Autor |
Wiadomość |
kl
|
Napisane: 21.03.2014, 16:26 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 21.03.2014, 19:01 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Nie jestem za bardzo pewny co do short-shifter.... Expert Porsche Club of America (Joel Reiser), ostrzega, że taka zmiana sprawia, że 10% do 20% jest łatwiej nie trafic na bieg, ktory chciales, ponieważ wszystkie są "dużo bliżej siebie". Sam shifter nie jest bardziej precyzyjny, wrecz przeciwnie, wiec kierowca musi byc, i moze to byc ryzykowne - nie trzeba nikogo przekonywac jak wiele zlego sie moze stac nie trafiajac w zamierzony bieg... Ale, jesli to nie jest problem, jak najbardziej tak, z tym, ze do tego jeszcze rekomenduje również przebudowe transmisji uzywajac stalowych syncros na przynajmniej 3, 4, i 5 biegu, i wymienic słaby "widelec" 3/4-go biegu, który zawsze ponoc w koncu sie łamie. Jego konkluzja to, ze sam shifter nie spowoduje szybszej zmiany biegow, ale nowe stalowe Syncros i widelec na pewno tak... Wiec ja poki co poczekam z ta konkretna zmiana.
|
|
Góra |
|
mick
|
Napisane: 21.03.2014, 19:28 |
|
Dołączył: 25.05.2007 Posty: 182
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 22.03.2014, 11:20 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Piekne graty.
Rozumiem Twoje obawy co do modyfikacji. Na szczescie wszystko, co robisz, jest odwracalne, wiec zawsze mozesz wrocic do stanu oryginalnego.
Na poczatku zastanawialem sie, czy w 911 "wypada" zmienic czesc wydechu na cup pipe i dlugo sie wahalem. Bo "nie seria", czy nie bedzie za glosno, falowanie obrotow, itp. Idac za rada najlepszych, wykonalem ten krok i pozniej bylo juz latwiej.
Odradzalbym dziurawienie obudowy filtra, poza tym - baw sie i sprawdzaj, co Ci najbardziej pasuje.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 22.03.2014, 13:45 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Ciekawe, ze odradzasz dziurawienie obudowy filtra, bo ja to zrobilem w mojej pierwszej 993 i w tej tez. Bylo to po sugestii mojego mechanika jak pytalem o "pogrubienie" dzwieku silnika. Nie mowiac o Porsche "motor sound package", ktory ma dziury w obudowie filtra oryginalnie... Poza tym ostatnio nabylem Porsche 993 - The Essential Companion, Adriana Streathera i na str. 508, wlasnie o tym pisze ("drilled air box"), choc pisze o "dziurawieniu w tylnaj czesci (czyli blizej przodu auta), a ja pojechalem po calosci...
A propos... Przyszly kola (i reszta gratow - axle boots i sruby), wiec jest wszystko juz!!! Na szybko zdjecie kol. Za godzine bede u mechanika...
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 22.03.2014, 20:38 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Moze w 993 jest inaczej niz w 964 (pewnie jest inaczej, w koncu dokonal sie postep ). Ten sam Adrian w ksiazce o 964 pisze na str. 507 o spadku mocy i momentu po nawierceniu obudowy filtra. Wynika to pewnie stad, ze do silnika wpada stosunkowo wiecej cieplego powietrza, niz przy oryginalnej obudowie. Z autopsji pamietam dzwiek mojego 964 z wywiercona obudowa - byl super - ale dla mnie efektywnosc (masa/moc) jest istotna, wiec zrezygnowalem z tej modyfikacji.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 23.03.2014, 11:35 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
jczar napisał(a): Nie jestem za bardzo pewny co do short-shifter.... Expert Porsche Club of America (Joel Reiser), ostrzega, że taka zmiana sprawia, że 10% do 20% jest łatwiej nie trafic na bieg, ktory chciales, ponieważ wszystkie są "dużo bliżej siebie"
Oczywiście - na tym polega idea działania short-shiftera, że odstępy między biegami się zmniejszają. Bardzo lubię tę amerykańskie statystyki, mając w tej chwili 100% celności wbijania biegu, po instalacji s-shiftera 1-2 razy na 10 zmian nie będę trafiał??? Wątpię
Jest to jeden z najpopularniejszych modów w 993/964, który do tego znakomita większość userów sobie chwali. Jedyne zastrzeżenia jakie widziałem dotyczyły długości dźwigni - można to jednak bez problemu rozwiązać szlifierką kątową.
Nie namawiam - zainstaluję - dam znać
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 23.03.2014, 17:05 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Czy ktos widzial/zna zmierzone czasy zmiany biegow normalnym lewarkiem i z short shifterem? Czy oprocz tego, ze "czuc" szybka zmiane, jest jakas faktyczna oszczednosc czasu? Czy moze jest tak, jak z wierceniem obudowy filtra w 964 - slychac "szybciej", ale auto jest slabsze?
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 23.03.2014, 18:37 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Czasów nie mam - ale to fabryczna część od Carrery RS, czyli jest nadzieja, że zostało przygotowane do polepszenia osiągów, a nie "efektu".
Ruch dźwigni 52mm vs 62mm, do tego jest o 28mm dłuższa od standardowej, czyli o tyle bliżej kierownicy znajduje się gałką.
Przy cenie na poziomie ~ 100 Euro za całość można zaryzykować - przy okazji wymieniając tulejki i inne drobiazgi, które się zużywają.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 23.03.2014, 23:11 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Przeczytalem na jednym z forow w USA, ze sam short shifter bez wzmocnionych synchronizatorow (jak w RS) niewiele daje korzysci.
Przeciez ktos gdzies musial zrobic porownanie przed i po, nawet w innym aucie. Nikt nic nie widzial?
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 24.03.2014, 20:32 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
Bartek,
sam zrob...
a wzmocnione (stalowe) synchronizatory na ¾ mozesz tez zalozyc
i ... wyjąć, założyć, wyjąć... itd
off topic
test mam tylko jak w 917 analizowali czy na Lemans lepiej na 4 czy 5 biegach
gdzieś wyczytałem 1 w Mobym do... 160 km/h
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 25.03.2014, 0:42 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Nie zrobię... Nie tym razem. Za dużo dłubania (w 964 C2 <1991), żebym zdążył wszystko przygotować przed najbliższa pojezdzawka.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 27.03.2014, 14:40 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
OK, auto mam juz w garazu!!! Niestety przejechalem tylko od mechanika do domu (ok. 8 km), bez mozliwosci dluzszego testu, ale auto teraz z lekkim flywheel RS jest zdecydowanie bardziej "czule" na dotyk pedalu gazu... Ze wzgeldu na pogode (ma lac caly weekend), pewnie bede tylko siedzial w garazu, a nie pojezdze do przyszlego tygodnia. Chlopcy ponoc pracowali polowe poniedzialku, caly wtorek i w srode wykonczyli prace:
1. Sprzeglo RS z lekkim kolem zamachowym (+ czyszczenie zaworu ISV i nowa uszczelka)
2. Hamulce przednie (rotor, klocki, sensor) - tylne hamulce jeszcze OK przynajmniej ten sezon)
3. Axle boots
4. Swiece, ignition rotors, caps i kable
5. Wymiana oleju i filtrow
6. Wymiana plynu skrzyni biegow
7. Wymiana kol na 18"
8. Spa/detailing
Zona powiedziala mi, ze nie chce wiedziec ile to wszystko kosztowalo. I dobrze, bo nie chce klamac...
W zalaczeniu, zdjecia przed i po (nie najlepsze, bo z telefonu)...
Pozdrawiam
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 27.03.2014, 14:44 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
jczar napisał(a): Zona powiedziala mi, ze nie chce wiedziec ile to wszystko kosztowalo. I dobrze, bo nie chce klamac...
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 30.03.2014, 16:36 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Jak wolne obroty na lekkim zestawie sprzęgła - jakieś niepokojące objawy?
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 30.03.2014, 23:15 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Zaproponowałbym ankietę. Ilu osobom bardziej podoba się na czarnych, a ilu na srebrnych felgach.
Oczywiście nie negując woli i upodobań Właściciela.
Tak z czystej ciekawości.
Mi, bez wahania, na srebrnych.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 30.03.2014, 23:28 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Napisz, jak obroty po zalozeniu zestawu sprzegla od RS.
To teraz czas na chip..?
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 30.03.2014, 23:40 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Dla mnie też tylko i wyłącznie srebrna felga.
Piękny egzemplarz.
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 31.03.2014, 13:48 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Dzieki za mile slowa. Jesli chodzi o kolor felg, potwierdzam moje poprzednie zakusy, ze na czarnych mi sie bardziej podoba. Interesujace, ze moja zona zdecydowanie woli na srebrnych (choc zaraz dyplomatycznie dodaje, ze jak mi sie podobaja, to to jest najwazniejsze)... Oczywiscie, srebrne felgi zostaja (oryginalne felgi Targa sa chyba najtrudniej dostepne) i nie mam zamiaru sie ich pozbywac, a wymiana z jednych na drugie oczywiscie nie stanowi problemu...
Jesli chodzi o sprzeglo RS, niestety, caly weekend padalo, wiec auto czeka na lepsza aure. Jednak moge juz powiedziec po krotkiej kilku kilometrowej trasie, ze jest zdecydowanie bardziej czule - szybciej nabiera wysokich obrotow, ale rowniez szybcie je traci i powiedzmy zwalniajac z szybszej jazdy dojezdzajac do skrzyzowania wydaje sie, ze zgasnie, choc mi sie to nie zdarzylo... Na biegu jalowym/wolnych obrotach, silnik pracuje rowno, zadnych problemow. Jesli chodzi o chip, to zdecydowanie nie doroslem do tego i nie wiem czy kiedykolwiek dorosne...
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 4.04.2014, 19:40 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
No i jak sie powiedzialo A (mowilem do niedawna, ze wszystko ma byc "stock", a tu inne kola, flywheel etc.), pytam dalej... Czy macie koledzy jakies sugestie na temat modyfikacji z zewnatrz? Nie specjalnie jestem zainteresowany czyms co by zupelnie zmienilo wyglad auto i zdecydowanie musialyby to byc tylko detale, ktore Porsche oferowalo w fabrycznych 993.
Np. takie przeobrazenie http://www.topcarrating.com/1995-porsch ... t2-993.php to pewnie za duzo, ale sam przedni spojler w stylu RS Sportclub, wyglada ciekawie.
Jakie macie sugestie?
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|