|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tunix
|
Napisane: 9.04.2022, 16:30 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1047
|
Nie wiem czy to objaw starzenia się (mojego, nie samochodu) czy przyczyna jest inna, ale ostatnio dochodzę do wniosku, że nowe samochody zupełnie mi nie leżą. Sprzedałem 991.2 i przesiadłem się na Caymana 987.2S. Ostatnio chodził mi po głowie upgrade na GTS 4.0 PDK ale po jeździe testowej doszedłem do wniosku, że nie zamieniłbym się nawet bez dopłaty. Mój Boxster, też 4.0 jeździ tylko dlatego, że w ładną pogodę można w nim dach otworzyć, ale szczerze mówiąc po wieloma względami 987 bardziej mi leży i jak kiedyś trafię Spydera 987 manual to nie będę się zastanawiał. To jak starsze Porsche brzmią, jak pracuje hydrauliczne wspomaganie, jak pachnie wnętrze, wszystko to sprawia że 718 wydaje się szybkim ale sterylnym samochodem.
Niestety 987 ma swoje lata i w związku tym pod kilkoma względami ostaje na niekorzyść. Zastanawiam się ile z tego dałoby się poprawić. Więc po kolei.
1. Xenony w 987 święcą słabo w porównaniu z ledami w 718. Niektórzy twierdzą, że xenon z czasem traci jasność. Ktoś to zaobserwował w praktyce? Jest sens wymieniać żarniki? To jest największy ból, z wiekiem jakby więcej światła potrzebne żeby coś widzieć :)
2. Brakuje mi carplaya i kamerki a bluetooth często gubi połączenie z moim iPhonem. Czy ktoś z Was wymieniał audio w aucie z Bose? Czytałem, że są konwertery A/D żeby podłączyć inny odtwarzacz do magistrali MOST albo można wymienić wzmacniacz i głośniki. Którą drogą pójść? A może w jakiś sposób da się dodać kamerę i carplay do fabrycznego odtwarzacza?
3. Czy jest jakiś sposób na usunięcie rys z przedniej szyby czy pozostaje wymiana? W nocy trochę przeszkadzają.
4. Czy testowaliście jakiś zestaw aftermarketowych czujników ciśnienia? W moim aucie nie ma tej opcji a kiedyś w innym przebiłem na autostradzie przy dużej prędkości oponę i wolę w takiej sytuacji zostać poinformowany o utracie ciśnienia.
To chyba wszystko co chciałbym w tym aucie zmienić. To już trzecie 987, które mam i nie sądziłem, że tak polubię się z tą generacją.
|
|
Góra |
|
pimi
|
Napisane: 9.04.2022, 19:51 |
|
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 693
|
1. tak, jak najbardziej. z czasem tracą intensywność świecenia do tego stopnia, że nic nie widać, tylko tyle, że świecą. 3. polerują tlenkiem ceru. efektów nie znam, raczej jednak skłaniałbym się do wymiany na nową (do 997 czołowa szyba kosztowała z wymianą ok.1500 zł pilkington)
tyle wiem, tyle napisałem 🙂
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 10.04.2022, 8:40 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
Bartek,
Jak kolega pimi napisał.
1. Szybę wymieniaj i się nie zastanawiaj. Koszt stosunkowo nieduży a efekt bardzo widoczny (w szczególności jak czytam rozumiem, że jeździsz w nocy).
Wymieniałem i w 987S i w 996. W punkcie polecanym przez Porschepana i było szybko i dobrze zrobione.
2. Co do ksenonów to moim zdaniem też warto bo jak piszesz po prostu padają. Wymieniałem kiedyś w Mondeo a ostatnio w A4 mojej mamy. Nie wiem jak to w przypadku Porsche ale w tamtych autach koszt kompleksowej operacji (m.in. wymiana żarników) to było kilkaset zł za reflektor.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 10.04.2022, 9:52 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1047
|
Dzięki za info. Odnośnie szyby - a co z anteną? Szyby inne niż z ASO też mają anteny? Czy mógłbyś podać mi namiary na ten punkt?
Co do xenonów - jak wygląda wymiana żarówki? To da się samemu zrobić czy to jakaś skomplikowana operacja? Rozumiem, że to są żarówki D2S. A jak wygląda kwestia świateł drogowych/mijania - są dwie oddzielne żarówki?
|
|
Góra |
|
pimi
|
Napisane: 10.04.2022, 10:07 |
|
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 693
|
szyby nieASO też mają anteny. ja korzystam z serwisu przy Wiertniczej i nie mam zastrzeżeń. d2s, wyjmujesz reflektor, wymieniasz "żarówkę" i po sprawie. jeśli jesteś a wawy to mogę pomóc
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 10.04.2022, 11:02 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
Dokładnie często to te same szyby co wkładane w fabryce  Dobiera się je po prostu po vin do konkretnego auta (antena, ogrzewanie, pasek przyciemniający etc.). U mnie to chyba była firma Trzask Autoszyby w Regułach. Ktoś tez kiedyś polecał Euroglas na Chełmżyńskiej.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 10.04.2022, 11:43 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1047
|
pimi napisał(a): d2s, wyjmujesz reflektor, wymieniasz "żarówkę" i po sprawie. jeśli jesteś a wawy to mogę pomóc Dzięki, zamówiłem żarówki. Jak nie dam rady to się odezwę, jestem z Warszawy 
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 10.04.2022, 11:43 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1047
|
b0g0b0jny napisał(a): U mnie to chyba była firma Trzask Autoszyby w Regułach. Ktoś tez kiedyś polecał Euroglas na Chełmżyńskiej.
Dzięki! Jak z żarówkami będzie dobrze to biorę się za szybę.
|
|
Góra |
|
kaba
|
Napisane: 10.04.2022, 12:41 |
|
Dołączył: 29.12.2021 Posty: 94
|
|
Góra |
|
Przemek KG
|
Napisane: 10.04.2022, 21:45 |
|
Dołączył: 23.03.2021 Posty: 292
Nr klubowicza: 724
|
tunix napisał(a): Sprzedałem 991.2 i przesiadłem się na Caymana 987.2S. To jak starsze Porsche brzmią, jak pracuje hydrauliczne wspomaganie, jak pachnie wnętrze, wszystko to sprawia że 718 wydaje się szybkim ale sterylnym samochodem. Nim kupiłem swoje 987.1S to długo się głowiłem, które Porsche wybrać. Wiatraki są piękne, ale po prostu szkoda byłoby mi takim jeździć przy każdej okazji. Nie wspominając o tym, ile kosztują. Nowe są zupełnie innymi autami, nadal bardzo dobrymi, ale chciałem jeszcze załapać się na tę starsza motoryzację, bez wszędobylskiej elektroniki. Testowałem 996 i 997, ale kurde - dla mnie Cayman ma w sobie to coś. Jakby odziedziczył arogancję swoich konstruktorów, którzy ośmielili się stworzyć coś obok legendarnego 911. Chciałbym, żeby został w rodzinie na lata, zwłaszcza, że znalazłem dobry egzemplarz. U mnie przednią szybę chyba też wymienię, bo jest miejscami jakby posypana piaskiem (jakby mikroodpryski), co widać pod słońce. A na przód założyłem sobie ledspars, które mają siatkę zabezpieczająca.
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 10.04.2022, 23:16 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3744 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 15.04.2022, 18:00 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1047
|
Pierwsze koty za płoty. Mam czujniki ciśnienia. Trochę się bałem taniej chińszczyzny i zdecydowałem się na chińszczyznę premium. Kupiłem takie coś. https://www.hamaton-tpms.com/pages/retrofit_tpms.phpInstalacja banalna, ciekawy sposób parowania. Wskazujesz koło a potem gwałtownie spuszczasz z niego powietrze i system orientuje się który czujnik jest w tym kole. Centralkę zamontowałem na półeczce poniżej PCM. Urządzenie ma mały akumulator, doładowuje się kabelkiem USB. Przy okazji odkryłem, że gniazdo USB w podłokietniku odcina zasilanie chwilę po zamknięciu samochodu, więc można tam śmiało podłączać takie urządzenia. Zobaczymy jak się całość będzie spisywać.
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 15.04.2022, 18:53 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
Fajnie że 987 spełniło oczekiwania.Auto staje się klasyczne nie wtedy kiedy ukończy 25lat,ale wtedy gdy pośród przeróżnych pokus na rynku, ten model po prostu ci pasi.Jak wranglery. Tak mam z 997
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 16.04.2022, 10:50 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 400
|
Podepnę się do wątku chociaż z innym pytaniem. Czy któryś z kolegów wymieniał w 986.1 3.4 separator ? Polecacie jakiś zamiennik czy tylko oryginał.
|
|
Góra |
|
pimi
|
Napisane: 16.04.2022, 12:18 |
|
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 693
|
w 986.1 3,2 wymieniałem na oryginalny koszt chyba ok.500
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 16.04.2022, 14:08 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 400
|
Doprecyzuje. Czy warto założyć zamiennik ( jeśli tak to jaki ) czy mimo wszystko oryginał. W innych markach nie mam złych doświadczeń z zamiennikami ale w przypadku Porsche nie wiem ...
|
|
Góra |
|
pimi
|
Napisane: 16.04.2022, 19:52 |
|
Dołączył: 11.05.2009 Posty: 693
|
jeżeli znajdziesz markowy zamiennik (a porsche tego samodzielnie nie robi), to można w ciemno brać. ja potrzebowałem na szybko, nie mogłem czekać, więc poszedłem po linii najmniejszego oporu. a potem to już nie było po co szukać 🙂
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 16.04.2022, 21:15 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 177
|
Z ciekawości, czemu 987 > lotus ? bo z tego co pamiętam też miałeś i to też jest trochę takie stare auto w nowym opakowaniu 
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 17.04.2022, 14:35 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1047
|
MDU napisał(a): Z ciekawości, czemu 987 > lotus ? bo z tego co pamiętam też miałeś i to też jest trochę takie stare auto w nowym opakowaniu  Oj, to nie jest tak, że jedno > drugie albo odwrotnie. To są zupełnie inne auta. Lotusa dla mnie to był przede wszystkim cabrio i manual - stricte dla funu. Zastąpiłem go Boxsterem 718 4.0 manual. W 987 mam PDK i auto służy do takiego normalniejszego jeżdżenia. Nie jest przesadnie głośne, da się spokojnie słuchać radia, ma bardzo komfortowe zawieszenie, relatywnie małą felgę (18"), wygodne podgrzewane fotele. Przy tym wciąż jest relatywnie niedużym samochodem, ma wolnossący silnik i taki analogowy feel.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|