Autor |
Wiadomość |
Qbak
|
Napisane: 29.02.2024, 0:10 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Maguro23, zamek drzwi do wymiany. Klasyczna usterka, na szczęście niespecjalnie droga. Są dobre zamienniki które nie wysypują się po kilku latach.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 1.03.2024, 17:41 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Ja do TC leję tylko oryginalny olej Porsche. Wchodzi 1L (0.8L), więc nie zaoszczędzisz wiele wlewając zamiennik. Ja bym nie ryzykował akurat z tym elementem. Do skrzyni zalewam polecanego na Rennlist Ravenola (dużo tańszy niż olej Porsche do skrzyni), a do dyfrów P/T dałem Motula. Co do felg, to 20" to moim zdaniem idealny kompromis pomiędzy komfortem a wyglądem. Mam u siebie repliki modelu RS Design 20" z Macana (tylko z rozstawem pod Cayenne - 5x130) i moim zdaniem są to najładniejsze 20" jakie możesz założyć do Cayenne II, które w dodatku wizualnie wyglądają na 21":
|
|
Góra |
|
Repcak
|
Napisane: 1.03.2024, 19:54 |
|
Dołączył: 13.02.2024 Posty: 11
|
Na ten moment zalałem Millers 75w90, bo jednak dtf-1 nie jest do diesla z tego co się dowiedziałem. Znikły dziwne mikro szarpnięcia i auto chodzi płynnie nawet na zimnym oleju. Za wymianę oleju w skrzyni (dynamiczna) oraz w mostach i TC zapłaciłem mniej niż 2k, ale też mam dojście do dobrych cen na oleje wspomnianego Millersa, super tanio. Na rennlist dużo osób poleca właśnie Ravenola do TC, Ale najwyżej przy następnej wymianie będzie to oryginalny olej Co do felg, postanowiłem pozostać przy oryginalnych 19stkach, założone tam są pilot sporty 4 SUV z bieżnikiem prawie 7mm, także na ten moment bez sensu wpuszczać się w niepotrzebne koszty
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 2.03.2024, 13:52 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Tutaj na 100% się nie będę wypowiadał (każdy niech robi jak uważa), ale moja metoda dedukcji jest taka. Numer oleju OE Porsche dla diesla to 95834153600. I ten numer faktycznie krosuje się na 75W90, ale dziwnym trafem tylko na oleje Ravenola. W katalogu Ravenola podają 75W90 dla TC w opcji torsen czego w cayenne nigdy nie widziałem i o czym nie słyszałem.
Idąc dalej z tym numerem. Jak 95834153600 krosujesz w katalogach to faktycznie pojawia się 75W90 Ravenola. Natomiast jak zamówisz 95834153600 w Porsche i przyjdzie olej to zobaczysz butelkę VW z numerem G052536A2 (oraz naklejką z numerem 95834153600). Teraz jak krosujesz numer VW to już ravenol nie mówi 75W90 tyko DTF1.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Repcak
|
Napisane: 2.03.2024, 17:10 |
|
Dołączył: 13.02.2024 Posty: 11
|
Ciekawe, w sumie sprawdzałem po numerach VW i rzeczywiście jest to olej 75w90 i raczej tego będę się trzymał. Pojawił się natomiast inny problem, w sumie już drugi raz i zacząłem nagrywać ponieważ auto stało mi dwa dni nieużywane i tak sądziłem, że natrafię na ten błąd(?) https://youtube.com/shorts/r8EW4zHiZOY?si=a8aBysQtxD_kzn-mWyświetla się komunikat „Battery protection was active during parking”, czyli jakieś zabezpieczenie przed rozładowaniem, zrozumiałbym, gdyby auto stało kilka tygodni nieużywane, ale 2 dni? Sam w sumie nie wiem gdzie szukać przyczyny, czy ktoś się spotkał z czymś takim co mogło ciągnąć prąd?
|
|
Góra |
|
Maguro23
|
Napisane: 4.03.2024, 0:13 |
|
Dołączył: 7.08.2019 Posty: 8
|
Qbak napisał(a): Maguro23, zamek drzwi do wymiany. Klasyczna usterka, na szczęście niespecjalnie droga. Są dobre zamienniki które nie wysypują się po kilku latach. Dzięki za podpowiedź
|
|
Góra |
|
stach
|
Napisane: 4.03.2024, 15:29 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1897 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
|
piterson napisał(a): Elberoth napisał(a): REWELACYJNE auto. Najlepsze auto jakie mam/miałem (a mam również 2x mocniejsze i dużo droższe). Idealne połączenie komfortu / wielkości / spalania / osiągów / (bez) awaryjności / łatwości serwisu.
Podpisuję się obiema rękami. Z tym, że ja mam te 2 cylindry więcej, więc jest jeszcze lepiej Jeżdżę już 7 rok, poza transfer case (2 x wymieniony w ASO bezkosztowo) praktycznie bez awarii. Ogólnie kompletnie nie czuję potrzeby zmiany bo jak dla mnie aktualne auta nie dają absolutnie nic więcej poza świeższym wyglądem ("tabletowość" jest dla mnie wielką wadą). Czuję, że pojeżdżę tym autem jeszcze kolejne 7 lat. Oczywiście cały czas mówimy tu o rodzinnym daily którym Cayenne jest... Również podpisuję się w całości U mnie auto od 7 lat, obecnie przebieg 291k km, kupiłem z przebiegiem 30k km. Świetne auto na codzień. Teraz wymieniam na nowe, więc jest na sprzedaż - ogłoszenie w dziale kupno/ sprzedaż. Mogę spokojnie polecić.
_________________
Staszek
958
|
|
Góra |
|
Gixxer
|
Napisane: 5.03.2024, 8:33 |
|
Dołączył: 18.11.2020 Posty: 25
|
[quote="Elberoth"]Ja do TC leję tylko oryginalny olej Porsche. Wchodzi 1L (0.8L), więc nie zaoszczędzisz wiele wlewając zamiennik. Ja bym nie ryzykował akurat z tym elementem.
Do każdego TC wchodzi tyle samo oleju? Niezależnie od wersji silnikowej?
|
|
Góra |
|
Vit0
|
Napisane: 5.03.2024, 11:56 |
|
Dołączył: 12.07.2018 Posty: 13
|
To ja się trochę podepnę pod temat zakupu Cayenne II. Wstępnie w oko wpadł mi S z V8 400KM z 2011r. Czy ten silnik ma sens w tym aucie? Czy dobrze kojarzę z internetów, że ta V8 już nie ma tych samych zmartwień co pierwsze cayenne? Jakie zużycie oleju jest realną normą? I co ewentualnie wziąć pod uwagę żeby zabezpieczyć budżet na serwis pozakupowy, tak żeby się nie zdziwić, że na dzień dobry remont za 15-20k mnie czeka
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 5.03.2024, 21:07 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Gixxer, jedno opakowanie (0,85l OE lub 1l zamiennika) wystarczy do każdej wersji silnikowej.
Vit0, zdarzają się problemu z zacierającymi się cylindrami w Cayenne II, ale jeszcze są one na o wiele mniejszą skalę niż w jedynce. Przegląd przedzakupowy z endoskopem jest tym co rozwieje Twoje wątpliwości co do stanu silnika. Taki przegląd da Ci informacje ile na pewno musisz zarezerwować na start.
Reszta to jakieś pękające rurki odpowietrzające pod kolektorem ssącym, coraz częściej wymienia się termostaty. Czasem kompresor zawieszenia już nie daje rady, ale ja bym i tak szukał wersji z pneumatyką. Eksploatacja też do najtańszych nie należy, bo sam wspomniany olej do TransferCase kosztuje prawie 300zł za te rzeczone 850ml. Jakby auto miało zrobiony pełny rozrząd (nie samą korektę) to będzie spory plus.
Ten silnik jak najbardziej ma sens w tym aucie, jeżeli tylko kwestia tankowania Cię nie zniechęca.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Vit0
|
Napisane: 5.03.2024, 23:33 |
|
Dołączył: 12.07.2018 Posty: 13
|
Qbak bardzo Ci dziękuje za info. W takim razie jak się zdecyduję jechać na oględziny to poszukam w okolicach kogoś, kto ogarnie mi taki przedzakup. Pneumatyka to opcja konieczna. Natomiast lista usterek "drobnych" rzeczy to wydaje mi się, że norma i nie ma się co dziwić, w końcu te auta maja średnio po 200 tys km. Transfer Case jest jeszcze chyba tym bardzo kosztownym elementem, który może być loterią w takim aucie. Tankowanie w zwykłej S to też taki dramat? Mam jedynie doświadczenie z kolegi Turbo, gdzie po łódzkich korkach oscylowało w okolicach 30+ litrów i to faktycznie był już dramat. Ewentualnie rozejrzę się za V6 w dieslu, ale tam zazwyczaj już znacznie większe przebiegi, albo skromniejsze i stonowane wyposażenia. I tak zawsze coś
|
|
Góra |
|
Gixxer
|
Napisane: 6.03.2024, 11:49 |
|
Dołączył: 18.11.2020 Posty: 25
|
Olej w Porsche 95834153600 354zł a w Volkswagenie G052536A2 228zł Jak myślicie, lepiej dopłacić i kupić w Porsche czy wystarczy Volkswagen? Dodatkowo w Lublinie salonu Porsche nie ma i musiałbym kombinować ze znajomymi albo z przesyłką zamawiać.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 6.03.2024, 23:47 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Gixxer, jak wpiszesz numer 958... w google to zobaczysz butelkę VW z jego numerem. Ale jedna bardzo duża uwaga - to jest do Cayenne II przedlift z silnikiem 3,0 diesel. Jak masz inny - możesz (i pewnie będziesz) mieć inny olej! Sprawdź to po numerze vin. Jak nie masz gdzie to napisz do mnie na PW.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Gixxer
|
Napisane: 7.03.2024, 10:16 |
|
Dołączył: 18.11.2020 Posty: 25
|
Dobrze że nie kupiłem, bo u mnie jest 4.2d przedlift (2013r.) Mógłbyś mi Qbak sprawdzić co do mnie powinno iść? Jak by się udało też z numerem volkswagena - z góry dzięki.
Znalazłem jeszcze w sieci coś takiego MILLERS CRX 75W90 LS NT+ Z opisu wynika że jakiś super hiper zarąbisty, nano cząstki itp. - miał ktoś styczność z tym olejem?
|
|
Góra |
|
bialykk
|
Napisane: 7.03.2024, 12:29 |
|
Dołączył: 28.02.2015 Posty: 275 Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Nr klubowicza: 469
|
Wczoraj wymieniałem w 4.2 2014 oem 00004330563 ravenol DTF-1 a VW G055515A2
_________________ Tomek Fajne 911 i auto fryzjera. www.autotechnika.info
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 7.03.2024, 21:28 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Tak jak napisał białykk, do diesel 4,2 idzie 00004330563. Od czasu jak się zaczęły problemy z tymi TransferCase jednak dla ochrony własnego tyłka sprzedajemy i zalewamy olej OE. W tym roku zdaje się kończy globalna gwarancja, ale kto wie czy Porsche nie podejdzie czasem jednostkowo też nie wymieni TC na rozszerzonej gwarancji jak auto jest serwisowane zgodnie z ich procedurami.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 12.03.2024, 21:11 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Z tym TC tez nie ma co przesadzać - jak padnie i Porsche nie wymieni na 10-letniej gwarancji, to przecież za grosze dostępne są części: https://awd.tech/pl/collections/pl72-atc-vagNa YT kiedyś widziałem nawet filmik, jak gościu robił naprawę DIY. Wyglądało to dość banalnie.
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 12.03.2024, 21:13 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
|
Góra |
|
Repcak
|
Napisane: 14.03.2024, 0:09 |
|
Dołączył: 13.02.2024 Posty: 11
|
Gixxer napisał(a): Znalazłem jeszcze w sieci coś takiego MILLERS CRX 75W90 LS NT+ Z opisu wynika że jakiś super hiper zarąbisty, nano cząstki itp. - miał ktoś styczność z tym olejem?
A nie lepiej dolać taki dodatek jak Archoil 9100? Sam to rozważam przy następnej wymianie, OEM olej plus ten dodatek w proporcji 1:10
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|