Sporo o nim jest w sieci i nie tylko. Dlugo by pisac... Ponizej kilka wazniejszych szczegolow.
Hans Mezger, legendarny inzynier i konstruktor silnikow, w Porsche od 1956 roku. Zaprojektowal silnik do pierwszej 911 i byl szefem dzialu Race Design od lat 60'. Spod jego reki wyszedl takze 12-cylindrowy silnik do 917 - moc dochodzila do 1100 KM, wiec bylo jej sporo. Pozniej wykorzystywany (czesciowo) takze w 911 turbo.
Charakterystyczna cecha silnikow Mezgera stosowanych w 911 byla prawdziwa sucha miska olejowa, co zapobiegalo uciekaniu oleju podczas szybko pokonywanych dlugich lukow i zakretow. Jesli chodzi o pojemnosc, to najwiekszy silnik Mezgera w 911 znalazl sie w 997 GT3 RS 4.0. Faktycznie w serii 996 i 997 silniki Mezgera byly wykorzystywane w wersjach turbo, GT3 i GT2. Mialy chyba po jednej glowicy na cylinder (pojedyncze glowice) i nie ciekly
Silniki Mezgera w 911 mialy moc do 845 KM w modelu 935.
McLaren TAG z jego silnikiem wygrywal w F1 w latach 80' (trzykrotne mistrzostwo konstruktorow).
Walnie przyczynil sie do pierwszych szesnastu zwyciestw Porsche w Le Mans. Czyli pracowal tez nad GT1.
Zaczynal od prac nad silnikiem do Porsche 804.
Poprawcie, jesli cos przekrecilem.