Autor |
Wiadomość |
DavidB
|
Napisane: 25.03.2019, 10:00 |
|
Dołączył: 7.02.2019 Posty: 3
|
Witam wszystkich, Tak więc po nie małej ilości perypetii zdecydowaliśmy zakupić ‘nowy’, oczywiście używany, Cayenne jako taki samochód rodzinny. Patrząc na ceny rynkowe w rachubę wchodzi Cayenne II tak pewnie do 2014 roku maksymalnie. I ponieważ nie siedzę w temacie, a widzę że niektóre modele/silniki miały mankamenty (chyba), miałbym pytanie: Jaki model Cayenne II byście polecili?Lub bardziej: Których modeli lepiej unikać?I na co najbardziej zwracać uwagę przy zakupie takiego Cayenne? Chodzi mi o oczywiście o sprawy techniczne/mechaniczne. Z tego co rozumiem od 2010 w wielu silnikach V8 były problemy (coś ze śrubami w nich używanymi?), a też widziałem gdzieś wpis iż model Diesel super ponoć, choć diesel nie rozważałem, no i podobno w wersjach TURBO silnik się 'szybciej zużywa'.... więc byłbym wdzięczny za wskazówki, opinie. I tu też drugie zapytanie: Czy możecie polecić warsztat, w Warszawie, który się zna na Cayennach (wie na co patrzeć, sprawdzać) do którego można by przed zakupem zaprowadzić samochód na sprawdzenie ‘co tam w trawie piszczy’ i co będzie trzeba przy nim zrobić (… i za ile ) by doprowadzić do dobrego stanu.
EDIT: jeszcze też zapytam, bo widzę po forum że jest to praktykowane, jak/gdzie szukać osobę która mogłaby podjechać razem i 'sprawdzić' stan samochodu 'fachowym' okiem? Oczywiście Warszawa. Proszę też śmiało pisać na pw. Z góry dziękuję za czas i pomoc. Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
pimi
|
Napisane: 25.03.2019, 10:49 |
|
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 688
|
michał928 Porschepana Raszyn
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 25.03.2019, 11:18 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Godny polecenia serwis to Porsche Pana w Raszynie.
Kolega Michał jest tu na forum jako michał928.
Ja mam diesla i gorąco polecam. Po programie ciągnie jak pociąg, a pali 8L a nie 20L+.
Znajomy miał diesla, kupił Turbo, pojeździł rok i ... właśnie zmienia na diesla.
I to nawet abstrahując od złej sławy (związanej z trwałością mechaniczną) jaką cieszą się silniki 4.8 V8. Ale to ci Michał wszystko powie.
|
|
Góra |
|
Grzegorz 66
|
Napisane: 25.03.2019, 11:29 |
|
Dołączył: 4.09.2016 Posty: 287
|
Elberoth napisał(a): Godny polecenia serwis to Porsche Pana w Raszynie.
Kolega Michał jest tu na forum jako michał928.
Ja mam diesla i gorąco polecam. Po programie ciągnie jak pociąg, a pali 8L a nie 20L+.
Znajomy miał diesla, kupił Turbo, pojeździł rok i ... właśnie zmienia na diesla.
I to nawet abstrahując od złej sławy (związanej z trwałością mechaniczną) jaką cieszą się silniki 4.8 V8. Ale to ci Michał wszystko powie. Nie siniki V8 4,8 cieszą się złą sławą,tylko silniki V8 4,5.Nie wprowadzaj ludzi w błąd.
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 25.03.2019, 11:54 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
To w takim razie wychodzi na to, że chyba oba
|
|
Góra |
|
Piotr_4.8
|
Napisane: 26.03.2019, 10:31 |
|
Dołączył: 24.02.2019 Posty: 10
|
Elberoth napisał(a): Ja mam diesla i gorąco polecam. Po programie ciągnie jak pociąg, a pali 8L a nie 20L+. Znajomy miał diesla, kupił Turbo, pojeździł rok i ... właśnie zmienia na diesla.
I to nawet abstrahując od złej sławy (związanej z trwałością mechaniczną) jaką cieszą się silniki 4.8 V8. Ale to ci Michał wszystko powie. David, wal do PorschePana, wlasnie robia mojego Cayenna II i moge tylko potwierdzic opinie na temat ich fachowosci i podejscia do klienta. Elberoth, mylisz silnik 4.5 z 4.8, akurat 4.8 ciesza sie swietnia opinia i nie mowie o opnii 'kolegi znajomego z forum' tylko np. serwisu robiacego Porsche od 20 lat, w tym przygotowujacego samochody na wyscigi LeMans. Diesel, w Porsche, hmmm, mialem i nigdy wiecej. Ale to oczywiscie moja opninia i bardzo sie ciesze ze tak lubisz swoj samochod
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 26.03.2019, 17:02 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
W 4.8 te same przeboje grają jak w 4.5 . Miałem 4.8 turbo i to jeden z większych moich błędów motoryzacyjnych w życiu
|
|
Góra |
|
waldi
|
Napisane: 26.03.2019, 22:04 |
|
Dołączył: 15.10.2013 Posty: 408 Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
|
Tylko V8 Diesel. Miałem kilka Cayenne i to jak jeździ V8 diesel to jest powalające . Lepiej może jechać tylko Turbina ale 20 z duuużym plusem spalanie. Tym którzy mają awersje do diesla proponuje przejechać się tym potworem a potem przesiąść się na dowolną benzynę. A spalanie przy mojej ciężkiej nodze 11,5 średnia.
_________________
993 cabrio 968 cabrio 911 sc (weissach edition) 991 Carrera 4S Cayenne (ostatnie V8 diesla) Były: Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 26.03.2019, 23:38 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
waldi napisał(a): Tylko V8 Diesel. Miałem kilka Cayenne i to jak jeździ V8 diesel to jest powalające . Lepiej może jechać tylko Turbina ale 20 z duuużym plusem spalanie. Tym którzy mają awersje do diesla proponuje przejechać się tym potworem a potem przesiąść się na dowolną benzynę. A spalanie przy mojej ciężkiej nodze 11,5 średnia. Oj potwierdzam. S Diesel wymiata. Zwykła S'ka ładnie ryczy ale podejścia nie ma. U mnie pali w trasie 9-10, w mieście max. 14-15. Jazda dynamiczna (nie da się inaczej bo potężny moment obrotowy jest dostępny w każdym momencie).
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Piotr_4.8
|
Napisane: 27.03.2019, 16:22 |
|
Dołączył: 24.02.2019 Posty: 10
|
Jezdzilem dieslem, ale V6 (2009) i stad moja slaba opinia, 240KM, moment chyba 550Nm i ponad 8sek/100, no bylem rozczarowany bo tak naprawde jedzilo to prawie tak samo jak Touareg. Kupilem potem sporo tanszego Toaurega 5.0 z tego samego rocznika i to dopiero mialo odejscie. Widze ze Cayenne V8 w dieslu ma podobne parametry, tak wiec faktycznie przyznaje ze samochod nawija asphalt na opony.
Niestety serwis to tragednia, silnik ledwo miesci sie pod maska i prawie kazda naprawa oznacza opuszczanie silnika. Koszty masakryczne i ostatecznie wyleczyly mnie z diesla.
Porscheee, mozesz rozwinac temat 'identycznych' przebojow 4.8 w stosunku do 4.5, bo to dla mnie nowosc. I powod do zmartwienia jezeli masz racje.
Modelu turbo celowo nie kupowalem, chcialem wolnossaca V8 ktora wg opinii szefa serwisu o ktorym mowilem jest 'bulletproof'
|
|
Góra |
|
PiotrM
|
Napisane: 28.03.2019, 8:25 |
|
Dołączył: 13.02.2015 Posty: 450
|
myślisz że w v8 na benzynę jest więcej miejsca pod maską?
|
|
Góra |
|
Eclipser
|
Napisane: 28.03.2019, 11:01 |
|
Dołączył: 4.05.2011 Posty: 651
|
[quote="piterson"][quote="waldi"]Tylko V8 Diesel. Miałem kilka Cayenne i to jak jeździ V8 diesel to jest powalające . Lepiej może jechać tylko Turbina ale 20 z duuużym plusem spalanie. Tym którzy mają awersje do diesla proponuje przejechać się tym potworem a potem przesiąść się na dowolną benzynę. A spalanie przy mojej ciężkiej nodze 11,5 średnia.[/quote] Oj potwierdzam. S Diesel wymiata. Zwykła S'ka ładnie ryczy ale podejścia nie ma. U mnie pali w trasie 9-10, w mieście max. 14-15. Jazda dynamiczna (nie da się inaczej bo potężny moment obrotowy jest dostępny w każdym momencie).[/quote] Piterson - Porsche jakoś nie podziela Twojego entuzjazmu, bo ani nie zrobiło Cayenne GTS diesel, ani w nowszej konstrukcji nie ma wersji z dieslem.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 6.04.2019, 8:59 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Eclipser napisał(a): Piterson - Porsche jakoś nie podziela Twojego entuzjazmu, bo ani nie zrobiło Cayenne GTS diesel, ani w nowszej konstrukcji nie ma wersji z dieslem. Do wersji GTS diesel nie pasuje - ma ryczeć, pluć ogniem itp... A dlaczego nie ma diesla w Cayenne III to wiemy wszyscy - tylko i wyłącznie pokłosie afery TDI i całkowita rezygnacja w 2017 roku z ON. Panamera II jeszcze się przejściowo załapała na Diesla S (i to w wersji 4S) - jeździłem, robiła niesamowite wrażenie.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
mani3ck
|
Napisane: 6.04.2019, 9:46 |
|
Dołączył: 26.12.2011 Posty: 88
|
piterson napisał(a): A dlaczego nie ma diesla w Cayenne III to wiemy wszyscy - tylko i wyłącznie pokłosie afery TDI i całkowita rezygnacja w 2017 roku z ON. Panamera II jeszcze się przejściowo załapała na Diesla S (i to w wersji 4S) - jeździłem, robiła niesamowite wrażenie. Ciekawe przy tym jest że pozostałe marki koncernu dalej wypuszczają nowe modele z dieslami. Taki diesel V8 z nowego Touarega również do Cayenne pasowałby idealnie. A Panamera II z dieslem to rodzynek przez to że tak krótko ją produkowali - ciekawe czy będzie pożądanym klasykiem kiedyś
|
|
Góra |
|
Roger
|
Napisane: 22.10.2020, 2:33 |
|
Dołączył: 24.09.2020 Posty: 17
|
Wczoraj odebrałem swojego Cayenne 3.2 po dużym serwisie startowym w PorschePana. Wspaniały Warsztat przez duże "W". Michał prowadzi serwis z sercem i pasją, co widać po wykonanej pracy, podejściu do klienta i czasie realizacji. Przejrzystość co do kosztów, konkretne i fachowe wyjaśnienia co zostało zrobione. Bardzo dobry kontakt telefoniczny. Są jeszcze prawdziwie rzetelne warsztaty. Największym plusem to wiedza i kompetencje szefa firmy Michała i jego całej ekipy. Serdecznie dziękuję i polecam w "ciemno" Ryszard (Roger)
|
|
Góra |
|
Piotr_Pompa_Musiał
|
Napisane: 23.10.2020, 6:13 |
|
Dołączył: 31.03.2018 Posty: 106
|
Osobiście uważam że 4.5 nie jest problematyczny jeśli był zadbany mechanicznie. Magistrala wodna została wymieniona na czas, a olej jest zmieniany max co 10 tys. nie powinieneś zaglądać zbyt często pod maskę. Ale to oczywiście subiektywna opinia. Miałem już dwie sztuki Cayenne S i Cayenne Turbo, Rzecz jasna żeby tak mogło być do każdego swojego prosiaczka włożyłem minimum 5k. Ale jak się chce mieć igłe to niema pół środków.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 23.10.2020, 8:01 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
5k? Opony i klocki zmieniałeś? Gdy kupujesz Cayenne 4.5 to często nawet nie wiesz, ilu właścicieli miało. I każdy z nich mógł dołożyć swoją cegiełkę, a na końcu jest remont silnika. I chyba wiele się nie pomylę jeśli powiem, że 9/10 silników 4.5 prędzej czy później będzie wymagać remontu
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Piotr_Pompa_Musiał
|
Napisane: 23.10.2020, 8:15 |
|
Dołączył: 31.03.2018 Posty: 106
|
Pewnie masz racje. Jak z każdym nastoletnim samochodem. To loteria. Ja aktualnie w turbo po zakupie zmieniłem wszystkie rolki, pasek, pompę wody, rozrusznik, rozdzielacz zaworowy zawieszenia pneumatycznego, akumulator, opony, kompletne hamulce p/t, kompletne zawieszenie z przodu, siłowniki klapy bagażnika, tłumik drgań przy pasku, opaskę na środkowym tłumiku, olej, filtry, wężyk odmy, wężyki podciśnienia z turbiny, płyn chłodzący, zbieżność. Więc koło 10k albo lepiej poleciało. Połowy teoretycznie mógłbym nie robić. Ale tak jak napisałem wcześniej, robię samochód dla siebie, i chce mieć igłe.
Co do kwestii że kupując Cayenne nie wiesz ilu miał właścicieli, nie przesadzajmy. To nie są samochody z kosmosu. Można je zweryfikować jak wszystkie inne.
|
|
Góra |
|
Piotr_Pompa_Musiał
|
Napisane: 23.10.2020, 21:00 |
|
Dołączył: 31.03.2018 Posty: 106
|
Wracając do tematu. 4.8 zdecydowanie nie należy do awaryjnych silników. A jeśli chodzi o wersje, z tego co wiem najwiecej pozytywnych opinii zbiera gts. Idealny kompromis między Turbo a wersją S.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 23.10.2020, 21:23 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
4.8 jest na pewno lepszy od 4.5. Ale do ideału również mu daleko
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|