Autor |
Wiadomość |
mn
|
Napisane: 6.11.2007, 22:12 |
|
Dołączył: 3.10.2007 Posty: 148
|
Popieram. Na codzień napęd 4, ale z manualem, jeśli chodzi o 996.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 6.11.2007, 22:18 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
No szybsze będzie z napędem na jedną oś pod warunkiem , dobrej lub bardzo dobrej przyczepności!czyli tor( bo równy ,czysty czyli trakcja )
i do tego najlepiej sucho...w sumie dawno na naszych zawodach niepadało!
Mnie osobiście utkwiło takie zdanie Waltera Rohrla " przyszłość należy jednak do aut z 4x4" a powiedził to kilka lat temu po rajdzie angli.Jechał tam jakimś prosiakiem jako "0" i dokładał wszystkim WRC po kilkanaście sekund na każdym os ie.Po prostu deklasował wszystkich mistrzów - z tym ,że akurat rajd był po asfaltach i było sucho!
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 6.11.2007, 23:13 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
A ja powiem ze wszystko zalezy od umiejetnosci i preferencji kierowcy. Jedni sie czuja lepiej w 4x4 i potrafia tym szybko pojechac a inni w osce. Przewaga oski jest taka ze mozna sie nia czasem pobawic, czego 4x4 nie zrobisz.
|
|
Góra |
|
rk35
|
Napisane: 7.11.2007, 0:47 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 357
|
Proponuję Ci udać się do salonu i poprosić o jazdę testową !! bądz wziąść udział w szkole jazdy Porsche (informacje na głównej stronie Porsche) w końcu wydajesz już trochę i nie ma sensu tutaj oszczędzać;
nota bene uwielbiam dobre rady tych wszystkich którzy nie jezdzili nowymi automatami i znają tylko z opowiadań! bądz znają kogoś kto zna kogoś kto coś o tym słyszał!!! ja się ciągle ucze i odkrywam nowe możliwości skrzyni:D i jestem super zadowolony i nowy samochód też zamówiłem z triptronikiem
większość nowoczesnych samochodów wyścigowych ma skrzynie automatyczne a zmiana dokonuje się przy pomocy łopatek bądz guzików
|
|
Góra |
|
mn
|
Napisane: 7.11.2007, 1:05 |
|
Dołączył: 3.10.2007 Posty: 148
|
wampir napisał(a): A ja powiem ze wszystko zalezy od umiejetnosci i preferencji kierowcy. Jedni sie czuja lepiej w 4x4 i potrafia tym szybko pojechac a inni w osce. Przewaga oski jest taka ze mozna sie nia czasem pobawic, czego 4x4 nie zrobisz.
Z całym szacunkiem... a jak długo bawiłeś sie napedem 4?
Uwierz mi i 4 mozna się pobawić tylko trzeba ją troche poznać, nie wystarczy na to jeden wieczór...
Miałem Audi quatrro, pokatowałem subaru sti (zreszta najwieksza frajda w mieście... na ciasnych zakretach ) frajda jest przednia tylko inna niz "latający" tył przyjemności jest wiele
|
|
Góra |
|
mn
|
Napisane: 7.11.2007, 1:23 |
|
Dołączył: 3.10.2007 Posty: 148
|
rk35 napisał(a): Proponuję Ci udać się do salonu i poprosić o jazdę testową !! bądz wziąść udział w szkole jazdy Porsche (informacje na głównej stronie Porsche) w końcu wydajesz już trochę i nie ma sensu tutaj oszczędzać; nota bene uwielbiam dobre rady tych wszystkich którzy nie jezdzili nowymi automatami i znają tylko z opowiadań! bądz znają kogoś kto zna kogoś kto coś o tym słyszał!!! ja się ciągle ucze i odkrywam nowe możliwości skrzyni:D i jestem super zadowolony i nowy samochód też zamówiłem z triptronikiem większość nowoczesnych samochodów wyścigowych ma skrzynie automatyczne a zmiana dokonuje się przy pomocy łopatek bądz guzików
Jest pewna ... róznica miedzy automatem 996 i 997...
a nowoczesne samochody wyścigowe i ich skrzynie, chyba nie są do porównania z 996,
miałem trochę doczynienia z łopatkami nowego M5... rece sie pociły
|
|
Góra |
|
rk35
|
Napisane: 7.11.2007, 1:46 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 357
|
mam na myśli tylko najnowsze skrzynie czyli model 997 bo w 996 przyznam jest słabo.......nie można zmieniać biegów ręcznie będąc w trybie automatycznym poza tym są dużo wolniejsze
; mają się teraz pojawić w nowych modelach skrzynie jeszcze szybsze z łopatkami pod kierownicą
|
|
Góra |
|
mn
|
Napisane: 7.11.2007, 1:54 |
|
Dołączył: 3.10.2007 Posty: 148
|
Na temat 997 się nie wypowiadam , bo nie miałem dłuższego doczynienia wg opisów i osiągów REWELACJA,
996 automat w stosunku do manuala lekko... mówiąc oddstaje
piszę z doświadczenia.
Przyszłość pewnie w automatach szybszych, dokładniejszych niż manual
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 7.11.2007, 15:11 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
skrzynie wyczynowe a cywilne to inna bajka....ale nie o tym temat. Nowa M5 i SMG to tragedia, ni to sport ni komfort.
Prawda jest taka, ze na codzien, w kazdych warunkach latwiej i przyjemniej jedzie sie autoatem na 4.
Ale na weekendy i tor, to moj przypadek tylko rasowe auto sportowe.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
mn
|
Napisane: 7.11.2007, 16:18 |
|
Dołączył: 3.10.2007 Posty: 148
|
Ale, ta z M5 i tak jest o niebo lepsza niz aut. z 996
|
|
Góra |
|
maciej.rybarczyk
|
Napisane: 7.11.2007, 21:43 |
|
Dołączył: 27.03.2007 Posty: 105
|
****** napisał(a): zdecydowanie, bo w piątek sprzedałem boxstera i już się źle czuję strasznie Słuchaj mam znajomego od którego kupiłem miesiąc temu 996 turbo to jest jego strona http://www.mobile.de/leaseandrentma na stanie 997 4s jakby co to sie odezwij
|
|
Góra |
|
KaMiLaS1992
|
Napisane: 11.11.2007, 2:36 |
|
Dołączył: 6.11.2007 Posty: 9
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 11.11.2007, 3:10 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
|
Góra |
|
KaMiLaS1992
|
Napisane: 11.11.2007, 3:42 |
|
Dołączył: 6.11.2007 Posty: 9
|
|
Góra |
|
Teo
|
Napisane: 11.11.2007, 13:47 |
|
Dołączył: 6.11.2007 Posty: 11
|
Mam S-kę z tiptronikiem i uważam że napęd na 4 koła jest zbędny ponieważ silnik jest z tyłu więc tylne koła mają większy dcisk do nawierzchni niż auta z silnikiem z przodu. Auto rusza na śliskiej nawierzchni bez problemu jak chcesz możesz mnie odwiedzić to się przejedziemy i przemyślisz zakup S czy 4S.
|
|
Góra |
|
Teo
|
Napisane: 11.11.2007, 14:15 |
|
Dołączył: 6.11.2007 Posty: 11
|
Teraz Cię rozumiem z tym 4S, ja też używam swoje auto na codzień i w przyszłym tygodniu kolega oklei mi cały przód specjalną folią żeby się niewypiaskowało przez zimę - polecam.
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 16.12.2007, 13:49 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
prawda jest taka ze w Niemczech nie kupisz auta tanio w porzadnym stanie. Jesli chodzi o okazje w Porsche to tyko: normalna cena ale zadbany i ze znana historia.
ja jak patrzylem na GT3 po roku to w tych samych cenach a nawet drozej.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
damiank84
|
Napisane: 16.12.2007, 14:00 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 287 Lokalizacja: Baranow
Nr klubowicza: 108
|
Zastanow sie czy na pewno chcesz 4s. Akurat Radek chce sprzedac. I tutaj masz pewny samochod. Na zime zmienisz opony na zimowe i mysle ze bedziesz mogl spokojnie jezdzic. Bo tak naprawde ile masz dni w ktorych tak bardzo snieg sypie ze nie dasz sobie rady z tylnym napedem.
|
|
Góra |
|
Tromer
|
Napisane: 16.12.2007, 14:12 |
|
Dołączył: 4.05.2007 Posty: 479
|
Dwie ciekawe dyskusje na temat
1. tylnego napędu lub 4x4
2. Manual czy tiptronic
Sam mam jedno Porsche Carrera 4 i jedno 944T (z napędem na tył). Carrera4 jest SUPER samochodem jak jest mokro, zima i trudne warunki. Jak jadą trasą Warszawa-Gdansk i jest ślisko i inni hamują przed każdym zakrętem to ja spoko jeżdżę normalnie/szybko. Nie chodzi sie oto ze jadę bardzo szybko na prostych ale po prostu nie potrzebuje ciągle redukować. Zamiast jadę płynnie to daje najszybszą jazdę w trasie.
Ale ta sama przyczepność która w zimę tak sobie chwale, to niestety w lecie "przeklinam". Samochód po prostu jest tak przyklejony ze aż nudno.....I wtedy napęd na tył jest najlepszy.
Co do manual lub tiptronic to zawsze uważałem ze automat jest dla ludzi którzy nie maja pojęcia o jazdy. Ale 2 aspekty sie zmieniły przesz ostatnie lata.
1. Ilość korków powoduje ze jak ja mam przejechać z z Żoliborza na Ursynow co w dobry dzień znaczy 2 godzinny w korkach, to ten automat jednak jest o wiele lepszy...i dla kierowcy i samochodu.
2. jakość automatów jest już tak dopracowana ze np. w nowych 997 Turbo to automat jest szybszy nic manual.
Sam byłem na testach na torze gdzie startowało 110 szt. 997 Turbo i nikt z kierowców nie mial lepszy wynik w manualu niż w automacie. I to i na suchym, mokrym, prostym, slalomem itp. Dlatego jednak sam bym kupił Tip Tronic
|
|
Góra |
|
damiank84
|
Napisane: 16.12.2007, 14:24 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 287 Lokalizacja: Baranow
Nr klubowicza: 108
|
Ja bym wzial na Twoim miejscu S od Radka. A kupilbym cos na zimie z napedem na 4 kola. Poza tym w kazdej 911 masz 4 miejsca tylko ze na tylnich siedzeniach malo kto sie zmiesci, Przy okazji mialbys cos na wiecej osob. Jakas mala terenowka typu RAV4. Jak jezdzisz na nartach to masz relingi itp. Bo Porsche w gory to chyba nie bardzo
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|