Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Model 997
PostNapisane: 23.05.2021, 22:41 

Dołączył: 15.08.2018
Posty: 16
Czesc
Zaczynam sie przymierzac do kolejnego modelu. Nieco mlodszego niz teraz posiadam.
Zakup traktuje inwestycyjnie ale tez chce miec z tego duzo przyjemnosci:)
Padlo na 997. Ale nie wykluczam innego modelu jesli mnie przekonacie:)
Prosze o info czego szukac a czego unikac.
Bardzej przed lift czy po-lift?
Ktory silnik bardziej niezawodny i jaka skrzynia?
Manual czy juz automat pdk jest ok w tym modelu?
Na pewno Chcialbym mocniejsza Carerre S ale czy 4S nie bedzie lepsza i bezpieczniejsza w powadzeniu?
Duzo pytan laika tego modelu ske licze na fachowa pomoc.
Pozdr
Bartek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 24.05.2021, 12:01 

Dołączył: 5.10.2007
Posty: 412
No to tak, raczej polift 997.2, chyba ze przedlift to Turbo 997.1tts z silnikiem Mezger. Kolejno raczej manual, chociaż PDK jest rewelacyjna, raczej omijaj tiptronica. Jeśli przedlift to raczej omijaj silnik 3,8.
Jeśli lokata + przyjemność to raczej 911, nie Boxster i nie Caymana, ale są wersje tychże że także będą miały wartość kolekcjonerską.
Zawsze przed zakupem nie żałuj 500, czy 1000 zł i rób sprawdzenie przedzakupowe. Co jeszcze... jak będzie jeździł czy to wolnossącym czy doładowanym, to zawsze czekaj na odpowiednią temp. oleju w silniku, a jak już się zagrzeje to nie schodź poniżej 5tys. obrotów silnika, te silniki po prostu się zacierają jak się jeździ z obrotami 2tys, czy 3tys. obrotów, te silniki muszą "żyć" do czego zostały stworzone :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 24.05.2021, 12:20 

Dołączył: 15.08.2018
Posty: 16
Dzieki za wskazowki. Czyli 997.2. Na turbo raczej mnie nie stac ale chcialem wlasnie targe. Jak tam z pneumatyka tego dachu?
Jaki wiec silnik w 997.2 i skrzynia bedzie najlepiej zsynchronizowana i malo awaryjna?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 24.05.2021, 12:46 

Dołączył: 5.10.2007
Posty: 412
Z awaryjnością jest różnie, najważniejsze rozgrzewanie oleju, właściwa eksploatacja i wymiany na czas, plus właściwie użytkowanie czyli nie jeżdżenie jak Citroenem Saxo 1,0 :)
I to wszystko to są te niewiadome które im lepiej się pozna tym lepiej. Dlatego niektórzy których stać kupują nowe :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 24.05.2021, 19:10 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
Wszystko sie zgadza ale tego tiptronica bym tak nie opisywał..jak padnie tiptronic to koszt naprawy to nawet 1/5 tego co koszt naprawy PDK.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 24.05.2021, 21:14 

Dołączył: 5.10.2007
Posty: 412
prnit napisał(a):
Wszystko sie zgadza ale tego tiptronica bym tak nie opisywał..jak padnie tiptronic to koszt naprawy to nawet 1/5 tego co koszt naprawy PDK.


Oczywiście zgadzam się co do kosztów naprawy, jednak jeśli ma być lokata + przyjemność to tylko manual, ewentualnie PDK...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 24.05.2021, 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.11.2020
Posty: 330
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 730
Kilka miesięcy temu szukałem 997.2 w manualu. Jest ich bardzo mało a śledziłem także ogłoszenia w Japonii i USA. Co innego PDK, których kilka było.

Po kilku miesiącach poszukiwań skończyłem z 997.1 C2S w manualu, której silnik - jak się naczytać w Internecie - ma być tykającą bombą. Banana na twarzy mam czy jadę, czy tylko patrzę na nią, a ryzyko ewentualnej awarii zaakceptowałem i nie tracę życia na stresowanie się tym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 24.05.2021, 22:04 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
porsche_targa napisał(a):
prnit napisał(a):
Wszystko sie zgadza ale tego tiptronica bym tak nie opisywał..jak padnie tiptronic to koszt naprawy to nawet 1/5 tego co koszt naprawy PDK.


Oczywiście zgadzam się co do kosztów naprawy, jednak jeśli ma być lokata + przyjemność to tylko manual, ewentualnie PDK...


Pdk w kilkunastoletnim aucie to może być taki sam koszt naprawy jak silnika czyli nawet kilkadziesiąt tysięcy, mało się o tym mówi ale taka prawda, ja jak szukałem auta to też chciałem manual ale kupiłem tipa bo taki się trafił, teraz nawet nie żałuje, można śmigać po miescie, skrzynia mercedesa także jak padnie to naprawa kosztuje normalne pieniądze, mozna sie tez po jakims czasie przyzwyczaić co do jej działania na zasadzie ten typ tak ma, czego mi naprawdę brakuje to w tej skrzyni 6 biegu na trasie, przy 130km jest ponad 3 tys obrotów..tego naprawdę brakuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 24.05.2021, 22:05 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Jeśli chodzi o Targę 997 to ona nie ma zdejmowanego dachu, a jedynie duży odsuwany szklany. Ale wyprodukowali tego bardzo mało, więc ciężko będzie trafić.

PS. Ja sprzedaję 997.2 S PDK po Maryli Rodowicz. Chyba inwestycyjnie nic lepszego nie trafisz ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 24.05.2021, 22:19 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Może chcesz 996 turbo?
Lakier biały, środek czarny, tiptronic, 123tkm, auto ogarnięte, naprawdę fajny egzemplarz.
Noszę się z zamiarem sprzedaży bo chce w końcu wykonać pewne ruchy gruntowe.
Moim zdaniem dość ciekawa propozycja zwłaszcza inwestycyjna - na pewno nie stracisz. Ciągle jest to najtańsze 911 turbo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 24.05.2021, 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 23.03.2021
Posty: 291
Nr klubowicza: 724
prnit napisał(a):
ja jak szukałem auta to też chciałem manual ale kupiłem tipa bo taki się trafił, teraz nawet nie żałuje, można śmigać po miescie, skrzynia mercedesa także jak padnie to naprawa kosztuje normalne pieniądze, mozna sie tez po jakims czasie przyzwyczaić co do jej działania na zasadzie ten typ tak ma, czego mi naprawdę brakuje to w tej skrzyni 6 biegu na trasie, przy 130km jest ponad 3 tys obrotów..tego naprawdę brakuje.


W pełni się zgadzam, mam triptronica w Caymanie i jego po prostu trzeba się nauczyć, wtedy działa bardzo dobrze. Też mi tego szóstego biegu brakuje na autostradach, w krótkiej podróży to jest OK, ale jak się jedzie 4h ekspresówką to już męczy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 25.05.2021, 11:52 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Barti napisał(a):
Kilka miesięcy temu szukałem 997.2 w manualu. Jest ich bardzo mało a śledziłem także ogłoszenia w Japonii i USA. Co innego PDK, których kilka było.

Po kilku miesiącach poszukiwań skończyłem z 997.1 C2S w manualu, której silnik - jak się naczytać w Internecie - ma być tykającą bombą. Banana na twarzy mam czy jadę, czy tylko patrzę na nią, a ryzyko ewentualnej awarii zaakceptowałem i nie tracę życia na stresowanie się tym.


Ja takim autem zrobiłem 100,000km i żadnej awaryjności nie zaznałem. Trzeba dbać i tyle.




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 28.05.2021, 22:25 

Dołączył: 17.05.2021
Posty: 9
wit007 napisał(a):
Jeśli chodzi o Targę 997 to ona nie ma zdejmowanego dachu, a jedynie duży odsuwany szklany. Ale wyprodukowali tego bardzo mało, więc ciężko będzie trafić.

PS. Ja sprzedaję 997.2 S PDK po Maryli Rodowicz. Chyba inwestycyjnie nic lepszego nie trafisz ;)
Pokaz Twoje 997.2 na sprzedaż. Dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 28.05.2021, 22:27 

Dołączył: 17.05.2021
Posty: 9
michal928 napisał(a):
Może chcesz 996 turbo?
Lakier biały, środek czarny, tiptronic, 123tkm, auto ogarnięte, naprawdę fajny egzemplarz.
Noszę się z zamiarem sprzedaży bo chce w końcu wykonać pewne ruchy gruntowe.
Moim zdaniem dość ciekawa propozycja zwłaszcza inwestycyjna - na pewno nie stracisz. Ciągle jest to najtańsze 911 turbo.
Pokaż Twoje 996 i więcej informacji dot sprzedaży. Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 28.05.2021, 22:49 

Dołączył: 6.05.2016
Posty: 52
Nr klubowicza: 735
TomekWe napisał(a):
wit007 napisał(a):
Jeśli chodzi o Targę 997 to ona nie ma zdejmowanego dachu, a jedynie duży odsuwany szklany. Ale wyprodukowali tego bardzo mało, więc ciężko będzie trafić.

PS. Ja sprzedaję 997.2 S PDK po Maryli Rodowicz. Chyba inwestycyjnie nic lepszego nie trafisz ;)
Pokaz Twoje 997.2 na sprzedaż. Dziękuję.


Panie kolego, wystarczy przejrzeć odpowiednie działy, tutaj będzie to sprzedam, kupię zamienię.
Kurde, ten kolor wydaje się wciągający 8)
997-2-carrera-s-2009-maryla-t24580.html




_________________

Michał

Jest: .. in progress..

Było: 991.1 S / 991.1 TTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Model 997
PostNapisane: 22.10.2021, 13:42 

Dołączył: 15.10.2018
Posty: 36
Kupione cos? Pochwal sie prosze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum