Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.02.2019, 13:23 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Od kilku miesięcy obserwuję na rennlist wątek z pierwszym odnotowanym przypadkiem uszkodzonego silnika DFI 3.8
https://rennlist.com/forums/997-forum/1 ... ilure.html

Chciałem się z Wami podzielić i zapytać co sądzicie .Nie wnikam jak auto było traktowane.Podobno garażowane pod chmurką,i jeżdżone zimą.Brak danych jak z zimnym rozruchem,czy pałowane ...

Jestem pod wrażeniem wiedzy i umiejętności człowieka który dokonuje naprawy tego silniks (Flat6 Innovations),co ciekawe robią z niego teraz 4.2!?
Ciekawe czy z 3.6 da się zrobić 4.0?Ktoś w Polsce tego dokonuje?
Tutaj filmik z uszkodzeniem 3.8,sprawa generalnie jak z podręcznika
https://m.youtube.com/watch?v=02HxKanh- ... e=youtu.be

Ale do sedna;

Z opisu wynika że auto jeździło na Mobil1.Miałem co do tego oleju wątpliwości a teraz wydaje się to potwierdzać.Silniki stają się coraz nowocześniejsze a oleje coraz starsze.Normy nie pozwalają na używanie dodatków a paliwa ciągle ulepszają.
Trochę mnie dziwi ten wieczny związek Porsche z Mobil1,Chyba na 25stronie Flat6 Innovations napisał że w połowie lat 90 inżynierowie porsche zaprzestali współpracy z olejami i smarami (teraz zajęła się tym księgowość).I coś w tym cholera jest.
Nie jestem chemikiem ale ciekawym punktem jest odniesienie do analizy oleju ,które pokazały czego w nich za dużo a czego brakuje.Porównania do np.millersa dają temu obraz.

Oni tam w stanach leją teraz do porsche olej DT40,czy ktoś wie co za olej?tylko import?

Jeśli ktoś pomoże ,proszę o wyjaśnienie z postu czym jest i o co chodzi z tym spin on filter.?

"

So for now, I'll move to the DT40 oils, spin on filter, and a "slow" driving warm up: til the oil temp reaches 200*. And then whatever else you find important.... "

Może kogoś zainteresuje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2019, 13:41 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ciekawa sprawa. Jeśli to faktycznie pierwsza awaria DFI to tylko się cieszyć, że te silniki są tak trwałe. W końcu najstarsze auta mają już ponad 10 lat. Spin-on filter to chyba po prostu filtr w puszce.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2019, 14:08 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
wit007 napisał(a):
Spin-on filter to chyba po prostu filtr w puszce.

Czyli chodzi chyba o częste wymiany filtra powietrza.Pewnie jest ryzyko że przypchany może zmienić dawkę rozprysku paliwa.Chyba warto raz w roku,razem z olejem.

Pytanie co ile wymieniać wtryskiwacze bo te też podobno lekko nie mają.

Tytułowy silnik nie miał dużego przebiegu,stąd panika na rennlist.


p.s.Gość naprawia silniki w kuchni, jpdl.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2019, 16:31 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Stawiam jednak na filtr oleju




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2019, 20:45 

Dołączył: 21.11.2017
Posty: 64
Arekk napisał(a):
Ciekawe czy z 3.6 da się zrobić 4.0?Ktoś w Polsce tego dokonuje?

Nie wiem czy z 3.6 da sie zrobic 4.0, ale 3.9 robią. Tylko ze nie w PL, a w UK.
https://www.hartech.org/oversized-engines


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2019, 21:03 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
wit007 napisał(a):
Stawiam jednak na filtr oleju


Doprecyzuję myśl Witka.
Chodzi o przeróbkę tradycyjnego (dla nowych 911) filtra oleju - forma: papierowy wkład - na wersję: filtr w blaszanej puszcze wkręcany na metalową podstawę filtra. Takie rozwiązanie było stosowane w Porsche do czasów 986/996 :)

Wg mojej wiedzy blaszane filtry mają większą pojemność, lepszą filtrację - spisują się lepiej niż papierowe wkładki.

Ja bym nie popadał w panikę. Wymienić częściej olej, regularnie wpinać PIWIS do zczytywania błędów, nie dłubać motora bez potrzeby.
Większe ryzyko, że rokręcając zdrowy motor nie złożysz go już tak fajnie.
Przebudować to tylko wtedy jak stary będzie kaput :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2019, 23:06 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Dzięki za wyjaśnienie.
O hartech też słyszałem dużo dobrego.

Dbajcie o swoje zabawki,bez pałowania na zimnym i dobry olej raz w roku a powinno być długo ok.choć pewność to można mieć dopiero gdy ma się od nowości...bo jak wiadomo pierwszy użytkownik pier..ma gwarancję ,w planach kolejny model i wizja dużej straty w odsprzedaży .Więc wyciska z niego wszystko co najlepsze,jak cytrynę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2019, 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Pierwszy przypadek, no bez przesady...
Te silniki też mają porysowane gładzie często.

Zwróćcie uwagę, że "od teraz" będzie Pan rozgrzewał silnik najpierw.
Zakładam, że przed ostrzejszą jazdą. Jak było wcześniej?

Oleje. Temat rzeka. Może Mobil 1, a może coś innego, Pan ma auto od
11k mil.

Ja bym podsumował tak jak Simprez - jeździć, serwisować i czerpać
przyjemność.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2019, 23:50 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Jaka tam pierwsza awaria silnika DFI. Przecież one również padają - co prawda znacznie mniej niż przed liftem ale również padają. Trafialismy już takie po po nieudolnym tulejowaniu.
W tej chwili naprawiamy Caymana po lifcie (ten sam silnik) w którym rozsypał się katalizator i poczynił podobne chociaż sporo większe spustoszenie w cylindrach. Ktos mi kiedyś opowiadał (w co nie chciałem uwierzyć) ze uszkodzony katalizator może uszkodzić gładzie cylindrowe. Jak się okazuje silnik może zassać resztki katalizatora z wydechu do cylindrów zwłaszcza z katalizatora umieszczonego bardzo blisko głowicy - tak jest w 997 po lifcie i późniejszych modelach, może tak było i w tym przypoadku.
Tak jak napisał Qbak - porysowane gładzie często się trafiają jednak nie trzeba tu od razu wszczynać alarmu tak jak to jest w przedliftowych.
Ten silnik jest dość udany i odporny jednak również zdarzają się awarie o czym trzeba wiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.02.2019, 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Co prawda to wiatrak ale 4,3 L 430KM
https://www.facebook.com/TurboKraft/vid ... 596067515/




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2019, 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
tak by wyrażać się precyzyjniej oznaczeniami silników i co za tym idzie ich delegliwościami

motor M96/97 - -> 997.1

motor 9A1 - 997.2 ->

w obydwu na powierzchniach cylindórw Alusil - nie odporny na przegrzanie

w starszym 7 panewek głównych
w nowszym 8
w nowszym wal utwardzony do grubości 0,015 (kiedyś 0,003)
kute tłoki w prezencie i wspomaniany bezpośredni wtrysk
samochód jeździ na bardzo ubogiej mieszance (co widac w spalaniu) i mają wyższe sprężanie
inżynier z P pisał:
"Trzymajobroty poniżej 3k, aż silnik się rozgrzeje, co nie potrwa długo. Ale uwaga: wolne jazdy przy niskich obrotach są niezdrową dietą dla tego silnika. Pal dobre paliwo i jeździj w pełnym zakresie obrotów. Właśnie tego potrzebuje i kocha ten silnik."




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2019, 12:28 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Duc748 napisał(a):
inżynier z P pisał:
"Trzymajobroty poniżej 3k, aż silnik się rozgrzeje, co nie potrwa długo. Ale uwaga: wolne jazdy przy niskich obrotach są niezdrową dietą dla tego silnika. Pal dobre paliwo i jeździj w pełnym zakresie obrotów. Właśnie tego potrzebuje i kocha ten silnik."


Właśnie tak robię - staram się, by zmiana biegów przy zimnym silniku wypadała przy 2-2,5 tys. obr. A co do drugiej części - kiedy Ułęż? ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2019, 19:11 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
wit007 napisał(a):
Duc748 napisał(a):
inżynier z P pisał:
"Trzymajobroty poniżej 3k, aż silnik się rozgrzeje, co nie potrwa długo. Ale uwaga: wolne jazdy przy niskich obrotach są niezdrową dietą dla tego silnika. Pal dobre paliwo i jeździj w pełnym zakresie obrotów. Właśnie tego potrzebuje i kocha ten silnik."


Właśnie tak robię - staram się, by zmiana biegów przy zimnym silniku wypadała przy 2-2,5 tys. obr. A co do drugiej części - kiedy Ułęż? ;)


Nie wiem jak to jest w pdk ale manual jak zimny to czuć że chce aby mu zmienić bieg na wyższy bo jest jakoś szorstki(nie rozpędza płynnie)więc jadę do max 3tys. Po 10kilometrach jak wskazówka temp.oleju podejdzie do połowy to zaczyna się zabawa to odwrotnie,silnik prosi aby mu cisnąć i pow.4tys.obr.pięknie zaczyna mruczeć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2019, 20:13 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Wychodzi na to że powód uszkodzenia silnika powoli się wyjaśnia.Auto w pierwszym roku stało w salonie i było odpalane w celu przestawiania a po tym czasie najechało jedynie 30mil .Jak wiemy,porsche nie lubi chwilowych odpaleń a tym bardziej długich postojów.Podobno obecnie w salonach porsche jest nakaz przepychania.

Druga sprawa która przyczynia się do awarii i nie lubię tego bardzo w swoim aucie, to długi czas oczekiwania na odpowiednią temperaturę oleju .Zanim uzyska nie można przekraczać 3tys.obr.co w przypadku 997 trwa i trwa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum