Od kilku miesięcy obserwuję na rennlist wątek z pierwszym odnotowanym przypadkiem uszkodzonego silnika DFI 3.8
https://rennlist.com/forums/997-forum/1 ... ilure.htmlChciałem się z Wami podzielić i zapytać co sądzicie .Nie wnikam jak auto było traktowane.Podobno garażowane pod chmurką,i jeżdżone zimą.Brak danych jak z zimnym rozruchem,czy pałowane ...
Jestem pod wrażeniem wiedzy i umiejętności człowieka który dokonuje naprawy tego silniks (Flat6 Innovations),co ciekawe robią z niego teraz 4.2!?
Ciekawe czy z 3.6 da się zrobić 4.0?Ktoś w Polsce tego dokonuje?
Tutaj filmik z uszkodzeniem 3.8,sprawa generalnie jak z podręcznika
https://m.youtube.com/watch?v=02HxKanh- ... e=youtu.beAle do sedna;
Z opisu wynika że auto jeździło na Mobil1.Miałem co do tego oleju wątpliwości a teraz wydaje się to potwierdzać.Silniki stają się coraz nowocześniejsze a oleje coraz starsze.Normy nie pozwalają na używanie dodatków a paliwa ciągle ulepszają.
Trochę mnie dziwi ten wieczny związek Porsche z Mobil1,Chyba na 25stronie Flat6 Innovations napisał że w połowie lat 90 inżynierowie porsche zaprzestali współpracy z olejami i smarami (teraz zajęła się tym księgowość).I coś w tym cholera jest.
Nie jestem chemikiem ale ciekawym punktem jest odniesienie do analizy oleju ,które pokazały czego w nich za dużo a czego brakuje.Porównania do np.millersa dają temu obraz.
Oni tam w stanach leją teraz do porsche olej DT40,czy ktoś wie co za olej?tylko import?
Jeśli ktoś pomoże ,proszę o wyjaśnienie z postu czym jest i o co chodzi z tym spin on filter.?
"
So for now, I'll move to the DT40 oils, spin on filter, and a "slow" driving warm up: til the oil temp reaches 200*. And then whatever else you find important.... "
Może kogoś zainteresuje