Autor |
Wiadomość |
Duke
|
Napisane: 7.04.2007, 17:22 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Właśnie nadeszła ta wielkompomna chwila... namówiłem swoją mamę na kupno Porsche(skoro ja sam nie mogę;) tej jesieni a że się napaliłem więc jak wam wpadną jakieś ciekawe Porsche do 28tys. zł to proszę się wpisywać(przyszłościowy temat):D Nota bene co myślicie o tym
http://tiny.pl/dxr4
(cos z mocą nie tego)
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 7.04.2007, 17:42 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Tego akurat oglądaliśmy z Jurkiem jakieś pół roku temu. Był wtedy w ciut gorszym stanie - uderzony z przodu i nie było to lekkie otarcie...
W ogóle trafić ładne 968 za takie pieniądze będzie ciężko. Na Twoim miejscu raczej skupiłbym się na jakiejś 944 S2 lub Turbo. Za 25 tys będziesz mógł kupić coś naprawdę sensownego i zostanie kilka tys. na doprowadzenie auta do stanu idealnego (pamiętaj że np wymiana sprzęgła i rozrządu - czyli 2 rzeczy eksploatacyjne - to koszt min. 5 tys).
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 7.04.2007, 17:57 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
Ogolnie utrzymanie Porsche (a zwlaszcza drozszych modeli w dobrym stanie) jest sprawa dosc kosztowna... a 968 to pewnie i pali z 14 litrow
Jesli mielibyscie kupowac jakos samochod weekendowy, to super. Natomiast jesli mialby to byc samochod do codziennej jazdy (chocby jednego z rodzicow) to calkowicie odradzam..
|
|
Góra |
|
Długi
|
Napisane: 7.04.2007, 19:29 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1196
|
Igor napisał(a): ... a 968 to pewnie i pali z 14 litrow ..
968 pali najmniej z całej rodziny 944/968 dzięki Vario...
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 7.04.2007, 19:41 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
944S2 pali 14 (jesli dobrze pamietam)... nie mowie ze 968 pali najwiecej w rodzinie, tylko ze pali 14
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 7.04.2007, 20:25 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Długi napisał(a): 968 pali najmniej z całej rodziny 944/968 dzięki Vario...
Zdecydowanie tak! Mając lekką nogę bez najmniejszego problemu zejdziesz poniżej 10 l/100 - nie wiem jaki jest rekord ale pewnie 8 jest do osiągnięcia. W 2.5 a tym bardziej w S2 nie jest to już takie łatwe.
Ale i tak największy wpływ na spalanie ma stan techniczny auta - wystarczą małe usterki (czasem ciężkie do zidentyfikowania) - ciśnienie paliwa, lambda, przepływka, podciśnienia i wtedy będziesz się cieszył jak Ci spali poniżej 15l.
Meewosh może coś na ten temat powiedzieć - jego walki z obniżeniem zużycia paliwa to już niemal legenda
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 7.04.2007, 20:32 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Wyjaśniam:D Moja mama chce koniecznie samochód z charakterem coś bardziej wyjątkowego i jest to samochód na co dzień(2x15 km do pracy plus "bonus" i czasem wypady). Oczywiście chce coś w dobrym stanie i skóre w środku i dobre wyposażenie(czyli będzie trzeba poszukać). Ale do jesieni jeszcze czas tylko teraz trzebaby się zorientować.
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 7.04.2007, 20:58 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
Ba. Najmniej palą auta wyposażone w sondy lambada i katalizatory, full ekonomia, średnio 944 2.5 może palić 10, na trasie poniżej. No ale niestety moim takie osiągnięcia zawdzęczałem kombinacjom z innym - ekonomiczniejszym komputerem - którego niesteyt już nie mam i teraz znowu muszę przełknąć 12/100 ale jakoś dynamiczniejszy się wydaje.
|
|
Góra |
|
Blumen
|
Napisane: 8.04.2007, 2:28 |
|
Dołączył: 13.03.2007 Posty: 827
|
Moim zdaniem -
1. Jeśli auto ma być do podziału na 2 lub więcej osoby (raz jeździsz ty, raz ktoś inny) to odradzam Porsche... będzie to uciążliwe - ja mam Mondeo do takiego podziału i już mam dość.
2. Jeśli to będzie jedyne auto w rodzinie, to OK, ale tylko jeśli będzie dla ciebie i żony/dziewczyny inaczej będzie kłopot kto kiedy ma wziąć auto.
3. Za 25 - 28 tys. nie kupisz w dobrym stanie 968 i 944 Turbo, uwierz mi na słowo, bo ostatnio wiem to z praktyki. Jako pierwsze auto (pierwsze Porsche) można zacząć od 944 2.5 l, lub 2.7. (163 KM, 165 KM) i poznać to auto. Posiadając do 28 tys. zł. kupisz taki model w dobrym stanie i z rozsądnym przebiegiem, zostanie ci na dalszą eksploatacje parę groszy. W przypadku S2 jest ryzyko większych kosztów, a 211 KM też może sprawić kłopot jeśli się nie ma doświadczenia (np. za dużo gazu podczas pokonywania zakrętu) i wtedy skończy się radość...
do tego piszesz, że auto ma być komfortowe... poszukałbym jakiegoś sedana... np. Audi A8, lub A6/S6 ... w przypadku jedynego auta w rodzinie sprawdzi się o wiele lepiej
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 8.04.2007, 11:09 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Kolumbryny odpadają Prędzej TT Z3 Coupe itd. ale to za drogie, ja na razie nim jeździć nie będę (prawko i te sprawy poza tym jeśli pójde na dzienne studia to sam sobie kupię), samochód będzie użytkowany tylko przez nią i będzie to jedyny samochód w domu.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 8.04.2007, 11:20 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
944 jako jedyny samochod z jednej strony sie sprawdza bardzo dobrze - bardzo przyjemnie sie nim jezdzi, zarowno w trasie jak i w miescie (chociaz zawiecha troche uciazliwa, bo co jak co, ale jest twarda), dobrze utrzymywany sie praktycznie nie psuje, do tego te spojrzenia przechodzniow i zyczliwosc innych kierowcow w przypadku korkow - zawsze znajdzie sie szybko ktos kto cie wpusci, chociazby zeby sobie obejrzec auto Bardzo dobre hamulce, rowniez dobre przyspieszenie, oraz wywazenie auta sprawia ze dobrze sie nim wyprzedza i bardzo latwo nad nim zapanowac w sytuacjach awaryjnych.
Duzy bagaznik pomaga przy przeprowadzkach (sprawdzalem ), lub tez duzych zakupach
Z drugiej strony trzeba pamietac ze w miescie ten samochod potrafi spalic duuuzo paliwa, a do tego ma naped na tyl i dosyc duza moc - nie podparta zadna elektronika, co przy sliskiej nawierzchni moze sprawic ogromne problemy komus niewprawionemu.
Ja jezdze swoim na codzien i srednio robie ok 150 km tygodniowo w zimie, a w lecie potrafie dobic nawet do 250, pod warunkiem ze nie wyjezdzam poza poznan (bo wtedy to juz przechodzi w setki ). I to wszystko po miescie a nie w trasie, co sie przeklada na rachunki za paliwo. Jak sie cos popsuje to rachunki potrafia byc duze za serwis. 6 litrow oleju wymieniane co 10 tys km, czyli srednio raz na rok nie robi duzej roznicy.
Poza tym zupelnie jak inny samochod jesli chodzi o koszty. Jak o kazdego - trzeba dbac i placic
A juz napewno nie mowic przy nim ze go sprzedajesz
|
|
Góra |
|
meewosh
|
Napisane: 8.04.2007, 11:57 |
|
Dołączył: 14.03.2007 Posty: 292
|
co do tego gadania przy aucie że go sprzedajesz to racja... na ostatnim mini zlociku w Łazach robiłem reklamę wśród "dwaczwórkowców" że chcę sprzedać i jak przyszło jechać do domu to odpalił i chodził chyba na dwa gary - tak jakby - nigdy czegoś takiego nie miałem, ale raz się zdarzyło. Być może miało to związek z gorącym autem stojącym na trawie w ulewie przez pół nocy. Rano było OK.
|
|
Góra |
|
krobak1
|
Napisane: 8.04.2007, 14:39 |
|
Dołączył: 20.03.2007 Posty: 65
|
Witam wszystkich
Myślę że planując kupowanie Porsche nie należy dyskutować o spalaniu - niestety jest to bolesne ale szczere. Jeżeli spalanie jest istotne to chyba najbardziej odpowiedni jest 944 2,5 wolnossący.
Jeżeli chodzi o koszty eksploatacji (czytaj naprawy) to najwiecej części na rynku jest do 924, póżniej 944 2,5. Rzadziej występują 944 2,7;S;S2; Turbo. A posiadanie 968, 924 Turbo to w obecnych czasach jest rarytasem.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Blumen
|
Napisane: 8.04.2007, 19:52 |
|
Dołączył: 13.03.2007 Posty: 827
|
jeśli to ma byś jedyne auto w rodzinie, to powiedz na ile osób ?
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 8.04.2007, 21:05 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Jedną osobę. Plus mnie czasem,(jako pasażer) a nawet bardzo czasem.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 8.04.2007, 21:16 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Te samochody trzeba kochac... Jesli go nie kochasz to bardzo szybko sie go pozbedziesz, bo nie bedzie spelnial oczekiwan auta do codziennej jazdy...
Wiec lepiej to przemyslcie kilka razy..
|
|
Góra |
|
gazelot
|
Napisane: 8.04.2007, 22:45 |
|
Dołączył: 12.03.2007 Posty: 178
|
Jeśli chodzi o zużycie paliwa w S2, to na dystansie około 30kkm wychodzi 10,8l. Ale większość z tego dystansu została zrobiona poza miastem..
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 8.04.2007, 22:51 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
gazelot napisał(a): Jeśli chodzi o zużycie paliwa w S2, to na dystansie około 30kkm wychodzi 10,8l. Ale większość z tego dystansu została zrobiona poza miastem..
no ja mowilem o typowej jezdzie po Warszawie...
|
|
Góra |
|
jeszczeniemam
|
Napisane: 13.04.2007, 1:02 |
|
Dołączył: 7.04.2007 Posty: 385
|
jak przegladam oferty to 944 za 16-18 koła to już są "igły", (wszak wampir chce za swoj 10 kola a przeciez jest w b.dobrym stanie) , moze lepsze to niz 968 ale w gorszym stanie ?
poza tym mi sie 944 wogle bardziej podoba (ah te lampy )
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 13.04.2007, 8:30 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Eh, wszyscy mowia ze chce 10 i wszyscy zapominaja ze ten zderzak i te poprawki lakieru poszly do zrobienia
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|