Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.06.2020, 23:24 

Dołączył: 8.06.2020
Posty: 3
Witam
mam cayenne s model z 2020
Chciałem potestować LC - proszę o informacje czy ta procedura startowa mocno obciąza podzespoły ? Jeśli często jest uzywana to narazam się na jakies szybkie wizyty w serwisie ?

W jaki sposób to działa ? i do czego jest przycisk pod prawym kciukiem na kierownicy ?

jestem nowicjuszem , dopiero odebrałem.. muszę poczytać manual

nie hejtujcie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.06.2020, 10:18 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
oczywiście jest obciążenie - skrzynia, skrzynka rozdzielcza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.06.2020, 10:33 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Obciążenie wydawałoby się, że powinno być drastyczne, ALE jak brałem udział w Porsche Driving Experience kilka lat temu, to instruktor fabryczny w rozmowie powiedział, że demo którym LC demonstrują miało z tysiąc startów w ciągu ostatniego miesiąca i jedyna rzecz która ucierpiała to opony.
Dla mnie to fascynujące.




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.06.2020, 11:14 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
:D
https://www.youtube.com/watch?v=A5DRCTW-Q7o


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.06.2020, 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2017
Posty: 264
Nr klubowicza: 692
pawelmontana napisał(a):
Obciążenie wydawałoby się, że powinno być drastyczne, ALE jak brałem udział w Porsche Driving Experience kilka lat temu, to instruktor fabryczny w rozmowie powiedział, że demo którym LC demonstrują miało z tysiąc startów w ciągu ostatniego miesiąca i jedyna rzecz która ucierpiała to opony.
Dla mnie to fascynujące.


Dokładnie to samo usłyszałem dwa lata temu na jubileuszowej paradzie. Wtedy na torze było ponad 400 ludzi, każdy w weekend zrobił co najmniej dwa starty. Sam fakt, że to przeżyły uważam za wystarczającą rekomendację.




_________________

718 Spyder '22
991 Carrera S MRE '14
987 Boxster S '05
Macan kosiarka '18


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.06.2020, 12:44 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ale to były 911 Turbo S. Cayenne z założenia służy trochę do czegoś innego. Jak rozumiem chcesz spróbować. Kilka użyć LC z pewnością nie wpłynie negatywnie na nic




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2020, 22:13 

Dołączył: 28.05.2020
Posty: 4
LC według mnie mega obciąża podzespoły auta.
To że jakies auta testowe to przeżyły to żadna sztuka. To tak jak powiedzieć ze auta firmowe przelatują setki razy po krawężnikach itd i ciąge bez problemu jeżdzą...
Jezdziłem Golfem R z 19 roku i tam nawet w gwarancji było uwzględnione że komputer pokładowy zlicza wykonane starty z udziałem procedury startu i po określonej ich ilości gwarancja przestawała istnieć. W Porsche dokładnie się w to nie zabłębiałem lecz zasada działania co do istoty jest podobna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2020, 22:54 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
Junior napisał(a):
LC według mnie mega obciąża podzespoły auta.
To że jakies auta testowe to przeżyły to żadna sztuka. To tak jak powiedzieć ze auta firmowe przelatują setki razy po krawężnikach itd i ciąge bez problemu jeżdzą...
Jezdziłem Golfem R z 19 roku i tam nawet w gwarancji było uwzględnione że komputer pokładowy zlicza wykonane starty z udziałem procedury startu i po określonej ich ilości gwarancja przestawała istnieć. W Porsche dokładnie się w to nie zabłębiałem lecz zasada działania co do istoty jest podobna.
Z całym szacunkiem ale nie porównujmy golfa do 911.

Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.06.2020, 23:32 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Też nie chce mi się wierzyć że LC nie wpływa na żywotność.
Pan na testówce co miał powiedzieć? że skrzynie wymieniają co 10,000km :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2020, 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
PDG vs DSG - trzeba poczekać co się będzie działo po wielu startach
w Macanach.

Z drugiej strony ciągnięcie auta do czerwonego pola to takie samo
zachowanie jak używanie LC. Moje 924 na pierwszym zakręcie w Poznaniu
nie ma prawie nic oleju pod smokiem, bo taka konstrukcja silnika. Czy
z tego powodu zwalniam tam? :twisted:




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.06.2020, 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Qbak napisał(a):
Moje 924 na pierwszym zakręcie w Poznaniu
nie ma prawie nic oleju pod smokiem, bo taka konstrukcja silnika. Czy
z tego powodu zwalniam tam? :twisted:

Ty nie ...ale sobie później naprawisz sam ;> :drive:




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2020, 20:32 

Dołączył: 8.06.2020
Posty: 3
dziękuję chłopaki za odpowiedzi :)
uspokoiło mnie to trochę - ja chcę tylko sprawdzić procedurę kilka / kilkadziesiat razy.. pokazać chłopakom.. a nie katowac codziennie tym samochód :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2020, 22:34 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 387
Qbak napisał(a):
PDG vs DSG - trzeba poczekać co się będzie działo po wielu startach
w Macanach.

Z drugiej strony ciągnięcie auta do czerwonego pola to takie samo
zachowanie jak używanie LC. Moje 924 na pierwszym zakręcie w Poznaniu
nie ma prawie nic oleju pod smokiem, bo taka konstrukcja silnika. Czy
z tego powodu zwalniam tam? :twisted:

A że tak zapytam nie wpadł ktoś na pomysł jak to poprawić ? Obniżyć smoka z równoczesnym obniżeniem punktu zasysania ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.06.2020, 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Porsche samo poprawiło w wersjach wyścigowych. Smok jest bardzo nisko,
zresztą jak w każdym aucie. Można oczywiście pewnie kilka mm niżej, ale
lepsze efekty dają przegrody, choć kolega który zrobił - dalej miał
problemy z brakiem ciśnienia podobno. Wygląda na to, że w 924S/944 itd.
wymyślili dobry sposób, choć plastikowy element który jest w połowie
miski oleju jest tam defacto w innym celu. Tylko teraz mi wypadło
z głowy. Czyli skopiowanie tego byłoby najlepszym wyjściem. Z drugiej
strony 2.0 ma panewki o powierzchni 1,5 razy większej (przynajmniej)
niż te na przykład w 996, że przy tym wysileniu dają radę ;)

Sorry za OT :oops:




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2020, 9:24 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
Qbak - sucha miska olejowa :wink: :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2020, 9:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
Junior napisał(a):
Jezdziłem Golfem R z 19 roku i tam nawet w gwarancji było uwzględnione że komputer pokładowy zlicza wykonane starty z udziałem procedury startu i po określonej ich ilości gwarancja przestawała istnieć. W Porsche dokładnie się w to nie zabłębiałem lecz zasada działania co do istoty jest podobna.


Gdzie jest to zapisane? W warunkach gwarancji się nie doszukałem.




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2020, 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
evan napisał(a):
Qbak - sucha miska olejowa :wink: :D


Dokładnie tak to rozwiązało Porsche :)
Ale przy jeżdżeniu głównie w imprezach jakie są głównie w naszym kraju
inwestycja w suchą miskę wydaje się bezsensowna. No i dochodzi dodatkowa
masa, na złość z przodu, a z tym w 924 trzeba walczyć najbardziej ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2020, 22:32 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ja zainwestowałem w suchą miskę. W pakiecie z samochodem ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2020, 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Coś co działa jak sucha miska, ale brałbym Twoje rozwiązanie w ciemno :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum