Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Modyfikacje 993
PostNapisane: 8.03.2014, 22:50 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
OK. Przyznaje, ze do niedawna bylem przeciw wszelkim modyfikacjom i staralem sie stosowac wszystkie "zalecenia" producenta... No ale po 8 latach posiadania 993 chcialbym potwierdzic czy warto sprobowac... Na pierwszy rzut ida kola. Poniewaz mam 993 Targa, a Porsche konkretnie mowi "nie" kolom 18-sto calowym, bardzo sie opieralem, ale juz zakupilem sliczne (moim zdaniem) Sport Classic II Wheels (993 362 136 50 i 993 362 140 50), i teraz sie maluja na czarno....

Pytanie odnosnie sprzegla. Slizga mi sie teraz (juz jakis czas, ale ostatnio kilka miesiecy w zasadzie nie jezdzilem) i musze wymienic i slysze, ze "conversion" na lekkie flywheel typu RS to ciekawa i polecana zmiana. Czy tak jest rzeczywiscie? W Pelican Parts znalazlem ten "kit" - http://tinyurl.com/np4u8yy . Czy bedzie OK w mojej 1997 993 Targa? Czy poprawi sie "performance" na bardziej "sporty"? Pisza, ze auto powinno lepiej/szybciej reagowac, polepszajac przyspieszenie... Wiem, ze ponoc to "conversion" w 964 powoduje gasniecie silnika i potrzebny jest "chip", czy nie bede mial ubocznych problemow?

Z gory dzieki za sugestie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2014, 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Co do kół to nie wiem gdzie to wyczytałeś, że w 993 nie zaleca Porsche 18" ja ma Sport Classic I dla 993 i wyglądają super , a co do malowania ich na czarno przy odnawianiu ich, też dałem to zapytanie na forum i wszyscy jednym głosem mi to odradzili :D. W kwestii sprzęgła niestety się nie wypowiem, ale jestem też tej modyfikacji ciekaw.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2014, 23:12 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Co do 18" kol, Porsche zdecydowanie nie poleca w modelu Targa... Strona # 3 tu - http://www.pcarworkshop.com/images/0/0e ... _64047.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.03.2014, 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
No powiem Ci , ze jestem w lekkim szoku :o bo niby dlaczego nie? bardziej bym je wykluczył w cabrio ale w tardze gdzie sztywność nadwozia jest podobne do coupe? no jestem ciekaw ich argumentacji, przecież zawieszenie jest chyba identyczne w każdej 993.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 1:51 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Mechanizm dachu jest ponoc bardzo delikatny i to jest powod, bo wieksze kola to ponoc wieksze wibracje...

Czy ktos ma opinie na temat lekkiego sprzegla RS w zwyklej 993, jak wyzej?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 10:35 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Hej Jczar,

Pamietam Twoją czerwoną piękna Targe 993 i powiem Ci ze moim zdaniem zdecydowanie lepiej by wygladała na sport Classic w oryginalnym kolorze. Moim zdaniem czarne felgi nie dadzą efektu i stracą na swoim piękny. Klasycznym wyglądzie. Przemyśl to jeszcze!
Co do sprzęgła nie wiem, nie znam sie na tym ;-)
Pozdrawiam,

Adam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 16:18 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Klamka zapadla, kola sie juz maluja... Pochwale sie zdjeciami "przed" i "po".

Nie wierze, ze nikt z 964 czy 993 nie myslal o "upgrade" sprzegla, np. RS... Czyzby?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 21:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
No, skoro wywolujesz do tablicy rowniez 964... :wink:

Temat rozwazam, choc w 964 jest on trudniejszy, bo komputer w C2/C4 nie uczy sie lzejszego kola, wiec normalne staje sie podobno gasniecie silnika. Mozna to rozwiazac na kilka sposobow, chociaz zaden podobno nie dziala na 100%:

- nowe ECU
- nowy program / chip
- wlaczenie wielu odbiornikow pradu, zeby obciazyc system (to podal Anglik na podstawie autopsji)

Jak zamontuje zestaw do RS wraz z lekkim kolem, to podziele sie wrazeniami. Ale raczej nie w tym sezonie. Swoja droga ciekaw jestem, ile mozna wycisnac z seryjnego (w ramach klasy seryjnej PCP) 964 na Torze Poznan, wiec moze skusze sie na koncowke sezonu?




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: fff
PostNapisane: 9.03.2014, 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
:binky: :binky: :binky: :binky:




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 22:45 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Wedlug tego co przeczytalem, Steve Wong chip w 100% rozwiazuje ten problem w 964 - http://tinyurl.com/kr9m6w8 .

http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... 993-a.html

Chyba sie zdecydowalem, wiekszosc pisze, ze RS clutch zwieksza "torque" i "response", co tlumacze na lepsze przyspieszenie, a oto mi chodzi.

Czy ktos jeszcze moze cos podpowiedziec? Nie chce zrobic kosztownej pomylki - 9 godz pracy po $130 + wszystkie czesci ok $2100...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 22:59 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
czy ten chip jest tylko do tego sprzęgła i jego zadaniem jest wyeliminowanie problemu gasniecia , czy bez tego sprzęgła tez jest stosowany jako tuning jak np. te z fvd , czy jezeli ma się "nowsza" przepływke czy tez inny wydech lub inne tuning wymagające chipa on to pociągnie , bo wiadomo 2 chipow nie zainstalujemy :)
Ja na twoim miejscu wkręcania poszukałbym stosując goracy drut a nie klape ... zamiast meczyc się z tym rs kuplung


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 23:31 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Niestety nie wiem nic na temat tego chipa poza tyme co przeczytalem na Pelican Parts i Rennlist forums... Moze ktos inny ma doswiadczenie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 23:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Sa na forach pojedyncze negatywne komentarze zarowno o chipach Steve Wong, jak i FVD. Sporo jest tez pozytywnych. Te z FVD sa podobno programowane pod konkretny model (nr ECU) oraz typowe modyfikacje, w tym wydechu i sprzegla/kola. Ja odlozylbym chip na koniec, a zaczal od zawieszenia, hamulcow, ukladu kierowniczego. Sam tez odkladam montaz sprzegla RS, bo codzienna jazda z nim jest chyba dosyc meczaca. Z drugiej strony, co kto lubi... :wink:




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2014, 23:57 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
tez odstawiłbym to na koniec , jest tyle punktów celowniczych w tym modelu ze jest w co się bawic :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2014, 0:12 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Obawiam się, że zmiany samego sprzęgła możesz nie odczuć w spodziewanym zakresie, a na pewno odczujesz dyskomfort w codziennej jeżdzie...
Suma zmian: przepływka-( ew.przepustnica )-chip-wydech (dobry wydech, nie jedynie ładnie burczący !!!)- wprowadzi Cię w permanentne zadowolenie.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2014, 0:31 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
jak wyżej :idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2014, 13:42 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
No i mam dylemat - czy kombinowac, i jesli tak, z czym (a jesli chodzi o "performance", interesuje mnie glownie lepsze przyspieszenie). Moje przemyslenia zaczalem od opinii, ktore znalazlem on-line, i wygladalo, ze odnosnie ogolnie modyficacji 993, 3-4 sa najbardziej popularne - suspension (wielu pisze o zamianie na wersje Euro M030, wiec europejska wersja auta nie ma tego niedociagniecia), kola 18", wydech i wlasnie sprzeglo... Znalazlem to na rennlist - http://tinyurl.com/ogqe4nh , co tez potwierdzilem w opiniach na stronie PCA North America...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2014, 17:07 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Dorzuciłbym jeszcze:

- sport-pakietową obudowę filtra powietrza (bądź podziurawienie normalnej).
- twardsze poduszki silnika
- short-shifter z Carrery RS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.03.2014, 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
A ode mnie propozycja rozpórki przednich kielichów i jakiś większy spoiler bo powyżej 200 ori słabo trzyma :(




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.03.2014, 13:38 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
OK, no i sie dzieje - zabawki zakupione, wiekszosc dostalem wczoraj, reszta dzisiaj. Jutro odstawiam auto do mechanika. Moze nie do konica, jak Walenda Motorsport, ale na moje cywilne zapedy, jestem strasznie podekscytowany. Na pewno bedzie robione sprzeglo - RS lighweight flywheel i zmiana kol na 18". Zakupilem tez wiekszosc do pelnej wymiany hamulcow, swiece/distributor caps i przewody, komplet do wymiany axle boots, no i oczywiscie filtry. Hamulce i ignition beda robione jesli trzeba bedzie natychmiast... Poki co dostalem 5 paczek z 28 pozycjami. Czekam jeszcze na axle boots i kola. Za tydzien mam nadzieje pochwalic sie zdjeciami w nowych butach, a za dwa wrazeniami z jazdy - roznica miedzy stock, a sprzeglem RS...

P.S. Zona odbierala przesylki. Jak wrocilem z pracy, zapytala: "Mowiles, ze trzeba sprzeglo wymienic, a tyle paczek przyszlo. I takie ciezkie". Na co ja, "Sprzeglo jest bardzo waznym i skomplikowanym elementem Porsche"... Reszte przemilczalem...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum