Autor |
Wiadomość |
jczar
|
Napisane: 8.03.2014, 22:50 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
OK. Przyznaje, ze do niedawna bylem przeciw wszelkim modyfikacjom i staralem sie stosowac wszystkie "zalecenia" producenta... No ale po 8 latach posiadania 993 chcialbym potwierdzic czy warto sprobowac... Na pierwszy rzut ida kola. Poniewaz mam 993 Targa, a Porsche konkretnie mowi "nie" kolom 18-sto calowym, bardzo sie opieralem, ale juz zakupilem sliczne (moim zdaniem) Sport Classic II Wheels (993 362 136 50 i 993 362 140 50), i teraz sie maluja na czarno....
Pytanie odnosnie sprzegla. Slizga mi sie teraz (juz jakis czas, ale ostatnio kilka miesiecy w zasadzie nie jezdzilem) i musze wymienic i slysze, ze "conversion" na lekkie flywheel typu RS to ciekawa i polecana zmiana. Czy tak jest rzeczywiscie? W Pelican Parts znalazlem ten "kit" - http://tinyurl.com/np4u8yy . Czy bedzie OK w mojej 1997 993 Targa? Czy poprawi sie "performance" na bardziej "sporty"? Pisza, ze auto powinno lepiej/szybciej reagowac, polepszajac przyspieszenie... Wiem, ze ponoc to "conversion" w 964 powoduje gasniecie silnika i potrzebny jest "chip", czy nie bede mial ubocznych problemow?
Z gory dzieki za sugestie...
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 8.03.2014, 23:00 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Co do kół to nie wiem gdzie to wyczytałeś, że w 993 nie zaleca Porsche 18" ja ma Sport Classic I dla 993 i wyglądają super , a co do malowania ich na czarno przy odnawianiu ich, też dałem to zapytanie na forum i wszyscy jednym głosem mi to odradzili . W kwestii sprzęgła niestety się nie wypowiem, ale jestem też tej modyfikacji ciekaw.
_________________
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 8.03.2014, 23:12 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 8.03.2014, 23:26 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
No powiem Ci , ze jestem w lekkim szoku bo niby dlaczego nie? bardziej bym je wykluczył w cabrio ale w tardze gdzie sztywność nadwozia jest podobne do coupe? no jestem ciekaw ich argumentacji, przecież zawieszenie jest chyba identyczne w każdej 993.
_________________
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 9.03.2014, 1:51 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Mechanizm dachu jest ponoc bardzo delikatny i to jest powod, bo wieksze kola to ponoc wieksze wibracje...
Czy ktos ma opinie na temat lekkiego sprzegla RS w zwyklej 993, jak wyzej?
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 9.03.2014, 10:35 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Hej Jczar,
Pamietam Twoją czerwoną piękna Targe 993 i powiem Ci ze moim zdaniem zdecydowanie lepiej by wygladała na sport Classic w oryginalnym kolorze. Moim zdaniem czarne felgi nie dadzą efektu i stracą na swoim piękny. Klasycznym wyglądzie. Przemyśl to jeszcze!
Co do sprzęgła nie wiem, nie znam sie na tym
Pozdrawiam,
Adam
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 9.03.2014, 16:18 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Klamka zapadla, kola sie juz maluja... Pochwale sie zdjeciami "przed" i "po".
Nie wierze, ze nikt z 964 czy 993 nie myslal o "upgrade" sprzegla, np. RS... Czyzby?
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 9.03.2014, 21:23 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
No, skoro wywolujesz do tablicy rowniez 964...
Temat rozwazam, choc w 964 jest on trudniejszy, bo komputer w C2/C4 nie uczy sie lzejszego kola, wiec normalne staje sie podobno gasniecie silnika. Mozna to rozwiazac na kilka sposobow, chociaz zaden podobno nie dziala na 100%:
- nowe ECU
- nowy program / chip
- wlaczenie wielu odbiornikow pradu, zeby obciazyc system (to podal Anglik na podstawie autopsji)
Jak zamontuje zestaw do RS wraz z lekkim kolem, to podziele sie wrazeniami. Ale raczej nie w tym sezonie. Swoja droga ciekaw jestem, ile mozna wycisnac z seryjnego (w ramach klasy seryjnej PCP) 964 na Torze Poznan, wiec moze skusze sie na koncowke sezonu?
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 9.03.2014, 22:06 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 9.03.2014, 22:45 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Wedlug tego co przeczytalem, Steve Wong chip w 100% rozwiazuje ten problem w 964 - http://tinyurl.com/kr9m6w8 .
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... 993-a.html
Chyba sie zdecydowalem, wiekszosc pisze, ze RS clutch zwieksza "torque" i "response", co tlumacze na lepsze przyspieszenie, a oto mi chodzi.
Czy ktos jeszcze moze cos podpowiedziec? Nie chce zrobic kosztownej pomylki - 9 godz pracy po $130 + wszystkie czesci ok $2100...
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 9.03.2014, 22:59 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
czy ten chip jest tylko do tego sprzęgła i jego zadaniem jest wyeliminowanie problemu gasniecia , czy bez tego sprzęgła tez jest stosowany jako tuning jak np. te z fvd , czy jezeli ma się "nowsza" przepływke czy tez inny wydech lub inne tuning wymagające chipa on to pociągnie , bo wiadomo 2 chipow nie zainstalujemy
Ja na twoim miejscu wkręcania poszukałbym stosując goracy drut a nie klape ... zamiast meczyc się z tym rs kuplung
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 9.03.2014, 23:31 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Niestety nie wiem nic na temat tego chipa poza tyme co przeczytalem na Pelican Parts i Rennlist forums... Moze ktos inny ma doswiadczenie...
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 9.03.2014, 23:45 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Sa na forach pojedyncze negatywne komentarze zarowno o chipach Steve Wong, jak i FVD. Sporo jest tez pozytywnych. Te z FVD sa podobno programowane pod konkretny model (nr ECU) oraz typowe modyfikacje, w tym wydechu i sprzegla/kola. Ja odlozylbym chip na koniec, a zaczal od zawieszenia, hamulcow, ukladu kierowniczego. Sam tez odkladam montaz sprzegla RS, bo codzienna jazda z nim jest chyba dosyc meczaca. Z drugiej strony, co kto lubi...
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 9.03.2014, 23:57 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
tez odstawiłbym to na koniec , jest tyle punktów celowniczych w tym modelu ze jest w co się bawic
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 10.03.2014, 0:12 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Obawiam się, że zmiany samego sprzęgła możesz nie odczuć w spodziewanym zakresie, a na pewno odczujesz dyskomfort w codziennej jeżdzie...
Suma zmian: przepływka-( ew.przepustnica )-chip-wydech (dobry wydech, nie jedynie ładnie burczący !!!)- wprowadzi Cię w permanentne zadowolenie.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 10.03.2014, 0:31 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
jak wyżej
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 10.03.2014, 13:42 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
No i mam dylemat - czy kombinowac, i jesli tak, z czym (a jesli chodzi o "performance", interesuje mnie glownie lepsze przyspieszenie). Moje przemyslenia zaczalem od opinii, ktore znalazlem on-line, i wygladalo, ze odnosnie ogolnie modyficacji 993, 3-4 sa najbardziej popularne - suspension (wielu pisze o zamianie na wersje Euro M030, wiec europejska wersja auta nie ma tego niedociagniecia), kola 18", wydech i wlasnie sprzeglo... Znalazlem to na rennlist - http://tinyurl.com/ogqe4nh , co tez potwierdzilem w opiniach na stronie PCA North America...
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 10.03.2014, 17:07 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Dorzuciłbym jeszcze:
- sport-pakietową obudowę filtra powietrza (bądź podziurawienie normalnej).
- twardsze poduszki silnika
- short-shifter z Carrery RS
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 10.03.2014, 17:49 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
A ode mnie propozycja rozpórki przednich kielichów i jakiś większy spoiler bo powyżej 200 ori słabo trzyma
_________________
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 21.03.2014, 13:38 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
OK, no i sie dzieje - zabawki zakupione, wiekszosc dostalem wczoraj, reszta dzisiaj. Jutro odstawiam auto do mechanika. Moze nie do konica, jak Walenda Motorsport, ale na moje cywilne zapedy, jestem strasznie podekscytowany. Na pewno bedzie robione sprzeglo - RS lighweight flywheel i zmiana kol na 18". Zakupilem tez wiekszosc do pelnej wymiany hamulcow, swiece/distributor caps i przewody, komplet do wymiany axle boots, no i oczywiscie filtry. Hamulce i ignition beda robione jesli trzeba bedzie natychmiast... Poki co dostalem 5 paczek z 28 pozycjami. Czekam jeszcze na axle boots i kola. Za tydzien mam nadzieje pochwalic sie zdjeciami w nowych butach, a za dwa wrazeniami z jazdy - roznica miedzy stock, a sprzeglem RS...
P.S. Zona odbierala przesylki. Jak wrocilem z pracy, zapytala: "Mowiles, ze trzeba sprzeglo wymienic, a tyle paczek przyszlo. I takie ciezkie". Na co ja, "Sprzeglo jest bardzo waznym i skomplikowanym elementem Porsche"... Reszte przemilczalem...
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|