|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 3 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
panWaldek
|
Napisane: 5.09.2021, 10:06 |
|
Dołączył: 3.09.2021 Posty: 44
|
Witajcie. Wątek jest na tyle teoretyczny co praktyczny. Chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy na temat napędu na cztery koła w porsche 911 996, bardziej carrera 4 niż turbo o ile jest różnica. - Jak realizowany jest napęd - czy to jakiś dyferencjał czy może sprzęgło wielopłytkowe, lub wiskotyczne? - Trwałość napędu. - Czy wymaga dbania o równe zużycie bieżnika na oponach z przodu i z tyłu? - Ewentualne specjalne czynności serwisowe jak wymiana jakiegoś oleju, czy coś w tym stylu.
Pozdrawiam i dziękuję z odpowiedzi.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 5.09.2021, 10:57 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5252
|
Ad 1. Jest to sprzęgło wiskotyczne, a dalej jest otwarty dyferencjał. Ad 2. Jest trwały. Jedynie stosunkowo często uszkadzane są przednie osłony przegubów. I nikt nie sprawdza w praktyce w jakim stanie jest sprzęgło z punktu 1. Ad 3. To zawsze pomaga, ale patrz punkt wyżej. Tzn. nie mogę być zupełnie różne, ale jak masz zużyty tył a nowy przód to nie spotkałem się z sytuację żeby zabiło napęd, choć oczywiście należy tego unikać. Ad 4. Wymiana oleju w dyferencjale. Od 997T.1 w górę można wymieniać olej w zespole sprzęgieł, ale już Porsche nie oferuje samego sprzęgła (w 996 i 997 bez problemu, tylko cena...). W razie uszkodzenia trzeba zlecić regenerację zewnętrznie lub wymienić cały przedni dyferencjał.
|
|
Góra |
|
panWaldek
|
Napisane: 5.09.2021, 23:03 |
|
Dołączył: 3.09.2021 Posty: 44
|
Dzięki za wyjaśnienie.  Temat do zamknięcia.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 3 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|