Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 17.11.2024, 13:37 

Joined: 26.01.2024
Posts: 52
Witam, czy ktoś używa ładowarki Porsche/Ctek do gniazda zapalniczki w 992?
To że trzeba ją uruchomić na krótko po wyłączeniu zapłonu jest oczywiste, ale sama ładowarka po jakimś czasie przestaje ładować i dochodzi do braku komunikacji z pojazdem. Myślałem, że moduł zarządzania energią będzie utrzymywał napięcie, aby samochód stał naładowany.

Pierwsza niemiła niespodzianka była, gdy podłączyłem auto i zostało w garażu na 2 miesiące. Wróciłem i oczywiście auto martwe. Ożywiłem, naładowałem Ctek One bezpośrednio przy aku.
Podłączyłem oryginał i widzę po kilku dniach, że znowu jest rozłączona.

Ma ktoś na to patent? Zawsze zostawiam podpięte pojazdy na dłuższy wyjazd, ale jest to zupełnie bez sensu, że ładowanie w przypadku 992 ustaje po paru dniach.
Aku litowy, ale pewnie to bez znaczenia.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 17.11.2024, 18:44 

Joined: 26.11.2021
Posts: 82
Club number: 785
Czesc, uzywalem w 992 w sposob jaki opisales, ale ladowalem systematycznie co mniej wiecej 3-4 tygodnie. Probowalem tez bezposrednio do klem, ale nie udalo mi sie. Natomiast kilka dni temu PCP (Poznan) pokazano mi prosty patent - przejsciowka bezposrednio do akumulatora, do klem, podlaczona na stale i wtedy przez ta przejsciowke prostownik przez zlacze jak do zapalniczki laduje bezposrednio akumulator. Przejsciowke kupilem w PCP i mechanik tam mi to zalozyl. W ten sposob laduje bezposrednio akumulator i nadal przez gniazdo jak do zapalniczki. Powiedziano mi ze to najsensowniejsze rozwiazanie. Auto wowczas “nie zasypia”, pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.11.2024, 12:00 

Joined: 26.01.2024
Posts: 52
Krzysiek (Poznań) wrote:
Czesc, uzywalem w 992 w sposob jaki opisales, ale ladowalem systematycznie co mniej wiecej 3-4 tygodnie. Probowalem tez bezposrednio do klem, ale nie udalo mi sie. Natomiast kilka dni temu PCP (Poznan) pokazano mi prosty patent - przejsciowka bezposrednio do akumulatora, do klem, podlaczona na stale i wtedy przez ta przejsciowke prostownik przez zlacze jak do zapalniczki laduje bezposrednio akumulator. Przejsciowke kupilem w PCP i mechanik tam mi to zalozyl. W ten sposob laduje bezposrednio akumulator i nadal przez gniazdo jak do zapalniczki. Powiedziano mi ze to najsensowniejsze rozwiazanie. Auto wowczas “nie zasypia”, pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

to OEM przejściówka, czy jakiś Chińczyk?
Auto chyba po 7 dniach przechodzi w tryb "uśpienia". Nie wyobrażam sobie go tak zostawić na 2 miesiące, dlatego staram się go trzymać pod ładowarką.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.11.2024, 13:28 

Joined: 17.01.2009
Posts: 203
Kune wrote:
Witam, czy ktoś używa ładowarki Porsche/Ctek do gniazda zapalniczki w 992?
To że trzeba ją uruchomić na krótko po wyłączeniu zapłonu jest oczywiste, ale sama ładowarka po jakimś czasie przestaje ładować i dochodzi do braku komunikacji z pojazdem. Myślałem, że moduł zarządzania energią będzie utrzymywał napięcie, aby samochód stał naładowany.

Pierwsza niemiła niespodzianka była, gdy podłączyłem auto i zostało w garażu na 2 miesiące. Wróciłem i oczywiście auto martwe. Ożywiłem, naładowałem Ctek One bezpośrednio przy aku.
Podłączyłem oryginał i widzę po kilku dniach, że znowu jest rozłączona.

Ma ktoś na to patent? Zawsze zostawiam podpięte pojazdy na dłuższy wyjazd, ale jest to zupełnie bez sensu, że ładowanie w przypadku 992 ustaje po paru dniach.
Aku litowy, ale pewnie to bez znaczenia.



Na rennliscie mi kiedys mignelo ze w 992 aby działało ladowanie przez zapalniczke, włączasz zapłon, wpinasz ładowarkę do gniazda, wyłączasz zapłon i powinno nieodcinac.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.11.2024, 20:59 

Joined: 25.10.2019
Posts: 91
Używam ładowarki porsche kupioną w akcesoriach PCW podłączoną bezpośrednio do punktów ładowania pod maską (Macan S).
Po podładowaniu świeci na zielono. Gdy napięcie aku po czasie spadnie to przechodzi w ponowne ładowanie. Jednak jak będzie przerwa w dostawie prądu 230VAC (nawet krótkotrwała) to po jego powrocie ładowarka już się nie włączy, niestety. Ja kilka x widziałem, że ładowarka nie ładuje. Sprawdź u siebie może też tak było dlatego w rezultacie padł akumulator.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 4.02.2025, 17:16 

Joined: 26.01.2024
Posts: 52
Problem pozostaje, mimo wielu prób. Kupiłem inna ładowarkę, bardziej zaawansowaną CTEK One do akumulatorów LiON. Po pozostawieniu pojazdu pod ładowarką i tak usypia on po jakimś czasie (nie wiem dokładnie jakim, bo ostatnio nie bywam na tyle długo).
Napisałem do centrum wsparcia CTEK i podobno problem jest znany i winne jest zarządzanie energią, które mimo podłączonego prostownika/ładowarki i tak przechodzi w tryb uśpienia i nic nie da się z tym (wg. nich) zrobić.

Zaskoczony jestem, że tak mało osób ma ten kłopot - nie zimujecie tych aut?


apsza wrote:
Używam ładowarki porsche kupioną w akcesoriach PCW podłączoną bezpośrednio do punktów ładowania pod maską (Macan S).
Po podładowaniu świeci na zielono. Gdy napięcie aku po czasie spadnie to przechodzi w ponowne ładowanie. Jednak jak będzie przerwa w dostawie prądu 230VAC (nawet krótkotrwała) to po jego powrocie ładowarka już się nie włączy, niestety. Ja kilka x widziałem, że ładowarka nie ładuje. Sprawdź u siebie może też tak było dlatego w rezultacie padł akumulator.

Myślę, że Macan to inna bajka, bo zarządzanie energią jest z Audi. Tu jest akumulator LiOn który gdy pojazd stoi nieużytkowany od razu się blokuje. Ładowanie na aku/złączach też niczego nie zmienia. Auto się usypia


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 4.02.2025, 19:50 

Joined: 26.11.2021
Posts: 82
Club number: 785
Mam ladowarke Porsche - wiem, przeplacilem, bo to prosty Cetek, ale wolalem dyskutowac z Porsche. Tak jak ktos wczesniej napisal przed ladowaniem trzeba auto „obudzic” - zaplon na chwile. A co do usypiana ladowarki - zerknij do instrukcji, tam pokazane sa fazy ladowania. W teorii nie powinien sam usnąć. Ale rzeczywiscie wylaczenie prądu może przerwać cykl.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 6.02.2025, 16:14 

Joined: 26.01.2024
Posts: 52
Krzysiek (Poznań) wrote:
Mam ladowarke Porsche - wiem, przeplacilem, bo to prosty Cetek, ale wolalem dyskutowac z Porsche. Tak jak ktos wczesniej napisal przed ladowaniem trzeba auto „obudzic” - zaplon na chwile. A co do usypiana ladowarki - zerknij do instrukcji, tam pokazane sa fazy ladowania. W teorii nie powinien sam usnąć. Ale rzeczywiscie wylaczenie prądu może przerwać cykl.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Mam oryginalną ładowarkę z PORSCHE. Nie mam problemu aby ją uruchomić. Ona ładuje po wzbudzeniu auta, ale zostaw jak na miesiąc/dwa - to auto jest martwe i ładowarka nie ładuje. Mimo wszystko po pewnym czasie pojazd się usypia, mimo że jest podłączony do ładowarki.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.02.2025, 14:22 

Joined: 24.07.2024
Posts: 17
Ja na Twoim miejscu podłączyłbym CTEK bezpośrednio do akumulatora, zapewne zaoszczędziłbyś kupę czasu, trochę pieniędzy i sporo nerwów. Skoro zostawiasz auto na 2 miesiące lub dłużej to podłączenie do aku nie jest raczej mocno problematyczne lub zajmujące dużo czasu vs czas na jaki zostawiasz auto.
Oczywiście to nie jest rozwiązanie Twojego problemu, ale jeżeli dostałeś info że jest to powszechne to dopóki nie rozwiążą tego kompleksowo będziesz walczył z wiatrakami. Podłącz do aku i zapomnij o problemie, do czasu aż go rozwiążą.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.02.2025, 16:23 

Joined: 26.01.2024
Posts: 52
Pavis wrote:
Ja na Twoim miejscu podłączyłbym CTEK bezpośrednio do akumulatora, zapewne zaoszczędziłbyś kupę czasu, trochę pieniędzy i sporo nerwów. Skoro zostawiasz auto na 2 miesiące lub dłużej to podłączenie do aku nie jest raczej mocno problematyczne lub zajmujące dużo czasu vs czas na jaki zostawiasz auto.
Oczywiście to nie jest rozwiązanie Twojego problemu, ale jeżeli dostałeś info że jest to powszechne to dopóki nie rozwiążą tego kompleksowo będziesz walczył z wiatrakami. Podłącz do aku i zapomnij o problemie, do czasu aż go rozwiążą.


Problem polega na tym, że jak pisałem wcześniej dokupiłem druga ładowarkę do Litowych aku z CTEK, która jet podpięta do akumulatora i ta również nie pomaga aby utrzymać auto "aktywne".
Mimo ładowania, auto przechodzi w tryb uśpienia i blokuje akumulator.

Dlatego jestem ciekaw jak radzą sobie pozostali.
Mam BMW też z litowym aku i nie ma takich cyrków. W 992 ze zwykłym akumulatorem nie było takich problemów.

CTEK wrote:
Odpowiedź jaka dostałem 21.01.25 od CTEK:

Dear Customer

Thank you for your question!

There are unfortunately a general problem with Porsche's BMS
initiate battery shutdown regardless of which charger brand is used.

Med vänliga hälsningar/Best Regards,
Mikael Magnusson


CTEK
OFFICE +46 10 344 88 10
Rostugnsvägen 3
776 70 VIKMANSHYTTAN | SWEDEN
http://WWW.CTEK.COM


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP