcu tylko Nissan, konkurent Toyoty, Hondy, Mazdy, Opla, VW i Forda.
Za 100 tys. Euro jest już sporo wózków prestiżowych marek (Porsche, BMW, Merc), chociażby 911 GT3 (w niemczech 111 tys. Euro)
Mojeauto pisze coś o 50 tys. Euro. I taka cena byłaby okazyjna.
Skrzynia DSG to dobry wynalazek, bardzo udane rozwiązanie. Ma ją już nie tylko Audi/VW/Seat/Skodzina ale też Ford (w Focusie 2008 i Focusie C-MAX-skrzynia Powershift). Niedługo będą miały ją w opcji modele BMW.
Stary Skyline, nie był zły, ale ten jakby trochę ładniejszy. Ale i tak niema wyglądu europejskich aut, czy amerykańskich jak Corvette czy Viper.
No i wykonanie. Np. 350Z - ładne autko, prezentuje się świetnie, napęd na tył!, ale wykonane jest przeciętnie. Silnik strasznie chleje paliwo, a osiągi mimo 300 KM (teraz już 313 KM) nie są najlepsze. Audi TT 2,0 TFSI jest dużo lepszym i tańszym autem ! A dziś 350Z (177 tys. zł) w Polsce kosztuje tylko o kilkanaście tys. zł mniej od Boxstera (dużo słabszego, ale porównajcie osiągi!).
|
|
Góra |
|
jerzy_dabrowski
|
Napisane: 16.12.2007, 16:12 |
|
Dołączył: 28.06.2007 Posty: 155
|
Ktoś powiedział że przypomina 350Z, niestety za bardzo nie przypomina, 350Z jest dużo ładniejsze i troche tańsze.
GT-R dla mnie nie jest konkurentem dla Porsche! Porsche to prestiż, którego żaden Nissan i podobne auta nigdy nie będą miały. Do tego dochodzi jeszcze jakość.
GT-R to dobry przecinak: 4x4, Bi-turbo, dużo KM (i można jeszcze dodać sporo bez problemu), ale to nie jest dla mnie "super car" na miare Porsche 911, BMW M6, SL 55 AMG czy Lambo Gallardo.
Cytuj: supra mk5 juz była testowana na nurburgring nie ma pewnosci jeszcze czy pod nazwa lexus czy toyota, v10 530km
Nowa Supra to Toyota FT-HS, a Lexus to zupełnie inny model - LF-A. Niestety oba auta, nie będą tym co stara dobra Supra. Ja czytałem że topowe wersje (może bedą słabsze TwinTurbo ) mają mieć napęd hybrydowy
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 16.12.2007, 18:26 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
Jerzy..D masz racje ale Ty wypowiadasz sie na temat GTR z pozycji konsumeta w salonie, a my z pozycji sportu i seyntetycznych wloasciwoci bez zbednego blichtru. Nie porownuj pod wzgladem sportowym GTR do 350 Z, M6 czy nawet AMG 55. Stray GTR u nas na 400 robi 12,2 i strzela z miejsca jak pocisk. Co do supry to porscheee jeszcze niedawno mial dwie 450 ps i 800ps wie c ma jakotakie pojecie
AMG55 to kupa- sorrki ale sie zdenerwowalem
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
newada
|
Napisane: 16.12.2007, 18:42 |
|
Dołączył: 3.09.2007 Posty: 911
|
MM-Racing napisał(a): Jerzy..D masz racje ale Ty wypowiadasz sie na temat GTR z pozycji konsumeta w salonie, a my z pozycji sportu i seyntetycznych wloasciwoci bez zbednego blichtru. Nie porownuj pod wzgladem sportowym GTR do 350 Z, M6 czy nawet AMG 55. Stray GTR u nas na 400 robi 12,2 i strzela z miejsca jak pocisk. Co do supry to porscheee jeszcze niedawno mial dwie 450 ps i 800ps wie c ma jakotakie pojecie AMG55 to kupa- sorrki ale sie zdenerwowalem
Sąsiad tak trzymaj - popieram Ciebie w tej kwestii w 100%
|
|
Góra |
|
jerzy_dabrowski
|
Napisane: 16.12.2007, 19:03 |
|
Dołączył: 28.06.2007 Posty: 155
|
Dla mnie Merc SL 55 AMG to zaje..... roadster, jeden chyba z najlepszych, ale wiem oczywiście że do sportowej jazdy nadaje się przeciętnie. To jest luksusowy a nie sportowy roadster, Merc nie miał zamiaru wypuszczać czegoś na wzór BMW czy Porsche. Tak samo jest z SLR i Carrera GT. Ten drugi jest dla fanów sportowej jazdy, a pierwszy dla biznesmenów którzy chcą przyszpanować.
Nissan GT-R z pozycji konsumenta to kupa - szczególnie jeśli ma kosztować 100 tys. Euro, jeśli 50 tys. Euro - mniejsza kupa. Osiągi są imponujące, ale reszta już nie.
Nissan GT-R z pozycji miłośnika 1/4 mili to może być niezła gratka, po zamianie turbin na większe, zmianie ECU i różnych dupereli zaraz na ulicach pojawią się 600-750-konne potwory.
Żeby ocenić to auto, to trzeba znać jego cenę. Mojeauto podaje 47 tysiecy. Tu ktoś pisał o 100 tys. Euro.
http://www.motofakty.pl/artykul/nissan_gt_r.html
Tu wiecej o nim: www.gtrnissan.com
Tu piszą o 170 tys. zł (ale chyba na rynku japońskim):
Podstawowa cena Nissana GT-R, który napędzany jest silnikiem o mocy 353 kW, przeznaczonego na rynek japoński, w przeliczeniu wynosi 170 tys. złotych. Jednak wersja EVO napędzana silnikiem o mocy 390 kW (530 KM) będzie kosztować prawie dwa razy drożej.
Pierwsze egzemplarze do japońskich użytkowników trafią jeszcze w grudniu. Natomiast Europa będzie musiała jeszcze poczekać do przyszłego roku.
W stanach - 70 tys. $ - to bardzo dużo jak na USA-
http://autokult.pl/2007/10/19/nissan-gt-r-w-liczbach/
|
|
Góra |
|
Abelard
|
Napisane: 16.12.2007, 19:28 |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 380
|
Technicznie zapowiada sie super, ale wyglad to chyba nie na europejski rynek.
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 16.12.2007, 19:33 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
nie mam zamiaru wciagac sie w ta rozmowe. Czas pokaze i na torze i nie tylko.. Mysle, ze nowe GT2 bedzie mialo spore problemy jak nie mozliwosc podziwiania tylu auta Rozmawiamy o osiagach za kwote 200 tys euro.
W swiecie aut cywilizowanych osiagi za cene TT, GT3 i GT2 to okazja. Reszta, ktora oferuje cos takiego ferrari , lombo itd ktore zawsze sa drozsze. Wiec jak sie pojawi cos szybszego i za polowe tej kwoty to...
Jesli chodzi o BMW to jedyne sportowe auto to M3CLS. Co do SlR nie mialem okazji ale SL 65 nawet do sportu amatorskiego sie nie nadaje. Na zakretach gdzie 911 jedzie spokojnie w tej 2 tonowej maszynie eksploduja wszelkie systemy zabezpieczjace z jakimis palakami antyrollujacymi wlacznie.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
damiank84
|
Napisane: 16.12.2007, 20:56 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 287 Lokalizacja: Baranow
Nr klubowicza: 108
|
Sl jest swietnym samochodem. Chyba najladniejsze cabrio. Wiadomo tez ze nie zostal stworzony zeby ganiac nim po torze. Tym samochodem mozna bez zmeczenia przejechac cala Polske. I fajnie sie w nim wyglada na promenadzie
Jesli chodzi o porownanie GT-R do GT2 to czas pokaze ale nie sadze aby nissan dal rade stworzyc taki samochod ktory bedzie w stanie pokonac GT2. Porsche wiele razy udowodnilo ze moc to nie wszystko. Np na torze 355 konna carrera jest szybsza niz 507 konne bmw M6.
I nie zapominajmy o jednym... Porsche ma Waltera Rohla
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 16.12.2007, 22:00 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3184
|
japonia mocno atakuje to pewne mieli 10 lat suchych ale wracaja do czołowki jak na poczatku lat 90 nsx supra skyline ,sa juz ich nastepcy blizsi lub dalsi ale na bank juz beda w ciagu 2 lat w salonach za dobre pieniadze w stosunku do konkurencji i watpie aby te auta odstepowały osiagami bo własnie na tym sie skupiaja ,wykonanie wiadomo cos kosztem czegos,napewno lepsze niz amerykanskie viper vetta ,ale dokladnosci europy bedzie brakowało ,osiagi uwazam ze beda powalały wkoncu to oni produkuja motocykle
w tym roku sprzedałem 450km supre i druga rozbita na czesci,w przyszłym prawdopodobnie sprzedam ostatnia - po co? a no po to aby nabyc nstepce ktoregos z tych 3 modeli ,najbardziej bede sie skłaniał do v10 centralnego nsx bo miałem nsx i mile wspominam ,ale kto wie sky supra tez moga byc godne ,gdybym wiedzial ze ktorys bedzie na bank manualna skrzynie miec wybór byłby prosty ale wydaje mi sie ze wszytski beda automaty,mam nadzieje ze chociaz ktorys bedzie rwd aby podtrzymac tradycje
|
|
Góra |
|
jerzy_dabrowski
|
Napisane: 17.12.2007, 0:21 |
|
Dołączył: 28.06.2007 Posty: 155
|
RWD czy AWD - dziś już trudno powiedzieć co jest lepsze - 100 osób 100 opinii. Sam miałbym problem który wybrać (podobne rozterki opisuje Tromer na forum). Ale napewno nie wsadzą FWD
Te wózki japońskie jak nowy NSX (wygląda super!), następca Supry (FT-HS) czy Lex (LF-A) zapowiadają się nieźle, ale w paru kwestiach wypadają słabo (image/prestiż, design GT-R, pewnie z jakością (znając np. 350 Z) może być różnie) przy europejskich.
O Corvette można powiedzieć że to auto kultowe, a którymś z japońskich ? Nie bardzo.
I do tego odsprzedawalność/ utrata wartości. Ze starych japońców tylko NSX-y (2003 rok to jeszcze 150-200 tys. zł) trzymają cenę. Supre z II połowy lat 90 można mieć za 25-60 tys. zł. I nikt się o nie nie zabija tak jak o np. 911 (993). 911 Turbo jeszcze 20-letnie potrafi kosztować 150 tys. i wiecej.
Tu jest jeden NSX http://www.allegro.pl/item273861518_oto ... oupe_.html
( jeszcze dwie stówki kosztuje, ale ich mało produkowali )
Jestem ciekaw czy Mitsubishi odnowi pomysł 3000 GT. Bo Mazda RX-7 i Nissan 300 ZX były całkiem niezłe, na równi z Suprą i NSX, a dzisiejsze RX-8 i 350Z to niewypał, mają niewiele ze starych modeli. RX-8 kosztuje nowa coś koło 100-120 tys. zł (?)
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 17.12.2007, 13:19 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3184
|
25-60 za supre chyba wolnossaca ktora nic nie ma wspolnego z supra tt albo automat co rowniez dykwalifikuje ten samochod,co do nsx z poczatku lat 90 to tez ciezko ponizej 100tys wychaczyc,aba te auta maja wysokie ceny ,w przeciwienstwie do 300zx rx7 3000gt bo poprostu odbiegaja od tych 2 modeli wiadomo porschaki trzymaja lepiej cene ale nie o tym tu dyskutujemy tylko o tym ze osiagi zaczynaja powalac,podobnie jak wielkosc silnikow ,ciekawe czy porsche wprowadzi płaska 8 bo 4.0l dla 6 to chyba max,gdzies sa granice dla wolnossakow a odbiegac od konkurencji nie moga wiec pojemnosc za kilka lat pojdzie w góre lub zwykła carrera bedzie słabym autem
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 17.12.2007, 20:12 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Tak Dawid masz rację co do podstawowej Carrery!Już kiedyś o tym pisałem.
911 ma cholernie mało miejsca na silnik ,konkurenci po prostu wkładają duże ,coraz większe silniki.Mają wtedy od razu duży moment obrotowy w całym zakresie bez kosztownych inwestycji w nowe rozwiązania.
Jak długo mozna podkręcać silnik 3,6 ???I raczej są jakieś problemy z wkładaniem i wysilaniem większych np. 3,8 lub 4,0.(waga?chłodzenie?wyważenie przy wys.obr.?..?)
Przecież najnowsze GT3 też ma wciągle 3,6 litra.
Nadejdzie czas ,że podtstawowa 911 bez Turbo niebędzie należała do topowych aut będzie w średniej lidze.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
damiank84
|
Napisane: 17.12.2007, 23:20 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 287 Lokalizacja: Baranow
Nr klubowicza: 108
|
A byc moze uda im sie jakos silnik centralnie umiescic. Wtedy 911 nie straci ksztaltu ale pozbedzie sie tylnich siedzien. Nie znam sie na tym ale mam nadzieje ze 911 zawsze bedzie w czolowce
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|