KZO! napisał(a):
jimmy napisał(a):
KZO! napisał(a):
I każde porsche poza 914
914 to dobre auto. Rozumiem Kuba, że nie podoba Ci się jego wygląd?
Pod względem prowadzenia, jest ponoć rewelacyjny...
...jak na swoje lata.
Bardziej chodzi o kontrowersyją historie tego auta.
I jego tandetne mało solidne wykonanie(zawieszenie)
Cóż taki mam uraz to tego modelu.
Chciałem tylko dodać do mojej listy model 962
No kochany akurat przednie zawieszenie zostało tam żywcem przeniesione z 911 a tylne było jak na owe czasy rewolucyjnum rozwiązaniem w ramach firmy posche bo na sprężynach.
Wersja 914/6 z silnikiem od 911 ma dużo lepsze osiągi od 911 z takim samym silnikiem bo po prostu auto jest lżejsze i lepiej wyważone.
Zespół zegarów , elementy deski rozdzielczej w większości pochodzą z 911 inny jest tylko jej kształt.
To co ten samochód ma z VW to tylko - w tańszej wersji silnik ( wcale nie taki zły , bo 100 KM przy masie ok 900 kg to nienajgorzej, oraz podstawowe elementy eksploartacyjno serwisowe czyli klocki hamulcowe, łożyska, amortyzatory( zreszta nie tylko 914 pozostałe modele też posiadaję jakieś wstawki z VW , po prostu PORSCHE było kiedyś częścią koncernu VW ).
Świetne rozwiązania stylistyczne, opcja zdejmowanego dachu i drzwi bez ramek daje fajny efekt po jego zdjęciu.
Generalnie to auto było takim troche concept carem - wklejane szyby, silnik na wtrysku, podnoszone reflektory , licujące z nadwoziem klamki ( wszystko to w dbałości o aerodynamikę pod koniec lat szaśćdziesiątych )i dealne wyważenie auta.
To chyba najbardziej odważny projekt PORSCHE ale też za odważny jak na swoje lata i troche chybiony marketingowo, dzięki zastosowanym słabiutkim silniczkom 70 KM w zasadzie to chyba najwolniejsze PORSCHE, wraz z 356, ale już przy 200 KM stoosunek mocy do masy wygląda podobnie jak w 300 konnym 928, zresztą - dla mnie absolutna rewelacja