cukin napisał(a):
Zamienniki w porsche? Nie brzmi to zbyt dobrze.
Zależy jaki silnik, jaki wiek/przebieg auta i jakie przebiegi roczne chcesz robić. Zadzwoń sobie do Autoduszy i wypytaj ich. Przeglądy nawet poza ASO nie da tanie, to nie jest poziom BMW. Opony(koniecznie z homologacja Porsche) to niewielki koszt, zobacz sobie na oponeo.
To tak dla równowagi, nie wiem o jakim BMW mówisz, bo chyba nie zestawiasz Panamery z 520d?
Moim zdaniem serwis Porsche podobny jest w kosztach do serwisu M550i, M5, RS6, RSQ8 etc.
Jeśli ma się trochę wiedzy i sprytu, jak ktoś wyżej napisał, zależnie od modelu i wersji część rzeczy pochodzi z innych aut grupy VAG, jak choćby elementy zawieszenia, układu hamulcowego, mechaniki, ale część rzeczy jest typowa wyłącznie dla Porsche.
Jeśli to bieżąca obsługa, to myślę że każdy współczesny serwis poradzi sobie z Panamerą, szczególnie jeśli ma komputer obsługujący Porsche (choć i Bosch KTS potrafi po OBD odczytać usterki), ale do wymiany elementu zawieszenia czy dokonania wymiany oleju nie trzeba wyspecjalizowanego sprzętu.
Dusza to dobry adres, choć nie koniecznie trzeba tam wymieniać olej i robić inne pierdoły. Nie wiem jak w Panamerze, ale np. serwis na 60 000km w 992, z wymiana świec, płynu hamulcowego etc. (ale bez oleju bo miałem własny) to 5200 net. Dla porównania serwis na 60kkm dla M5 to 5100 netto, a dla RSQ8 sama wymiana oleju na 40kkm to 2300net.
Chyba bez dramatu.