|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
prnit
|
Napisane: 3.10.2020, 21:12 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 469
|
Witam
Mam pytanko, chciałbym zrobić delikatny tuning mojego 997, standardowa ścieżka czyli na pierwszy ogień IC, po drugie wydech, kolektory i zmiana filtra. Powinno po strojeniu pokazać się pod 560-580KM. Pytanie jakie polecacie części, czy np. IC wystarczy standardowy Denso od GT2?, drugi temat to wydech i kolektory, co możecie polecić w miarę normalnej cenie? zlecić zrobienie customa czy kupić gotowe? widzę ze jest też na rynku dużo chinszyzny ale nie wole poczekać i kupić tylko dobre sprawdzone części. Macie jakieś sprawdzone tematy? zależy mi bardzo aby wydech nie był za głośny a najlepiej nie dużo głośniejszy o serii..
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 3.10.2020, 22:00 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2061
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 4.10.2020, 0:19 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 390
|
Duke napisał(a): Nie wiem jakie są dostępne rozwiązania seryjne, ale jeżeli jesteś z Mazowsza i rozważasz custom np. z tytanu, to mój kolega jest mistrzem customowych wydechów: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1669940876Piękne , a jak kosztowo z grubsza pełny układ wygląda ?
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 4.10.2020, 9:41 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2061
|
fx45 napisał(a): Duke napisał(a): Nie wiem jakie są dostępne rozwiązania seryjne, ale jeżeli jesteś z Mazowsza i rozważasz custom np. z tytanu, to mój kolega jest mistrzem customowych wydechów: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1669940876Piękne , a jak kosztowo z grubsza pełny układ wygląda ? Tego niestety nie wiem, przedzwoń, zapytaj, Kamil: 692 602 930
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 4.10.2020, 11:08 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Intercoolery Denso z GT2 to klasyczna ścieżka i powinny jak najbardziej wystarczyć. Ja tylko zapytam czy to manual czy automat. Przy automacie ja bym chyba zrobił tylko coolery i program, chyba że masz PDK, zbyt duże problemy (moim zdaniem) ze skrzynią. Jeżeli masz manual to trzeba zrobić sprzęgło, chwilę po takim programie standardowy docisk nie podoła.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 4.10.2020, 11:14 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 469
|
tipa mam, czyli ok, kupuje ic gt2, pytanko dlaczego dalej nie grzebać, słyszałęm ze jesli nie uzywa sie launch control to raczej ta skrzynia jest pancerna...i co najwazniejsze jej naprawa kosztuje normalne pieniądze bo to skrzynia mercedesa...w mercu jest ona uzywana np. w sl65 amg ktory przy podobnej wadze przenosił i 1000nM..
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 4.10.2020, 11:20 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Skrzynia jest wytrzymała, ale przy zbyt dużych obciążeniach potrafi rozpiąć napęd. Oczywiście nie znam wszystkich zmodowanych 997 w tipie, tylko kilka i tam występował ten problem. Niektórzy nawet wracali z tego powodu z modyfikacjami. Może coś napiszą w tym temacie. Oczywiście skrzynia była też modyfikowana. Może trzeba zajrzeć do oprogramowania skrzynia?
Tak na marginesie, nie wiem o jakim lc piszesz? Tam jest jakiś?
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 4.10.2020, 11:36 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 469
|
zaczne od IC Denso i zobacze jakie mozna osiągnąć wartośći, kolejna sprawa jednak to wydech i kolektory bo jest to taka podstawa..
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 4.10.2020, 18:57 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Przeszedłem podobną drogę w ostatnich miesiącach. Intercoolery z GT2, wydech, program, do tego kompletne sprzęgło Sachs Performance i wymiana hamulców z przodu na 380mm. Wyszło 570KM i IMHO absolutnie wystarczy. Wydech robiłem w MG Motorsport - sportowe katalizatory + modyfikacja oryginalnych tłumików. Samow ykonanie bez zarzutu, natomiast niestety średnio jestem z MG zadowolony jeśli chodzi o efekty dźwiękowe. To już drugi wydech (pierwszy mam w wolnossącym 996) i niestety oba są nieprzyjemnie "buczące" w najczęściej używanym zakresie obrotów czyli 2-3k rpm. Taka chyba uroda ich wydechów. Pierwsza wersja w 996 w ogóle nie nadawała się do użytkowania, po poprawkach jest akceptowalnie.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 4.10.2020, 19:00 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 176
|
Qbak napisał(a): Intercoolery Denso z GT2 to klasyczna ścieżka i powinny jak najbardziej wystarczyć. Ja tylko zapytam czy to manual czy automat. Przy automacie ja bym chyba zrobił tylko coolery i program, chyba że masz PDK, zbyt duże problemy (moim zdaniem) ze skrzynią. Jeżeli masz manual to trzeba zrobić sprzęgło, chwilę po takim programie standardowy docisk nie podoła. Robilem jakies 20k temu IC+turbiny+soft i spokojnie seryjne sprzęgło dalej daje rade, sporadycznie zdarzy się ze się trochę ślizga ale naprawdę nie za często. Inna sprawa ze praktycznie nie jeżdżę w korkach i traktuje sprzęgło dość delikatnie przy ruszaniu. Wtorek/środa odbieram auto na customowych kolektorach i nowych katach od MG, zobaczymy czy będzie duza różnica, ale obstawiam ze sprzęgło teraz rzeczywiście szybko kleknie .
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 4.10.2020, 19:02 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
MDU napisał(a): Wtorek/środa odbieram auto na customowych kolektorach i nowych katach od MG, zobaczymy czy będzie duza różnica, ale obstawiam ze sprzęgło teraz rzeczywiście szybko kleknie . Tłumików nie ruszacie? Daj znać jaki dźwięk
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 4.10.2020, 19:18 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 469
|
Jeśli to nie tajemnica można o podanie cen tych przeróbek i części które kupiliście...może być też PW...z tego co się dowiadywałem..IC to niecałe 3 tysie, wydech robiony na zamówienie z opcją cichą/głosną koło 8 tysi, kolektory koło 4-5 mam namiar.
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 4.10.2020, 19:28 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 176
|
Ruszaliśmy, jak będzie bardzo źle to imo zostaje tylko akrap bo z tego co się orientowałem niestety większość wydechów na turbo buczy.
|
|
Góra |
|
4s911Laufi
|
Napisane: 4.10.2020, 20:00 |
|
Dołączył: 10.10.2016 Posty: 227
|
piterson napisał(a): Przeszedłem podobną drogę w ostatnich miesiącach. Intercoolery z GT2, wydech, program, do tego kompletne sprzęgło Sachs Performance i wymiana hamulców z przodu na 380mm. Wyszło 570KM i IMHO absolutnie wystarczy. Wydech robiłem w MG Motorsport - sportowe katalizatory + modyfikacja oryginalnych tłumików. Samow ykonanie bez zarzutu, natomiast niestety średnio jestem z MG zadowolony jeśli chodzi o efekty dźwiękowe. To już drugi wydech (pierwszy mam w wolnossącym 996) i niestety oba są nieprzyjemnie "buczące" w najczęściej używanym zakresie obrotów czyli 2-3k rpm. Taka chyba uroda ich wydechów. Pierwsza wersja w 996 w ogóle nie nadawała się do użytkowania, po poprawkach jest akceptowalnie. Jakie hamulce ?? Pasują od991.2 turbo stal?? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
4s911Laufi
|
Napisane: 4.10.2020, 20:05 |
|
Dołączył: 10.10.2016 Posty: 227
|
Ja robiłem 997.2t Głównym problemem są katalizatory Obecnie mam -100 komorowe sportowe i wydech capristo I
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 4.10.2020, 21:19 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
prnit, gdybyś szykał IC to daj znać na PW lub mail 4s911Laufi napisał(a): Jakie hamulce ?? Pasują od991.2 turbo stal??
Z tego co wiem to Piterson ma PFC założone.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 4.10.2020, 21:40 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 469
|
już IC kupione , pomyślę tylko co z wydechem bo widzę ze opinie są takie że robi sie głośno...auto używam też czasem jako daily i nie mam niestety już 20 lat żebym lubił jak mi wydech buczy...
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 4.10.2020, 23:02 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 390
|
Jak za bardzo buczy można owinąć wydech taśmą i pozostaje możliwość wygłuszenia matami tylnej części. Dość proste i tanie, a różnica ogromna.
|
|
Góra |
|
mb_911
|
Napisane: 5.10.2020, 0:16 |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 1069 Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 095
|
Ja przez kilka lat miałem w swoim 997 tt tiptronic wydech belgijskiej firmy http://europipe.be/exhausts.html - zdecydowałem się na nich ponieważ wyczytałem na różnych zagranicznych forach, że chwalą go, jest wysokiej jakości i nie buczy czyli nie ma tzw. "drona" i faktycznie tak było. Nawet na stronie piszą, że tylko jeden wydech jest rekomendowany do tiptronica ponieważ skrzynia zawsze zrzuca bieg na 2-3 tys. obr. i wtedy jak wydech ma drona jest najbardziej irytujacy. ps. na youtube jest pełno filmików z ich wydechami
_________________
jest: 991 GT3, 718 T
było: 996 carrera 4s ; 996 turbo ; 997 turbo ------------------------------------------------------- Puchar PCP 2013 (997 turbo) mariusz
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 5.10.2020, 9:11 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 469
|
Wydechy mają ciekawe..ale ceny też....20 tys.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|