Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.04.2016, 10:05 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Mam do Was pytanie, powoli szykuję się do zmiany oleju w mojej 997S mk1. Przebieg 87k.
Obecnie mam zalany Millers 0W 40.
Z tego co słyszałem to jest to wyższa półka produktowa.
Mam dwa pytania:
1. Czy naprawdę warto zostać przy tej marce, czy spokojnie można przejść na łatwiej dostępny Mobil o tych samych parametrach?
2. Jeśli jednak warto zostać przy Millersie to gdzie go kupić z pewnego źródła?

Dzięki,

Adam



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2016, 10:47 

Dołączył: 23.07.2015
Posty: 193
Porsche do silników poleca Mobil i z poprzednich postów wynika że wielu forumowiczów używa i sobie bardzo chwali.
Ja mam Boxa pod korek zalanego Millersem 5w40 - i chyba nieco ciszej silnik klekocze ale to moje subiektywne odczucie - analfabety dźwiękowego ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2016, 10:50 

Dołączył: 23.07.2015
Posty: 193
Mój serdeczny znajomy sprowadza oleje silnikowe do samochodów nieco "szybciej jeżdżących" i wiem że to pewne źródło: http://motoroils.pl/
- może Cię zainteresuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2016, 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Dajcie spokój z tym "Porsche zaleca". Nie byliście ostatnio w ASO ? Teraz Porsche "zaleca" Castrola. Jak będzie dobra i korzystna umowa z Lotosem, to Porsche będzie "zalecało" Lotosa.

Najważniejsze, to żeby olej spełniał kryteria dla silnika - klasa jakości, klasa lepkości. Później sobie można wymyślać markę. Im lepsza, tym lepiej.
Na końcu trzeba poszukać pewnego źródła (oleje bywają podrabiane).

Nie rozumiem po co zamieniać Millersa na jakiś Mobil ? Nie polecam. Poszukaj pewnego źródła. W końcu nie zmieniasz tego oleju co miesiąc i nie musisz za każdym razem od nowa szukać pewnego źródła...




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2016, 12:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Oryginalny Mobil1 spelniajacy normy Porsche rowniez jest jak najbardziej OK.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2016, 12:47 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Jeśli Twój prosiak jeździł na Millersie to raczej bym go zostawił, każdy olej który jest rekomendowany powinien być ok, oczywiście są różne szkoły, ja od zawsze jeżdżę w każdym samochodzie na sprawdzonym oleju z pewnego źródła, mam ten komfort, że od 14 lat jestem jego importerem w Polsce i nigdy nie użyję innego, oczywiście jeśli ma dopuszczenie i co za tym idzie właściwe parametry.

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2016, 15:14 

Dołączył: 15.05.2012
Posty: 601
Ja leję Millersa do wszystkich aut i jest ok. Kupuję z pewnego źródła w sklepie kolegi.
motorsportoils.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2016, 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
No dobra to co lepsze Millers czy Motul?




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2016, 13:53 

Dołączył: 1.11.2015
Posty: 217
Nie ma lepszego czy gorszego bo zdania na ten temat są strasznie podzielone... niechaj każdy sobie jeździ na czym chce bo spekulacje na ten temat już są męczące. Ja również do większości aut leje millersa i jestem zadowolony, w prosiaku mam penrite i też nie narzekam, jeździ jak powinien.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2016, 10:18 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 65
Witam,

Na tematy olejowe informacji w internecie jest sporo ale nie udało mi się trafić na test oleu silnikowego, po przebiegu np 15 czy 30 tys km ewntulanie po roku. Czy ktos ma takie dane jak wygladją różne oleje w takich samych silnikach przy podobnym sposobie eksploatacji?

Test przepracowanego oleju oraz pomiary zużycia silnika pozwoliłby tak naprawdę potwierdzić, który olej jest najlepszy.

Zapewne jest na forum ktoś, kto ma sporą wiedzę na ten temat i skoryguje albo doprecyzuje mój post ale określanie jednego oleju mianem premium a innego jako niższa półka bez podawiania danych technicznych nie jest stwierdzeniem właściwym.

Tak jak nie ma opon na każde warunki tak nie ma oleju, który będzie dobry do taxi i na 24h w LM. Mamy normy producentów silników dla olejów oraz parametry jakości i lepkości dla określonych tempreratur oraz zastosowanie oleju.


Proszę porónać karty technicze wspomnianych 0W-40 Mobil 1 i Millers 0W-40:

klasa jakości: API SN oba spełniają najwyższą normę

aprobata techniczna Porsche A40: spełniają oba oleje

Indeks lepkości 185 dla Mobil 1 ; 162 dla Millers (Mobil będzie miał większe opory ale daje lepszą ochronę powierzchni trących)

HTHS lepkość [mPa•s] w 150°C (ASTM D4683) 3.8 dla Mobil 1; dla Millersa nie znalazłem ale porónując inne oleje widzę, że Mobil 1 ma najwyższą odporność na zerwanie filmu olejowego z produktów dla normy Porsche A40, nie pamiętam czy Mobil 1 5W-50 spelnia A40 ale ma ten parametr na poziomie az 4,4 ale tam jest inna lepkość zimowa - 5, a nie 0

Mozna jeszcze przytoczyc wskaznik TBN odpowiedzialny za właściwości myjące oleju: Całkowita Liczba Zasadowa (TBN) (ASTM D2896) 11.8 dla Mobil 1. Też najwyższe dla produktów normą A40.

Na papierze Mobil 1. Wygląda najlepiej jeżeli chodzi o ochronę silnika. Część producentów jakoś mocno chowa te parametry i skupia się właśnie na sloganach typu "premium, wyższa półka" itd, a to parametry techniczne decydują o jakości produktu.


Jak ktoś mieszka w zimnym klimacie to lepszy będzie olej 0W-40, a jak na południu Europy to 5W-50 o ile potrzebuje takiego oleju bo może wystarczyć do codziennej jazdy olej 5W30.

Zachęcam do zapoznania się z kartami technicznymi olejów, a nie broszurami reklamowymi.

U mnie dla nowego samochodu producent zaleca olej 5W30 z normą VW 504/507 ale dopuszca olej 0W-40 z norma VW 502.

Po zapoznaniu się z kartami technicznymi dostępnych olejów spełniających normę VW 502/505 wybrałem Mobil 1 0W-40, na papierze ma najlepsze parametry ochrony silnika, ale stawia większe opory niż oleje 5W-30, co może minimalnie zwiększyć zużycie paliwa, ale dla mnie priorytetem jest ochrona silnika, tym bardziej, że są dwie turbiny. Do diesla niestety Mobil 1 się nie nadaje, ze wzgledu na normy emisji popiołu, Tam tylko oleje 0W30 lub 5W-30 z odpowiednią norma.

Pozdrawiam,
Kamil


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2016, 12:45 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
O takie porównania bedzie ciężko, ja robię takie w przypadku samochodów ciężarowych w których bardzo liczy się wydłużony czas wymiany, oczywiście przy zachowaniu parametrów, badania kompleksowe oleju nie należą do tanich, sprzedaję drogi produkt w ten sposób udowadniając jego jakość, korzystam z labo w GB, z którym mam podpisaną umowę, niestety często dane producenta są tylko na papierze, w życiu wychodzi inaczej.
Zrobić takie porównanie nie jest prosto, trzeba by porównać olej w dwóch podobnych samochodach i użytkowanych w podobnych warunkach.
Jeśli olej ma aprobatę producenta i jest wymieniany i pilnowany czas wymiany to nie powinniśmy odczuć różnicy, ważne aby olej kupić z pewnego źródła, bo często zdarzają się podróbki.

Wysłane z LG G4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2016, 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 190
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
Cała 'magia' Millersa polega na tym, że jako pierwszy (i wciąż chyba jedyny?) wprowadził nanotechnologię do produkcji olejów na skalę przemysłową. Za tę innowację zgarnął wiele nagód w świecie motorsportu i stąd taki wzrost popularności Millersa w ostatnich latach.

Inni producenci od dawno nie wprowadzili niczego nowego (raczej powolna ewolucja niż rewolucja) dlatego dużo racji jest w stwierdzeniu, że tak naprawdę każdy olej spełniający normy producenta będzie dobry, niezależnie od marki. Jedynie klasę gęstości/lepkości należy dobrać do sposobu jazdy i warunków klimatycznych.

Olej o którym piszesz (0w40) to seria XF Millersa, jeszcze sprzed wprowadzenia NanoDrive. Dopiero w serii CFS NT (lub ewentualnie EE) zastosowano nanotechnologię. Niestety nie ma wśród nich 0w40. Dostępne są jedynie 5w30, 5w40, 10w50, 10w60.
EE 5w40 spełnia normę Porsche A40. CFS NT 5w40 znacznie ją przewyższa.

Jeżeli jeździsz prosiakiem cały rok, a latem nie upalasz za bardzo to lej Mobila 0w40.
Jeśli jeździsz ostrzej to Mobil 5w50 lub Millers CFS NT/EE 5w40.
Jeśli od czasu do czasu wpadasz na tor/pojeżdzawki to Millers CFS NT 10w50/10w60, ale jeśli do tego jeździsz też zimą to juz niestety trzeba rozważyć zmianę oleju na inny na zimę.
Dla mnie jako całoroczny idealny byłby Millers CFS NT 5w50, ale niestety nie ma takiego :((

Gdzie kupić Millersa?
http://www.millersoils.co.uk/ -> Global network -> find distributor 'Poland' -> http://www.millersoils.pl -> zakładka 'sklep' lub 'gdzie kupić'




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.05.2016, 9:35 

Dołączył: 14.05.2016
Posty: 14
Ponieważ aktualnie jestem jeszcze :D właścicielem 400 konnego Evo X i temat jest mi znany od strony " katowania " siników , powiem tak ....ważniejsza jest specyfikacja oleju i częsta jego wymiana niż to czy jest to Milliers czy Mobil ..
Różnica jest tylko taka , że Mobil jest często podrabiany , dlatego jak go kupować to w metalowych puszkach z hologramem .
Bywały przypadki podróbek Mobila nawet w znanych sklepach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum