Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 13:34 

Dołączył: 5.05.2018
Posty: 11
Witam,
W moim 981 z USA zapaliła się lampka kontrolna silnika z błędem P4056. Wymieniłem już uszczelkę pod korkiem benzyny, ale niestety błąd wyskakuje nadal po przejechaniu kilkuset km.
Ponadto zauważyłem zapach benzyny z klimatyzacji, co by wskazywało na nieszczelność w okolicy wlewu i systemu evap (sąsiedztwo filtra powietrza).
Czy macie pomysł jak zdiagnozować nieszczelność w domowym garażu?

Pozdrawiam
R


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Rozbierz wszystko co się od góry i zobacz/powąchaj czy któreś z przewodów
nie uległy uszkodzeniu/przegryzieniu?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2018, 8:39 

Dołączył: 5.05.2018
Posty: 11
Masz na myśli dostęp od strony prawego kola ? Zdjęcie kola i poszycia nadkola ?
Czy jest też możliwość od wewnetrznej strony maski ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2018, 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ja bym zajrzał od góry najpierw choć nadkole prawe też warto zerknąć.
Musisz zdjąć największą osłoną która jest na podszybiu. Tak jakbyś chciał
się dostać do zbiorniczka płynu hamulcowego lub do kompresora (do pompowania
kół). Następnie powinieneś zobaczyć akumulator i inne rurki oraz masę
przewodów wiązki auta. Tam też niżej jest bak paliwa oraz rurki które
do Niego prowadzą. Obok (po stronie pasażera) jest wstępny filtr kabinowy,
jeżeli w tym rejonie będzie gdzieś nieszczelność w układzie paliwowym,
to wszystkie zapachy szybko trafią do kabiny.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2018, 10:04 

Dołączył: 5.05.2018
Posty: 11
Dziękuję za naprowadzenie. Rzeczywiście udało się na węch i oglądanie. Wygląda na to, że jakiś szkodnik przegryzl przewód.
Czym mogę to zaizolować. Chyba musi być to odporne na opary benzyny/benzynę? Czy również na temperaturę? Czy coś konkretnie polecasz? Obrazek

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2018, 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Wstępnie ja bym tak zrobił, tylko izolacja dobrze żeby była sztywna.
Nie wiem który to przewód, jeżeli jest w nim czasem podciśnienie to
dobrze żeby nie wciągnęło taśmy do środka, bo go zablokuje. Jeżeli
masz jeszcze jedno zdjęcie ogóle, to mogę Ci pomóc wytypować ten
przewód. Sprawdzimy cenę i ustalisz czy chcesz to wymieniać na nową
część czy nie. W kwestii wymiany - nie powinna być trudna, jest tam
sporo miejsca, tylko nie wiem czy chcesz to robić samemu czy będziesz
jechał do jakiegoś serwisu zajmującego się Porsche.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2018, 11:00 

Dołączył: 5.05.2018
Posty: 11
To przewód centralnie na zdjęciu. Nie wiem czy wystarczy to zdjecie.
Z jednej strony rzeczywiście koniec jest na wierzchu, ale drugi ucieka gdzieś pod filtr powietrza kabinowy. Chyba trzeba by go zdemontować żeby wymienić przewód?
Oczywiście będę wdzięczny za informację o części i jej cenę.

Znalazłem taką taśmę:
http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt- ... 2652848129

Dziękuję za pomoc.
RObrazek

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.05.2018, 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Hmm, przydałoby mi się lepsze zdjęcie faktycznie (bardziej ogólne), ale
ten przewód wygląda mi wstępnie na "powrotny" od silnika. Nie jest to
powrót paliwa do baku, tylko opary paliwa.

Jeżeli jest to ten przewód, to kosztuje 513zł. Wymiana nie powinna być
bardzo trudna. Pewnie kilka elementów trzeba będzie zdemontować. Na
szczęście wygląda na to że jest łączony pod autem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2018, 8:37 

Dołączył: 5.05.2018
Posty: 11
Kończąc (mam nadzieję:) wątek z nieszczelnością evap, użyłem kitu motoryzacyjnego za 12 zł z Castoramy. W specyfikacji kit jest odporny na benzynę i temperaturę.
Obecnie nie mam już zapachu benzyny z klimatyzacji i lampka silnika nie załącza się (narazie kilkadziesiąt km).
Jedynie pozostaje pytanie o trwałość naprawy.

Kupiłem też spray motoryzacyjny odstraszający gryzonie.

Dziękuję za pomoc i zainteresowanie.
Pozdrawiam
RObrazek

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2018, 8:41 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Podobno kostka do WC działa doskonale ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.05.2018, 10:06 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 688
wit007 napisał(a):
Podobno kostka do WC działa doskonale ;)

Ale to musi być PRL-owska kostka, a nie taka zwykła 😁


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum