Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.03.2019, 10:00 

Dołączył: 7.02.2019
Posty: 3
Witam wszystkich,

Tak więc po nie małej ilości perypetii zdecydowaliśmy zakupić ‘nowy’, oczywiście używany, Cayenne jako taki samochód rodzinny.
Patrząc na ceny rynkowe w rachubę wchodzi Cayenne II tak pewnie do 2014 roku maksymalnie.

I ponieważ nie siedzę w temacie, a widzę że niektóre modele/silniki miały mankamenty (chyba), miałbym pytanie:

Jaki model Cayenne II byście polecili?

Lub bardziej: Których modeli lepiej unikać?

I na co najbardziej zwracać uwagę przy zakupie takiego Cayenne?

Chodzi mi o oczywiście o sprawy techniczne/mechaniczne.

Z tego co rozumiem od 2010 w wielu silnikach V8 były problemy (coś ze śrubami w nich używanymi?), a też widziałem gdzieś wpis iż model Diesel super ponoć, choć diesel nie rozważałem, no i podobno w wersjach TURBO silnik się 'szybciej zużywa'.... więc byłbym wdzięczny za wskazówki, opinie.

I tu też drugie zapytanie:

Czy możecie polecić warsztat, w Warszawie, który się zna na Cayennach (wie na co patrzeć, sprawdzać) do którego można by przed zakupem zaprowadzić samochód na sprawdzenie ‘co tam w trawie piszczy’ i co będzie trzeba przy nim zrobić (… i za ile :lol:) by doprowadzić do dobrego stanu.


EDIT: jeszcze też zapytam, bo widzę po forum że jest to praktykowane, jak/gdzie szukać osobę która mogłaby podjechać razem i 'sprawdzić' stan samochodu 'fachowym' okiem? Oczywiście Warszawa.

Proszę też śmiało pisać na pw.

Z góry dziękuję za czas i pomoc.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2019, 10:49 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 688
michał928 Porschepana Raszyn


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2019, 11:18 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Godny polecenia serwis to Porsche Pana w Raszynie.

Kolega Michał jest tu na forum jako michał928.

Ja mam diesla i gorąco polecam. Po programie ciągnie jak pociąg, a pali 8L a nie 20L+.

Znajomy miał diesla, kupił Turbo, pojeździł rok i ... właśnie zmienia na diesla.

I to nawet abstrahując od złej sławy (związanej z trwałością mechaniczną) jaką cieszą się silniki 4.8 V8. Ale to ci Michał wszystko powie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2019, 11:29 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
Elberoth napisał(a):
Godny polecenia serwis to Porsche Pana w Raszynie.

Kolega Michał jest tu na forum jako michał928.

Ja mam diesla i gorąco polecam. Po programie ciągnie jak pociąg, a pali 8L a nie 20L+.

Znajomy miał diesla, kupił Turbo, pojeździł rok i ... właśnie zmienia na diesla.

I to nawet abstrahując od złej sławy (związanej z trwałością mechaniczną) jaką cieszą się silniki 4.8 V8. Ale to ci Michał wszystko powie.

Nie siniki V8 4,8 cieszą się złą sławą,tylko silniki V8 4,5.Nie wprowadzaj ludzi w błąd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2019, 11:54 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
To w takim razie wychodzi na to, że chyba oba :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.03.2019, 10:31 

Dołączył: 24.02.2019
Posty: 10
Elberoth napisał(a):
Ja mam diesla i gorąco polecam. Po programie ciągnie jak pociąg, a pali 8L a nie 20L+. Znajomy miał diesla, kupił Turbo, pojeździł rok i ... właśnie zmienia na diesla.

I to nawet abstrahując od złej sławy (związanej z trwałością mechaniczną) jaką cieszą się silniki 4.8 V8. Ale to ci Michał wszystko powie.


David, wal do PorschePana, wlasnie robia mojego Cayenna II i moge tylko potwierdzic opinie na temat ich fachowosci i podejscia do klienta.

Elberoth, mylisz silnik 4.5 z 4.8, akurat 4.8 ciesza sie swietnia opinia i nie mowie o opnii 'kolegi znajomego z forum' tylko np. serwisu robiacego Porsche od 20 lat, w tym przygotowujacego samochody na wyscigi LeMans.

Diesel, w Porsche, hmmm, mialem i nigdy wiecej. Ale to oczywiscie moja opninia i bardzo sie ciesze ze tak lubisz swoj samochod :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.03.2019, 17:02 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
W 4.8 te same przeboje grają jak w 4.5 . Miałem 4.8 turbo i to jeden z większych moich błędów motoryzacyjnych w życiu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.03.2019, 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 15.10.2013
Posty: 408
Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
Tylko V8 Diesel. Miałem kilka Cayenne i to jak jeździ V8 diesel to jest powalające . Lepiej może jechać tylko Turbina ale 20 z duuużym plusem spalanie.
Tym którzy mają awersje do diesla proponuje przejechać się tym potworem a potem przesiąść się na dowolną benzynę.
A spalanie przy mojej ciężkiej nodze 11,5 średnia.




_________________

993 cabrio
968 cabrio
911 sc (weissach edition)
991 Carrera 4S
Cayenne (ostatnie V8 diesla)
Były:
Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.03.2019, 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
waldi napisał(a):
Tylko V8 Diesel. Miałem kilka Cayenne i to jak jeździ V8 diesel to jest powalające . Lepiej może jechać tylko Turbina ale 20 z duuużym plusem spalanie.
Tym którzy mają awersje do diesla proponuje przejechać się tym potworem a potem przesiąść się na dowolną benzynę.
A spalanie przy mojej ciężkiej nodze 11,5 średnia.


Oj potwierdzam. S Diesel wymiata. Zwykła S'ka ładnie ryczy ale podejścia nie ma.
U mnie pali w trasie 9-10, w mieście max. 14-15. Jazda dynamiczna (nie da się inaczej bo potężny moment obrotowy jest dostępny w każdym momencie).




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2019, 16:22 

Dołączył: 24.02.2019
Posty: 10
Jezdzilem dieslem, ale V6 (2009) i stad moja slaba opinia, 240KM, moment chyba 550Nm i ponad 8sek/100, no bylem rozczarowany bo tak naprawde jedzilo to prawie tak samo jak Touareg. Kupilem potem sporo tanszego Toaurega 5.0 z tego samego rocznika i to dopiero mialo odejscie. Widze ze Cayenne V8 w dieslu ma podobne parametry, tak wiec faktycznie przyznaje ze samochod nawija asphalt na opony.

Niestety serwis to tragednia, silnik ledwo miesci sie pod maska i prawie kazda naprawa oznacza opuszczanie silnika. Koszty masakryczne i ostatecznie wyleczyly mnie z diesla.

Porscheee, mozesz rozwinac temat 'identycznych' przebojow 4.8 w stosunku do 4.5, bo to dla mnie nowosc. I powod do zmartwienia jezeli masz racje.

Modelu turbo celowo nie kupowalem, chcialem wolnossaca V8 ktora wg opinii szefa serwisu o ktorym mowilem jest 'bulletproof'


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2019, 8:25 

Dołączył: 13.02.2015
Posty: 450
myślisz że w v8 na benzynę jest więcej miejsca pod maską? :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2019, 11:01 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
[quote="piterson"][quote="waldi"]Tylko V8 Diesel. Miałem kilka Cayenne i to jak jeździ V8 diesel to jest powalające . Lepiej może jechać tylko Turbina ale 20 z duuużym plusem spalanie.
Tym którzy mają awersje do diesla proponuje przejechać się tym potworem a potem przesiąść się na dowolną benzynę.
A spalanie przy mojej ciężkiej nodze 11,5 średnia.[/quote]

Oj potwierdzam. S Diesel wymiata. Zwykła S'ka ładnie ryczy ale podejścia nie ma.
U mnie pali w trasie 9-10, w mieście max. 14-15. Jazda dynamiczna (nie da się inaczej bo potężny moment obrotowy jest dostępny w każdym momencie).[/quote]


Piterson - Porsche jakoś nie podziela Twojego entuzjazmu, bo ani nie zrobiło Cayenne GTS diesel, ani w nowszej konstrukcji nie ma wersji z dieslem. :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.04.2019, 8:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Eclipser napisał(a):
Piterson - Porsche jakoś nie podziela Twojego entuzjazmu, bo ani nie zrobiło Cayenne GTS diesel, ani w nowszej konstrukcji nie ma wersji z dieslem. :D


Do wersji GTS diesel nie pasuje - ma ryczeć, pluć ogniem itp...

A dlaczego nie ma diesla w Cayenne III to wiemy wszyscy - tylko i wyłącznie pokłosie afery TDI i całkowita rezygnacja w 2017 roku z ON.
Panamera II jeszcze się przejściowo załapała na Diesla S (i to w wersji 4S) - jeździłem, robiła niesamowite wrażenie.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.04.2019, 9:46 

Dołączył: 26.12.2011
Posty: 88
piterson napisał(a):
A dlaczego nie ma diesla w Cayenne III to wiemy wszyscy - tylko i wyłącznie pokłosie afery TDI i całkowita rezygnacja w 2017 roku z ON.
Panamera II jeszcze się przejściowo załapała na Diesla S (i to w wersji 4S) - jeździłem, robiła niesamowite wrażenie.


Ciekawe przy tym jest że pozostałe marki koncernu dalej wypuszczają nowe modele z dieslami. Taki diesel V8 z nowego Touarega również do Cayenne pasowałby idealnie.

A Panamera II z dieslem to rodzynek przez to że tak krótko ją produkowali - ciekawe czy będzie pożądanym klasykiem kiedyś :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.10.2020, 2:33 

Dołączył: 24.09.2020
Posty: 17
Wczoraj odebrałem swojego Cayenne 3.2 po dużym serwisie startowym w
PorschePana.
Wspaniały Warsztat przez duże "W".
Michał prowadzi serwis z sercem i pasją, co widać po wykonanej pracy, podejściu do klienta i czasie realizacji.
Przejrzystość co do kosztów, konkretne i fachowe wyjaśnienia co zostało zrobione. Bardzo dobry kontakt telefoniczny. Są jeszcze prawdziwie rzetelne warsztaty. Największym plusem to wiedza i kompetencje szefa firmy Michała i jego całej ekipy. Serdecznie dziękuję i polecam w "ciemno"
Ryszard (Roger)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.10.2020, 6:13 

Dołączył: 31.03.2018
Posty: 106
Osobiście uważam że 4.5 nie jest problematyczny jeśli był zadbany mechanicznie. Magistrala wodna została wymieniona na czas, a olej jest zmieniany max co 10 tys. nie powinieneś zaglądać zbyt często pod maskę. Ale to oczywiście subiektywna opinia. Miałem już dwie sztuki Cayenne S i Cayenne Turbo, Rzecz jasna żeby tak mogło być do każdego swojego prosiaczka włożyłem minimum 5k. Ale jak się chce mieć igłe to niema pół środków.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.10.2020, 8:01 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
5k? Opony i klocki zmieniałeś? ;) Gdy kupujesz Cayenne 4.5 to często nawet nie wiesz, ilu właścicieli miało. I każdy z nich mógł dołożyć swoją cegiełkę, a na końcu jest remont silnika. I chyba wiele się nie pomylę jeśli powiem, że 9/10 silników 4.5 prędzej czy później będzie wymagać remontu




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.10.2020, 8:15 

Dołączył: 31.03.2018
Posty: 106
Pewnie masz racje. Jak z każdym nastoletnim samochodem. To loteria. Ja aktualnie w turbo po zakupie zmieniłem wszystkie rolki, pasek, pompę wody, rozrusznik, rozdzielacz zaworowy zawieszenia pneumatycznego, akumulator, opony, kompletne hamulce p/t, kompletne zawieszenie z przodu, siłowniki klapy bagażnika, tłumik drgań przy pasku, opaskę na środkowym tłumiku, olej, filtry, wężyk odmy, wężyki podciśnienia z turbiny, płyn chłodzący, zbieżność.
Więc koło 10k albo lepiej poleciało.
Połowy teoretycznie mógłbym nie robić. Ale tak jak napisałem wcześniej, robię samochód dla siebie, i chce mieć igłe.

Co do kwestii że kupując Cayenne nie wiesz ilu miał właścicieli, nie przesadzajmy. To nie są samochody z kosmosu. Można je zweryfikować jak wszystkie inne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.10.2020, 21:00 

Dołączył: 31.03.2018
Posty: 106
Wracając do tematu. 4.8 zdecydowanie nie należy do awaryjnych silników. A jeśli chodzi o wersje, z tego co wiem najwiecej pozytywnych opinii zbiera gts. Idealny kompromis między Turbo a wersją S.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.10.2020, 21:23 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
4.8 jest na pewno lepszy od 4.5. Ale do ideału również mu daleko




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum