Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: "Mezger"
PostNapisane: 11.12.2015, 10:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Mezger - czyżby to był najlepszy silnik w Porsche jaki powstał?
Skąd się wzięła legenda tego silnika bo ani szczelny ani supermocny i uważany za bardzo niezawodny.
Chciał bym wspólnymi siłami dociec w jakich autach był montowany bo montowali go co najmniej 30 lat po modernizacjach.
Czy ktoś wie w jakim aucie został użyty po raz pierwszy?
Na pewno był montowany we wszystkich 911 serii 964 i 993, w 911 996 w wersjach turbo i GT2 i chyba GT3
w 911 997 podobnie ale chyba w GT3 RS już nie bo tam jest pojemność 3,8 l (rozwiercony?)
Zapewne mamy tu paru znawców i mam nadzieję o ich pomoc.
Na koniec może dołożymy kamyczek do Wikipedii bo tam są wymienione tylko silniki stosowane w Porsche ale nie ma opisu które Mezgera.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 11.12.2015, 23:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Sporo o nim jest w sieci i nie tylko. Dlugo by pisac... Ponizej kilka wazniejszych szczegolow.

Hans Mezger, legendarny inzynier i konstruktor silnikow, w Porsche od 1956 roku. Zaprojektowal silnik do pierwszej 911 i byl szefem dzialu Race Design od lat 60'. Spod jego reki wyszedl takze 12-cylindrowy silnik do 917 - moc dochodzila do 1100 KM, wiec bylo jej sporo. Pozniej wykorzystywany (czesciowo) takze w 911 turbo.

Charakterystyczna cecha silnikow Mezgera stosowanych w 911 byla prawdziwa sucha miska olejowa, co zapobiegalo uciekaniu oleju podczas szybko pokonywanych dlugich lukow i zakretow. Jesli chodzi o pojemnosc, to najwiekszy silnik Mezgera w 911 znalazl sie w 997 GT3 RS 4.0. Faktycznie w serii 996 i 997 silniki Mezgera byly wykorzystywane w wersjach turbo, GT3 i GT2. Mialy chyba po jednej glowicy na cylinder (pojedyncze glowice) i nie ciekly :wink:

Silniki Mezgera w 911 mialy moc do 845 KM w modelu 935.

McLaren TAG z jego silnikiem wygrywal w F1 w latach 80' (trzykrotne mistrzostwo konstruktorow).

Walnie przyczynil sie do pierwszych szesnastu zwyciestw Porsche w Le Mans. Czyli pracowal tez nad GT1.

Zaczynal od prac nad silnikiem do Porsche 804.

Poprawcie, jesli cos przekrecilem.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 12.12.2015, 3:15 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 876
Dzieki Bartek ! Trochę czytałem, ale dodałeś - czyli wiecej czytałeś :)

Wg mojej wiedzy to najlepsze silniki w Porsche ever. I chyba księgowi już na nic lepszego nie pozwola.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 22.11.2018, 14:21 

Dołączył: 10.07.2018
Posty: 120
997.2 turbo a nawet obecne 991 turbo (gt) nie są to już Mezger .We wszystkich silnikach 911 od 2009r wprowadzono takie zmiany że nie potrzeba już Mezger.Więc to przeżytek w sensie wyjątkowości.Ale wyjątkowe były do 2009roku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 22.11.2018, 15:06 

Dołączył: 13.01.2018
Posty: 80
Wierzę, że jednak jest najlepszy skoro przez 30 lat zbudował taką mocną pozycję. Przynajmniej tak myślę o moim 964 i 997.1 TT :)

Tutaj kilka słów od samego mistrza:
https://www.youtube.com/watch?v=qnGSuM2a8Ig
https://www.youtube.com/watch?v=RLO5Fmckkz8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 22.11.2018, 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 685
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Jako totalny laik i lajkonik w tematach mechaniki chciałem zapytać: bazując na powyższym można wywnioskować, że główną zaletą Mezgerów jest to, że w szybkich i długich winklach olej nie ucieka z jednej strony silnika na drugą, tak?




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 22.11.2018, 15:56 

Dołączył: 13.01.2018
Posty: 80
Jest tych zalet trochę więcej.
Oczywiście podstawą jest trwałość całej konstrukcji, a opis tutaj: https://www.total911.com/technology-exp ... er-engine/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 22.11.2018, 16:21 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Maciej964 napisał(a):
Wierzę, że jednak jest najlepszy skoro przez 30 lat zbudował taką mocną pozycję. Przynajmniej tak myślę o moim 964 i 997.1 TT :)

Tutaj kilka słów od samego mistrza:
https://www.youtube.com/watch?v=qnGSuM2a8Ig
https://www.youtube.com/watch?v=RLO5Fmckkz8


Dzięki za link.Wieczorem pooglądam .

Chyba w tym wszystkim chodzi o to aby silnik miał suchą miskę olejową(lakonicznie pisząc aby wszystko w silniku pływało w oleju)wtedy chyba jest bezpieczniej.
Podobno w 996 największe szkody w silniku poza wspominanymi pochyłami na torach jest odpalanie silnika przy ujemnych temepraturach.Nie żeby nie jeździć zimą ale powinien być odpalany w ogrzewanych garażach.(zwłaszcza zimny start)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 23.11.2018, 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Sucha miska to zewnętrzny zbiornik w którym smok (pompa) jest zalany olejem. Na takim układzie żadne przeciążenia nie robią wrażenia, bo pompa zanurzona "w wiadrze" zawsze ma dostęp do oleju.
W tradycyjnym układzie z miską, nawet pomimo przegród, szczególnie w cywilnym aucie wyposażonym koła typu slick, może dojść do odpłynięcia oleju i zassania powietrza, a wtedy jest po rybach (po silniku).
Z grubsza tyle.




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 24.11.2018, 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 685
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Trochę offtopic - fajna koszulka z Mezgerami https://tinyurl.com/y8jwowbt




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 13.04.2019, 17:29 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
Trochę to odkopuje, ale czy 997.2 TT, w której jest silnik 3.8 - to mam rozumieć, że on jest tak podatny na awarie jak 3.8 wersji S?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 13.04.2019, 18:16 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
Eclipser napisał(a):
Trochę to odkopuje, ale czy 997.2 TT, w której jest silnik 3.8 - to mam rozumieć, że on jest tak podatny na awarie jak 3.8 wersji S?

Silnik z wersji 997,2S 3,8L nie jest podatny na awarie.Podatny na awarie jest silnik 3,8 z 997.1 (przed liftem).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 13.04.2019, 18:32 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
To prawda , ale tez nie jest tak wytrzymały jak 3.6 turbo , np korbowody są juz o polowe cieńsze itd itd .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 13.04.2019, 18:40 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
Ok wiem, że silnik 3.8 w 997.2 nie jest podatny na awarie.
A silnik w 997.2 tt - też jest ok?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 13.04.2019, 19:43 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
To są inne silniki , nie ma sensu tego porównywać


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: "Mezger"
PostNapisane: 2.10.2019, 11:57 

Dołączył: 11.07.2010
Posty: 220
Warto zwrocic uwage na to ze gdy Turbo 997.2 mialo juz 3.8 z bezposrednim wtryskiem, gdy stworzyli GT2 RS to powrocili w tym samochodzie do 3.6 Mezgera.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum