Igor napisał(a):
z tego co wiem tylko różnica w mapach w komputerze... podczas jazdy - ponoć jest odczuwalna.
No niestety nie tylko. Różne stopnie sprężania (inne tłoki), elektronika przy tym to pikuś.
Tak dla przypomnienia:
1982-1987 (Europa) 163 KM, st. sprężania 10.6/1 (M44/01, 03, 05, 06)
1982-1987 (USA, Kanada, Japonia) 150 KM, st. sprężania 9.5/1 (M44/02, 04, 07, 08 )
1988 (cały świat) 160 KM, st. sprężania 10.2/1 (M44/09, 10)
1989 2.7 (cały świat) 165 KM, st. sprężania 10.9/1 (M44/11, 12)
Tylko trzeba uważać, bo wychodziły w autach na Europę silniki M44/07 (czyli 150 KM) - wersja, której teoretycznie wg fabryki nie było. Widziałem już kilka aut z tak fabrycznie zaniżoną mocą - w tym i moje