Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.03.2009, 15:21 

Dołączył: 9.03.2009
Posty: 73
Witam

prawdopodobnie niedługo zawita u nas w domu nowy "nabytek" porsche, 911 4s i ze względu na to mam kilka pytań

to ten samochod
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6985076


możecie mi wiecej powiedzieć o

-powerkit? czy jest duza różnica miedzy seria? jakie sa zastosowane modyfikacje?
-sportowe wydechy? czy sa duzo głośniejsze?
-ceramiczne hamulce? wiem ze duzo lepiej sprawują sie na torze a jak wyglada to na ulicy? trzeba je rozgrzać aby dobrze hamowal?


ktos zna ten model?? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 15:35 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Z tego co mi wiadomo power kit daje wzrost mocy do 381 KM (oryginalnie jest 355 KM). Wiec musi to byc albo gleboka przerobka albo pomylka oferujacego.
Pozostala czesc konfiguracji jest mocna.
Szczegolnie PCBC! Pewnie ze trzeba rozgrzac bo te hamulce pracuja na wyzszych temp.
Problem jest podobno podczas deszczu - tu trzeba uwazac bo jest spore opoznienie w hamowaniu jesli tarcze nie sa rozgrzane i mokre.
Taka sytucje bedziesz mial podczas jazdy gdzies w trasie gdzie hamujesz rzadko a deszcz jeszcze bardziej chlodzi.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 15:39 

Dołączył: 9.03.2009
Posty: 73
co się składa na power kit?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 16:02 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Pojecia nie mam.
W klubie jest paru dobrych specjalistow to moze ci opisza.
Mozesz tez podlubac w necie, chyba cos tam znajdziesz




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 16:04 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Po ostrej jeździe ceramikę trzeba odpowiednio schłodzić tzn. pojechać kilka minut bez intensywnego hamowania.
Jedynym minusem ceramicznych hamulców jest koszt ich eksploatacji. :x
PS. Gratuluję (na razie przynajmniej planu) pięknego :porc: 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 16:39 

Dołączył: 9.03.2009
Posty: 73
dzięki wielkie...

tak z ciekawości jaka jest różnica w kosztach eksploatacji takich hamulców?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 16:45 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Tez jestem ciekaw tych roznic w kosztach.
Klocki sa duzo drozsze czy co?

A'propos chlodzenia hamulcow to schladzac trzeba i ceramiczne i stalowe.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 16:57 

Dołączył: 8.04.2007
Posty: 55
Ceramiczno-weglowe hamulce sa drogie w zakupie (koszmarnie wrecz drogie) ale teoretycznie starczaja na pare razy wiecej. Tak wiec jeżeli nie zniszczy się ich mechanicznie to powinny defakto kosztować w eksploatacji podobnie do stalowych.
Zaleta moze tez byc to ze nie da sie ich praktycznie przegrzac co przy jezdzie z powlanczanymi systmami jest spora zaleta.

Ale to teoria, praktyka to pewnie co innego. Generalnie z moich obserwacji klubowicze preferują klasyczne hamulce, nawet jeżeli mogą sobie pozwolić na ceramiki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 17:20 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Klocki może nie są dużo droższe (ok. 2000/kpl), ale tarcze już są (ok. ...10.000/szt!) :shock:
Przy zakupie nowego auta wymagają dopłaty ponad 10k. Euro.

Teoretycznie powinny starczyć na dłużej niż stalowe (do 200.000km.) ale to teoria.
Poza tym zimne lubią piszczeć i pełną skuteczność osiągają dopiero po pełnym nagrzaniu (o co w mieście czasem trudno)

Też spotkałem sie z opinią, że lepiej (i taniej) wymieniać klasyczne hamulce nawet co 50.000km., ale osobiście (przy takim jak twój dylemacie) zdecydował bym się na ceramikę.. :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 17:31 

Dołączył: 9.03.2009
Posty: 73
no tak my nie kupujemy nowego porsche w salonie i nie możemy konfigurować, zdecydowaliśmy się na tego a ze taki ma hamulec to nie moja wina;)

Mam nadzieje ze dobrze będzie się sprawował, mam jeszcze jedno pytanie. Jakie ma przyspieszenie do 100, do 200 z powerkit'em ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 17:57 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Tarcze ceramiczne wytrzymają spokojnie 100 tys km.
Przy okazji klocki zużywają się mniej - bo mnieij jest zużyta tarcza..

Przyśpieszenie z powerkitem jest chyba o 0,2 sek lepsze. Ale przy mocy 381 KM - a ty piszesz o 405 KM...




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 18:23 

Dołączył: 9.03.2009
Posty: 73
tak jest w ogłoszeniu, tyle wiem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 18:39 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
fajne auto, czy ono może było kupione w opolu i miało pierwszą rejestrację RZ...?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 19:40 

Dołączył: 3.09.2007
Posty: 911
Witaj przyszły posiadaczu pojazdu słusznej marki jaką jest :porc:

Co do owych mocy ( 405 ucy ) to niechce mi się wierzyć , a odnośnie układu hamulcowego najlepszym rozwiązaniem ( podpowiada mi praktyka i wiedza innych kolegów ) będzie zwyła tarcza i klocki w zacisku 6-8 tłoczkowych ze spiekiem ceramicznym
W praktyce wygląda to tak :
- tarcza i zacisk ceramiczny jest ok' dopóty dopóki nic się w eksploatacji nie dzieje , typu - wyjeżdżasz poza tor np. w piasek lub kamienie i robi się dupa :wink: ( dostaje się małe ziarenko kamyczku pomiędzy tarczę a klocek i kilka k. euro w plecy :cry: ) i pomiędzy bajki możesz włożyć , że ceramicznych nie przegrzejesz
Zdecydowanie polecam zaciski czerwone bo żułte to jedynie szpan :lol: i nie ma przełożenia na wyniki - no chyba , że finansowe :wink:
co do ceny auta to myślę , że jest okazyjna i proponuję wydać parę groszy by sprawdzić dokładniej , bo z okazjami ( podpowiada mi praktya ) różnie bywa , a najczęściej to jakaś ściema

co do moich dywagacji odnośnie hamulców to jeśli czasami będziesz chciał się pościgać a przede wszystim pojeździć na torze to natańszym i zarazem najlepszym rozwiązaniem będą hamulce " zwykłe " - no nie ceramiczne w każdym bądź razie :wink:

P.s. życzę dobrego zakupu i mam nadzieję do spotkania na jakimś spocie - chętnie przetestuję te kuce :wink:
Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 19:57 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Z tymi hamulcami to pewnie jest sporo sprzecznych opinii a na razie nie wypowiedział się nikt, kto miał ceramikę.
Na pewno są bardziej trwałe, jeśli chodzi o eksploatację 'cywilną'. Zaliczyłbym do tej kategorii kilka wizyt na spotkania PCP.

Kolega przejechał na PCBC w boxsterze (wiadomo o kogo chodzi ale nie chcę szafować czyimś nazwiskiem) ponad 100 tys km i do wymiany były tylko przednie tarcze.
Bywał też często tym autem na torze w Poznaniu.

Mimo tak intensywnego używania nie miał problemu z piaskiem na tarczach jakimiś tam innymi uszkodzeniami etc.
W moim - mam tradycyjne 'czerwone' zaciski i uważam że wydajność tego układu jest super na codzień ale na tor się nie nadaje. Bardzo szybko zużywają się klocki, łatwo przegrzać płyn a to ma również wpływ na stan tarcz.
Zatem zakładam, że PCBC będzie lepsze - na podstawie tych wiadomości które posiadam.
A jak jest w życiu - już bardzo za niedługo będę wiedział :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 20:03 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Na "prawdziwy" Power Kit OEM by Porsche czyli x51 ,wchodzą inne wałki rozrządu, elektronika, zoptymalizowana głowica, poprawiony dolot i zmodyfikowany wydech od kolektora wydechowego ......to razem daje realne 25 KM.
Kit do Turbo to X50 bodaj.

tak z pamięci to napisałem/rozamite firmy produkują rózne Power kity ,nierzadko Filtr + Dolot + nowe ECU dają wg. producenta 50 KM.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 20:04 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
różnica w hamulcach pomiędzy boxsterem a 4s to przepaść na korzyść 4s ale po jednej wizycie w Poznaniu tarcze były już w zasadzie do wymiany bo "zwęgliły" się klocki i zrobiły rowy w tarczach

tak dla uświadomienia cen :)

http://teile.pl/katalog/997___04_-_07/1 ... zednie/30/

jedna tarcza ceramiczna 4700 EURO!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 20:16 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Do Boxstera tyle samo ....
Gee!
Lekko cholera nie jest.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 20:32 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
ale jaja 2 przednie tarcze (bez klocków) to 45 tys PLN :shock:
a z tyłu też są hamulce :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.03.2009, 20:39 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Ale masakra.
Czyli zamiast zamontować to lepiej oprawić w ramki i w salonie zawiesić...




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum